גירסת הדפסה   שלח לחבר       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #59103 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 59103
יציבא בארעא
חבר מתאריך 9.11.12
3461 הודעות
אור ליום שלישי ה' באדר תשע''ה    23:58   23.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  הרהורים בעקבות הסרטון - האם ומה הוא הוסיף לנו?  
 
   האפשרות שניתנה לנו היום להציץ על צורת ותואר פניו והילוכו של מרנא החפץ חיים, מהווה 'סקופ' אדיר.



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

במחשבה שניה, אני תוהה האם זה עושה אותנו ליותר טובים?

אני מנסה לדמיין את האיש הזה מהסרטון, רואה את ההלהבות שלנו, ומגיב בתנועת ביטול. הלואי שאותי עזבו ואת תורתי שמרו : במקום להתרשם מצורתי תלמדו שטיקל שמירת הלשון או אהבת חסד. זה בטח יעשה אותכם ליהודים יותר טובים.

מה דעתכם?
מה זה באמת נותן לנו?


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  במחשבה ראשונה חשבתי כמוך גאון הירדןמנהל 24.02.15 00:06 1
     גם אותי תפס הדמויות שמסתובבות שם אריסטוקקטוס 24.02.15 00:15 2
     יפה מאוד, גם אני הרגשתי כך.. ושאלה מביכה אב-רך 24.02.15 00:18 3
         נקודה חשובה, השאלה מה זה נקרא להיות חפץ חיים גאון הירדןמנהל 24.02.15 00:23 4
             אוסיף פרט שמשלים את נקודת המבט גאון הירדןמנהל 24.02.15 00:32 8
                 גאון במיטבו יודע קצת 24.02.15 00:53 10
                 כיוונת לדברי הח''ח קורא מפה 24.02.15 01:39 11
                     ברוך שכיוונתי, ויישר כח גאון הירדןמנהל 24.02.15 02:07 13
                 דבריך עולים בקנה אחד עם דברי הרמב''ם שכל יהודי יכול להיות כמשה רבינו. נהוראי עילם 24.02.15 08:07 14
                 מקובל בשם גדולים שכדי להיות חפץ חיים צריך להתחיל מקטנות ממש. נוד_ניק 24.02.15 12:47 19
                     תופעה מעניינת שפשתה לאחרונה גאון הירדןמנהל 24.02.15 18:37 24
                         הרמ''ק בהקדמת פרדס רימונים מעיד על עצמו שעד גיל עשרים שגה בהבלי ילדותו (למושגיו) נהוראי עילם 26.02.15 06:58 28
                             מובן שדברי באים רק כיהודה ועוד לקרא... שכן הרה''ג הביא מתנאים, ואני מאחרונים. נהוראי עילם 26.02.15 07:21 29
             אתה מזכיר לי את המצגת שהוציאו על הרב שך בסמינרים ר-צינית 24.02.15 10:03 17
                 זה לא שירת נשים עם ראש למעלה 24.02.15 13:00 20
                     תודה. ר-צינית 24.02.15 13:24 21
             Like מסירות 24.02.15 12:25 18
         ... אריסטוקקטוס 24.02.15 00:26 6
             נכון למחצה. אכן, אם אבד הרצון - הסיכוי לשינוי דל מאד. נהוראי עילם 26.02.15 08:02 30
         זאת הסוגיא שפותחת את פרשת יתרו יציבא בארעא 24.02.15 00:41 9
         מה הח''ח היה עונה לך? קורא מפה 24.02.15 01:41 12
     מזדהה עם כל מילה יציבא בארעא 24.02.15 00:32 7
         מזדהה ומסכים גאון הירדןמנהל 24.02.15 18:40 25
             דבריך ממש ברוח דברי הגמרא בסנהדרין נב נהוראי עילם 26.02.15 09:07 31
     כתבת מעולה ר-צינית 24.02.15 10:00 16
  לצערי את תואר פניו ממש לא רואים קורא מפה 24.02.15 00:24 5
  עדיין לא הספקתי לראות את הסרטון אבל ר-צינית 24.02.15 09:58 15
  מעניין... ראשבריא 24.02.15 14:04 22
     דומה לסבא שלו עם ראש למעלה 24.02.15 14:33 23
  הרב קלמנוביץ: מה יתן? יציבא בארעא 25.02.15 19:44 26
  שמתם לב לקטע שנראה קורא מפה 26.02.15 00:39 27
  השיעור שלמדנו מבעל ה'חפץ חיים' זצ”ל • טור מבזק 27.02.15 09:21 32

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
3173 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:06   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. במחשבה ראשונה חשבתי כמוך  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 24.02.15 בשעה 00:12 בברכה, גאון הירדן
 
אבל היתה לי גם מחשבה שניה, תוספת על מה שכתבת, והיא.

