גירסת הדפסה   שלח לחבר       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #60735 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 60735
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    20:30   16.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  המאמין באבולוציה אינו רב  
 
   עבר עריכה לאחרונה בתאריך 16.04.15 בשעה 23:58 על-ידי גאון הירדן (מנהל הפורום)
 
לא יאומן איך האתרים המכנים עצמם כ'חרדים'.. מכנים
מאמין באבולוציה כ'רב'


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  שלושה דברים בני-ברקיצל''ש 16.04.15 21:37 1
     1. דעתורה 16.04.15 21:52 2
     4. דעתורה 16.04.15 22:00 3
     קצת אודותיו (זהירות !!! כפירה ואפיקורסות !!!! ) סדרן 16.04.15 22:15 4
  אפיקורוס הוא המבזה ת''ח (סנהדרין צט: ) הניצוץצל''ש 16.04.15 22:33 5
     גם אתה כופר בתורת משה ... מי שפרע 16.04.15 23:05 8
     אתה לא באמת יודע מהי תורת האבולוציה, לא למדת אותה ישסות 16.04.15 23:22 9
         לא בדיוק הניצוץצל''ש 16.04.15 23:36 10
             לא. זה ברירה טבעית היא נדבך יסוד באבולוציה ישסות 17.04.15 00:07 12
                 אני צריך לחזור על מה שכתבתי הניצוץצל''ש 17.04.15 00:28 13
                     אל תכניס לי מלים לפה. לא כתבתי ש''דטרמיניזם רדיקלי'' הוא כפירה ישסות 17.04.15 01:10 14
                         אם אותם רבנים לא מבינים את האבולוציה, אז הם לא כופרים כשהם מאמינים בה יושב אהלים 17.04.15 11:22 17
     נכון, זה לא רבאיי... זה ''ערב רב'' !!! סדרן 17.04.15 01:20 15
  תודה דעת תורה הבנתי . אז איך הוא שלח לו באישי אם הוא חסום ? בני-ברקיצל''ש 16.04.15 22:43 6
     כנראה במייל, או שאפשר לשלוח הודעות באישי גם בזמן הרחקה. דעתורה 16.04.15 22:59 7
         Like הולך תמים 16.04.15 23:46 11
  אני חושב שצריך להבחין בין דעה אפיקורסית לבין הכרזה על האדם כאפיקורס יושב אהלים 17.04.15 11:18 16
     תיקון: זה לא מהגרי''ז זה מהגר''ח יציבא בארעא 17.04.15 12:40 19
     אכן, מתברר כי הסלחנות לדעות אפיקורסיות חצתה כבר מזמן את הקו האדום סדרן 17.04.15 13:47 20
         בא לא נתבלבל בין סלחנות לדעות לסלחנות לאנשים יושב אהלים 17.04.15 14:34 23
             כך כותב הכופר והמין הזה ליישב הסתירות בין התורה לבין אמונת כפירתו, עפרא לפומיה! סדרן 17.04.15 14:49 24
         הנה מקור הבעיה הניצוץצל''ש 18.04.15 22:12 25
             בוא לא נערבב הולך תמים 18.04.15 23:52 28
         איפה הרב קוק כתב על האבולוציה? אליצפן 21.04.15 18:04 34
             ויקיפדיה יושב אהלים 21.04.15 21:03 37
                 ומנין לך שהוא מתכוון לאבולוציה - הוא מדבר על ''התפתחות'' אליצפן 22.04.15 09:05 41
                     אכן כן, יש להדגיש את עניין שהרב קוק לא הסכים לאקראיות שבתורת דרווין אחד מהמניין 22.04.15 12:22 45
                         הרב אורי שרקי הולך בדרכו של הרב קוק - לכן פתיחת כל האשכול הזה מופרכת מיסודה! אליצפן 22.04.15 12:55 46
     מוזר שהרמב''ם לא הבדיל בין ''דעות אפיקורסיות'' להגדרת האדם כאפיקורוס ישסות 18.04.15 22:51 27
         הפרדיגמה ''אהוב את החוטא ושנא את החטא'' הינה יהודית למהדרין יושב אהלים 21.04.15 21:15 38
     שתי שאלות הולך תמים 19.04.15 00:13 29
     מי זה ה' שרקי? (ל''ת) אליצפן 21.04.15 18:05 35
         ה' = הכופר ישסות 21.04.15 22:14 40
             הסברת מה זה ה' אולם למי אתה מתכוון בשם ''שרקי''? אליצפן 22.04.15 09:06 42
  הרגישות של המכנה עצמו סדרן - מגעילה אותי. מקווה שאין זה מאפיין את היראים מי מילל 17.04.15 12:07 18
     איך אתה מתפלל יום יום: ''וכל המינים כרגע יאבדו''???? סדרן 17.04.15 13:48 21
     ובנוסף לזה, אדרבה, דווקא בשעת רגישות הסכנה גדולה יותר סדרן 17.04.15 14:27 22
     הלב היהודי נחמץ ומדמם גם כשיהודי נרצח וגם כשנכתבים דברי כפירה נוראיים ישסות 18.04.15 22:49 26
  הבורות כאן מדהימה, אנשים מתווכחים בלי לדעת כלום ולעומק אחד מהמניין 19.04.15 12:39 30
     קיבלתי באישי מ'על הסלע' סדרן 19.04.15 15:36 31
         ולמה אתה חושב שאני מדבר על ספר של הבחור הנ''ל ששלחת. אחד מהמניין 19.04.15 16:53 32
             רק שתזכור כי מין ואפיקורס איננו ראוי להצטרף כ'אחד מהמנין' אפילו בתור 'חלבנה'... סדרן 20.04.15 13:48 33
                 אם אתה מצטט את ''על הסלע הך'' בלי סינון אז בסוף תגמור כמוהו.... אחד מהמניין 22.04.15 12:16 44
  לימוד זכות על אחינו הטועים יושב אהלים 21.04.15 21:00 36
     מאיפה הקרצת שלפי חז''ל העולם הוא שטוח? ישסות 21.04.15 22:13 39
         זה בדיוק מה שכתבתי למעלה, יש המעדיפים להיות בורים, אחד מהמניין 22.04.15 12:07 43

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
בני-ברקיצל''ש
חבר מתאריך 21.10.14
367 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    21:37   16.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. שלושה דברים  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   1.למה על הסלע הך שולח לך באישי ולא כותב כאן בפרהסיה אני מבקש תשובה ממנו אישית ותשובה המתקבלת על הדעת !.

2.לשון הרע דבר נורא כך כתוב בתורה

3.ואם זה כל כך לוחץ בבטן אזאם יש לך קצת שכל לא כותבים את זה עכשיו אלא לפחות עוד שבוע בא נראה אם זה היה קורא לך והיו רושמים עליך ככה נראה אז !.

4.לסדרן איך אתה כותב את האותיות הקטנות שקיבלת באישי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
דעתורה
חבר מתאריך 19.8.12
729 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    21:52   16.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. 1.  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 16.04.15 בשעה 22:00 בברכה, דעתורה
 
1.למה על הסלע הך שולח לך באישי ולא כותב כאן בפרהסיה אני מבקש תשובה ממנו אישית ותשובה המתקבלת על הדעת !.

ציטוט מאת: בני-ברקי

על הסלע נחסם.

מה נזכרת לשאול את זה דווקא בהודעה הזו?

