שימו לב לתאריך מלפני כשבועיים, הודלף לי כבר אז שהרב בלעסקי שלח מכתב תשובה אישי מתחמק למישהו ששלח לו מכתב חריף בענין, שימו לב לנוסח, הוא לא כותב שלא חתם רק מתחמק מהענין. אם זה סוף פסוק אז המערכה נחתמת בכישלון טוטאלי עבור הפלג הב"ב (מוזר שמכתב בעד שלום נחשב אצלם לכישלון, אבל לזה כבר התרגלנו) ציטוט מאת: קורא מפה
|
הראו לי מספר מכתבים (האם ישנו מכתב נוסף שאנו לא יודעים על קיומו, שאותם צדיקים מכרו לו שהוא חתום עליהם???) ובאחדים מהם (... כנ"ל, האם מדובר פה ב"אחדים" מתוך צרור גדול של מכתבים?) בקשו לצרף שמי הפעוט כאילו יש לי דעה בכל אלה. (חתם או לא חתם?!)
להוי ידיע דהכנסת שמי בזה באיזה צורה שתהיה היא כנגד רצוני (האם מישהו הכריחו לחתום, או שמא הכריחוהו עתה אינשי דלא מעלי לכתוב את מה שכתב, כשהוא מתחנן על נפשו לשחררו מזה...) ומצערת לי מאד, ואף מזקת לבריאות רח"ל. (הרשעים והאנשי דמים ומרמה לא נתנו לו מנוח עד שמצהיר שמטעמי פיקוח נפש אינו יכול שיהיו הדברים על שמו...) כבודם של כל החכמים יקר בעיני מאד מאד (נו, הרי על זה בדיוק המכתב נסוב, אז מה הבעיה ואיפה החזרה) ומאשר יקרו בעיני נכבדו ואני אהבתים, ומבקש אני מידידיי (אויבי איש אנשי ביתו...) לחונן לי בזה מנוח אשר ייטב לי, ושלא להתחשב בשום דבר שיצא על שמי עד הנה (מה הפירוש? האם לחזור ולאמץ את מצות המחלוקת?) , ולוואי שלא שמענו מכל זה כי פה זכינו שהתחלקות בדעות אינה יוצאת לרחוב ולא נכנסת בין כותלי ביהמ"ד (הלא זהו בדיוק מה שכתוב במילים אחרות במכתב שחתם עליו בעצם כתב ידו באין אונס).
החותם בדמע (איזה טרור הפעילו עליו...)חיים ישראל הלוי בעלסקי
(האם הוספת השם חיים בא ללמדנו ששינוי השם הוא כשם בפ"ע, וממילא בא לתרץ וליישב הסתירה בין מה שחתם לבין מכתב תמוה בעליל זה...) בקצרה: הרב בעלסקי אומר כאן דבר אחד: חתמתי, ואני עדיין איתן בדעתי כי חילוקי דעות בין גדולי תורה אין בהן סיבה לרדיפות ולהרעלת בתי המדרשות במחלוקת מכוערת, וכי כבודם של 'כל' גדולי ישראל יקרו בעיניו מבלי הבדל בין צד אחד למשנהו, אלא שהיות והדבר גורם לפיקוח נפש, ממילא חייב הוא לכתוב מכתב משונה זה שאין בו ממש.