קבוצות דיון
פורום אברכים
נושא #55392
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
צל"ש
|
חכמתספריםתסרח
חבר מתאריך 22.5.14
138 הודעות | אור ליום רביעי ה' בחשון תשע''ה
23:55 28.10.14 |
|
נורא נוראות !!! מיהם ה'ערב רב' בדורנו !?!
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.10.14 בשעה 00:05 בברכה, חכמתספריםתסרח על רקע הרדיפות והחרמות שסובלים יראי השם החרדים על דברו מאת אחיהם שונאיהם ומנדיהם אשר הינם ראשי עם קודש כביכול 'גדולים' ודיינים... אשר פתאום היתה להם תקומה בדמדומי שמשו של מרנא ר' יוסף שלו' עליאשוו זי"ע , -בגזל ובעושק ובמרמה... אשר נטלו עצה אחת לרדיפת היראים עד חרמה, מי במעשה ומי בהכוונה ומי בשתיקה... - ראינו לנכון להביא מקצת שנכתב בספר הזוהר בעניין ה"ערב רב" בגלותא בתראה, ומשאר ספה"ק, ואידך זיל גמור הוא... ... וחמש מינין אינון בערב רב, ואינון (סי’ נג”ע ר”ע) נ’פילים ג’בורים ע’נקים ר’פאים ע’מלקים, ובגינייהו נפלה ה’ זעירא מאתרהא, בלעם ובלק מסטרא דעמלק הוו, טול ע”ם מן בלעם, ל”ק מן בלק, אשתאר בב”ל, (בראשית יא ט) כי שם בלל יהו”ה שפת כל הארץ. ואלין אינון דאשתארו מאלין דאתמר בהון (שם ז כג) וימח את כל היקום, ומאלין דאשתארו מנהון בגלותא רביעאה, אינון רישין בקיומא סגי, ואינון קיימין על ישראל כלי חמס, ועלייהו אתמר (שם ו יג) כי מלאה הארץ חמס מפניהם, אלין אינון עמלקים. (תרגום; וחמש מינים הם בערב רב, והם נפילי"ם, גבורי"ם, ענקי"ם, רפאי"ם, עמלקי"ם, ובגללם נפלה ה' קטנה ממקומה, בלעם ובלק מצד עמלק היו, קח ע"ם מן בלעם, ל"ק מן בלק, נשאר בבל, כי שם בלל ה' שפת כל הארץ ואלו הם שנשארו מאלו שנאמר בהם וימח את כל היקום, ומאלו שנשאר מהם בגלות רביעית, הם ראשים בקיום הרבה, והם עומדים על ישראל כלי חמס, ועליהם נאמר כי מלאה הארץ חמס מפניהם, אלו אלו עמלקים).
(ספר הזוהר חלק א’ פרשת בראשית, דף כ”ה עמוד א‘) הערב רב שולטים על ישראל ומחרימים את יראי חטא הבני תורה הראשים על ישראל יהיו בכל אתר ואתר – הערב רב, וכל יראי השם יהיו בצער ובדוחק תחתם – המה יהיו הדיינין ויקבלו שוחד, ותמלא הארץ חמס מפניהם. ה”רעיא מהימנא” מביא (בפרשת נשא דף קכ”ו), וזה לשונו: ואני חשיב בעינייהו בין ערב רב רשיעיא ככלב מת דסרח בינייהו, דחכמת סופרים תסרח בינייהו בכל קרתא וקרתא ובכל אתר דישראל מפוזרין בין מלכוון ואתהדרו אנון ערב רב רעיין על ישראל עאנא דקודשא בריך היא דאתמר בהו (יחזקאל ל”ד ל”א): “ואתן צאני וצאן מרעיתי אדם אתם”, ולית לון יכולת למעבד טיבו עם תלמיד חכם ואנשי חיל ויראי חטא מסובבים מעיר לעיר ולא יחוננו, ומחרימין ערב רב בינייהו ולא יהבין לון באתרין סגיאין, אלא דבר קצוב דלא יהא תקומה לנפילו דלהון, ואפילו חיי שעה, וכל חכמים ואנשי חיל ויראי חטא בצערא בדחקא ביגונא חשיבין ככלבים, בנים המסולאים בפז, איכה נחשבו לנבלי חרש בראש כל חוצות? דלא אשכחו אכסניא בינייהו, ואנון ערב רב אנון עתירין בשלוה בחדוא בלא צערא בלא יגונא כלל, גזלנין מרי שוחד דאנון דינין רישי עמא “כי מלאה הארץ חמס מפניהם” (בראשית ז’ ג’), עליהם אתמר (איכה א’ ה’): “היו צריה לראש…” הערב רב יש להם קימה פתאום – זהו הסימן לדעת שהם אינם מצד הקדושה .עוד מהרב הקדוש מקאמרנא: כל תשוקת הערב רב לקפוץ בראש.
