גירסת הדפסה   שלח לחבר       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #59189 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 59189
מוישה
חבר מתאריך 20.6.12
2491 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    09:15   26.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  דיון הלכתי: מהו גדר האיסור להצביע למפלגה שאינה פועלת על פי דעת תורה  
 
   נגיד שעשיתי חשבון בו לקחתי בחשבון את כל הצדדים ויצא לי שאם אצביע למפלגת X (בוז'י, הרשימה הערבית, יהדות התורה, ש"ס, ישי, בנט וכו') יתכן ותהיה תועלת מסוימת או מכריעה לחיי הדת כאן במדינה

אלא שבמקביל חכ"י אותה מפלגה יתנו ידם במקביל למספר הצעות או הסכמות שאינן על פי דעת תורה או אפילו איסורים גמורים שיכולים להכשיל רבים

אבל החשבון שלי הוא שמבחינה פרקטית התועלת הרוחנית לחיי הדת כאן במדינה גדולה לאין ערוך מהנזק הנקודתי

האם ישנו איסור הלכתי מוגדר לפעול על פי החשבונות שלי
מצד 'לפני עיוור', 'מסייע לדבר עבירה' או 'שליחות לדבר עבירה' או גדרי איסור נוספים

השאלה כאן אינה האם החשבונות שלי נכונים, נניח שכן

מותר או אסור? ומהם גדרי האיסור בדיון זה?


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  התשובה היא פשוטה: אמתניק' 26.02.15 14:05 1
     צודק 100 אחוז ראשבריא 26.02.15 14:10 2
  בבחירות שהציבו את כרמל במקום השביעי אריסטוקקטוס 26.02.15 14:49 3
     בקשתי חוו''ד הלכתית מוישה 26.02.15 14:59 4
         אני חושב שכבר קיבלת לא?! אמתניק' 26.02.15 19:38 5
         איזה תואר אתה מעדיף כויפר או אפיקוירס או שניהם יחד? אריסטוקקטוס 26.02.15 21:04 6
             אתה מתכוין אלי ? מוישה 27.02.15 01:24 8
                 אה... שחכתי להוסיף סמיילי. אריסטוקקטוס 27.02.15 01:39 9
  לרשעים אסור להתחבר גם בדבר מצוה שפוי 26.02.15 21:44 7
     זיל בתר טעמא מוישה 27.02.15 08:39 10

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
אמתניק'
חבר מתאריך 28.12.14
300 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    14:05   26.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. התשובה היא פשוטה:  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   בעיקרון ודאי שאסור לבחור,
הם ציונים, הח"כ מצהיר שהוא מאמין לחוקי כפירה, ועוד.
אם יש לי רב שמתיר כיון שהם מתנהלים ע"פ דעת תורה.
מותר,
ואם לא - אסור!!!

ג' - בחירה לדורות?!

ג' - בחילה לדורות!!!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ראשבריא
חבר מתאריך 10.12.14
538 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    14:10   26.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. צודק 100 אחוז  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   רבותי, ההיסטוריה חוזרת!
תשל"ד תשל"ט תשע"ה...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אריסטוקקטוס
חבר מתאריך 1.1.15
104 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    14:49   26.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. בבחירות שהציבו את כרמל במקום השביעי  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   בכנס שהיה במוצ"ש בתמיר, בעקבות כוונתם של השונאים להצביע ש"ס, אמר הגראי"ל בנאומו, שמי שמצביע למפלגה שאח"כ לדוגמא תצביע לחוק שמקצר חיים יש לו יד בעניין ויענש ע"כ.(היה זה לאחר הסערה סביב הנידון לגבי קביעת מוות מוחי ובעקבות דעתו של הרב עובדיה בנידון).
כמובן שעל השונאים דעתו לא השפיע כלל.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מוישה
חבר מתאריך 20.6.12
2491 הודעות
יום חמישי ז' באדר תשע''ה    14:59   26.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. בקשתי חוו''ד הלכתית  
    בתגובה להודעה מספר 3
 
   מהבטחות לעונשים כבר שבעתי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אמתניק'
חבר מתאריך 28.12.14
300 הודעות
אור ליום ששי ח' באדר תשע''ה    19:38   26.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. אני חושב שכבר קיבלת לא?!  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
  
בעיקרון ודאי שאסור לבחור,
הם ציונים, הח"כ מצהיר שהוא מאמין לחוקי כפירה, ועוד.
אם יש לי רב שמתיר כיון שהם מתנהלים ע"פ דעת תורה.
מותר,
ואם לא - אסור!!!
ציטוט מאת: אמתניק'

ג' - בחירה לדורות?!