בקשה חשובה מכל מביאי
הקישורים. נשמח שתמירו את
הקישור ללינק מקוצר, שאותם
רואים גם החסומים.
ניתן לעשות זאת ללא כל הרשמה
באתר הזה: http://goo.gl/.
מקור: http://goo.gl/U4f1BF


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
דעתורה
חבר מתאריך 19.8.12
729 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    22:00   16.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. 4.  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
  

4.לסדרן איך אתה כותב את האותיות הקטנות שקיבלת באישי
ציטוט מאת: בני-ברקי

לך להודעה שלו ותלחץ על תגובה עם ציטוט, ותראה מה כתוב שם לפני המשפט קיבלתי באישי מעל הסלע הך.

בקשה חשובה מכל מביאי
הקישורים. נשמח שתמירו את
הקישור ללינק מקוצר, שאותם
רואים גם החסומים.
ניתן לעשות זאת ללא כל הרשמה
באתר הזה: http://goo.gl/.
מקור: http://goo.gl/U4f1BF


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    22:15   16.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. קצת אודותיו (זהירות !!! כפירה ואפיקורסות !!!! )  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99_%D7%A9%D7%A8%D7%A7%D7%99

קיבלתי באישי מ'על הסלע הך'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הניצוץצל''ש
חבר מתאריך 30.7.09
3206 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    22:33   16.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. אפיקורוס הוא המבזה ת''ח (סנהדרין צט: )  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   המכנה ת"ח בשם ראביי הוא הרבה יותר גרוע מראביי. ק"ו ביום המר והנמהר, ה' ירחם. לענ"ד אין מקום לאפשר לו לכתוב בפורום.

צודקים בזה כל האתרים החרדים.
המאמין באבולוציה אינו כופר. מאי נפקא מינה אם יפרש שהתהו ובהו וששת ימי המעשה היו ו' ימים, או ו' אלף שנים, או ו' מליארד שנים. מאי נפקא מינה כיצד מבין באיזה אופן ברא הקב"ה את העולם, גם אם יפרש באופנים שאינם נכונים.
גם הראי"ה קוק כתב משהו בענין האבולוציה, שעולה בקנה אחד עם תורת הסוד. והוא מכונה בפי הרב אלישיב "הרב" בה' הידיעה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מי שפרע
חבר מתאריך 26.10.14
100 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    23:05   16.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  8. גם אתה כופר בתורת משה ...  
    בתגובה להודעה מספר 5
 
  

מי שפרע מאנשי דור המבול ודור
הפלגה הוא יפרע ממי שאינו עומד
בדיבורו...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ישסות
חבר מתאריך 20.9.13
325 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    23:22   16.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  9. אתה לא באמת יודע מהי תורת האבולוציה, לא למדת אותה  
    בתגובה להודעה מספר 5
 
   עבר עריכה לאחרונה בתאריך 16.04.15 בשעה 23:59 על-ידי גאון הירדן (מנהל הפורום)
 
עקרון הברירה הטבעית נוטל את הקב"ה מן העולם, והוא יסוד האתאיזם המודרני והמטריאליזם (הפילוסופי וכתוצאה מכך גם הדיאלקטי של מרקס). ואין כפירה גמורה מאמונה בדעות דרווין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הניצוץצל''ש
חבר מתאריך 30.7.09
3206 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    23:36   16.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  10. לא בדיוק  
    בתגובה להודעה מספר 9
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 16.04.15 בשעה 23:46 בברכה, הניצוץ
 
נכון הוא שאתאיסטים מאמינים כפי שכתבת. אבל לא כל הסבורים שיש אמת באבולוציה סוברים כמו האתאיסטים. יש רבים המאמינים בהקב"ה וגם מקיימים מצוות, והם גם מאמינים שהקב"ה השתמש באבולוציה לברוא את העולם; כשם שהוא משתמש בפיסיקה ובביולוגיה כדי להנהיג את העולם (כלומר, שלמרות שחוקי הטבע קבועים פחות או יותר, הקב"ה מנהיג באמצעותם כרצונו). גם אם יש באמונתם טעויות אין בזה כפירה.
אני לא מכיר אודות "דעות גרועות בהרבה".


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ישסות
חבר מתאריך 20.9.13
325 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    00:07   17.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  12. לא. זה ברירה טבעית היא נדבך יסוד באבולוציה  
    בתגובה להודעה מספר 10
 
   ואי לכך, תיאוריית האבולוציה אינה "כלי" בעזרתו הקב"ה יכול לברוא עולם, כי אם סכמה שמוציאה כל השגחה וכל גורם מטאפיזי מחוץ למשוואה הביולוגית.

ברירה טבעית היא זעיר-דטרמיניזם, כאשר תיאוריית הדטרמיניזם אומרת שאם תביט במערכת סגורה בכל שלב שהוא, אתה יכול לנבא בדיוק של 100% איך תראה המערכת בעוד X זמן. נסה לחשוב קצת (אבל באמת לחשוב) על ההשלכות של קבלת הדטרמיניזם תוך כדי נסיון להשאר מאמין בהשגחה.

אין לך מושג ירוק על מה אתה מדבר ואתה ניזון מדברי רבנים מזרחיסטיים שאף הם לא יודעים על מה הם מדברים, אבל יצדיקו כל פרדיגמה מערבית בשל חששם להפוך לניאנדרטלים מאובנים בעיני פריציהם החילונים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הניצוץצל''ש
חבר מתאריך 30.7.09
3206 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    00:28   17.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  13. אני צריך לחזור על מה שכתבתי  
    בתגובה להודעה מספר 12
 
   קודם כל, אני לא ניזון כלל מדברי רבנים כלשהם בענין זה.

אתה טוען שדטרמניזם = ברירה טבעית = אבולוציה. וזה אינו נכון.

מה שכתבת שדטרמיניזם רדיקלי הוא כפירה, זה כנראה נכון, כי זה שולל אמונה בבחירה. אבל דע לך שגדול הפיסיקאים בישראל אינו מאמין בטרמניזם השולל את הבחירה, למרות שהוא חילוני. שמו אהרונסון והוא מועמד לפרס נובל.

ברירה טבעית במידה כלשהי בודאי קיימת, שחורים אינם שורדים דורות רבים בארצות הצפון בהם נחוצה קליטת שמש, ולבנים אינם שורדים דורות רבים בארצות מוכות שמש. הבעיה של תורת האבולוציה שהיא מתקשה להסביר התפתחויות דרסטיות כמו בריאת מינים חדשים ללא הכוונה נוספת מלמעלה.
ומכל מקום לתופעות אלו אין קשר לדטרמיניזם מוחלט. קיים חוק עיקרון אי הוודאות של אייזנברג הקובע ששום התרחשות אינה צפויה בודאות כתוצאה מתורת הקוונטים, וקיים חוק תוצא הפרפר הקובע שכל שינוי קטנטן יכול לשנות הרבה מאוד בעולם חוקי הטבע הקבועים לגמרי כביכול. על אחת כמה וכמה בימים עברו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ישסות
חבר מתאריך 20.9.13
325 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    01:10   17.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  14. אל תכניס לי מלים לפה. לא כתבתי ש''דטרמיניזם רדיקלי'' הוא כפירה  
    בתגובה להודעה מספר 13
 
   משום העובדה הפשוטה שאין דבר כזה, דטרמיניזם רדיקלי. כמו שאין הריון רדיקלי. יש דטרמיניזם וזהו. כל דטרמיניזם באשר הוא הינו כפירה, וברירה טבעית היא בהחלט פילוסופיה דטרמיניסטית.

