גירסת הדפסה   שלח לחבר   אשכול בארכיון - לקריאה בלבד
 
  אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #34307 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 34307
איש-יהודי
חבר מתאריך 4.7.12
1983 הודעות
אור ליום ששי י''ב באדר תשע''ג    22:08   21.02.13   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  בענין הברית בין הבית היהודי ויש עתיד - ניתוח פוליטי ומסתעף לפורים  
 
   ניתוח הברית בין שתי המפלגות מעלה כך :

שני עוכרי ישראל בנט ולפיד התאחדו ביחד להילחם נגד החרדים. לא מעניין אותם קיום ההבטחות לבוחר, אלא שנאת החרדים כפשוטה.

הרי העוכ''י לפיד, למרות שהוא דיבר על השיויון בנטל, לא זה היה הדגל המרכזי שלו, ורוב בוחריו לא הצביעו לו בגלל זה, אלא בגלל שהוא הבטיח לדאוג ל'מעמד הבינים', ועל כך תלו בוחריו תקוותם.
ואילו הוא לקח והפך את זה לתנאי העיקרי, וכנראה גם כמעט הבלעדי, לכניסה לקואליציה. תוך כדי שהוא מבהיר בפירוש, שהוא חייב שבקואליציה לא יהיו כלל חרדים.
האם זה יביא לו קולות בהמשך ? האם בוחריו יראו בו כמי שמימש את מטרת בחירתו ? נראה שלא. אותם מעניין הורדת יוקר המחיה ופתרון בעיית הדיור ועוד, שעל זה הם בנו, 'כסף למעמד הבינים', ואילו כעת מתברר שלא זה מעסיק אותו.

כמו כן העוכ''י בנט, הלך עם שני דגלים. הדגל העיקרי שבשלו הצביעו לו בוחריו, הוא שמירה על 'ארץ ישראל השלימה' והמסתעף. הדגל השני הוא, קירוב לבבות וגישור בין חלקי העם והחדרת היהדות וכו'.
והנה תיכף הוא הפנה עורף להכל, והוא פועל בדיוק להיפך, לפירוד לבבות ושיסוי העם, בעוד שאת ארץ ישראל הוא בכלל זנח, ובמקום זה הוא שם את כל יהבו ודיבוריו רק על השיויון בנטל, שזה כלל לא היה חלק מהקמפיין שלו. ואדרבה, לפני הבחירות, הוא אמר שצריך לפעול בהידברות ובהסכמה, ועתה הפך עורו.
לא שיקולים קואליציוניים עומדים בזה, שכן הם התבטלו כבר מזמן, אין זה אלא שנאת חרדים טהורה. כאשר בעיקרון הם מכוונים שניהם לממשלה בלי חרדים.

יתכן שיש כאן ענין נוסף, כפי אשר טען חה''כ גפני, שהם יודעים שאין להם מה להציע באמת בנושא יוקר המחיה והדיור והמסתעף, וגם התקציב אמור להיות קשה ומקוצץ, ולכן הם מחפשים משהו שהם יוכלו לנפנף בו כהישג, והם החליטו שזה יהיה הנושא.
סימוכין לכך יש להביא, מזה שהם דורשים פתאום ממשלה עם 18 שרים בלבד, שאת זה גם העוכ''י לפיד לא הבטיח כלל, אלא אמר שכשהוא יהיה בשלטון כך יהיה, ולא כשהוא שותף קואליציוני. אלא מה, הוא צריך הישג כלשהוא, והצטיירות כמקיים הבטחות, אז זה הכי קל ומהיר.
אבל בכל זאת הלהט וגם העקשנות על השיויון בנטל, מראים שבענין הזה יש משהו עמוק הרבה יותר, וזהו שנאת חרדים פשוטה, כנ''ל.



* * *

וע''ד הדרוש אפשר לומר בענין כך :

כתוב בפר' וישלח, שהתפלל יעקב, 'הצילני נא מיד אחי מיד עשו'. וכבר ביאר בספר בית הלוי על התורה, שיעקב אע''ה התפלל על שני דברים. ראשית, שעשו לא יצליח להילחם בו ולא ינצחו במלחמה. אך הוא התפלל עוד, שהוא לא יהיה לו לאח, ושלא יהיה שהוא ישב עמו בשלום ובשלווה ביחד כמנהג אחים, כי גם טובתו של עשו רעה היא אצל יעקב, שכן עי''ז ירחיק את ישראל מעבודת השי''ת וידיחם מאמונתו חלילה. וזהו שני הדברים, 'מיד אחי' שלא יתנהג עמו באחווה וינצל ממזימותיו, 'מיד עשו' שלא יצליח במלחמתו. ועיי''ש באורך המשך דבריו הנפלאים מאוד.

