יקוואל
חבר מתאריך 8.6.15
74 הודעות | יום ששי ט''ז בתמוז תשע''ה
00:11 03.07.15 |
|
1. יכול הוא שיסלח על הפגיעה האישית בו
בתגובה להודעה מספר 0
|
אם כי אינו חייב אך כיון ששב בתשובה, אין בזה נתינת יד לפושעים. אלא שעדיין על אותו רב אם רוצה שירחמו עליו מן השמים לבקש מחילה מכל אחד ואחד מבני התורה שבגלל מעשיו נרדפים עד היום בכולם פגע, ומכולם עליו לבקש מחילה בני תורה אנשי מידות טובות הם, ורובם ימחלו חוץ מאלו שנפגעו קשה בילדיהם וכיו"ב ועדיין יהיה לו מסובך לבקש מחילה מכולם שיהיה לו בהצלחה עם זה. והקטנים עצמם, לאו בני מחילה נינהו עד שיגדלו, וגם אז מי יודע אם יסכימו למחול על נידוי נורא כזה. לא מקנא בכלל באיש כזה שיודע שאימלל את עצמו בידיים, ועוד "לשם שמים" מסכן. רחמנא ליצלן. הוי כוזר, ההיית או חלמתי חלום? |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
מדבר_לענין
חבר מתאריך 23.1.13
1950 הודעות | יום ששי ט''ז בתמוז תשע''ה
03:15 03.07.15 |
|
10. האם הוא אכן חזר בתשובה?
בתגובה להודעה מספר 5
|
האם הוא הכריז שהוא מחזיר אותו? האם הוא ביקש את סליחתו ברבים? האם פרסם בקרב צאן מרעיתו, שהוא טעה והטעה? האם נתן דרשה בביהכ"נ בגנות הרדיפות וההצקות? אם אכן כן, בוודאי שצריך למחול לו, אך אם לא, הרי הוא טובל ושרץ בידו. (מה שחברינו הביאו בשם מרן ראש הישיבה שליט"א לא למחול, היינו כשמעיפים אותו ומבקשים שימחול על כך...)
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
נראה לי
חבר מתאריך 23.3.14
1073 הודעות | יום ששי ט''ז בתמוז תשע''ה
16:36 03.07.15 |
|
21. לא מכובד ולא נעליים
בתגובה להודעה מספר 20
|
תן לכל ילד לקרוא את 2 המכתבים והוא יאמר לך בבירור כי הכותב הראשון בז לכבודו של הרב שך ואילו הכותב השני מכבד את המכותב וחולק עליו באופן נקודתי , הנוסחאות החריפות פחות או יותר לא מעלות ולא מורידות , הגר"ש טורח להזכיר כמה פעמים את גדלותו של הגרד"ל הגרד"ל לעומת זאת לא עושה זאת אפי' פעם אחת , הגרד"ל תוקף את הדרך הכללית של הרב שך וללא רחמים הגר"ש תוקף נקודתית על מקרה אחד ויחיד .יש כמובן לציין שמכתבו של הגר"ש נכתב אחרי מסע פירסום הרסני של מתנגדיו של הרב שך ( חב"ד וכדו' ) כדי לזלזל בו באופן שיטתי , וגם אחר תחנונים לא הסכים הגרד"ל להוציא מכתב בסגנון הוצאו הדברים מהקשרם או שכבודו של הרב שך ויקר תורתו חשובים הם בעיניו , סטייל הגר"ז קרויזר אחרי פרשיית חדרה ( והן הן הדברים , הוא חשב עליו מה שחב"ד חשבו עליו וכל בר דעת לומד זאת ממכתבו ללא עיון ארוך מדי ) . אין צורך להרחיב בדימויים מה היה קורה היום בתקופתנו אם מישהו היה מוציא כזה מכתב נגד הגראי"ל , הוא היה מתחנן למכתב בסיגנון של הגר"ש , אבל על זה גאוותנו , שאין חלקנו כמותכם בטרור החצרי , ובמשיחיות ושהגר"ש פעל למען כבודו של הגרא"מ בכל כוחו גם כשזה לא היה פופולארי וללא חשבונות אישיים . הארכתי די , ואין לי כח להאריך עוד , אך לטעמי זה אחד ההבדלים הבולטים בין השונאים למחבלים וכהיום בין הפלגים , המחבלים יעשו את מה שהם חושבים גם אם זה חורג מהנורמה , כשאין ברירה ( וכמובן בגבולות ההלכה ) , כשתתקוף אותם הם לא יטשטשטו ולא יסתירו , הם פשוט יסבירו , גם אם