כשתוכלו להסביר את כל הצדיקים שנפטרים ואת כל הרשעים שחיים בשלוה, תוכלו לעשות חשבונותעד אז, שתקו.
יש צדיק וטוב לו, צדיק ורע לו,
רשע ורע לו, רשע וטוב לו
ומי שחושב שהוא יודע להחליט לפי התוצאה מה היה הבנאדם - הוא רע.
"ובכל עיר ועיר מדינה ומדינה היה מחלוקת בין המעטים הבלתי מאמינים ובין המרובים המאמינים וגברה ידם ואין פוצה פה לנגדם. ובויניציאה נפלה קטטה ומחלוקת בבית הכנסת ביום שבת קדש ועד שכמעט מת אחד מהבלתי מאמינים, ואז קצת מהמאמינים כתבו לשאול את פי המלך אם יש עוון בהריגתו של אותו האיש הבלתי מאמין ובפרט בהיותו ביום שבת קדש ובבית הכנסת. ואז המלך השיב שדמם של הבלתי מאמינים מותר ועומד וגם ליכא חילול שבת אדרבא נהג בו קדש וכל המאמין זוכה לנחלה בלי מצרים" (תולדות השבתאות)