גירסת הדפסה   שלח לחבר       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #54785 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 54785
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
6173 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    01:09   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  תאוות ההמראה.  
 
   בתוס' רעק"א הקשה בשם הפר"ח על מה שהשביעו את הכה"ג ביו"כ שאינו צדוקי, (ששמים את הקטורת על המחתה מחוץ לקודש הקודשים) שהרי לא תועיל השבועה, כי אם הוא צדוקי אי"ז שבועת שוא, כי הרי הוא כנשבע לבטל את המצווה.

ענה על כך החזו"א בסי' קכו (בהערות על מסכת יומא דף יח):

"ואמנם החוטא אינו בעל דעה, אלא הטעת היצר, ואע"ג שנחשדו להמשך אחר תאוות ההמראה, מ"מ לא נחשדו לעבור על השבועה, ובמה דלא נחשדו עדיין האמת שופטן ושולט עליהן".

דבריו אינם מובנים לי כלל ועיקר, שבשלמא זה שנהפך לצדוקי, ודאי שזה מחמת תאוות ההמראה. אך מי שהוא צדוקי בבחינת תינוק שנשבה. וכי הוא צדוקי מחמת תאוות ההמראה? הרי הוא באמת סובר באמת ובתמים, שדרכם של הצדוקים היא הנכונה.

אשמח אם מישהו יענה לי.


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  איזהו שבועת שוא? זה הנשבע לבטל המצוה! מים מן הסלע 02.10.14 02:35 1
     השבועה לא חלה עיין בנדרים טז במשנה ובגמ' מאירקה15 02.10.14 10:13 3
         נדמה לי ששאלתו היתה על לשון השואל שאי''ז שבועת שוא עדינו העצני 02.10.14 11:40 6
             השאלה אינה מובנת לי דהרי אסור לישבע שבועת שוא וא''כ הצדוקי ימנע מלהשבע מים מן הסלע 02.10.14 14:14 10
                 אין לו ברירה, בי''ד כופים אותו לזה עדינו העצני 02.10.14 19:51 11
                     לזה כוונתי, שמראש הוא לא יתמודד לכהונה גדולה כדי לא להשבע לשוא מים מן הסלע 02.10.14 22:43 15
                         א''כ נפלה כל קושייתו של הפר''ח עדינו העצני 02.10.14 22:49 16
                             זה בדיוק מה שלא הבנתי מים מן הסלע 03.10.14 00:39 20
  אני לא בקי כ''כ בהסטוריה של התקופה ההיא עדינו העצני 02.10.14 09:10 2
  יכולת לשאול זאת על כל נשבע לקיים את המצוה ששרי כדי לזרז נפשו מאירקה15 02.10.14 10:29 4
     החילוק הוא פשוט עדינו העצני 02.10.14 11:28 5
         גם נשבע לקיים את המצוה לא חל אלא שמועיל לכוף יצרו מאירקה15 02.10.14 12:01 7
             לא נראה לי ששייך נדרי זרוזין בכה''ג שכופין אותו לכך יודע קצת 03.10.14 02:10 24
                 תלוי בטעם שבועה על המצוה מאירקה15 03.10.14 07:19 25
  לפי''ד הדורות הראשונים. דרכי נועם 02.10.14 12:06 8
     תקל עלי בבקשה ותציין מראה מקום מדוייק עדינו העצני 02.10.14 12:16 9
         בסוף חלק או''ח יש הערות במסכת יומא על סדר הדף ע''ש דף יח יודע קצת 03.10.14 02:08 21
             או''ח איפה?? מאירקה15 03.10.14 07:27 26
  הוא לא ישבע שבועת שוא. אחד שאכפת לו 02.10.14 20:30 12
     זו בטח לא כוונת החזו''א בתרוצו מאירקה15 02.10.14 22:01 13
         אם הוא כולל בשבועתו דבר שאינו יכול לקיימו הרי זו שבועת שווא. אחד שאכפת לו 03.10.14 00:15 18
             פשטות דברי החזו''א שהשבועה תעזור לו להתמודד עם יצרו ולא שלא ישבע מאירקה15 03.10.14 07:49 27
                 מה פתאום? אחד שאכפת לו 03.10.14 11:34 28
                     החזו''א דיבר על חשוד לעבור על השבועה ולא על חשוד על השבועה(שאולי יפרוש) מאירקה15 03.10.14 14:53 29
     מפשטות דברי המשנה נראה שלא היתה לו אפשרות כזאת עדינו העצני 02.10.14 22:07 14
         לכן כתבתי שבגלל זה יפרוש ולא יעבוד. אחד שאכפת לו 03.10.14 00:16 19
     אתה צודק יודע קצת 03.10.14 02:09 23
  נראה לומר כך לוח_מודעות 02.10.14 22:50 17
     ברוך שכיוונתי יודע קצת 03.10.14 02:08 22
  תינוק שנשבה לפני השבועה יברר למה משביעים אותו, במה חושדים בו ? חרבונה 03.10.14 15:58 30