באשר לדוגמא שהבאת, היא מדגימה היטב את אשר אמרתי - אין לך מושג ירוק על מה אתה מדבר. שחורים לא "לא שורדים" בארצות של שמש, מעולם לא היו שחורים בארצות השמש באופנים טבעיים, וכיום אין שום בעיה דפיצנטית לשחורים בשוודיה ונורווגיה. גופם של לבנים שיצאו מאפריקה לארצות הקרות הפחית את רמת המלנין כדי להקל על קליטת ויטמין D מקרינה נמוכה יותר. כל זה לא קשור לתיאוריית תהליך הברירה הטבעית של *מוטציה* שתחילתה ב-primordial soup וסופה במאות אלפי מינים, מה ששולל באופן מוחלט וחד משמעי בריאה של מינים כהוויתם ושל בריאה ביולוגית בכלל, כאשר אין לאף גורם מטאפיזי חוץ מערכתי מאן דאמר מתחילת התהליך ועד היום.

זו, חביבי, כפירה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
367 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    11:22   17.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  17. אם אותם רבנים לא מבינים את האבולוציה, אז הם לא כופרים כשהם מאמינים בה  
    בתגובה להודעה מספר 14
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    01:20   17.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  15. נכון, זה לא רבאיי... זה ''ערב רב'' !!!  
    בתגובה להודעה מספר 5
 
   יום יום אנו מתפללים: 'וכל המינים כרגע יאבדו'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
בני-ברקיצל''ש
חבר מתאריך 21.10.14
367 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    22:43   16.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. תודה דעת תורה הבנתי . אז איך הוא שלח לו באישי אם הוא חסום ?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
דעתורה
חבר מתאריך 19.8.12
729 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    22:59   16.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  7. כנראה במייל, או שאפשר לשלוח הודעות באישי גם בזמן הרחקה.  
    בתגובה להודעה מספר 6
 
  
ציטוט מאת: בני-ברקי

למעלה תלחץ על "עזרה" ותוכל לראות את רשימת המורחקים והחסומים.
הוא הורחק לשבועיים בגלל שהוא דיבר בדקדוק לשון.

בקשה חשובה מכל מביאי
הקישורים. נשמח שתמירו את
הקישור ללינק מקוצר, שאותם
רואים גם החסומים.
ניתן לעשות זאת ללא כל הרשמה
באתר הזה: http://goo.gl/.
מקור: http://goo.gl/U4f1BF


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הולך תמים
חבר מתאריך 1.12.13
596 הודעות
אור ליום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    23:46   16.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  11. Like  
    בתגובה להודעה מספר 7
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
367 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    11:18   17.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  16. אני חושב שצריך להבחין בין דעה אפיקורסית לבין הכרזה על האדם כאפיקורס  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   והדוגמא המובהקת היא ר' גדליה נדל שדעותיו לא היו רחוקות מאלו של ה' שרקי , למעט בנושאי ציונות, והסטייפלר התיר לשתות מהיין שייצרה משפחתו

כמו"כ ידוע שהאמרי אמת שתה יין בביקורו אצל הרב קוק (היו אדמורי"ם בפולין שהתפלאו על כך) למרות שידע על דעותיו המשובשות בנושאים שונים וניסה להניאו.


וזה בשני תנאים :
האחד שהאדם מסביר , גם אם בדוחק ובשיבוש, שדעותיו לא סותרות אף פסוק ואף מאמר חז"ל.

השני שהוא מקיים את כל המצוות המעשיות גם מדרבנן, מה שמוכיח שיש לו יראת שמים ואין כוונתו לפרוק עול

אמנם ידוע מהגרי"ז ש"נאבעך אפיקורס הוא ג"כ אפיקורס" , אבל ייתכן שזה רק לגבי הי"ג עיקרים ולא לגבי דעות משובשות בתנ"ך


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יציבא בארעא
חבר מתאריך 9.11.12
3824 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    12:40   17.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  19. תיקון: זה לא מהגרי''ז זה מהגר''ח  
    בתגובה להודעה מספר 16
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    13:47   17.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  20. אכן, מתברר כי הסלחנות לדעות אפיקורסיות חצתה כבר מזמן את הקו האדום  
    בתגובה להודעה מספר 16
 
   וכעת הדברים מגיעים עד כדי הכפירה האבולוציונית, רח"ל

ובאשר ללהרב נדל, בטוחני כי אם הסטייפלר היה משוכנע שהוא
נגוע בזה הוא לא היה מתיר לשתות מיינו.

הוא פשוט סמך על החזו"א בשעתו שהחשיב את ר' גדליה, וצע"ג.

ובאשר להרב קוק, לענ"ד לא עלו כל כך על הבעיה הזאת, וכבר
מזמן שאני טוען שהבעיה העיקרית שלו לא היתה רק הציונות,
אלא האבלוציה הכפרנית רח"ל.

ובאשר ל'תוירה' החדשה שבאם הוא מקיים מצוות מעשיות אפי'
דרבנן, אזי זה מטהר אותו מדעות כפרניות, אותי לא לימדו
כך. ובפרט שמדובר כאן בכפירה בעיקרים ממש.

ואותי לימדו שבכל הנוגע למסיתים ומדיחים המפיצים כפירה
ואפיקורסות, אסור להפוך בזכותם, וצריך להוקיעם מכלל ישראל

נתקבל באישי מ'על הסלע הך'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
367 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    14:34   17.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  23. בא לא נתבלבל בין סלחנות לדעות לסלחנות לאנשים  
    בתגובה להודעה מספר 20
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 17.04.15 בשעה 14:39 בברכה, יושב אהלים
 
כשם שהראב"ד לא היה סלחני לדעה של גשמות הקל אבל כן סלחני למגשימי הקל בטעות.

ההגדרה שלך "מסיתים ומדיחים המפיצים כפירה
ואפיקורסות" לא מדויקת ,
כי לפי ההתרשמות שלי המטרה העיקרית של ה' שרקי אינה לגרום לחרדים להאמין באבולוציה אלא להפך, לשכנע את מאמיני האבולוציה באמיתות התורה.

כמובן שעל הדרך הוא רואה את עצמו כחכם יותר המחרדים, ובזה הוא דומה לרב קוק.

תשובתך על הסטייפלר לא מספקת.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    14:49   17.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  24. כך כותב הכופר והמין הזה ליישב הסתירות בין התורה לבין אמונת כפירתו, עפרא לפומיה!  
    בתגובה להודעה מספר 23
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 17.04.15 בשעה 15:12 בברכה, סדרן
 
"תיאור הבריאה בספר בראשית אינו תיאור פיזיקלי‏, אלא תיאור מטפיזי בעל משמעויות מוסריות. ששת ה"ימים" המתוארים שם הם רבדים רוחניים הנוגעים לקדימות מוסרית, ולא תקופות זמן כרונולוגיות. גם מעשה עץ הדעת, והנחש לא התרחש כפשוטו אלא מתאר את הפיצול הקיים בנפש האדם בין הטבע (הנחש) לבין המוסר, וכן הלאה. ההתייחסות של התורה לעולם הפיזי המוכר לנו מתחילה רק ברגע שהישות המוסרית הראשונה (האדם) קיבלה גוף פיזי, כמתואר בפסוק: "וַיַּעַשׂ ה' אֱלֹהִים לְאָדָם וּלְאִשְׁתּוֹ כָּתְנוֹת עוֹר וַיַּלְבִּשֵׁם" (בראשית ג כא). מכאן שאין כל מניעה להסביר שהגוף הפיזי בו נפח ה' רוח חיים היה "קוף/אדם קדמון" כלשהו, לאחר מיליוני או מיליארדי שנים של קיום פיזי של העולם". עפרא לפומיה !!!