ומה שהקדים הכתוב 'מיד אחי' קודם ל'מיד עשו', אשר לכאורה צריך להיות הסדר להיפך, י''ל שהסכנה של 'מיד אחי' היא הרבה יותר גדולה נוראה ועצומה, ולכן הקדימו יעקב אע''ה. אכן י''ל עוד, שגילה לנו הכתוב, שאם לא ישמרו ישראל מה'מיד אחי', כי אז בעל כרחם הם יגיעו ל'מיד עשו' וילחמו איתם, כך שאחרי ה'מיד אחי' תמיד יהיה 'מיד עשו', וזהו שהקדימו הכתוב.
ודברים אלו ראינו בחוש בכל הדורות.

והנה פורים הרי היה המשך המלחמה עם עשו, שזהו המן בן בנו. וי''ל שאז נתקיימו שני הדברים הנ''ל, כנגד אחשורוש והמן. שהרי אחשורוש התקרב לישראל והתחבר עמם לקרבם, והם נתפתו עד שנהנו מסעודתו של אותו רשע (מגילה יב.) , ונמצא שחטאו ב'מיד אחי'. ואולי אפשר לדרוש, 'אחשורוש' שנעשה להם לישראל כאח.

ולכן הם נענשו ב'מיד עשו', שקפץ עליהם רוגזו של המן הרשע, להילחם בהם ולהשמידם. עד שחזרו בתשובה וריחם עליהם השי''ת והצילם, ולא זו בלבד אלא שעוד נתהפך הדבר והם הרגו את עשו. ועיין בת''י שאלו שהרגו ישראל במלחמתם אז היו 'רופלין מדבית עמלק'.

כך גם בזמנינו, בעת הזאת, יש לנו מלחמה עם שני הדברים האלו. 'מיד אחי' זה עוכ''י בנט, כידוע הסיסמא בנט זה אח, וכך כל סגנון דיבורם של הבית ה'יהודי' הוא כל הזמן אחים וכו'. 'מיד עשו' זה עוכ''י לפיד, שבא מעיקרו להילחם חזיתית בחרדים לדבר השי''ת, וידועים דברי הגר''א שהראשים שלהם הם ערב רב 'מזרע עמלק', וכנראה שכך הוא אצלו, כאשר אנו רואים שהוא ואביו שניהם על אותה דרך ומטרה, עד שהתנתקו כמעט כליל מהיהדות, ואף קדיש לא נאמר. ועל כולם אנו זועקים לרבון כל העולמים 'הצילנו נא'.

הרחמן יצילנו ויעשה לנו נסים ונפלאות כמו שעשה לאבותינו בימים ההם בזמן הזה, למען כבוד שמו, ולמען עמו ישראל החפצים לעשות רצונו. אכי''ר.


       |   0   |

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כל מילה פנינה גאון הירדןמנהל 21.02.13 23:10 1
     תודה רבה. איש-יהודי 23.02.13 22:23 3
  נתבהר אצלי תובנה נוספת : איש-יהודי 22.02.13 04:59 2
  צריך לנפץ עוד שקר גדול בענין : איש-יהודי 26.02.13 15:12 4
     פשוט יפה ונכון גאון הירדןמנהל 06.03.13 20:39 6
         אכן גאון א'פושעטער איד 06.03.13 20:42 7
             אין קשר לגאונות, זה ביטוי מהנביא גאון הירדןמנהל 06.03.13 20:46 8
  בכאב גדול אומר שהדברים אמת. יפים ונכונים דבריך! בנט תתעורר יש לך כיפה! משגיח כשרות 26.02.13 15:44 5

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
2539 הודעות
אור ליום ששי י''ב באדר תשע''ג    23:10   21.02.13   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. כל מילה פנינה  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   ניתוח יפה מאוד.
נהניתי.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
איש-יהודי
חבר מתאריך 4.7.12
1983 הודעות
אור ליום ראשון י''ד באדר תשע''ג    22:23   23.02.13   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. תודה רבה.  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
  


                                     (ניהול: מחק תגובה)
איש-יהודי
חבר מתאריך 4.7.12
1983 הודעות
יום ששי י''ב באדר תשע''ג    04:59   22.02.13   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. נתבהר אצלי תובנה נוספת :  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   כאשר אנו רואים ברית בלתי הגיונית בין שנים שדרכיהם שונות, והאינטרסים שלהם אחרים, וכיו''ב, ונשאלת השאלה איך תיתכן ברית זאת, מצינו בחז''ל שתי תשובות לדבר :