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
מים מן הסלע
חבר מתאריך 8.12.13
2062 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    02:35   02.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. איזהו שבועת שוא? זה הנשבע לבטל המצוה!  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אי"ז שבועת שוא, כי הרי הוא כנשבע לבטל את המצווה.

ציטוט מאת: יודע קצת


‏‎ ‎יש לך כנראה טעות בהבנת השאלה
יש איסור להשבע לבטל את המצוה
‏‎ ‎אך אם נשבע, אסור לו לבטלה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    10:13   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. השבועה לא חלה עיין בנדרים טז במשנה ובגמ'  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
362 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    11:40   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. נדמה לי ששאלתו היתה על לשון השואל שאי''ז שבועת שוא  
    בתגובה להודעה מספר 3
 
   והוא שאל שהרי זה כן שבועת שוא. (והוא בהחלט טעה בנוסח שאלתו כפי שהערת).
אבל השאלה של הפר"ח היא שלדברי הצדוקי זה לא נחשב שעובר על שבועתו, כי לדתו הוא נשבע לבטל את המצוה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מים מן הסלע
חבר מתאריך 8.12.13
2062 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    14:14   02.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  10. השאלה אינה מובנת לי דהרי אסור לישבע שבועת שוא וא''כ הצדוקי ימנע מלהשבע  
    בתגובה להודעה מספר 6
 
   בדיוק כמו שכל אחד ימנע מלהשבע שלא יאכל מצה בגלל שאז הוא עובר על שבועת שוא


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
362 הודעות
אור ליום ששי ט' בתשרי תשע''ה    19:51   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  11. אין לו ברירה, בי''ד כופים אותו לזה  
    בתגובה להודעה מספר 10
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מים מן הסלע
חבר מתאריך 8.12.13
2062 הודעות
אור ליום ששי ט' בתשרי תשע''ה    22:43   02.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  15. לזה כוונתי, שמראש הוא לא יתמודד לכהונה גדולה כדי לא להשבע לשוא  
    בתגובה להודעה מספר 11
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
362 הודעות
אור ליום ששי ט' בתשרי תשע''ה    22:49   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  16. א''כ נפלה כל קושייתו של הפר''ח  
    בתגובה להודעה מספר 15
 
   שבי"ד ודאי הרוויחו במה שהשביעו אותו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מים מן הסלע
חבר מתאריך 8.12.13
2062 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    00:39   03.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  20. זה בדיוק מה שלא הבנתי  
    בתגובה להודעה מספר 16
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
362 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    09:10   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. אני לא בקי כ''כ בהסטוריה של התקופה ההיא  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   ולכן קשה לענות כאן תשובה מוחלטת. אבל בגדר של אפשר, יתכן שלא היו מעמידים צדוקים מובהקים לכהונה גדולה, וגם לא צדוקי בן צדוקי. אמנם אלו שערבו את השלטונות בהשגת הכהונה, יתכן שכלפיהם באמת לא יועיל כלום, בפרט אם הוא אדוק בדעתו, אבל כהן אחר שרק נזרקה בו רוח צדוקיות, ואולי הם היו הרוב מהם, לגביו תועיל באמת השבועה כמו שכ' החזו"א. וגם אם לא יכלו לתקן הכל, השתדלו לתקן עד כמה שאפשר.
והנה אתה רואה שלמעשה הכהנים הגדולים בבית שני, לא חיו בכהונתם יותר משנה, וחלקם אפילו לא הגיעו חיים ליום כיפור.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    10:29   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. יכולת לשאול זאת על כל נשבע לקיים את המצוה ששרי כדי לזרז נפשו  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   מה יעזור למי ששטוף בעבירה או תינוק שנשבה