(מתוך הויקפידי')

* * *

ואנו בבית מדרשינו יודעים כי למרות שמעשה בראשית היא למעלה משכל האנושי מ"מ הדברים הם גם כפשוטם, והקטן שבישראל יודע "כמה יש משנברא העולם", וכנ"ל, וכל המייחס מהלך של "משל" אל הכתובים ומוציאם מפשוטם הרי הוא "כופר בתורת אלקינו".

וכן כתב בתשובות הרשב"א (ח"א סימן תי"ד, יעו"ש בכל דבריו באורך):

"וחקקי און בספריהם חוקקים וממלאין בתיהן כלים ריקים, לאמר כי מבראשית עד מתן תורה הכל משל. ואברהם ושרה וכו' וכו'. כזה וכזה אומרים אמור וכו'. ובאמת האנשים האלה עם רוח עועים זה בקרבם ... נאצו את ה' ... כי יכפרו בתורת אלקינו שנתנה למשה בסיני ואפילו אחד הפושט ידו באחת מכל אלה, עליו הכתוב אומר: "כי דבר ד' בזה כו'", והספרים שחקקו אחת מאלה בתוכם, אנו דנין הבעלים כ"מין", והספרים כספרי קוסמין".

עוד כתב הרשב"א שם (סי' תט"ז):

... "כי יאמרו מקצתם כי כל מה שיש מפרשת בראשית עד מתן תורה הכל משל, יהיו אלה למשל ולשנינה ... ובאמת מראים עצמם שאין להם בפשטי המצות שום אמונה וכותבין על לבם ... שאין להם חלק בא-להי ישראל ולא בתורה שקבלו בעיני אבותיהם ... ויראה ראיית אריסטו ... באמת יאמין בו ויכפור בעיקר ... יאמרו בפיהם ויורו באצבע שא"א לשנות את הטבע ובזה יודיעו לכל שאינם מאמינים בחדוש העולם" ...

קיבלתי באישי מ'על הסלע הך'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הניצוץצל''ש
חבר מתאריך 30.7.09
3206 הודעות
אור ליום ראשון ל' בניסן תשע''ה    22:12   18.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  25. הנה מקור הבעיה  
    בתגובה להודעה מספר 20
 
   אתה מצטט את מי שלעניות דעתו - הגרי"ש שכה כיבד את הרב קוק לא כל כך עלה על הבעיה הזאת למרות שלא הכירו רק מרחוק כהיום, אלא פנים אל פנים. כל הגדולים שהזכיר יושב אהלים לא כל כך עלו על הבעיה הזאת. על הסטייפלר והמכבדים את רג"נ צע"ג. רק הקנאים החדשים הוסמכו לחלוק על כל הגדולים הנ"ל, לפסוק בנפשות ולבזות ת"ח בביזוי החמור המזלזל ביותר, בסמכם על עניות הבנתם. ואח"כ עוד מתפלאים על מה ולמה יצא עליהם הקצף.

עקבתא דמשיחא (סוטה דף מט ע"ב).


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הולך תמים
חבר מתאריך 1.12.13
596 הודעות
אור ליום ראשון ל' בניסן תשע''ה    23:52   18.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  28. בוא לא נערבב  
    בתגובה להודעה מספר 25
 
   לגבי הרב קוק, זו לא המצאה של "הקנאים החדשים".
רבים היו הרבנים שאחזו שהוא אפיקורס ועוקר הדת, ואפשר אפילו לומר בכבוד ובמורא כלפי הגרי"ש, שהיו גדולים ממנו שאחזו כך.

כמו"כ לגבי הטענה ש'לא עלו על זה', אף שזה באמת נשמע צורם, למי שמכיר את תולדות הרב קוק וסגנונו (ואני מאמין שאתה מכיר), יכול להבין שהיא לא מופרכת כ"כ, מכמה סיבות,

א.כידוע הרב קוק לא היה נראה כפי שעולה דמותו בעיננו כיום מתוך כתביו וכתבי תלמידיו, כותבי הקורות דאז טוענים כי גם האדמו"ר מגור, שבסופש"ד התנגד לדרכו בחריפות, לא כ"כ הבין בתחילה מה רוצים ממנו וכשחזר לאירופה מנסיעתו לא"י, שאחת ממטרותיה היתה להבין מה קורה כאן בירושלים ולנסות להביא לשלום בין הצדדים,
הביע בחזרתו את דעתו כי עיקר הבעיה היא שהגרי"ח זוננפלד תקיף מדי כנגד הרב קוק כשרק לאחר ששמע את דעתו התקיפה של הגה"ק ר' מאיר אריק כי הוא עוקר התורה ממש (לאו דווקא בגלל הציונות, בעיקר בשל גישתו בכתביו בקבלה והתוצאות של זה הלכה למעשה והעניין ארוך.) הוכרע אצלו לגמרי כנגד הרב קוק.
(הריני מוסר מודעה כי הדבר זה אינו ידוע לי בבירור ודאי רק ע"פ איזה ספר על אותה תקופה, ובפרט שלא ברור מה האינטרס של כל אחד, ולפיכך ע"מ להימנע מהוצאת דברים שאינם על כ"ק, אבקש שלא לקחת את דברי כידיעה. מי שמעוניין יבדוק בספרות הרלוונטית.)

הסיבה לכך, ראשית כל, מפני סגנונו של הראי"ה שהיה כידוע מסתורי, (אם אפשר לקרוא לזה כך, וכבר עמד ע"ז הר"א שפירא כמדומני) ודבריו קצת לוטים בערפל.
כך לדוגמא דרכו בעניני הטוב שברע והקדושה שבטומאה, אף שמעולם לא ניסה להסוות את דעתו, נתנה מקום לכלל אחד לראותו באופן אחר, תלוי בצורה בה הגיש לפניו את הדברים וברמת ההקצנה בהם (הבסיס בדקות מופיע בדברי המקובלים אינספור פעמים, הפרשנות לזה למשל ב'אורות באופל' לגבי מחולות הנערים והנערות וכו' וכו' הקצה אותו מח"מ בעיני רבים וטובים.)
כך נוצר מצב שבהנהגתו היומיומית לא היה כ"כ ביטוי לסבך דעותיו.

ב.כתביו של הרב קוק גם אלו שכתב בעצמו לא היו ברורים ולמעיין נראה על פניו כי הוא סותר עצמו כמעט בכל ענין בין מקום אחד למשנהו, וקשה מאד להוציא מדבריו דברים ברורים למעשה.

מי שכן הביא את דעתו ברוב העניינים הם תלמידיו, ובפרט בנו הצ"י, שגם ערך את דבריו ע"פ דעתו וככל אשר הכריע וסידר נחשבה דעת הרב קוק לשנים הבאות,
משום כך דעתו בהרבה מהנושאים, שלא לומר רובם, נשמעה רק אחרי פטירתו מפי בנו ותלמידיו.

בקיצור, לא מדובר כאן בתמונה חדה וחד משמעית - ורבים אפילו מאלו שפסלו את הגראי"ל, כמו הגרמ"מ שולזינגר למשל, ראו בו אדם גדול שנפל בפרטים.
הרבה אפור היה שם ונדמה שמספר הגישות בקשר אליו קצת פחות כמספר גדולי התורה שחיו אז, כשהגאון ר' אריה לוין וחתנו מאן הגרי"ש אכן נחשבים כדעות מקילות לגביו, הגם שחלקו על דרכו, לעומת זאת רבים מאד ראו בו עוקר התורה ממש.