ג' - בחילה לדורות!!!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אריסטוקקטוס
חבר מתאריך 1.1.15
104 הודעות
אור ליום ששי ח' באדר תשע''ה    21:04   26.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. איזה תואר אתה מעדיף כויפר או אפיקוירס או שניהם יחד?  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מוישה
חבר מתאריך 20.6.12
2491 הודעות
יום ששי ח' באדר תשע''ה    01:24   27.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  8. אתה מתכוין אלי ?  
    בתגובה להודעה מספר 6
 
   אסביר

יש ביהדות שני דרכים לקבוע לך את המותר והאסור
הדרך המורכבת והקשה שדורשת יותר מאמץ ונתונה לדיונים היא הדרך ההלכתית רצופת העמל והיגיעה

ויש את הדרך הפשוטה אבל מסוכנת... , שגדולי הדורות השתמשו בה לפעמים- שיטת ה "ככה זה" לקבוע מסמרות בתוספת חיזוקים כמדרשים, כינויים, ברכות וקללות

כל זה כשבאים לאסור את המותר וכדו'

אבל כאשר באים להתיר את האסור והדברים נעשים באופן שמוגד דעת תורה בצורה מובהקת וחושבים שישתמשו בקללות והבטחות של עונשין...
אלה צריכים לדעת שזה כמו כרטיסיה עם ניקובים...
להבטיח צרות ולקלל יותר מפעם אחת או שתיים זה כבר לא תופס...

תחזרו לבית המדרש תפתחו גמרא וקודם כל תסבירו לי למה בכלל צריך להתייחס אליכם... אחרי שהשתמשתם בנשק ההרסני הזה ויצא העגל הזה....


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אריסטוקקטוס
חבר מתאריך 1.1.15
104 הודעות
יום ששי ח' באדר תשע''ה    01:39   27.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  9. אה... שחכתי להוסיף סמיילי.  
    בתגובה להודעה מספר 8
 
   סליחה שלקחת את זה ברצינות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
שפוי
חבר מתאריך 31.1.14
403 הודעות
אור ליום ששי ח' באדר תשע''ה    21:44   26.02.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  7. לרשעים אסור להתחבר גם בדבר מצוה  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   מסכתות קטנות מסכת אבות דרבי נתן נוסחא א פרק ט

אל תתחבר לרשע ואפילו לתורה.

פירוש המשנה לרמב"ם מסכת אבות פרק א

אל תתחבר לרשע - איזה מין שיהיה ממיני החברות, כדי שלא תלמד ממעשיו.

בית הבחירה למאירי מסכת אבות פרק א

ושמא תאמר הריני נזהר מלדור בשכונתו שהוא התחברות תמידי אלא שאני מתחבר עמו לעניני סחורה ופרקמטיא לפעמים דרך עראי וכיוצא באלה לכך הוא חוזר ומזהיר ואל תתחבר לרשע כלומר בשום חברה בעולם ופי' בברייתא של ר"נ שם אל תתחבר לרשע אפי' לדברי תורה.

פירוש רבינו יונה על אבות פרק א

מפורש באבות דר' נתן כל המדבק לרשעים אף על פי שאינו עושה כמעשיהם נוטל שכר כיוצא בהם. והמדבק לצדיקים אף על פי שאינו עושה כמעשיהם נוטל שכר כיוצא בהם ועל זה נאמר בהחברך כו' פרץ ה' את מעשיך. ואל תתיאש סמך שני דברים האלה ואמר אל תתחבר לרשע שאין לך להתיאש מן הפורענות ואל תאמר בלבך עודנו עומד בשלוה והשעה משחקת לו אתחבר אליו וכשיעבור מזלו הטוב אתרחק ממנו ולא תוכל כי לא תדע מה ילד יום וברגע יבא אידו ותלקח עמו כאשר החל לנפול הוא וכל אוהביו יפולו וגם אל תאמר אראה לו אהבה לפנים ולא אהבנו בלבי כי גם רע שתחניפנו והיא חטא להחניף הרשעים בעולם הזה.


ספר אורחות צדיקים שער האהבה

ואל תתחבר למסכימים על העוולה, שנאמר (ישעיה ח יב): "לא תאמרו קשר לכל אשר יאמר העם הזה קשר". ואסור להתחבר עם רשע בעסקי העולם, שנאמר (דברי הימים ב כ לז): "בהתחברך עם אחזיהו פרץ ה' את מעשיך" ואפילו לדבר מצוה אסור להתחבר לרשע, שנאמר (משלי ג לא): "אל תקנא באיש חמס ואל תבחר בכל דרכיו", ואמרו חכמים (אבות דרבי נתן פרק ט): "אל תתחבר לרשע - ואפילו לדבר מצוה". ורבו דרכי מות הנמצאים בחברת הרשעים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מוישה
חבר מתאריך 20.6.12
2491 הודעות
יום ששי ח' באדר תשע''ה    08:39   27.02.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  10. זיל בתר טעמא  
    בתגובה להודעה מספר 7
 
   "שלא תלמד ממעשיו"

האם בהצבעה אישית חשאית ללא הסכם או תמורה קיים חשש זה ?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net