אלא שבפשטות זה נועד לאדם רגיל שמורי היתרא לעצמו וכמו שכתב המסילת ישרים במידת הנקיות שמורי היתרא זה עצת היצר להתגבר על השכל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
362 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    11:28   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. החילוק הוא פשוט  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
   מי שנשבע לזרז נפשו, עושה זאת מרצונו, והוא עושה זאת אדרבה בשביל להתגבר על דבר שתאוותו מביאה אותו להכשל בו. אבל בנידון דידן משביעים את הכה"ג שלא לרצונו, והשאלה היא מה יעזור שנשביע אותו והרי לדבריו הוא נשבע לבטל את המצוה ושבועתו לא חלה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    12:01   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  7. גם נשבע לקיים את המצוה לא חל אלא שמועיל לכוף יצרו  
    בתגובה להודעה מספר 5
 
   וכפי. שבארו המפרשים בנדרים ח

עודיין עוד בקהילות יעקב. נדרים סי ' י


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
6173 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    02:10   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  24. לא נראה לי ששייך נדרי זרוזין בכה''ג שכופין אותו לכך  
    בתגובה להודעה מספר 7
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    07:19   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  25. תלוי בטעם שבועה על המצוה  
    בתגובה להודעה מספר 24
 
   אם מועיל מצד שלא יעבור על דבר שהזכיר עליו שם ה' (גם בלי שחלה שבועה)

או מצד שאומר ליצרו שאם אין כאן מצוה הרי שיש כאן שבועה

נראה שה"ה להכא

ומדברי החזו"א נראה שזו כוונתו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
דרכי נועם
חבר מתאריך 26.11.12
959 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    12:06   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  8. לפי''ד הדורות הראשונים.  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   בספר דורות הראשונים לרי"א הלוי רבינוביץ', מוכיח באריכות שהצדוקים היו משיירי כתות המתיוונים, ועניינם היה תאווה וקילקול, ולא באמת אמונה. אמנם ברור שהם נתפסו במשהו כדי להשתיק את מצפונם, אבל עיקרם היה התייוונות וקלות דעת. וזוהי 'תאוות ההמראה'. וגם ילדיהם קלטו בבית את הנושא, שהבסיס הוא תאווה ולא אמונה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
362 הודעות
יום חמישי ח' בתשרי תשע''ה    12:16   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  9. תקל עלי בבקשה ותציין מראה מקום מדוייק  
    בתגובה להודעה מספר 8
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
6173 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    02:08   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  21. בסוף חלק או''ח יש הערות במסכת יומא על סדר הדף ע''ש דף יח  
    בתגובה להודעה מספר 9
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    07:27   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  26. או''ח איפה??  
    בתגובה להודעה מספר 21
 
   בכל מקרה מהספר דורות ראשונים עצמו (ח"ב בעיקר פרקים ו'-ז' ו ט"ו) נראה שלדעתו הצדוקים היו ממשיכי המתיוונים שלא האמינו כלל בבורא ובשכר ועונש ושלדעתם כל המצוות הם רק נימוסי המדינה

ונראה שזה לא שייך לחזו"אשדיבר על מי שבעיקרו מאמין אלא שצריך להתמודד עם תאוות ההמראה של יצרו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד שאכפת לו
חבר מתאריך 11.12.13
854 הודעות
אור ליום ששי ט' בתשרי תשע''ה    20:30   02.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  12. הוא לא ישבע שבועת שוא.  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   אסור להשבע לבטל את המצוה, ולכן הכהן לא יעשה זאת, יסרב להשבע ויפרוש.
זו גם כוונת מים מן הסלע.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
אור ליום ששי ט' בתשרי תשע''ה    22:01   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  13. זו בטח לא כוונת החזו''א בתרוצו  
    בתגובה להודעה מספר 12
 
   ולגופו של עניין ספק גדול אם יש כאן שבועת שוא

דנוסח השבועה "שלא תשנה דבר"