אנחנו רגילים לחשוב שאנחנו חיים בעולם קטנוני, מלא לשה"ר ופוליטיקה. חולפת בנו המחשבה, מה אנחנו לעומת הדורות שעברו? בטח הם חיו בעולם קדוש, נשגב, מרומם, על עננים גבוהים.
בעיני, בכל פעם שדיברו על החפץ חיים, ציירתי בדמיוני מלאך החי בשמים גבוהים. בתוך משנה ברורה, ש"ס ופוסקים, מדרשי חז"ל, ועוד. פלא שהוא היה חפץ חיים? פלא שרב אלחנן וסרמן היה רב אלחנן?

והנה לא. החפץ חיים חי בעולם מאוד מאוד דומה לשלנו. אותם אנשים ממהרים, אותם גאוותנים מעונבים בכניסה שנדחפים להצטלם, אותם שבבניקים מסתובבים בחצר. אותו דבר.
זרמים שונים, רבנים שונים, תלמידים כאלה ואחרים. העולם לא השתנה בכלום - חוץ מהסוסים והעגלות.

ובתוך כל אלה, בעולם הפשוט והארצי הזה, שנראה בדיוק כמו העולם שלנו - הוא היה קדוש ונשגב. חפץ חיים. שמירת הלשון. משנה ברורה.

ללמדנו, שכדי להיות חפץ חיים אנחנו לא צריכים לחיות בדור אחר, כי הדור ההוא היה בדיוק כמו שלנו. אנחנו צריכים רק לרצות להיות חפץ חיים בעצמנו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אריסטוקקטוס
חבר מתאריך 1.1.15
104 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:15   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. גם אותי תפס הדמויות שמסתובבות שם  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   ושואבות את כל העצמיות שלהם מכח זה שהם עומדים שם וכאילו מנהלים את העניינים. גם בדורנו נוכל לראות אותם בכל כנס.
הדוגמא ההכי מגוחכת והמוחשית לזה, אלו אותם בחורי ישיבות קטנות שנעמדים בלוויה של גדול בתורה סביב רכבו של אחד מגדול"י, ותוך כדי תנועת הרכב קדימה, הם דוחפים בארשת חשיבות עצמית עצומה את מי שלא בדיוק קולט שרכב של גדוילים נמצא לידו.
מי שעולמו מבוסס על צורת חיים זו, ולא בנה במשך חייו עולם תוכן פנימי, בזקנותו אין מסכן ממנו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אב-רך
חבר מתאריך 20.7.12
597 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:18   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. יפה מאוד, גם אני הרגשתי כך.. ושאלה מביכה  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   אתה כותב "אנחנו צריכים רק לרצות להיות החפץ חיים בעצמנו"

יש לי שאלה אולי קצת מביכה...

רוב הכותבים פה אני מאמין בגילאי 30 ומעלה

האם אתם חושבים שבגיל כזה עדיין אפשר להפוך להיות חפץ חיים, אני מתכוין מבחינת הדרגה האישית של כל אחד.

אני מרגיש וככה זה נראה אצל כל מי שאני מכיר, שלמה שהגעת בגיל הזה זה פחות או יותר יהיה המשך, וברור שאפשר להמשיך בקו עליה, אבל לא משהו דרמטי.

ושוב, ברור שזה אפשרי מבחינה תיאורטית וע"פ התורה, אבל בפועל האם זה מציאותי בדור שלנו שאדם בגיל הזה יתהפך,

ומה נראה לכם צריך לעשות כדי שזה יקרה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
3173 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:23   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. נקודה חשובה, השאלה מה זה נקרא להיות חפץ חיים  
    בתגובה להודעה מספר 3
 
   חפץ חיים זה לא הזקן הלבן, יש הרבה זקנים לבנים

חפץ חיים זה לא גיל 90.

חפץ חיים זה לא לכתוב ספרים. הרבה מחברים היו והם לא חפץ חיים.