הרבי הקדוש מסאסוב אמר: כל מה שיש בקדושה יש נגדו בסטרא אחרא. הצדיקים כפופים לפני הסטרא אחרא, כי דרכם צלחה. יש מפורסמים שמפרסם אותם הסמאל – ראש דסטרא אחרא עולה לגדולה פתאום, אבל ראש דקדושה לאו בשעתא חדא. הבעל שם טוב הקדוש אמר: יש מפורסמים שמפרסם אותם הסמאל – ראש דסטרא אחרא עולה לגדולה פתאום, אבל ראש דקדושה לאו בשעתא חדא. הרבי הקדוש מלובלין בהאי פחדא יתיב שמא אינו צדיק. כל צדיק צריך לבקש רחמים על עצמו, וכן כל אחד צריך לבקש רחמים, שיתקשר לצדיק אמת וינצל מראשי הערב רב. “קום עשה לנו” – כל תשוקת ערב רב עד היום – “נתנה ראש” – ששרשם מ”ראש”, כידוע, ולכן כל חפצם לעלות בראש וראשון, והם מקליפת נגה, ועושין לעצמם ראש ולענה, שהוא שֵׁד יהודי מקליפת נׁגַּה, ואמר הצדיק הקדוש רבי משה ליב מסאסוב: ראשי תיבות עזאזל – זה לעומת זה עשה אלוקים ממש בדומה, שיהיו שניהם שווין במראה ובקומה ובדמים, שיש רבנים ורבי ושוחט וחזן וצדיק מסטרא דנגה קליפה קשה נגד כל אלו שיש בסטרא דקדושה, והם צרעת ממארת וצדיקיא אתכפיא קמייהו, כי דרכם צלחה. עיין (בספר דמשק אליעזר) משם מרן רבי ישראל בעל שם טוב, שיש מפורסמים שמפרסם אותם הסמאל הרשע, עיין שם, וכל ראשים של ערב רב נאמר בהם “קום” – בשעתא חדא יש לו קימה פתאום, אבל ראש דקדושת ישראל לאו בזמנא חדא… אבל לעשיו בזמנא חדא נהיר ליה וכך הם ערב רב, וזה קום של ערב רב בשעתא חדא ונעשה אותך לראש. הנשפעים מהקליפה רובו רע ומעוטו טוב רובו רע ומעוטו טוב, וטמא טמא יקרא, והוא נמצא בבני אדם שיש להם גאוה וגאון להיות רב ורבי וראש. כמה שאמר החסיד: הרבה בדיקות צריכין לבדוק לבבו, שלא יהיה כפרעה וכחירם – רשעים גמורים, שעשו עצמם אלוקות, ורוב קליפה זאת מצוי בין הלומדים וראשי עם ערב רב, ובקל יוכל לדחות מהקדושה להיות רובו רע, רוצה לומר, והטוב שבו חלף. (היכל הברכה פרשת ויצא) |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
|
1
|
|
|
|
קורא מפה
חבר מתאריך 10.4.12
14712 הודעות | יום רביעי ה' בחשון תשע''ה
00:58 29.10.14 |
|
3. עוד זוהר בזה הענין:
בתגובה להודעה מספר 0
|
איתא בזוהר הקדוש (בראשית דף כ''ה ע''ב) "דמנייהו נשמתהון דערב רב דאנון נפילים... גבורים מינא תליתאה, עלייהו אתמר: "המה הגבורים וגו' אנשי השם", ואנון מסטרא דאלין דאתמר בהון (בראשית י"א): הבה נבנה לנו עיר ונעשה לנו שם", ובנין בתי כנסיות ומדרשות, ושויין בהון ס"ת ועטרה על רישוי, ולא לשמא דה', אלא למעבד לון שם, הדא הוא דכתיב: "ונעשה לנו שם", וסטרא אחרא מתגברין על ישראל דאנון כעפרא דארעא, וגזלין לון ואתברת עבידתא,ועלייהו אתמר (שם ז'): "והמים גברו מאד מאד על הארץ". פירוש ע"פ 'מתוק מדבש': כמו כן הערב רב עושים כמעשיהם שבונים בתי כנסיות