כולל גם שבועה על המצוה לגבי החפינה ושאר ענייני הקטורת


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד שאכפת לו
חבר מתאריך 11.12.13
854 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    00:15   03.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  18. אם הוא כולל בשבועתו דבר שאינו יכול לקיימו הרי זו שבועת שווא.  
    בתגובה להודעה מספר 13
 
   ואין זה משנה שכלל גם דברים שיקיים.
ולמה אין זו כוונת החזון איש?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    07:49   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  27. פשטות דברי החזו''א שהשבועה תעזור לו להתמודד עם יצרו ולא שלא ישבע  
    בתגובה להודעה מספר 18
 
   בפשטות שבועת שוא אינה שבועת שקר אלא שבועה מיותרת שלא מחדשת דבר

ומניין לך שאם לדברים מסוימים מועילה השבועה ואינה לשוא תתכן בכלל שבועת שוא??


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד שאכפת לו
חבר מתאריך 11.12.13
854 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    11:34   03.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  28. מה פתאום?  
    בתגובה להודעה מספר 27
 
   החזון איש רק אומר שאינו רוצה להשבע לשקר, וכי מה זה משנה אם בגלל זה יפרוש או בגלל זה יעבוד כדין?
ושבועת שווא היא גם אם נשבעת על משהו שלא יתכן שתעשהו, השווא אינו הוצאת לשון שבועה לבטלה אלא השבועה שלא יכולה להתקיים, וממילא אין שום סיבה לטעון שאם היו עוד חלקים בשבועה שהתקיימו, החלק הזה אינו שבועת שווא.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מאירקה15
חבר מתאריך 7.8.12
2850 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    14:53   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  29. החזו''א דיבר על חשוד לעבור על השבועה ולא על חשוד על השבועה(שאולי יפרוש)  
    בתגובה להודעה מספר 28
 
   גם נודר לעבור על דבר מצוה למרות שחל הנדר אסור לקיימו

והוא הדין באוסר בשבועה בכולל שאסור לקיים שבועתו אבל הואיל וחלה אין בל יחל

ויתרה מזו כתב הלח"מ בפ"ג מנדרים ה"ט שנשבע לעבור על דרבנן (לצום בחנוכה או פורים) למרות שאסור לקיים שבועתו (וייתכן שכלל לא חלה) הואיל ומדאורייתא חל אינו עובר בבל יחל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
362 הודעות
אור ליום ששי ט' בתשרי תשע''ה    22:07   02.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  14. מפשטות דברי המשנה נראה שלא היתה לו אפשרות כזאת  
    בתגובה להודעה מספר 12
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד שאכפת לו
חבר מתאריך 11.12.13
854 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    00:16   03.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  19. לכן כתבתי שבגלל זה יפרוש ולא יעבוד.  
    בתגובה להודעה מספר 14
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
6173 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    02:09   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  23. אתה צודק  
    בתגובה להודעה מספר 12
 
   אז מה רוצה הפר"ח?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
לוח_מודעות
חבר מתאריך 2.6.13
144 הודעות
אור ליום ששי ט' בתשרי תשע''ה    22:50   02.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  17. נראה לומר כך  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   הרי לא מדובר על מי שנולד צדוקי, כי אם אין כך אין כאן "חשד" אלא ידיעה...

נראה שכל החשד שתוך כדי העבודה, יטה ליבו לדעתם של הצדוקים ויעשה כדעתם. אולם אחר שנשבע שלא לשנות, לא יעלה בדעתו שום פלפולים, כי על זה אין לו יצה"ר שמעוות את מחשבתו.

"אני לא מסוגל לראות את העצניק
הזה..."

ואת כל החילונים סביבך אתה יכול
לראות ???


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
6173 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    02:08   03.10.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  22. ברוך שכיוונתי  
    בתגובה להודעה מספר 17
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
חרבונה
חבר מתאריך 16.9.14
5 הודעות
יום ששי ט' בתשרי תשע''ה    15:58   03.10.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  30. תינוק שנשבה לפני השבועה יברר למה משביעים אותו, במה חושדים בו ?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   תינוק שנשבה לפני השבועה יברר למה משביעים אותו, במה חושדים בו ? וכשנשבע, אחרי שהסבירו לו, בענינים אלו כבר אינו "נשבה" !


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net