מה זה חפץ חיים?

בעיני, חפץ חיים זה לעשות מה שהקב"ה רוצה, אבל בדיוק מה שהוא רוצה. בלי הנחות לא לעצמי ולא לסביבה.

אם כך, אפשר להיות כזה מהרגע. מי מפריע?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
3173 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:32   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  8. אוסיף פרט שמשלים את נקודת המבט  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
   אנחנו מסתכלים על "חפץ חיים" כמכלול חיים נשגב. האמת שחייו של החפץ חיים, כמו כל אדם אחר ביקום, היו רק הבחירה של הרגע.

אין דבר כזה לשנות את החיים, זה דמיון. רק הרגע הנוכחי נמצא בידיים שלנו.

ולבחור נכון ברגע הנוכחי, זה להיות חפץ חיים, הרגע.

ואפשר להיות חפץ חיים גם מחר, וזה כבר נושא למחר...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
7180 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:53   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  10. גאון במיטבו  
    בתגובה להודעה מספר 8
 
   אין מה להוסיף על הדברים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
קורא מפה
חבר מתאריך 10.4.12
16351 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    01:39   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  11. כיוונת לדברי הח''ח  
    בתגובה להודעה מספר 8
 
   זכור לי ששמעתי משמו של הח"ח שאמר או כתב...

יהודי צריך לחשוב כל יום בפ"ע שהוא היהודי היחיד בעולם, ושזה
היום היחידי, ושהדף גמרא אותו הוא לומד כעת זה הדף היחידי...

די ל: הנהגה של שקר!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
3173 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    02:07   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  13. ברוך שכיוונתי, ויישר כח  
    בתגובה להודעה מספר 11
 
   מה נקל אם כן לשער, שאם זה מה שהדריך את החפץ חיים,

הרי שכך בדיוק גדלים ונעשים חפץ חיים...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
972 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    08:07   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  14. דבריך עולים בקנה אחד עם דברי הרמב''ם שכל יהודי יכול להיות כמשה רבינו.  
    בתגובה להודעה מספר 8
 

ג' לטמיון!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
נוד_ניק
חבר מתאריך 11.9.14
19 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    12:47   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  19. מקובל בשם גדולים שכדי להיות חפץ חיים צריך להתחיל מקטנות ממש.  
    בתגובה להודעה מספר 8
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
3173 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    18:37   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  24. תופעה מעניינת שפשתה לאחרונה  
    בתגובה להודעה מספר 19
 
  
זה לכתוב את הדעות הפרטיות בשם "גדולים".

בכל הכבוד, היורשה לי לשאול אותך, בשם אלו גדולים אתה אומר את דבריך? כי מכל מה שקריתי ושניתי ולמדתי (ולא מדובר בהרבה), אין זכר לאמירה כזאת.

להפך:

"מה היה תחלתו של ר' עקיבא. אמרו בן ארבעים שנה היה ולא שנה כלום"

"מה היה תחלתו של רבי אליעזר בן הורקנוס. בן עשרים ושתים שנה היה ולא למד תורה"

שנים מענקי התנאים, רבותיהם של רבבות תלמידים, לא למדו מילה ("כלום") עד לגיל מתקדם. בימינו לא היו מסתכלים עליהם בכלל.

אז שוב, אשאלך, האם הדעה שכתבת היא שלך, או שאכן שמעת אותה מגדולי ישראל, ואם כן ממי?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
972 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    06:58   26.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  28. הרמ''ק בהקדמת פרדס רימונים מעיד על עצמו שעד גיל עשרים שגה בהבלי ילדותו (למושגיו)  
    בתגובה להודעה מספר 24
 

החזון איש באגרותיו כותב:
"והרבה מגדולי עולם התחילו לימודם בימי בגרותם. וכאשר לבשו רוח עוז, והסכימו בנפשם הסכמה עזה ומרצית לקבוע עצמם וכו' ההסכמה החזקה עמדה להם. והם הלכו והגדילו ועשו פרי".

לעתים הבעיה היא שאנו נוטים ליפול בפח הקבוע של המעשן הנאבק להיגמל מהרגלו. הוא מחליט בנפשו, בהסכמה עזה ומרצית, להפסיק היום. הרגע. לתמיד. רק מסיים את שארית החפיסה...

