גירסת הדפסה       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #65872 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 65872
הניצוץצל''ש
חבר מתאריך 30.7.09
3281 הודעות
יום ששי י''ד בניסן תשע''ו    17:23   22.04.16   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  הדף היומי - בשלוחה איסורא לית בה  
 
   מסכת קידושין דף מא ע''א

''בהא איסורא נמי אית בה, כדרב יהודה אמר רב, דאמר רב יהודה אמר רב: אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה, שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו, ורחמנא אמר: ואהבת לרעך כמוך. וכי איתמר דרב יוסף - אסיפא איתמר: האשה מתקדשת בה ובשלוחה; השתא בשלוחה מיקדשא, בה מיבעיא? אמר רב יוסף: מצוה בה יותר מבשלוחה; כי הא דרב ספרא מחריך רישא, רבא מלח שיבוטא; אבל בהא איסורא לית בה, כדר''ל, דאמר ר''ל: טב למיתב טן דו מלמיתב ארמלו''.

הקשו רש''י וריטב''א במה שונה שלוחו משלוחה, הרי בין כך ובין כך אין המקדש רואה את האשה?

וי''ל שההבדל רב, בשלוחו כלולה האפשרות שאומר לו: ''צא וקדש לי אשה סתם'' (נזיר יב ע''א; גיטין סד ע''א), והשליח אינו יודע אם האשה שבוחר תמצא חן בעיני המשלח. ואילו במקדש אשה באמצעות שלוחה יודע המקדש מי מינתהו ובודאי מכיר אותה. שאם לא ראה הריהו כמקדש אשה בלא שום שליח אך עוצם את עיניו.


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net