איתא בגמ' (מגילה יג: יד.) ויאמר המלך להמן הכסף נתון לך והעם לעשות בו כטוב בעיניך אמר רבי אבא משל דאחשורוש והמן למה הדבר דומה לשני בני אדם לאחד היה לו תל בתוך שדהו ולאחד היה לו חריץ בתוך שדהו בעל חריץ אמר מי יתן לי תל זה בדמים בעל התל אמר מי יתן לי חריץ זה בדמים לימים נזדווגו זה אצל זה אמר לו בעל חריץ לבעל התל מכור לי תילך אמר לו טול אותה בחנם והלואי, ע''כ.

ודברי הגמ' הקדושים צ''ב, מה הוקשה לו לרבי אבא, ומה בא לחדש. ולפי מש''כ לעיל יש לבאר, כי באמת הרי אחשורוש והמן חלוקים היו ביחסם ליהודים, שאחשורוש קירב אותם אליו, ואילו המן שנא אותם, וא''כ כיצד זה נעשה ברית ביניהם לאבד את היהודים ולהשמידם, בניגוד למה שאחשורוש התנהג כל הזמן. וע''ז מתרץ רבי אבא, שבאמת שניהם רצו שלא יהיו יהודים, אלא שאחשורוש רצה לעשות כן ע''י פיתויים וקירוב עד שהם ישתלבו בין האומות והם כבר לא יהיו יהודים, ואילו המן רצה לעשות זאת בדרך מהירה של השמדת עם, אבל מטרת שניהם שוה היתה. (והקש מזה לענין הגיוס, שיש שרוצים לעשות זאת ע''י פיתויים, ויש שרוצים לעשות זאת ע''י עונשים, אבל מטרת כולם שוה, שלא יהיו עוד חרדים).

עכ''פ יהיה הביאור איך שיהיה, למדנו מדברי חז''ל שבעיקרו של דבר הברית בין אחשורוש להמן היתה לא טבעית, רק שבעומק הדברים היתה להם זהות אינטרסים ומטרה משותפת, כך שלאמיתו של דבר החיבור ביניהם היה דוקא מתאים מאוד. ועד''ז מצינו בחז''ל (ב''ק צב: ) ר''א אומר לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו. והיינו כנ''ל.

לעומת זה מצינו בחז''ל והובא ברש''י ריש פרשת בלק, ויאמר מואב אל זקני מדין, והלא מעולם היו שונאים זה את זה שנאמר המכה את מדין בשדה מואב שבא מדין על מואב למלחמה אלא מיראתן של ישראל עשו שלום ביניהם, ע''כ.

כלומר, שבאמת היתה יריבות גדולה ביניהם, ותמיד היו נלחמים זה בזה, עד שבא אויב משותף שזהו ישראל, ובגללו הם זנחו את כל היריבות ועשו ברית כדי להילחם באויב המשותף.

ונמצינו למדים, שכאשר אנו רואים ברית בלתי אפשרית, יש בזה שתי אפשרויות, או שלמרות שזה לא נראה כך אבל בעומקו של דבר האינטרסים כן זהים והחיבור הוא כן מתאים, או שיש אויב משותף וכיו''ב שבגללו זונחים את כל היריבות ואת כל המפריד, הכל בכדי להתגייס למען המטרה הספציפית הזאת.

* * *

והנה כאשר נתבונן בברית שבין שני עוכרי ישראל הללו בנט ולפיד, לכאורה יש שתי סיבות מדוע הברית היא בלתי אפשרית כלל :

ראשית, בגלל הדת. הרי לפיד הוא שונא דת גמור כמו אביו, וסולד מהמצוות, וכיצד זה הוא יכול להתחבר עם בנט והמפד''ל שהם מוגדרים כשומרי תו''מ, והדגל שלהם זה היהדות והחדרתה לקהל, ואם כן הם שני הפכים מנוגדים ?

אלא שההסבר הוא, שאין בכלל ניגוד. שכן גם בנט איננו מקיים מצוות בגלל שהתורה זה 'דבר מחייב', ואין מורא שמים עליו, אלא בגלל שזה 'ערכים' וזה 'מסורת', אבל יראת שמים אין זה התחום שלו כלל, (וההוכחה לכך היא אשתו, שיחסה לדת לא ברור), וזהו בעצם דרכה של המפד''ל, שהתורה זה 'ערכים' ו'מסורת', ולכן המצב אצלם מתדרדר והולך.