ג' לטמיון!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
972 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    07:21   26.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  29. מובן שדברי באים רק כיהודה ועוד לקרא... שכן הרה''ג הביא מתנאים, ואני מאחרונים.  
    בתגובה להודעה מספר 28
 
שמא האחרונים מקרבים את הדברים אלינו יותר.

ג' לטמיון!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ר-צינית
חבר מתאריך 6.12.14
301 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    10:03   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  17. אתה מזכיר לי את המצגת שהוציאו על הרב שך בסמינרים  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
   אל תקראו את הסיפור מהסוף, קראו אותו מהתחלה...

המצגת בעצם מזכירה לנו, שאנו הכרנו את הרב שך, כאן החפץ חיים, כשהוא כבר היה הרב שך. כשהוא היה "בן 90" ועם "זקן לבן"
אבל מה שחשוב לראות זה איך זה התחיל.

מצגת מדהימה ומעצימה למי שלא ראה אותה
אבל אני לא זוכרת אם זה מיועד רק לנשים ויש שם שירת נשים.

*
ג' - בכיה לדורות!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עם ראש למעלה
חבר מתאריך 29.6.14
519 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    13:00   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  20. זה לא שירת נשים  
    בתגובה להודעה מספר 17
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ר-צינית
חבר מתאריך 6.12.14
301 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    13:24   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  21. תודה.  
    בתגובה להודעה מספר 20
 
   לא זכרתי.
ממליצה לכל מי שיש לו דרך להשיג את זה, לראות.

*
ג' - בכיה לדורות!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מסירות
חבר מתאריך 18.3.14
156 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    12:25   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  18. Like  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אריסטוקקטוס
חבר מתאריך 1.1.15
104 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:26   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. ...  
    בתגובה להודעה מספר 3
 
   בדיוק כמו שמתוך שלא לשמה בא לשמה, הוא רק במי שגם כשהוא מקיים שלא לשמה הניצוץ של הרצון לעשות לשמה בוער בקרבו, ואם ניצוץ הזה לא קיים בו הוא לא יבא לקיים אף פעם לשמה. כך גם בזה, מי שקיים בו ניצוץ של רצון לא לעמוד על אותו מקום אלא להתקדם הלאה יש סיכוי שיום אחד הניצוץ יהפוך לאש בוערת שתניע אותו קדימה. ואם הניצוץ הזה כבוי אבד כל סיכוי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
972 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    08:02   26.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  30. נכון למחצה. אכן, אם אבד הרצון - הסיכוי לשינוי דל מאד.  
    בתגובה להודעה מספר 6
 
ועדיין, כל עוד רוחו באפו - אדם עשוי להתעורר.

מאידך יש ואדם נוטה להסתפק בשאיפותיו הנאצלות והשקפותיו הישרות, ומתנחם בהן מקצרון ידו בפועל... ונמצא דוקא נטייתו החיובית בעוכריו. כי אומר לעצמו תמיד 'הלא טוב אני', ונח כל ימיו על זרי דפנה מהצלחות העבר.

במצב כזה, שינה מתוקה ומכושפת נמסכת בו... והסיכוי להשתנות נמוך הרבה יותר מחברו שנחבט ונחבל במורדות ההר הסלעי.

ג' לטמיון!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יציבא בארעא
חבר מתאריך 9.11.12
3461 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:41   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  9. זאת הסוגיא שפותחת את פרשת יתרו  
    בתגובה להודעה מספר 3
 
   'מה שמועה שמע ובא'.

זה לא רק שאלה על מהי השמועה, אלא על כוח השמיעה.

אין ספק, שגם החפץ חיים לא היה לחפץ חיים, אם בגיל 30 הוא היה מפסיק את כח הזינוק שלו. היכולת לא לוותר לעצמו, ולא לתת הנחות בכל שלב. לא לומר מה שהספקתי עד היום טוב, עכשיו אפשר לנוח. אני הרי לא אהיה הגאון מוילנא...

כי להיות חפץ חיים פירושו של דבר להתגבר ולהתעלות מה'ישראל מאיר' בן ה30 ליצירה חדשה שלא היתה כמותה עד היום. וכן בגיל 31 עד הנשימות האחרונות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
קורא מפה
חבר מתאריך 10.4.12
16351 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    01:41   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  12. מה הח''ח היה עונה לך?  
    בתגובה להודעה מספר 3
 
   תהיה אתה הח"ח הפרטי שלך, תפיק מעצמך את המירב.