***
לגבי ר' גדליה נדל
בעצמי שמעתי עדות נאמנה כי אדם מסויים בא לפני הסטייפלר ואמר בפניו א' מחידושי הגרג"נ, בהשמטת זהות המחדש, והסטייפלר הזדעק כי האומר כן יינו יין נסך, לאחמ"כ גילה אותו א' את אוזנו כי האומר הוא ר' גדליה, ומיד הגיב הסטייפלר "א"כ אין יינו יין נסך".

אכן צ"ע, ויש לפלפל מכח זה בגדר המושג אפיקורס. אך עכ"פ ודאי שלא נאמר מכאן והלאה כי כל רבאי רפורמי שדרכו לעוות ולהרס ע"פ שרירות ליבו וחינוכו לסמוך על סברות כרסו די לו שיטען בתוקף כי דעותיו אינן סותרות לתורה ושוב לא יחשב לאפיקורס.

עיוות המחשבה נוצר
אפילו בנטיה קטנה של האדם
מדעתו האמתית
בכדי לרצות אחרים או את
עצמו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
845 הודעות
יום שלישי ב' באייר תשע''ה    18:04   21.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  34. איפה הרב קוק כתב על האבולוציה?  
    בתגובה להודעה מספר 20
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
367 הודעות
אור ליום רביעי ג' באייר תשע''ה    21:03   21.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  37. ויקיפדיה  
    בתגובה להודעה מספר 34
 
   תורת ההתפתחות, ההולכת וכובשת את העולם כעת, היא מותאמת לרזי עולם של הקבלה, יותר מכל התורות הפילוסופיות האחרות. ההתפתחות ההולכת במסלול של התעלות, היא נותנת את היסוד האופטימי בעולם, כי איך אפשר להתייאש בשעה שרואים שהכל מתפתח ומתעלה. וכשחודרים בתוכיותו של יסוד ההתפתחות המתעלה, אנו מוצאים בו את העניין האלהי מואר בבהירות מוחלטת, שדווקא אין סוף בפועל, מחולל הוא להוציא אל הפועל מה שהוא אין סוף בכח.
– אורות הקודש ב', תורת ההתפתחות, עמ' תקלז, הרב קוק, תרצ"ח

ראה שם עוד

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%97%D7%A1_%D7%94%D7%99%D7%94%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%9C%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%94#.D7.94.D7.A8.D7.90.D7.99.22.D7.94_.D7.A7.D7.95.D7.A7


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
845 הודעות
יום רביעי ג' באייר תשע''ה    09:05   22.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  41. ומנין לך שהוא מתכוון לאבולוציה - הוא מדבר על ''התפתחות''  
    בתגובה להודעה מספר 37
 
   לפי תאורית דארווין (המקובלת כיום אצל הממסד) כל המינים של בעלי החיים, הצמחים והבקטריות הופיעו ע"י מכניזם אקראי לחלוטין.

תורת ההתפתחות מוזכרת אצל רבותינו שמתו עוד לפני שדארווין נולד, מדברת על הכוונה של רבש"ע ושוללת את האקראיות עליה מדבר דארווין.

הנה כמה דוגמאות מחז"ל המדברים על "התפתחות":

התלמוד במסכת ערובין דן בכספי מעשר שני, ואלו מאכלים ניתן לקנות בכסף זה. הכלל הוא שהם צריכים להיות גידולי קרקע. אחת הדעות הפוסלת למשל דגים היא כי דגים אינם גידולי קרקע כי: "דגים - ממיא איברו" הם נבראו מהמים. קודם היו מים ומהמים נבראו הדגים - מכאן שהדגים לא נבראו "יש מאין".

באותה סוגיא נדונה גם השאלה לגבי העופות: "עופות - מן הרקק נבראו". ומשמע מכאן שמהרקק שהוא תערובת מים ועפר נבראו העופות ושוב לא "יש מאין", או בלשון מדעני ימינו מהזוחלים החיים על גבול הים והיבשה התפתחו העופות.

וכן במסכת חולין : "אמר רב שמואל קפוטקאה: תדע שהרי עופות יש להן קשקשת ברגליהם כדגים" כלומר נשארו אצלם סימנים מאבות אבותיהם הדגיים (שמהם התפתחו לעופות).

וכן מתרץ רב שמואל קפוטקאה סתירות בין הפסוקים: "כתוב אחד אומר: 'ויאמר א-להים ישרצו המים שרץ נפש חיה ועוף יעופף' - אלמא ממיא איברו! וכתיב: 'ויצר ה' אלהים מן האדמה כל חית השדה ואת כל עוף השמים' - אלמא מארעא איברו! אמר...: מן הרקק נבראו." .

המהרש"א מציין :

"יראה לפי דעת החוקרים שכל יסוד היותר רחוק מן הגלגל הוא יותר גשמי וחומרי, והארץ יסוד תחתון - יותר גשמי מיסוד המים שעליו, ולכן הבהמה אשר נפשה מהאדמה מחומר הגס, יצטרך לזכך ולהעלות חומרה לאכילת נפש אדם שהוא נברא ג"כ מחומר הגס מהאדמה - ובב' סימנים שנשחטו יזדכך חומר הבהמה... אבל הדגים אשר בריאתן מהמים מחומר היותר דק מתעלה בנפש האדם מאכילתן כמו שהן באסיפות בעלמא, ולזה העופות שנבראו מרקק צריך זיכוך בסימן אחד קצת."

הנה לפי דעת המהרש"א, קיימת התפתחות בבריאה וככל שהיא יותר מפותחת היא יותר רחוקה ממקורה ולכן היא צריכה עילוי גדול יותר בהכשרתה לאכילת האדם. ומצאנו איך התורה מביעה בהלכותיה את עובדת ההתפתחות הקיימת בעולם, בה ככל שהיצור מפותח יותר כן הוא רחוק יותר ממקורו, וצריך הוא עילוי רב יותר בכדי להזדכך עד שהיהודי יוכל להטמיע אותו באיבריו, להעלותו מדרגת בע"ח לדרגת האדם המדבר דברי תורה, תפילה ושבח לקב"ה - למי שאמר והיה העולם.

ושמא נחשוב כי אמנם אותה התפתחות לה רומזים חז"ל היתה מהירה כל כך שכל כולה התרחשה בששה ימים "כפשוטן" של פסוקי בראשית, הנה כבר רבינו בחיי בפרושו לתורה מדבר על מאות מיליוני שנים וז"ל:

וע"ד הקבלה 'ויהי בנסוע הארון', פרשה זו רומזת על כל ימי עולם כי נרשמו בה שבעת אלפים כמו בפסוק ראשון, ודרשו רז"ל שיתא אלפי שני הוי עלמא וחד חריב... לכך הפרשה מסוימת בנוני"ן בתחלה ובסוף לבאר כי ילך עד היובל הגדול שהוא אלף דור והיה העולם בטל ויחזור לתהו ובהו... ידוע כי ששת ספירות פעלו בששת ימי בראשית כל ספירה וספירה ביומה... וכן הענין בששת אלפים כי חזר חלילה והתחיל לפעול ... והמשכיל יבין הפסוקים ההם כי איני רשאי להרחיב בהם באור. וא"כ יתחייב שיהיה כל המציאות כולו בטל ונעדר. ואחר היובל יתחדש המציאות כלו כי יחזרו העשר כבתחילה להתגלות מאין סוף ותחזור ההמשכה בעליונים ובשפלים מימי קדם, וכן מיובל ליובל עד י"ח אלף יובלין... וכן בפרק קמא דעבודה זרה איבעית רוכב על כרוב קל וסגי ועובר בי"ח אלף עולמות שלו... ואתה דע לך. והנה זה מן הדברים הנמנעים שאין לנו להרהר בהן, והוא שאמרו מה למעלה מה למטה מה לפנים מה לאחור. והקב"ה ימחול לנו ויזכנו להמנות עם יראיו וחושבי שמו ויתן לנו מהלכים בין העומדים לפניו...

