קבוצות דיון
פורום אברכים
נושא #63841
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
צל"ש
|
מבזק
חבר מתאריך 23.5.12
7675 הודעות | יום שני ט' באלול תשע''ה
13:03 24.08.15 |
|
אבישי בן חיים - החרדים מייחלים להתערבות בג''צ
|
פורסם אתמול ב- FB שלו - https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1099027826792136&id=192500324111562 ליצמן שר ראשון מאגודת ישראל אחרי יותר מ60 שנה? אם החרדים מסכימים בקלות שיכפו עליהם שר בממשלה, אולי ייאלצו גם להסכים- לא בקלות -שיכפו עליהם נשים ברשימות לכנסת. אולי גם יסכימו להתגייס למסלולי הכאילו צבא בלי הדרת נשים רדיקלית. כמה הערות לא מסודרות (לא מסודרות עדיין, מדגיש לטובת מי שאין להם כוח לקרוא משהו לא מסודר) על החלטת בג"ץ שאולי תכפה על סגן השר יעקב ליצמן להפוך לשר בממשלת ישראל הציונית והתגובה החרדית שבמרכזה מסרים לגבי ההסכמה המהפכנית הצפויה להשתתפותו כשר חרדי בממשלה הציונית. החלטת בג''ץ וההיענות החרדית מכפיית בית המשפט, יכולה אולי לשמש תקדים. תקדים לפסיקה משפטית שתאלץ את החרדים להכניס נשים לרשימות לכנסת. לא שהם יתלהבו מהחלטה להכניס נשים, דווקא להפך, אבל נדמה שאפשר ללמוד מהמתרחש, שהרצון החרדי להיות חלק ממערכת השלטון הישראלית חזק הרבה יותר ממה שחושבים, אפילו יותר מהאידיאולוגיה החרדית. כן, קשה להאמין, אבל המערכת המשפטית והפוליטית החילונית-ישראלית יכולה לשנות נורמות הלכתיות והשקפתיות. בעבר הרחוק, כתוצאה מלחץ הסיטואציה ההיסטורית במאה שעברה והצורך להיות חלק מהמערכת הפוליטית ההלכה השתנתה –האיסור על נשים להצביע נדחה כי אחרת החרדים היו מובסים בבחירות- והרבנים אפשרו לנשים להצביע לכנסת. כתוצאה מפסיקת מערכת המשפט כבר השתנתה עוד נורמה דתית שעמדה להשתרש בצבור החרדי, פסיקה משפטית חילונית אסרה על תחנת הרדיו החרדית ''קול ברמה'' להמשיך במדיניות הדרת הנשים הטוטאלית שלה והנורמה החרדית במסגרתה נשים כן מדברות ברדיו עוצבה על ידי בית המשפט החילוני. אלמלא ההחלטה המשפטית כבר היינו עמוק בתוך עולם חרדי שבו נשים אסורות בדיבור ברדיו (לא רק בשירה, בדיבור!). שני הדברים החשובים והשלובים קשורים בקריסה הגדולה, קריסת האידאולוגיה החרדית וקריסת המבנה החברתי-כלכלי החרדי (שמדינת ישראל מתגייסת להציל אותו, בלי להבין מה בדיוק היא עושה, אבל זה עניין למאמר שלם). במהלך ההצטרפות האפשרית של ליצמן לממשלה כשר, יש משום הבהרה שאסור להחמיץ עד כמה החרדים מוכרחים להיות חלק מהמערכת. אפילו אין צורך לכפות על החברה החרדית להכניס נשים לרשימות לכנסת, אולי אפשר פשוט להפסיק לכפות על החברה הישראלית להוציא נשים מבסיסי הצבא. לאור המרחש בסוגיית מינוי השר החרדי, יש להבין למשל כמה איוולת יש בתשלום שמשלמים לחרדים בתמורה לכאילו גיוס שלהם לצבא, תשלום שנעשה במטבעות כבדים של הדרת נשים ובשטרות תרבותיים עמוקים. כמו שליצמן צריך את תפקיד השר, כך המתגייסים החרדים צריכים את הכאילו שירות צבאי שלהם. קריסת המבנה הכלכלי-חברתי הופכת את ה''שירות'' שלהם לחבל הצלה המבטיח פרנסה מעולה ולמוד מקצוע על חשבון צה''ל, הם יבואו ברובם המכריע, גם אם לא תהיה הדרת נשים מהסוג הקיצוני הנהוג בבסיסי הצבא, סוג שאין דומה לו בשום שכונה חרדית בבני ברק. גם גיוס הצעירים החרדים הנושרים, שלרבים מהם יש חברות בבית, למסגרות כמו הנחל החרדי יכול להתרחש כמובן בלי צורך בהדרת נשים. ואם כבר מדברים על החלטות חילוניות שמעצבות נורמות חרדיות, אז צריך להעיר גם על החלטות חרדיות שמעצבות נורמות חילוניות. השאלה המסקרנת היא האם כשליצמן הולך למהלך של לגליזציה לקנביס רפואי, הוא משחק ראש קטן, או שהוא מבין שמדובר במהלך עומק בעל השלכות תרבותיות וחברתיות הקשורות למקומם של הסמים הקלים בחברה היהודית-ישראלית? עזבו את הדיון על לגליזציה לסמים קלים, זה דיון אחר. השאלה איך זה שהמיניסטר החרדי הלך על המהלך בעל המשמעויות התרבותיות העמוקות על החברה הישראלית. וגילוי נאות לסיום, לא יודע אם זה השפיע על מה שכתבתי, אבל צריך להודות שהכל נכתב תחת רושם העובדות המעציבות שלא יוצאות לי מהראש, כשאני שומע את המחמאות וההתרפקויות על תפקודו של ליצמן כשר הבריאות. לא מצליח להדחיק (גם לא חושב שמותר לי) את עובדת פעילותו במסגרת תפקידו כשר בריאות בפועל, למען חופשות לעברייני מין חרדיים. זו פעילות בלתי נתפסת, שמבהילה את הקורבנות, מסכנת נפגעים נוספים מפגיעת עבריין מין בחופשה, ומעבירה שדר מנטרל הרתעה, מסר מסוכן ומסכן על פיו עברין מין חרדי פוטנציאלי עלול להבין שבחברה החרדית יהיה משהו חשוב שידאג לו אם וכאשר ייתפס. להעברת ידיעות למערכת 'אברכים' לחץ כאן |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