די ל: הנהגה של שקר!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יציבא בארעא
חבר מתאריך 9.11.12
3461 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:32   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  7. מזדהה עם כל מילה  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   הייתי רוצה לשתף בעוד הרגשה.

חזרתי והרצתי את הסרטון כמה פעמים, על הכניסה של הח"ח.

בשניות 1:06-1:08 נכנסת בי רתיעה: "הוא ירים את עיניו הקדושות ויסתכל אליי?".
למרות שמדובר במבט לעבר המכשיר המסריט. וחלפו מאז קרוב ל100 שנה..

אני חוזר לאימרה המיוחסת לר' חיים מבריסק, שבשעת תחיית המתים. כשיקומו גדולי האומה מקיברם. טעות לחשוב שנרוץ לעברם לחזות בזיו פניהם. אדרבה, למראה פניהם נתפוס את רגלינו ונבקש לברוח למרחקים לתפוס מחסה מרוב בושה. כי תחושת הרוממות בסביבתם תגרום לנו לחוש את אפסיותנו לידם.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
3173 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    18:40   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  25. מזדהה ומסכים  
    בתגובה להודעה מספר 7
 
   אם כי צריך להשתמש בזה כמנוף, ולפחד פי כמה מעיניו הקדושות של הקב"ה... הוא חי, הוא לא מסתכל על מסרטה אלא עלינו ישירות

אנחנו פוחדים ממבט של גדול בתורה שמא יראה בנו פגם. ומה עם מי שברא אותו? שכחנו שהוא מסתכל

או שהתרגלנו. זה בעצם מה שקורה למשבקי"ם שכבר לא פוחדים, כי התרגלו...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
972 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    09:07   26.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  31. דבריך ממש ברוח דברי הגמרא בסנהדרין נב  
    בתגובה להודעה מספר 25
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 26.02.15 בשעה 09:38 בברכה, נהוראי עילם
 
זה בעצם מה שקורה למשבקי"ם שכבר לא פוחדים, כי התרגלו...
ציטוט מאת: גאון הירדן

"אמר רבי אלעזר: למה תלמיד חכם דומה לפני עם הארץ? בתחילה דומה לקיתון של זהב. סיפר הימנו - דומה לקיתון של כסף. נהנה ממנו - דומה לקיתון של חרס; כיון שנשבר שוב אין לו תקנה".

מפרשים מסבירים, כי מתחילה עם הארץ מדמה שהתלמיד חכם הוא כמלאך, רוחני כולו, ואין לו שייכות אליו - אז הוא מכובד בעיניו. אבל ברגע שהוא מתקרב, ומבחין שהת"ח הוא בשר ודם כמוהו, ועוד זקוק לו... הוא אינו מבין במהות גדלותו ומדמה כי הת"ח והוא שוים (ובעניינים ארציים אולי אף עולה עליו...). ומשכך, הוא בז לו כמידת הערכתו העצמית הנמוכה.

ההקשר שבו הגמרא מביאה את הדברים מאלפת לא פחות, והיא נוגעת דוקא לגדולים שבגדולים, אשר הגיעו לדרגה כה רמה שנכשלים לדמות בנפשם כי שוים הם לגדולי הדור - והם הם הבאים בתור לרשת את ההנהגה, וסבורים כי עוד מטיבים מרבותיהם להבין איך נכון להנהיג את העם.

ואלולא גמרא מפורשת - אי אפשר לאמרו:
"וכבר היו משה ואהרן מהלכים בדרך, ונדב ואביהוא מהלכין אחריהן, וכל ישראל אחריהן. אמר לו נדב לאביהוא: אימתי ימותו שני זקנים הללו, ואני ואתה ננהיג את הדור".

בעיני רוחם, הם היו המנהיגים. הם הלכו בראש, והעם אחריהם. הם ידעו את נפש העם טוב משני הזקנים שהלכו לפניהם, ואשר מבחינה זו רק עמדו בדרכם...

(אכן, במותם, הסיק משה רבנו כי היו גדולים במעלתם ממנו ומאהרן, שכן נתקיים בהם דבר השם "בקרובי אקדש". ועם כל זה, חז"ל הצביעו על עצם הגישה המסוכנת כסיבה שהביאה למותם בטרם עת).