ואם כן, הרי שאין כל הבדל בין בנט ללפיד, שכן גם לפיד בעד 'ערכים' ו'מסורת'. אז נכון, שהם משני הקצוות, שאצל בנט יש 'הרבה' מסורת, ולפיד מסתפק בדבר אחד, והוא הרצון שילמדו קצת תנ''ך ותלמוד בגלל שזה דבר יפה, אבל הצד השוה שבהם שהכל זה ענין של ערכים ומסורת, ולכן אין ניגוד כלל. וזה מקביל לדוגמא של אחשורוש והמן.

אבל יש דבר נוסף, והוא שלימות הארץ. אשר בזה יש ביניהם תהום אידיאולוגית, בעוד שבנט הוא בעד ארץ ישראל השלימה עם תכניות שונות, הרי שלפיד הוא בעד החזרת רוב השטחים, ולא זו בלבד אלא שהוא בעד קיצוץ תקציבי המתנחלים, כזכור ממאמרו 'איפה הכסף' שזה נמצא אצל החרדים והמתנחלים. וכאן כבר עולה התמיהה וזועקת, היתכן ? הילכו שנים אלה יחדיו ? .....

אך התשובה היא, יש להם אויב משותף. כמו אצל מואב ומדין כך גם כאן 'שנאתן של ישראל' היא אשר איחדה ביניהם. זה מה שגרם להם לוותר על כל המחלוקות, העיקר להילחם בחרדים. וכך הם זנחו את כל הענין הגדול הזה, הכל בגלל שנאת החרדים.


יעזור השי''ת שנינצל מהם, ונזכה לישועות גדולות. אכי''ר.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
איש-יהודי
חבר מתאריך 4.7.12
1983 הודעות
יום שלישי ט''ז באדר תשע''ג    15:12   26.02.13   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. צריך לנפץ עוד שקר גדול בענין :  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 26.02.13 בשעה בברכה, איש-יהודי
 
לאחרונה הבית היהודי בראשות עוכ''י בנט, מפיצים ספין להסביר את פשר הברית עם יש עתיד, שזה מכיון שנתניהו רצה להקים ממשלה בלי הבית היהודי, ועוכ''י לפיד הוא זה שהתנה את הצטרפותו שהיא תהיה רק עם הבית היהודי, ולכן הם חייבים לו, כאילו באותה מטבע.

אבל מה, מדובר בבליל של דברים לא נכונים. אכן נתניהו רצה אותם בחוץ, בעיקר בגלל העומד בראשם שזה בנט, איתו יש לו מערכת יחסים עכורה, והבעיה מונחת בראש ובראשונה לפתחו של בנט, שלא השכיל עד עכשיו להתפייס עם נתניהו וליישר את ההדורים.

אבל לפיד כלל לא מנע זאת, אלא שהוא התעקש שזו תהיה ממשלה בלי חרדים, ורק זו היתה התעקשותו, והוא כלל לא דרש את צירוף הבית היהודי. אלא שממילא בגלל שעם החרדים אי אפשר, יוצא שיהיו חייבים לצרף את הבית היהודי, שבעיקרון לפיד גם אותם לא רוצה, רק שבלית ברירה הוא מעדיף אותם על החרדים, אבל לא היתה דרישה וברית מצידו כלל עם הבית היהודי.

הגע עצמך, אילו נתניהו ירצה להקים קואליציה עם העבודה ויש עתיד, בלי המתנחלים והחרדים, האם לפיד יעמוד בדרכו ? ברור שלא. שכן אין לו ברית עם הבית היהודי, יש לו רק 'נגד' החרדים.

ולכן כל הדיבורים על 'עזרתו' של לפיד הם שקר מוחלט.

מעבר לכך, ה'ברית' עם לפיד נהיתה רק הרבה אחרי שנתניהו כבר שמע את עמדותיו של לפיד, ואפילו אחרי הנסיון להקים גוש דתי-חרדי, שלא צלח בגלל שבנט שונא את החרדים, וגם הוא לא רוצה לשבת איתם כמו בן בריתו כביכול.

שנאת החרדים, היא ורק היא, המדברת מתוך גרונם.

שאר השקרים של הבית היהודי, הם פשוטים כל כך שלא צריך להתייחס אליהם כלל.


* * *

אכן, כך הוא דרכם של רשעים להסוות את שנאתם, ולתרץ זאת בכל מיני טעמים וסילופים.