ומדרשות, ועושים בהם ספר תורה ועטרה על ראשו, שזהו דוגמת המגדל שבנו בני דור הפלגה, ולא לשם ה', אֶלָּא כל כונתם לקנות להם שם כדי להיות חרב בידם לעשות חפצם ורצונם להתגבר על העם, זהו שנאמר: "וְנַעֲשֶׂה לָּנוּ שֵׁם", וגבורים אלו שהם מסטרא אחרא מתגברים על ישראל העניים המרודים בגלות שהם שפלים כעפר הארץ, וגוזלים וחומסים את ממונם, ועל ידי זה מתבטלת עבודתו יתברך אצל ישראל מרוב הצרות אשר הם מצערים אותם, ועל אלו הגבורים מאנשי הערב רב נאמר: "וְהַמַּיִם גָּבְרוּ מְאד מְאד עַל הָאָרֶץ", היינו המים הזידונים והטומאה המתגברים על הארץ, לפי שנמנעת עבודת ה' מן העולם, ולכן נקראים גבורים לפי שהם הגורמים התגברות הטומאה". די ל: הנהגה של שקר!
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
חכמתספריםתסרח
חבר מתאריך 22.5.14
138 הודעות | יום ששי ז' בחשון תשע''ה
09:39 31.10.14 |
|
19. וכמובן ה''ענקים'' שמערב רב,
בתגובה להודעה מספר 18
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 31.10.14 בשעה 09:57 בברכה, חכמתספריםתסרח (ה"רפאים" מוסברים להלן בתגובה 15 , והם המתרפים על תקנת עמם אם רוחנית או גשמית... ומכ"מ עניינם גם קשור ל"ענקים" כבי שיבואר להלן..),וז"ל הזוהר בהסבירו עניינם;
עֲנָקִים מִינָא חֲמִישָׁאָה דְּאִנּוּן מְזַלְזְלִין לְאִלֵּין דְּאִתְּמָר בְּהוֹן (משלי א) וַעֲנָקִים לְגַרְגְּרוֹתֶיךָ. וְעֲלַיְיהוּ אִתְּמָר (דברים ב) רְפָאִים יֵחָשְׁבוּ אַף הֵם כַּעֲנָקִים שְׁקִילִין דָּא לְדָא. אִלֵּין אִנּוּן דְּאַהַדְּרוּ עָלְמָא לְתֹהוּ וָבֹהוּ. וְרָזָא דְמִלָּה (דבגינייהו) חָרַב בֵּי מַקְדְּשָׁא וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ דְּאִיהִי עִקְּרָא וְיִשּׁוּבָא דְּעָלְמָא. מִיָּד דְּיֵיתֵי אוֹר דְּאִיהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא יִתְמָחוּן מִן עָלְמָא וְיִתְאַבְּדוּן. אֲבָל פּוּרְקָנָא לָאו אִיהִי תַּלְיָא אֶלָּא בַּעֲמָלֵק עַד דְּיִתְמְחֵי דְּבֵיהּ אוֹמָאָה וְהָא אוּקְמוּהָ. תרגום ללה"ק; הָעָנָקִים - מִין חֲמִישִׁי, שֶׁהֵם מְזַלְזְלִים לְאוֹתָם שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם {{משלי א}} וַעֲנָקִים לְגַרְגְּרֹתֶיךְ, וַעֲלֵיהֶם נֶאֱמַר {{דברים ב}} רְפָאִים יֵחָשְׁבוּ אַף הֵם כַּעֲנָקִים. שְׁקוּלִים זֶה לָזֶה. אֵלֶּה אוֹתָם שֶׁמַּחֲזִירִים אֶת הָעוֹלָם לְתֹהוּ וָבהוּ. וְסוֹד הַדָּבָר, (שבגללם) נֶחֱרַב בֵּית הַמִּקְדָּשׁ וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, שֶׁהִיא עִקַּר וְיִשּׁוּב הָעוֹלָם. מִיָּד כְּשֶׁיָּבא הָאוֹר, שֶׁהוּא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, יִמָּחוּ מִן הָעוֹלָם