ג' לטמיון!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ר-צינית
חבר מתאריך 6.12.14
301 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    10:00   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  16. כתבת מעולה  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
  

*
ג' - בכיה לדורות!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
קורא מפה
חבר מתאריך 10.4.12
16351 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    00:24   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. לצערי את תואר פניו ממש לא רואים  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   אבל לראות אותו חיבר אותי במעט ועורר בי רגשות וקשר אליו ולמה שהוא מייצג

די ל: הנהגה של שקר!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ר-צינית
חבר מתאריך 6.12.14
301 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    09:58   24.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  15. עדיין לא הספקתי לראות את הסרטון אבל  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   אנו גם תולים תמונות של תלמידי חכמים בבית, ורצים לראות רב שהולך ברחוב
כי לראות דרכי דרך ארץ של רב ותלמיד חכם זה שיעור מוסר מהלך.
גם אם הוא רק אוכל ארוחת בוקר.

כמדומני שיש גם ציטוט בנושא, אך איני זוכרת

*
ג' - בכיה לדורות!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ראשבריא
חבר מתאריך 10.12.14
538 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    14:04   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  22. מעניין...  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רבותי, ההיסטוריה חוזרת!
תשל"ד תשל"ט תשע"ה...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עם ראש למעלה
חבר מתאריך 29.6.14
519 הודעות
יום שלישי ה' באדר תשע''ה    14:33   24.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  23. דומה לסבא שלו  
    בתגובה להודעה מספר 22
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יציבא בארעא
חבר מתאריך 9.11.12
3461 הודעות
אור ליום חמישי ז' באדר תשע''ה    19:44   25.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  26. הרב קלמנוביץ: מה יתן?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   https://rotter.name/kolot/prime/59163.php


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
קורא מפה
חבר מתאריך 10.4.12
16351 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    00:39   26.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  27. שמתם לב לקטע שנראה  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 26.02.15 בשעה 00:51 בברכה, קורא מפה
 
כאילו מישהו מתעלק ונדחף לצידו של הח"ח שמסתובב לראות
מי דוחף את ידו ואז האיש הצעיר אכן זז הצידה..


זה משום מה מזכיר לי את סיפוק הדחיפה של גולדמן

די ל: הנהגה של שקר!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מבזק
חבר מתאריך 23.5.12
6361 הודעות
יום ששי ח' באדר תשע''ה    09:21   27.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  32. השיעור שלמדנו מבעל ה'חפץ חיים' זצ”ל • טור  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   השיעור שלמדנו מבעל ה'חפץ חיים' זצ"ל • טור

בעקבות חשיפת הוידאו הנדיר ממרן ה'חפץ חיים', ראוי להיזכר בהסבר שאמר על מה שעלינו ללמוד מקיומה של מצלמה

הרב בן ציון נורדמן 06:42 27/02/2015

א.
השבוע פורסם לראשונה סרט שבו מתועד רשכבה"ג החפץ חיים מלפני 92 שנה. היה זה כאשר התכנסה הכנסייה הגדולה בוינה בשנת 1923 למניינם, והגיעו לשם כל גדולי ישראל מהדורות הקודמים. עד כמה שידוע היום זהו התיעוד היחיד (הסרטון היחיד בוודאי) שיש מהתקופה ההיא בכלל ומהחפץ חיים בפרט.

קשה להעלות על הכתב את התחושות שחוו מאות אלפי יהודים ברחבי העולם כולו. "החפץ חיים" - אחד מדמויות ההוד שעיצבו את פניה של היהדות בדורות האחרונים.

ספר "חפץ חיים" שהפך לאבן יסוד בכל הקשור לשמירת הלשון, "משנה ברורה" – ספר ההלכה המקיף והנלמד ביותר בדורות האחרונים.

כשצפיתי בתמונות האלו ולפחות 20 פעם(!!!) צפו בי רגשות שאינם נתנים לתיאור אך משהו אולי צדדי אך עם רושם חשוב... והתחלתי להבין מעט מהי "תחיית המתים". לרגע אחד מרן החפץ חיים חזר לתחיה, והחיה רבבות יהודים שצפו בו צועד בקרבת בנו ונכדיו. פעמים יש רגעים בהם אנו מקבלים הארה על תקופות שהיו ולא יחזרו...