הנה רבינו בחיי מדבר של י"ח אלף יובלים שהם ((18 x 1000 x 50 = 900,000 תשע מאות אלף ימים בלו"ז של הקב"ה. כל אחד מימיו של רבש"ע הם אלף שנים שלנו: "כִּי אֶלֶף שָׁנִים - בְּעֵינֶיךָ כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבֹר" , כך שאותם 900,000 ימיו של רבש"ע הם 900,000,000 (תשע מאות מיליון) שנים - זמן בלתי נתפס, ע"י השכל האנושי - "והנה זה מן הדברים הנמנעים שאין לנו להרהר בהן".

רבינו בחיי מרגיש שהוא אולי עבר את המידה במה שהוא מגלה בפרושו זה, וזאת בטרם עת, את אחד מסתרי התורה בקשר ל"גיל העולם", ומבקש שהקב"ה "ימחול לו ויזכהו להמנות עם יראיו וחושבי שמו ויתן לו מהלכים בין העומדים לפניו". כן הדבר מלמד אותנו, כי כאשר המדענים מדברים על גיל העולם - בן מיליארדי שנים (יש אומרים 16 מיליארד שנים ויש המסתפקים רק ב-13.5 מיליארד), אל לנו להיבהל מכך שהרי גם חכמי הקבלה - יודעי תורת הסוד, מדברים על מספרים אסטרונומיים שכאלו. כל ההבדל בין ה'מלומדים' השונים הוא כמה "אֲפָסִים" מוסיפים מימין ל-1 ("יחידו" של עולם).

אז למה מעלילים על הרב קוק שהוא תמך בתורת האבולוציה של דרווין? להיפך הוא טוען שלאחר שתורת דרווין התפשטה בעולם ניתן יותר חופש למקובלים לדבר על "תורת ההתפתחות". אך מעולם לא הסכים לאקראיות שבתאוריית דארווין כפי שמעלילים עליו עמי ארצות בתורה או במדע בד"כ עמי ארצות בשניהם גם יחד!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד מהמניין
חבר מתאריך 29.12.09
588 הודעות
יום רביעי ג' באייר תשע''ה    12:22   22.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  45. אכן כן, יש להדגיש את עניין שהרב קוק לא הסכים לאקראיות שבתורת דרווין  
    בתגובה להודעה מספר 41
 
   אכן כן, יש להדגיש את עניין שהרב קוק לא הסכים לאקראיות שבתורת דרווין ובכלל היכן שיש אקראיות כאן נכנס אצל המאמין ההשגחה העליונה שבחרה בתוצאה מסויימת.

דוגמא: לזכות בלוטו יש סיכוי X, אבל בפועל מי זכה וכמה זכו וכו' האם זה אקראי או בהשגחת הקב"ה. המאמין מאמין שזה בהשגחת הקב"ה תחת המעטפת ההתנהגות הסטטיסטית.

בברכת יום טוב, וחג עצמאות שמח,


(משלי פרק י''ח): לִפְנֵי שֶׁבֶר, יִגְבַּהּ לֶב אִישׁ; וְלִפְנֵי כָבוֹד, עֲנָוָה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
845 הודעות
יום רביעי ג' באייר תשע''ה    12:55   22.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  46. הרב אורי שרקי הולך בדרכו של הרב קוק - לכן פתיחת כל האשכול הזה מופרכת מיסודה!  
    בתגובה להודעה מספר 45
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ישסות
חבר מתאריך 20.9.13
325 הודעות
אור ליום ראשון ל' בניסן תשע''ה    22:51   18.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  27. מוזר שהרמב''ם לא הבדיל בין ''דעות אפיקורסיות'' להגדרת האדם כאפיקורוס  
    בתגובה להודעה מספר 16
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 18.04.15 בשעה 23:04 בברכה, ישסות
 
אין מקום לדקויות אלו כלל, כי כידוע שהפרדיגמה "אהוב את החוטא ושנא את החטא" הינה נוצרית.

למשל ר' גדליה נדל לא עבר מעולם את גבול האפיקורסות (על אף שהיה מן המתמיהין). תלמידיו בהחלט עברו. הראי"ה כתב דברים מזעזעים ומבישים שהם בבחינת דת חדשה, אבל ככל הנראה לשיטת חלק מגדו"י שלא ראו בו אפיקורוס גם הוא לא עבר את הגבול.

אבל ראביים שמאמינים במשיחותו של הרצל, ב"מעורב לכתחילה", כופרים בזוהר ובקבלה, חושבים שמשה רבינו היה ריקן ודוד המלך היה נואף ומאמצים את הדרוויניזם הם מינים ומומרים לכל התורה כולה, אין להם עדות, יינם יין נסך ואסור לצרפם למניין עשרה.

כנ"ל לגבי "רבנים" חב"דניקים שמאמינים באלוהותו של הרבי. ויש רבים כאלה. העובדה שגדולי ישראל דהיום לא יוצאים נגדם לא אומרת שהם לא מינים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
367 הודעות
אור ליום רביעי ג' באייר תשע''ה    21:15   21.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  38. הפרדיגמה ''אהוב את החוטא ושנא את החטא'' הינה יהודית למהדרין  
    בתגובה להודעה מספר 27
 
   ייתמו חטאים ולא חוטאים,
ועיין באריכות בתניא פרק ל"ב , הגם שאינני מבית מדרשו, אבל גם נוצרי איננו.

ובפרט שכאן מדובר ביהודים שומרי תורה ומצוות אשר הם שוגגין ואנוסין ע"י ליבם, וראה תגובתי למטה.

כדרכי לגבי מעללי הפלג הבני ברקי ומנהיגיו, אני לא אוהב את גישת הטלת האחריות על הש"ג.

הסטייפלר נותן חנינה לרג"נ בגלל החזו"א, הרב אלישיב מעריץ את הרב קוק על סמך ר' אריה לוין והלשם, ר' שמואל מעריך את הרב קוק בגלל אביו הגרש"ז וסבו רחי"ל , רח"ק ממנה למנהיג הדור רב שטוען שאף אחד לא מחכה למשיח בגלל שהוא מחותנו (או בגלל שהחזו"א ליווה אותו) ואתם נטפלים לאיזה רב מזרוחניק צרפתי בגלל שאין לו גב?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הולך תמים
חבר מתאריך 1.12.13
596 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ה    00:13   19.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  29. שתי שאלות  
    בתגובה להודעה מספר 16
 
   א. האם לדבריך גם הכת של 'ממשיכי ר"ג נדל' על שלל המצאותיהם הסותרות לדברי התורה ממש, אינם אפיקורסים משום שהם טוענים שזה לא סותר לתורה וכוונתם לטובה?