וְיֹאבֵדוּ. אֲבָל הַגְּאֻלָּה אֵינָהּ תְּלוּיָה אֶלָּא בָּעֲמָלֵק (לכא' ערב רב - מינא דעמלקים הרודפים מבחר בני העם ומחרימין אותם , כנ"ל ) עַד שֶׁיִּמָּחֶה, שֶׁבּוֹ הַשְּׁבוּעָה, וזה העמידו. ע"כ. והרי לן עניין הענקים דערב רב- שמהרגשתם את עצמם ענקים ו"גדולים"... נקל בעיניהם לבטל ולהשפיל דבריהם וכבודם של הענקים האמתיים שנאמר בהם "וענקים לגרגרותיך" שזה לפי פשט הפסוק קאי על לומדי תורה אבל גם על דברי תורה כפי שעולה מהמדרש וכדאיתא במדרש רבה שמיני יב , ג ;.... " תני חזקיה נעשו דברי תורה עטרה לראש מונייק לצואר מוליגא ללב קילורית לעינים כוס עיקרין לבני מעיים עטרה לראש מנין שנאמר (משלי א) כי לוית חן הם לראשך מונייק לצואר שנאמר וענקים לגרגרותיך מוליגא ללב שנא' (תהלים יט) פקודי ה' ישרים משמחי לב קילורית לעינים שנאמר (שם) מצות ה' ברה מאירת עינים כוס עיקרין לבני מעיים שנאמר (משלי ג) רפאות תהי לשרך מנין לרמ"ח איברים שבאדם שנאמר (שם ד) כי חיים הם למוצאיהם וגו' ... ע"כ. ומשום גאוותן להחשבת עצמם כענקים או "זקני הדור" ... כאמור, מזלזלין בענקים האמיתיים היינו גאוני התורה החרדים על דתה וכבודה , וקורין להם כינויי וקללות 'זקן ממרא' 'בהמות' 'חייבי סקילה' ועוד ועוד, וגאוותם זו של הענקים קשורה גם כן בעניין הרפאים הנ"ל , שבגלל הרגשתם "ענקים" וגדולים, מתירים לעצמם להתרפות מתקנת עמם גם כאשר גוזרים עליהם גזירות שמד !! על תורה ועל דברי תורה , כאמור! ונעשים יחד להוללות ושחיתות גדולה מאין כמוה כפי שרואים אנו לצערנו... והנה כפי שכתוב בזוהר מיד כשיבוא האור שהוא הקב"ה - כשיזרח בהירות הדעת דעת אלוקים על שארית עמו- ימחו ערב רב אלו - הענקים / הגדולים והרפאים - מן העולם !! וזה לא רק כפועל סגולי של הקב"ה , אלא גם כתוצאה טבעית לשפיכת רוחו ואורו על שארית עמו, ויתגלה השקר הגדול דאותם ערב רב.... אך עם כל זה עיקר הגאולה השלימה תליא בעמלק - דהיינו גם כמובן העמלקים דערב רב הרודפים את בני התורה שהם מבחר בני העם ,- והם הם ילדי רוחו של עמלק- שעליו השבועה שלא יהא השם שלם והכסא שלם עד שימחה מן העולם!... ויהי רצון שנזכה ונראה בגאולה השלימה בב"א.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
חכמתספריםתסרח
חבר מתאריך 22.5.14
138 הודעות | יום ראשון ט' בחשון תשע''ה
18:19 02.11.14 |
|
24. ויעוי' בדברים דלהלן:
בתגובה להודעה מספר 19
|