זה לא בדיוק הכי תקשורתי , השונאים יעשו את כל העוולות שבעולם ( גם אם שלא בגבולות ההלכה ) , אך תמיד יגלגלו עיניים צדקניות לשמים ויערבבו לך באלף ערבובים למה כן ולא ושחור ולבן בחדא מחתא . דוגמא קלאסית מאשכול זה : טענתך כי לטעמך הגרד"ל טעה .... ומכיון שאני אינני מן התמימים אומר לך בכנות מה אני חושב עליך , אתה פשוט שקרן בזוי , שקרן כי אתה לא חושב כך , ובזוי כי אתה מוכן לכתוב נגד רבותיך בדבר שאתה חושב שהוא לא נכון עבור רווח פוליטי- תקשורתי . |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
שמעו
חבר מתאריך 30.10.13
2364 הודעות | יום ששי ט''ז בתמוז תשע''ה
16:38 03.07.15 |
|
22. צביעות יפה
בתגובה להודעה מספר 21
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 03.07.15 בשעה 17:01 בברכה, שמעו וכעת תוכל להסביר מדוע הר"ש התחנן למחילתו?כעת איתרתי את 2 המכתבים. במכתב הגרד"ל אין כל ביטויים נגד הרב שך או נגד אדם אחר באופן אישי. יש הרבה טענות מנומקות. לעומת זה, במכתב הר"ש נגדו, יש ביטויים רבים אישיים נגד הגרד"ל. (ללא טענות מנומקות כלל. ומטבע הדברים, כשלא טוענים עניינית, אין ברירה אלא לטעון אישית) ראו דוגמאות: בא לכלל כעס ובא לכלל טעות וכשלון, ונכנס בו אש זרה אשר לא ציווה ה', והטיח דברים אשר לא כדת, שלא בדעת ושלא בהשכל, כל דבריו בטלים ומבוטלים כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש, האי פלגאה, ורוח שטות עברה בו, נציין, כי הרבנית אוירבך נפטרה 11 חודש בדיוק אחר כתיבת המכתב. (י"ד אדר א' - י"ד טבת) אוסיף עוד. אני סבור שהגרד"ל טעה במכתבו. כיון שפילוג בבחירות לעירייה אכן גורם למחלוקת. אך מצד שני, אחרי מערכת בחירות אחת, ניתן להתאחד בעתיד (כפי שאכן התאחדו) ואם יהיו וויתורים רבים כדרישתו, יהיה לזה מחיר כואב. הן מבחינה נדל"נית (מוסדות וכו') והן ציבורית. הציבור אינו מסוגל לוותר כל ימיו. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
נראה לי
חבר מתאריך 23.3.14
1073 הודעות | יום ששי ט''ז בתמוז תשע''ה
17:14 03.07.15 |
|
25. כמדומה שלא ענית מאומה
בתגובה להודעה מספר 22
|
ואי"צ להסביר הגר"ש "התחנן" למחילתו , משום הדברים שאמרתי , הוא העריכו וכיבדו גם בשעת מכתבו , וגם כעת הויכוח והביקורת היא נקודתית , וגם היא לא נכתבה משום שהביקורת צריכה להיכתה מצד עצמה , אלא משום כבודו של הרב שך , אם הגרד"ל לא מוכן להבין זאת למה לא לבקש מחילה מה יש עניין לריב סתם עם יהודי ועוד כשהוא גדול בתורה , ואת"ל זהוי עוד אחת ממעלותיו העצומות של הגר"ש המעביר על מידותיו באופן קיצוני . אם התכוונת למה הוא ביקש מחילתו ולא החרימו כנהוג האידנא , כנראה שאתה שקוע מדי עמוק במדמנת המחלוקת שממנה הזהיר כ"כ הגרד"ל . אי"צ להזכיר את בתו של הגר"ח וכלתו של הגראי"ל שנפטרה בתוך השנה למלחמתם ההזויה של אביה וחמיה באנשים רבים ובסגירת ישיבה ( הדברים נכתבים כמובן כתגובה צינית ) , ואגב , כחזונ'אישניק האמון על מקורות מוסמכים ולא על סברות כרסיות , אנא מצא מקור בעוון מה אשתו של אדם מתה ( בזה יתכן שישנו מקור ואני אינני יודע בעוונותי , אך כעת לא זכור לי ) |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|