ב. מדוע הקראים, שהיו בזמן חז"ל וחלקו עליהם ודאי לא הועיל להם מה שאדרבה הקשו במובנים רבים על חייהם, בשביל לומר שאינם אפיקורסים?
הם גם מצאו ישוב דחוק לדבריהם עם פסוקי התורה,
ועל חז"ל הם פשוט סברו שהם יכולים לחלוק.
ואם תטען שסו"ס החולק על דברי חז"ל הוי אפיקורס בעצם עקירתם, וע"כ גם בנעבך אפיקורס נחשב לאפיקורס, מדוע לא נאמר גם היום שכל שידוע וברור לנו בבירור ודאי באופן שאין בר פלוגתא שחולק, כי דברי חז"ל הם כפירושם האמיתי ולא כפי שהוא מנסה לטעון בהם, נחשיבו לאפיקורס.
*
גם אני סבור בכיוון שלך שהמהלך של אפיקורס חלוק מכופר ואינו חיסרון בנפשו באי ידיעת הדברים,
(אלא בהיותו מהרס צורת הדת, ויש לדקדק בזה בישוב הדעת וגם שלא ע"ג פורום "שלא יעמוד בטיבורה של עיר וישנה" ועוד שגנאי הוא לד"ת.)
וזה צריך להיות הישוב לדברי הסטייפלר,
אך בקשר להגדרות הספציפיות שלך בין אפיקורס לשאינו, אני חושש שהן מוטעות.

עיוות המחשבה נוצר
אפילו בנטיה קטנה של האדם
מדעתו האמתית
בכדי לרצות אחרים או את
עצמו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
845 הודעות
יום שלישי ב' באייר תשע''ה    18:05   21.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  35. מי זה ה' שרקי? (ל''ת)  
    בתגובה להודעה מספר 16
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ישסות
חבר מתאריך 20.9.13
325 הודעות
אור ליום רביעי ג' באייר תשע''ה    22:14   21.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  40. ה' = הכופר  
    בתגובה להודעה מספר 35
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
845 הודעות
יום רביעי ג' באייר תשע''ה    09:06   22.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  42. הסברת מה זה ה' אולם למי אתה מתכוון בשם ''שרקי''?  
    בתגובה להודעה מספר 40
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מי מילל
חבר מתאריך 15.4.15
23 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    12:07   17.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  18. הרגישות של המכנה עצמו סדרן - מגעילה אותי. מקווה שאין זה מאפיין את היראים  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   תגיד לי, בנ"א נהרג מחמת היותו יהודי, משפחה אבלה. ומצאת לך זמן לחדד את ההשקפות. מה שקרוי ההשקופע השרופה שלכם ? ולחדד אותם על חשבון מי ? ע"ח אנשים שאתה לא מתקרב לקרסולי קרסוליהם.

תעזוב את הפורום המיועד לאנשים שלב בשר פועם בקרבם ולא לב העשוי פלסטיק.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    13:48   17.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  21. איך אתה מתפלל יום יום: ''וכל המינים כרגע יאבדו''????  
    בתגובה להודעה מספר 18
 
   אין לך רגישות ?!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
יום ששי כ''ח בניסן תשע''ה    14:27   17.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  22. ובנוסף לזה, אדרבה, דווקא בשעת רגישות הסכנה גדולה יותר  
    בתגובה להודעה מספר 18
 
   כשמרוב רגישות מפמפמים לנו ללא הרף על אביו 'הרב', וכך בחסות
הכאב הקולקטיבי והרגש היהודי הפועם בכולנו מחדירים בדלת
האחורית דעות פסולות רח"ל.

כך גם היה בתקופת 'צוק איתן', כשבחסות הרגש היהודי ניסו להחדיר
לשנות את ערכי הציבור החרדי.

דווקא בשעת כאב נוראי, עלינו לדעת כי זה הזמן לחדד את ההבדלים
ולחפש בדרכינו ולשוב אל ה', הן במישור המעשי, והן בהלכות דעות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ישסות
חבר מתאריך 20.9.13
325 הודעות
אור ליום ראשון ל' בניסן תשע''ה    22:49   18.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  26. הלב היהודי נחמץ ומדמם גם כשיהודי נרצח וגם כשנכתבים דברי כפירה נוראיים  
    בתגובה להודעה מספר 18
 
   על ידי מי שמכנה את עצמו בתואר "רב".

מי שרואה סתירה בין הדברים, צריך לבדוק אחר לבו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד מהמניין
חבר מתאריך 29.12.09
588 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ה    12:39   19.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  30. הבורות כאן מדהימה, אנשים מתווכחים בלי לדעת כלום ולעומק  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   הבורות כאן מדהימה, אנשים מתווכחים בלי לדעת כלום ולעומק.
אין לי כוח לחזור ולתת מראי מקומות שאין סתירה בין תורה ואבולוציה.
ואין סתירה בין מדע מודרני ותורה או תיאור הבריאה בבראשית.

כבר כתבתי על זה הרבה בהרחבה בעבר.
מאחר והשרשורים בפורום לא נמחקים - אנשים יכולים להכנס לארכיון ולחפש שם לעומק.

בכל זאת כמה נקודות חשובות העולם אינו דטרמיניסטי. נקודה!!!

ולכן כל הטענות על דטרמיניסטיות זה לא נכון. תורת האבולוציה כמו שדרווין הגה, גם היא לא נכונה ויש תיקונים שבסופו של דבר, אין סתירה בין הכתובים לבין אבולוציה מודרנית (שגם היא סטטיסטית ולא דטרמיניסטית).

מי שילמד לעומק את בראשית ימצא כי התיאור שם מתאים לאבולוציה, ממליץ למשל על הספר "בראשית ברא". אני אישית לא מסכים עם השקפת ספר זה, אך הוא מתאים שכן יש 70 פנים לתורה.

אין טעם להתווכח כאן, כי אף צד לא יזיז את דעת האחר. למעט בודדים מהאנשים בפורום, רוב האנשים כאן לא רוצים ללמוד באמת משהו אלא רק ללהג ולהתווכח.

בברכת יום טוב,


(משלי פרק י''ח): לִפְנֵי שֶׁבֶר, יִגְבַּהּ לֶב אִישׁ; וְלִפְנֵי כָבוֹד, עֲנָוָה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ה    15:36   19.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  31. קיבלתי באישי מ'על הסלע'  
    בתגובה להודעה מספר 30
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד מהמניין
חבר מתאריך 29.12.09
588 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ה    16:53   19.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  32. ולמה אתה חושב שאני מדבר על ספר של הבחור הנ''ל ששלחת.  
    בתגובה להודעה מספר 31
 
   כאמור אני לא אשנה את דעתך ודעת "על הסלע" תהיה רגוע בזה.

מה שהבאת לא מתייחס כלל למה שכתבתי.

מה שכן, אני מאמין שיום יבוא ותלמד שתורה לומדים. וככל שלומדים מגלים דברים עמוקים יותר, ומה שלמדת בגיל 4 לא שקול לחומר שלומדים בגיל בוגר יותר.

דוגמא: ילד בגיל 4 מלמדים אותו שאופים מצות בפסח עקב שלא הספיק בצקם להחמיץ ולתפוח. זה אמת אחת, אבל לא רק, כי יש 70 פנים לתורה.
יותר מבוגר למד כי הפקודה לאפיית מצות הגיע זמן רב לפני שיצאו... ואז גם לומד שיש למצה גם תפקידים אחרים. וסיבות אחרות.

רוצה להשאר עם ידע של ילד בגן, תישאר, אך אל תתפלא שאנשים יתייחסו אליך כך.