"... וברגלין דילה בסוף יומייא היא נפלת, וכמ"ש ברע"מ פ' כי תצא (ד' רעט ע"א) גלותא רביעאה תהום רבה חלל דאגוזא והאי איהו וחושך וכו' ואתקרי בור דנפל שמה שור דא דכתי' ביוסף בכור שורו וכו' והבור רק וכו' ריק בלא תורה אבל נחשים ועקרבים יש בו ודא גלותא רביעאה דור דרשעים מלא נחשים ועקרבים וכו' דעקרין מילי דרבנן וכו' עלייהו אתמר היו צריה לראש וכו' דישראל באילין רשיעייא ערב רב ודא בסוף גלותא וכו' יעו"ש באריכות. וסוד שור וחמור הם ב' משיחין דאחידין בב' רגלין דילה ובהם נפילת שכינתא תמן בע"ר, והם המכחישים בביאת משיח ובעיקרי תורה שבע"פ ורוצים לעקור יסודותי' ותחומיה, כאשר אנו רואים בעוה"ר חדשים מקרוב באו זה שנה ושנתיים שהוא בסוד נאמן כפוף נ' כפופה דנפלת בגלותא. ונ' הוא בסוד לויתן תנינא דאורייתא שהוא רע"מ ו' דגחון שהוא נאמן פשוט עד"א איש האלקים בעלה דמטרוניתא התנין הגדול וכו' דבלע כל נוני ימא שהם ת"ח, דנשמתו מתלבשת בהם בכל דור והוא נחש בריח. ובגלותא בתראה נפל תמן בגלותא ביני ע"ר שהם השולטים על ת"ח שבדור ומבזים אותם והוא מחולל מפשעינו וכו', והוא בסוד הנפילה, הני כרעי דרבנן דמוקפי מנייהו הוי, ונעשה בסוד נ' כפופה שהוא בנחש עקלתון, ורע"מ נק' נאמן כמ"ש (במדבר יב ז) בכל ביתי נאמן הוא, והוא נאמן כפוף בגלותא ונאמן פשוט בגאולה עד כי יבוא שיל"ה וכו' כידוע. - ודו"ק... (ביאורי אגדות אפיקי ים , שבת קד ע"א , להגרי"א חבר זלה"ה)
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
חכמתספריםתסרח
חבר מתאריך 22.5.14
138 הודעות | יום רביעי ה' בחשון תשע''ה
17:07 29.10.14 |
|
8. אפילו לא דמגוגיה , גם לא בחצי גרוש
בתגובה להודעה מספר 7
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.10.14 בשעה 17:33 בברכה, חכמתספריםתסרח סאה של שקרים ובלבולי מוח!חזונאישניק אינו צדיק והוא לא אמר לך כלום... הרב שך לא היה בשלטון ולא הייתה לו תקופת זוהר !! .... תקלטו אחת ולתמיד ! את ההיסטוריה לא ניתן לשכתב מחדש! הרב שך או מי מתלמידיו או נאמניו לא רדף אף אחד מ"חוגי החזון איש/ר' חיים גריינמן" ואם בכל אופן היה איזה שוטה שולי הרי שעשה זאת על דעת עצמו בלבד... הרב שך הענו , באצילותו וחרדתו לגורל הישיבות ובני התורה נשמת רוח אפינו, לימד אותנו דעת , שנדע ונבין כי המחקים את דרכי החזון איש זי"ע, בהנהגותיו ודרכיו ואפילו כביכול דרך לימודו- לא הם הבעלי בתים על התורה והיהדות , ולא הם בלבד היהודים האמתיים כפי שחישבו על עצמם, ולא זו הדרך בה לבד ישכון אור ה' , אלא דרך התורה והמסורה בכללות כפי המקובל לכל אחד מאבותיו ורבותיו, ובפרטות כל אחד ינהג ויתעלה כפי נפשו ורוחו! , וזה מה שסבר גם מרן החזון איש ! ובא לאפוקי מן הטועים דלא ליגררו עמא אבתרייהו, כשהסכנה היותר גדולה תהיה כאשר באם יהא כן יראו כמה יכולה להיות קשה כמוות דרך זו , ויעזבו דרך התורה והיראה ואף יוכלו לבוא לידי כפירה בעיקר .... זה היה הוואבוילניקער ! דורש טוב לעמו ! אך מעולם לא עלה על דעתו ועל דעת מי מההולכים עימו לרדוף אישית או קבוצתית מי מהאוחזים בדעות אשר