|
|
|
|
|
|
|
|
|
מוישה
חבר מתאריך 20.6.12
3040 הודעות | יום ראשון י''ח בתמוז תשע''ה
11:37 05.07.15 |
|
12. לא נראה לי
בתגובה להודעה מספר 11
|
אישור הסוגר הוא טיעון שכולל טיעונים נכונים שנכון להסיק מהם רק לכיוון אחד הנה הדוגמא:1. אם א', אז ב'. 2. ב'. 3. לכן, א'. שים לב, הנחה מס' 1 נכונה לעומת זאת אם נפרק את הדוגמא שהבאתי ראובן: X רשע ומושחת שמעון: אתה מכחיש עובדות קימות ומציאות מוכחת? הלא גם על Y אמרו כך ולבסוף הוכח מעבר לכל ספק שהוא נקי וצדיק יש כאן 3 משפטים 1. Y וX שוים 2. Y צדיק 3. X צדיק שים לב, מס' 1 אינו נכון |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
1682 הודעות | יום ראשון י''ח בתמוז תשע''ה
17:44 05.07.15 |
|
19. דומני כי הויכוח בנידוננו אינו האם המעשה המסויים אירע או לא
בתגובה להודעה מספר 18
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 05.07.15 בשעה 18:09 בברכה, נהוראי עילם אלא האם המעשה שודאי נעשה היה מעשה רשע או לא.וממילא, תורף הדיון אינו מתייחס לאמיתות הדיבה, אלא לכשרות המעשה (וכפועל יוצא, הגדרת עושהו). פנחס, (רק לשם דוגמא מתוך פרשת השבוע...) ביצע מעשה מסוים מאד שייחודי בכך שכשרותו תלויה במניעים. דבר שנבצר משום אדם לדעת, רק יודע תעלומות יכל להעיד על מה שבלבו. כל מעשה אחר, נאמד לפי אמות מידה שהתורה הגדירה מראש. ולעניינינו, מישהו טען שפלוני רשע, שהרי עשה מעשה רשע (שעליו אין עוררין). בא שכנגדו וטוען, נגד השכל הישר, המעשה אינו מעשה רשע כלל! ולמה? כי היתה לו כוונה נכונה כמו שלפנחס היה. מזוית הראיה שלי, אין מדובר בהפרכה, אלא בטיעון חדש שמתיימר לעקור תפיסה בסיסית אוטומטית של טוב ורע. ולהשוואה זו אין כל בסיס הגיוני, בגלל הייחודיות האולטימטיבית מצד אישיותו של פנחס, מצד עצם המעשה (הלכתית), מצד נסיבות המעשה, ומצד אופן התגלות כוונתו האמיתית. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|