ב.
פרשת השבוע "ואתה תצווה", מהווה המשך ישיר לפרשת הקודמת תרומה, העוסקת בבניית המשכן. הפרשה עוסקת בהדלקת המנורה, בבגדי הכהונה ובנושאים נוספים הנוגעים למשכן.

הפרשה פותחת במילים: "וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר לְהַעֲלֹת נֵר תָּמִיד". התורה כותבת "ואתה", אך לא אומרת למי כוונתה. ברור אם כן שהכוונה היא למשה רבינו. ואם כן נשאלת השאלה הרי בכל פרשיות התורה בחיי משה, מאז לידתו עד פטירתו, מוזכר שמו של משה, למעט פרשה זו. מדוע אם כן שמו של משה לא מופיע בפרשת השבוע במפורש?

והתשובה כידוע, שמו של משה נעדר מפרשתנו לאור בקשתו של משה עצמו מהקב"ה לאחר חטא העגל. כידוע, משה רבינו המנהיג המסור לעמו ולצאן מרעיתו, העמיד עצמו מנגד, לאחר חטא העגל ואמר להקב"ה: אם אין אתה סולח להם על מעשה העגל "מחני נא מספרך אשר כתבת", ובמילים אחרות: "אל תזכיר את שמי בתורתך..." משה רבינו היה לכאורה קיצוני בהגנתו על עם ישראל, עד כדי כך שלא ייזכר שמו כלל בתורה. בעקבות אותו דיבור, שמו של משה לא נזכר בפרשתנו. למרות שה' סלח לבני ישראל, אבל הדיבור של משה רבינו לא הלך לאבדון.

לומדים אנו מכאן מה היא כוחה של מילה. ידועה האמרה שכל עוד ולא הוצאת מילה מהפה, אתה שולט עליה, אך כאשר אתה כבר מוציאה מהפה - היא שולטת עליך. וזה מה שאומרים "מוות וחיים ביד הלשון".

העולם היום מפותח. הטכנולוגיה משפיעה על כל תחום בחיינו. אין רחוב או סמטה צדדית שאינה מצולמת או מוקלטת ופעמים ששניהם יחד--- אין כמעט דבר הנעלם מעיני הרשויות. כשהכל מצולם און-ליין אין דרך התחמקות מהחוק.

בהקשר לזה אי אפשר בלי להזכיר את מה שאמר ה"הפץ חיים", שההתפתחות הטכנולוגית באה ללמד אותנו שיעור בהשגחה פרטית. בזמנו החלו להופיע המצלמות הראשונות. אמר החפץ חיים: "לכל אלו המתקשים להאמין ש"עין רואה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבין", באו המצלמות והוכיחו כי כל תנועה הנעשית בכל רגע נתון, היא מתועדת ונשמרת לנצח נצחים".

קחו לדוגמא את תאונות ה"פגע-וברח" להם מייחסת המשטרה חשיבות רבה בפענוחם. על פי נתוני המשטרה, ישנם מאה אחוזי פענוח בתאונות אלו. ותאמינו לי, אין במשטרה נביאים. בימינו כשהכל מתועד ומצולם 24 שעות ביממה, הדרך לפענוח מקרים מסוג זה, דורשת רק מאמץ---

כחברה, אין לנו את הפריבילגיה שהייתה בשנים עברו. אנו לא יכולים לומר מה שאנו רוצים ולעשות ככל העולה על רוחנו. תמיד יש להיות עם היד על הדופק ולזכור כי כל מילה שנגיד, מישהו ישמע אותה.

כשאני רוצה להסביר על כוחה של מילה אני נוהג לומר שחתן אומר לכלה בחופה: "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל", ובמילים אלו משתנים חייו מן הקצה אל הקצה. משפט אחד -כמה מילים---

ג.
השבתות הללו שבין חודש אדר לחודש ניסן, נקראות "ארבע פרשיות", על שם ארבע פרשות שמוסיפים לאחר קריאת התורה בשבת. "פרשת שקלים", "פרשת זכור", "פרשת פרה" ו"פרשת החודש".

שבת זו נקראת "שבת זכור", ובכל שנה היא נקראת בשבת הקודמת לחג הפורים. בפרשה זו אנו קוראים על אחת המצוות היותר מעניינות בתורה, והיא המצווה לזכור את עמלק. "זכור את אשר עשה לך עמלק וכו'".