גם המן הרשע הסביר כל מיני סיבות ותירוצים למה צריך להשמיד את היהודים, 'ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים, ודתיהם שונות מכל עם, ואת דתי המלך אינם עושים, ולמלך אין שוה להניחם' ...

גם הוא כבר טען על זה שהם לא 'משתלבים' בחברה (מפוזר ומפורד בין העמים), ועל זה שהדת שלהם איננה 'מעודכנת' ומותאמת (ודתיהם שונות מכל עם), ובעיקר כבר אז נטען על כך שהם לא נושאים בנטל (ואת דתי המלך אינם עושים), ועל זה שהם לא משלמים מיסים והם נטל על הכלכלה (ולמלך אין שוה להניחם), וכיו''ב.

אבל בסוף המגילה, לאחר כל המעשה, מעמידים לנו את שורש הענין כפי שהוא, 'צורר כל היהודים', זו הנקודה ואין בלתה, ובגלל זה הוא 'חשב על היהודים לאבדם', לא בגלל תירוצים כאלו ואחרים.

יה''ר שהשי''ת יצילנו מרשעי זמנינו כאשר הצילנו בימים ההם, ויושיע אותנו מכל הקמים עלינו, וזממם בל יפק, וכל מחשבותיהם יתהפכו עלינו לטובה, אכי''ר.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
2539 הודעות
אור ליום חמישי כ''ה באדר תשע''ג    20:39   06.03.13   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. פשוט יפה ונכון  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
   והמציאות מוכיחה את דבריך מרגע לרגע.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
א'פושעטער איד
חבר מתאריך 27.11.12
1025 הודעות
אור ליום חמישי כ''ה באדר תשע''ג    20:42   06.03.13   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  7. אכן גאון  
    בתגובה להודעה מספר 6
 
   אבל מה זה קשור לירדן?


                                     (ניהול: מחק תגובה)
גאון הירדןמנהל
חבר מתאריך 1.4.12
2539 הודעות
אור ליום חמישי כ''ה באדר תשע''ג    20:46   06.03.13   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  8. אין קשר לגאונות, זה ביטוי מהנביא  
    בתגובה להודעה מספר 7
 
   ראה ירמיהו יב, ה
כי את רגלים רצתה וילאוך ואיך תתחרה את הסוסים ובארץ שלום אתה בוטח ואיך תעשה בגאון הירדן
ובגמרא סנהדרין צו ע"א
צדיק אתה ה' כי אריב אליך אך משפטים אדבר אותך מדוע דרך רשעים צלחה שלו כל בגדי בגד נטעתם גם שרשו ילכו גם עשו פרי, מאי אהדרו ליה +ירמיהו י"ב+ כי את רגלים רצתה וילאוך ואיך תתחרה את הסוסים ובארץ שלום אתה בוטח ואיך תעשה בגאון הירדן. משל לאדם אחד שאמר: יכול אני לרוץ שלש פרסאות לפני הסוסים, בין בצעי המים. נזדמן לו רגלי אחד, רץ לפניו שלשה מילין ביבשה ונלאה. - אמרו לו: ומה לפני רגלי כך, לפני הסוסים - על אחת כמה וכמה. ומה שלשת מילין כך, שלש פרסאות - על אחת כמה וכמה. ומה ביבשה כך - בין בצעי המים על אחת כמה וכמה! אף אתה, ומה בשכר ארבע פסיעות ששלמתי לאותו רשע, שרץ אחר כבודי - אתה תמיה, כשאני משלם שכר לאברהם יצחק ויעקב שרצו לפני כסוסים - על אחת כמה וכמה. היינו דכתיב +ירמיהו כ"ג+ לנבאים נשבר לבי בקרבי רחפו כל עצמתי הייתי כאיש שכור וכגבר עברו יין מפני ה' ומפני דברי קדשו.

בחרתי בניק הזה זמן רב לפני שהכרתי את הפורום כאן.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
משגיח כשרות
חבר מתאריך 3.9.12
866 הודעות
יום שלישי ט''ז באדר תשע''ג    15:44   26.02.13   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. בכאב גדול אומר שהדברים אמת. יפים ונכונים דבריך! בנט תתעורר יש לך כיפה!  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   אתה אמור לייצג דתיים לא חילונים! אתה אמור לייצג את הדת היהודית

לא את שונאי ישראל.

איך אדם אחד (שאישית מאוד התלהבתי ממנו לפני הבחירות) מחריב את שם של כל הדתיים


                                     (ניהול: מחק תגובה)

________________________________________________________________________
למנהלים:  החזר לפורום | מחק | מחק תגובות | גיבוי אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net