ביקר אותן... וודאי לא באלימות שכל כך גינה... בכלל מדוע לא כתבת שאמר לך את זה חב"דניק ... אלא שלבד שהיה הוא הנרדף מהם ומבעלי בריתם , בלא שום זוהר, וזאת מפני שהביע דעתו דעת תורת אמת ללא פחד ומורא, בלי חשבונות ונגיעות, שהינם מטפחים משיחיות שקר , ומהרסים אמונת ישראל ! ואף גם זאת לבל ניגררו שלומי אמוני ישראל אבתרייהו, וכמו שזכינו בגיניה !... ואף כאם אמר וכתב וזעק והזהיר "לא באלימות"!!! כזה היה הוואבוילניקער , דורש טוב לעמו - ודובר שלום לכל זרעו!!! הוא לא שלט ולא משל באף בריה , אלא אך "מלך" בתורת האמת שלו , חפת הנגיעות , ומלאת אהבה זכה לקב"ה וחרדה על כבוד שמו ,- על כל המעשים והעושים בין אם רצו ובין אם לא רצו ! , היך מה דאת אמר "בי מלכים ימלוכו"..... ועוד דבר חשוב "מלכות" זו של הרב שך זי"ע לא צמחה פתאום -אשר זהו סימן כמצוטט לערב רב ול"צדיקים" מסטרא דטומאה... אלא תמיד היתה דעתו הבהירה מנהלת ומנהגת את תלמידי הישיבות מבחר עמינו - מיום שעלה הרב מבריסק השמימה- והכול למען כבוד השם יתברך שמו ויתעלה ותורתו הקדושה המסורה לנו!... ולא היה נצרך לשום כפייה או פרסום או השתלטות על עיתונים ומערכות כשרות , חלילה! את הנראה לו לצורך תיקון והעמדת הדת על תילה עשה ובנה לבדו מהמסד ועד הטפחות , ברצון שמים, ורוח ה' היתה עימו כי כול אשר פעל - למענהו הוא!... אבל, לעומת זאת היום , בתקופה נוראה וחשוכה שכזו , שהכול סר יחדו נאלחו.....- - עדיף שלא נדבר!... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
על-הסלע-הך
חבר מתאריך 14.12.12
11354 הודעות | יום חמישי ו' בחשון תשע''ה
01:29 30.10.14 |
|
15. ונוראים המה סימני כת ה'רפאים' מחמשת כתות הערב רב המבוארים בזוה''ק
בתגובה להודעה מספר 0
|
וכמבואר בספה"ק "כתם פז" להמקובל האלקי רבי שמעון לביא זיע"א, וז"ל: "המין הרביעי הם הנקראים "רפאים". יש מבני אדם שיש לאל ידם להציל את ישראל מיד אויביהם הצרים אותם בהתעולל עליהם עלילות ברשע, והם נמנעים מעמוד על נפשם ומתרפים מזה, כי יאמרו מה לנו ולצרה הזאת, הן אנו בטוחים כי לא תגיע לנו הצרה, ומונעים טוב מבעליו... הנה אלה האנשים הם חלק הרפאים, ולא מבני ישראל המה המוסרים נפשם אל צרת הציבור, שהרי משה רבינו עליו השלום מסר עצמו עליהם, אמר: "ואם אין מחני נא מספרך" וכו', וזה לפי שכל ישראל גוף אחד הם, ואם יכאב אבר מאיבריו יכאב כל הגוף, ומי שאינו אבר מאיבריהם של ישראל לא יחוש לצרתם. ואלה האנשים הרפאים - נענשים שלא יקומו, ובעת פקידתם של ישראל יאבדו, ובשמחתם לא יתערב זר, שנאמר: "מתים בל יחיו "רפאים" בל יקומו", עכ"ל. ומותר דברים אך למחסור, וכל פרשנות היא על אחריות המפרש בלבד.. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|