ישנם פולמוסים רבים על מצווה זו ומהותה. המשמעות הפשוטה של מצווה זו נובעת מהסיבה שעמלק היה הראשון שהעז לצאת בגלוי כנגד עם ישראל. וזה משמעות הלשון "אשר קרך בדרך". רש"י הקדוש מביא את המשל הנפלא אודות אמבטיה רותחת, שכולם עומדים מסביבה ולא מעזים להיכנס אליה. עד שבא אחד, נכנס פנימה, נכווה אך מקרר את האמבטי עבור כולם. עד שהגיע עמלק, אף לא אחד העז להתקרב ולנסות לפגוע בעם היהודי, אך כאשר הגיע עמלק הוא למעשה קרר את האמבטיה, ואחריו באו עוד רבים שניסו. יוצא אם כן שעמלק לא רק ניסה הוא עצמו להילחם עם עם ישראל, אלא גרם לכך שגם דורות רבים אחריו, יעזו אומות לפגוע בעם ישראל.

ד.
אך גם לאחר הסבר זה, יש לנסות ולהבין מדוע התורה מצווה למחות את זכר עמלק בצורה כה דראסטית. היו רבים שפגעו בעם ישראל, אך לא היה אדם שעליו נאמר שיש למחות אותו ואת זרעו בצורה כזו. "תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח". הפרשה מתחילה ב"זכור" ומסיימת ב"לא תשכח". התורה מצווה אותנו למחיה מוחלטת של עמלק מתחת השמים. מדוע?

אז האמת שאין לי הסבר משכנע לעניין. אך דווקא בציווים כאלו, אנו מגלים שלא הכל צריך להבין, ויש דברים נסתרים בתורה שאנו לא מבינים. אי ההבנה אינה משנה מאומה בחיוב שלנו לקיים את ציווי התורה.

מעניין הדבר, שבציווים כאלו שלכאורה אין אנו מבינים את משמעותן, כאשר נפתח לנו צוהר ואנו יכולים לנסות ולהבין את הפרשנות העומדת מאחורי הציווי, אנו מגלים שכל ציווי וציווי בתורה יש לו משמעות וכוונות ויש מסובב לעולם.

על שאול המלך נאמר שאיבד את המלוכה, כיוון שלא קיים במלואו את ציווי שמואל הנביא שצווה עליו בשם ה' לצאת למלחמה עד השמדת עמלק. שאול לא ביצע את המצווה עד סופה כיוון שלא השמיד את רכוש עמלק ולא הרג את אגג, ועל כך ניטלה ממנו המלוכה.

אקדים ואומר שאינני מתיימר חס וחלילה לנסות ולהבין את מעשיהם של גדולים, אך בעיניים שלנו אנו רואים לכאורה ציווי ששאול המלך הבין לכאורה מעט אחרת. הוא חשב לא כמו שמואל. אמנם ציוו אותו להרוג את כל העמלקים, אך מה יקרה אם לא יהרוג את אגג? בסופו של דבר בגלל אותו הסיפור קם וצמח זרע עמלק שממנו אף יצא המן הרשע שמנחת מרוריו סבלו היהודים בשושן הבירה בזמן המלך אחשוורוש.

בסיפור שאול ואגג אנו יכולים, לכאורה, להתבונן ולראות מה קורה כאשר מנסים להבין אחרת את ציווי התורה. לא הכל אנו מבינים. לא הכל אנו צריכים להבין. כשהתורה מצווה עלינו לקיים את ציווי התורה גם אם איננו מבינים, עלינו לזכור כי בכל תג ותג בתורה ישנה משמעות, סודות עמוקים ורזים נעלים.

ע"כ בשבת "זכור" כשנזכור את עמלק
נזכור גם את הכלל הזה

שלא הכל אנחנו יודעים ומבינים...

שבת שלום ומבורך
ופורים שמח

הרב בן-ציון (בנצי) נורדמן

הכותב משמש כמנכ"ל מפעלות הרב גרוסמן יו"ר "מדעים ויהדות" וחבר הנהלת העיר

• מקור: http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=80410&utm_source=mivzakimnet&utm_medium=rss&utm_campaign=mivzakimnet

- כתבה זו הותאמה לפורום באמצעות Rotter Article Converter -

להעברת ידיעות למערכת 'אברכים' לחץ כאן


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net