בברכת יום טוב,


(משלי פרק י''ח): לִפְנֵי שֶׁבֶר, יִגְבַּהּ לֶב אִישׁ; וְלִפְנֵי כָבוֹד, עֲנָוָה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
סדרן
חבר מתאריך 19.10.14
494 הודעות
יום שני א' באייר תשע''ה    13:48   20.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  33. רק שתזכור כי מין ואפיקורס איננו ראוי להצטרף כ'אחד מהמנין' אפילו בתור 'חלבנה'...  
    בתגובה להודעה מספר 32
 
   נתקבל באישי מ'על הסלע הך'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד מהמניין
חבר מתאריך 29.12.09
588 הודעות
יום רביעי ג' באייר תשע''ה    12:16   22.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  44. אם אתה מצטט את ''על הסלע הך'' בלי סינון אז בסוף תגמור כמוהו....  
    בתגובה להודעה מספר 33
 
   אם אתה מצטט את "על הסלע הך" בלי סינון אז בסוף תגמור כמוהו....

כמו כן מה ההבדל בינו לבינך? אתם בעצם אותו אדם כי אתה רק צינור בלי דעה.

בינתיים מי שכל פעם מורחק מהפורומים היה "על הסלע הך" ... כך שלא נראה לי שהוא סמכות כלשהיא לקבוע מי אפיקורס או בכלל משהו בענייני דת (דרך ארץ קדמה לתורה).

אני מניח שאם "על הסלע הך" היה חי בתקופת הרמח"ל היה מראשוני היוצאים נגדו....

בכל מקרה תחשוב על הנושא שהתורה וחוקי הפיזיקה שניהם מהקב"ה, מאחר והם מאותו מקור, לא תיתכן סתירה ביניהם. אם יש לכאורה סתירה, זה כי או אתה לא מבין אחד מהם או שחסר לך ידע. לכן צריך ללמוד את שניהם לעומק על מנת להבין לעומק כל אחד מהם בנפרד.

בברכת יום טוב, וחג עצמאות שמח,


(משלי פרק י''ח): לִפְנֵי שֶׁבֶר, יִגְבַּהּ לֶב אִישׁ; וְלִפְנֵי כָבוֹד, עֲנָוָה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
367 הודעות
אור ליום רביעי ג' באייר תשע''ה    21:00   21.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  36. לימוד זכות על אחינו הטועים  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   כפי שכתבתי לעיל, אני לא בא ללמד זכות על הדעות אלא על בעליהן.
ואף שידוע שאין ללמד זכות על אפיקורסים, לעניות דעתי , כפי שכתבתי , הם יראי שמים לפי טעותם ואין מגמתם להכשיל אחרים.

ותשובה הן לעלהסלע והן להולך תמים.

צריך להבין שיש כאן עניין של "ליבו אנסו", מי שלא גדל בחינוך החרדי מקבל את דברי המדענים כמציאות שאין עליה עוררין.

אביא דוגמא למשל בעלמא, לפי פשטות התנ"ך וחז"ל העולם הוא שטוח.
כיום רק שוטה יחשוב כך, ועל כרחינו מסבירים שדיברה תורה כלשון בנ"א וכיו"ב.

הגישה המדעית השלטת היום בעולם תומכת באבולוציה.
כיצד מתמודדים עם זה?
הגישה הבני ברקית שנוצרה ע"י החזו"א וטופחה עוד יותר ע"י אחיינו רח"ק, מתעלמת לחלוטין ולועגת למדע, כפי שכתבתי באשכול על השיעורין, משווים זוג תפילין בודד שנמצא בגניזה מלפני אלפיים שנה למטבעות מלפני מאות שנים בודדות שנמצאות באלפיהן בעולם הערבי, בין מחקרים ברי חלוף על תועלת או נזק השוקולד לאקסיומות מדעיות שאין עליהם חולק.

גישת "הידברות" ודומיו היא לנסות להתמודד בכלים פסבדו מדעיים.
למזלם יש בארה"ב מליונים רבים של נוצרים אדוקים מתנגדי אבולוציה שליקטו דעות של מדענים נגדה.
לא למדתי את הנושא בכלל, אבל ההישענות עליהם היא משענת קנה רצוץ.
אילו היה מדובר על תרופה לסרטן רח"ל לא היינו סומכים על קומץ אוונגליסטים מטורללים כנגד רוב מנין ובנין ( של עולם המדע
).

הגישה הנכונה לטעמי היא שאין שום שאלה.
הקב"ה יכול לברוא את עולמו בצורה שתיתן מקום לטועים לחשוב אחרת משנכתב בתורה, כשם שלאבותינו היה נסיון עם ע"ז שריפאה חולים כביכול, ראה ע"ז נ"ה
א"ל רבא בר רב יצחק לרב יהודה: האיכא בית עבודת כוכבים באתרין, דכי מצטריך עלמא למטרא, מתחזי להו בחלמא ואמר להו: שחטו לי גברא ואייתי מטרא, שחטו לה גברא ואתי מטרא!
א"ל: השתא אי הוי שכיבנא לא אמרי לכו הא מלתא, דאמר רב, מאי דכתיב: (דברים ד) אשר חלק ה' אלהיך אותם לכל העמים? מלמד שהחליקן בדברים כדי לטורדן מן העולם.
והיינו דאמר ריש לקיש, מאי דכתיב: (משלי ג) אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן? בא לטמא פותחין לו, בא לטהר מסייעין אותו".

לעומת זאת מי שהתחנך בחיוך חילוני וגרוע מזה דל"י, מרגיש מחוייב לעקם את התורה כך שיסתדר עם המדע.

בתשובת הרשב"א הנזכרת, הוא טוען כלפי הפילוסופים שמשנים את המשעות הפשוטה בתורה בלי הכרח.
(יש לומר גם שאותו חוג פילוסופים שינה גם את הפירוש של "וקשרתם לאות על ידיך" לכוונה מטאפורית וכמובא באבן עזרא במקו"א , כלומר היה מדובר גם בסכנה לביטול קיום מעשי של המצוות)
אבל גם הוא מזכיר שיש דברים שמפני הכורח משנים את המשמעות בתורה.
כמדומני שלהבנתם המשובשת המדע, הלוא הוא המציאות לשיטתם, "מכריח" אותם לפרש כך את התורה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ישסות
חבר מתאריך 20.9.13
325 הודעות
אור ליום רביעי ג' באייר תשע''ה    22:13   21.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  39. מאיפה הקרצת שלפי חז''ל העולם הוא שטוח?  
    בתגובה להודעה מספר 36
 
   לפי חז"ל בוודאי שהעולם הוא כדורי ומוכח מכמה מקומות בתלמוד (ראה ירושלמי ע"ז פ"ג וכן כתוב בבירור בזוהר, כולל קיומם של אנטרופודים במקומות שהתגלו רק ב-500 השנים האחרונות).

חוץ מזה מדעני יוון ידעו שכדור הארץ כדורי כבר בתחילת ימי בית שני.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אחד מהמניין
חבר מתאריך 29.12.09
588 הודעות
יום רביעי ג' באייר תשע''ה    12:07   22.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  43. זה בדיוק מה שכתבתי למעלה, יש המעדיפים להיות בורים,  
    בתגובה להודעה מספר 39
 
   זה בדיוק מה שכתבתי למעלה, יש המעדיפים להיות בורים, ולחשוב שהעולם שטוח...
הם לא מבינים כי לא תיתכן סתירה בין תורה למדע כיוון שהקב"ה - הוא נותן התורה. ונאמר על "התורה" שבה הסתכל הקב"ה וברא את העולם. מאחר והעולם והתורה - שניהם באים ממקור אחד, הרי לימוד שניהם יחד מאפשר הבנה שלמה יותר של כל אחד בפני עצמו.

בברכת יום טוב, ויום עצמאות שמח,


(משלי פרק י''ח): לִפְנֵי שֶׁבֶר, יִגְבַּהּ לֶב אִישׁ; וְלִפְנֵי כָבוֹד, עֲנָוָה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net