|
0
|
|
|
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
הנאה הבאה לו לאדם בעל כרחו... |
נהוראי עילם |
24.08.15 14:21 |
1 |
או שמרצונו, בתכל'ס נראה שהחרדים מעונינים כיום להשתלב במדינה. |
מאמין בדרך |
24.08.15 23:28 |
2 |
ומי גילה לך רז זה? |
נהוראי עילם |
25.08.15 18:37 |
5 |
אני יגיד לך מי גילה לי רז זה. |
מאמין בדרך |
25.08.15 23:13 |
6 |
אכן, כבר הזכרתי את ''בחורי הישיבה'' שלך |
נהוראי עילם |
26.08.15 00:42 |
7 |
אתה טועה, מדובר בבחורים שיושבים ולומדים בישיבות. |
מאמין בדרך |
26.08.15 00:54 |
8 |
שמעת פעם על המושג חרד''ק? כנראה בזה נתקלת |
נהוראי עילם |
26.08.15 01:24 |
9 |
אני לא מדבר על חבר'ה מחוץ לישיבות, |
מאמין בדרך |
26.08.15 12:51 |
10 |
טעות קלה |
נהוראי עילם |
26.08.15 16:07 |
11 |
נכון, אבל למה הם הגיעו לרחוב?? ועוד לא מחוסנים אליו!! |
מאמין בדרך |
26.08.15 23:11 |
12 |
נגעת בשורש הענין, ידידי, וכאן טמון המפתח להבנת הטלטלות שהציבור החרדי עובר |
נהוראי עילם |
27.08.15 10:39 |
13 |
לגבי תגובתך, |
מאמין בדרך |
27.08.15 13:28 |
14 |
העובדה שהחומה החיצונית נפרצה אינה מורה על כשלון השיטה |
נהוראי עילם |
28.08.15 07:06 |
15 |
הגיע הזמן ל.. |
השיב גמול |
28.08.15 07:45 |
16 |
חן חן לסופר והוגה הדעות הדגול |
הפלסדיגער ייד |
28.08.15 07:50 |
17 |
מקלדת מוצקת חן לך |
יציבא בארעא |
28.08.15 11:12 |
18 |
אכן, מקלדת חן לו. |
מאמין בדרך |
28.08.15 14:33 |
21 |
תודה על תגובתך |
מאמין בדרך |
28.08.15 14:33 |
20 |
כשיהדות התורה ירצו נשים בכנסת כמו שליצמן רוצה להיות שר. |
שבילי מידע |
25.08.15 00:02 |
3 |
עזוב רוצים או לא רוצים. |
יושב אהלים |
25.08.15 00:22 |
4 |
וזה גם לא יהיה בעיה, ע''ע גזירת הגיוס |
שואל ומשיב |
28.08.15 12:15 |
19 |
הנה זה בא!!! |
עדכון |
28.08.15 16:51 |
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
2057 הודעות | יום חמישי י''ב באלול תשע''ה
10:39 27.08.15 |
|
13. נגעת בשורש הענין, ידידי, וכאן טמון המפתח להבנת הטלטלות שהציבור החרדי עובר
בתגובה להודעה מספר 12
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 27.08.15 בשעה 11:08 בברכה, נהוראי עילם יש תשובה קצרה ותשובה ארוכה.אפתח בקצרה: סוס טרויאני. מהו הסוס? בעיקר ההתפתחות הטכנולוגית המהירה, שלא סיפקה זמן לפתח אמצעי התמודדות עם התנאים החדשים. מי מסתתר בתוך הסוס? כל אלו שמתימרים לחנך מחדש את הציבור החרדי, לשלבו בציבור הכללי, לשלחו לצבא ולאקדמיה, לעקרו מהחממה של הישיבה. זה כולל אך לא מוגבל לאנשי תקשורת ועתונות, פוליטיקה, עסקנים. ובעיקר, הכנופיה הבריונית שהשתלטה על מוסדות הציבור ומנסה להכתיב את מהלכיו. בקיצור, בוגדים מבפנים. אם זה לא היה ברור דיו, להלן התשובה הארוכה. ההנחה היא שכולנו מבינים ומסכימים כי: 1. הגענו לעולם הזה לשם התמודדות ולא לשם בילוי גרידא 2. שיש השלכות למעשינו כאן על חיינו הנצחיים בעתיד 3. שקיבלנו תורה אלוקית שרק היא קובעת מה טוב ומה רע 4. שמיצוי תכליתנו פה, תלוי אך ורק בקיום הוראות התורה 5. שזו המשימה הראשית, וכל שאר חלקי החיים נועדו רק לתמוך בה מכאן והלאה, האתגרים של בני האדם השונים תלויים באינסוף משתנים. בזמן, מקום, ידע, תרבות, מאורעות התקופה, וחוויות חיים אישיות. איש איש ונסיונו הפרטי לקיים את התורה כראוי במסגרת הנתונים והתנאים הפרטיים של חייו. בכל תקופה ובכל מקום, יהודים שכל רצונם לעשות רצונו יתברך, מתקבצים לקהילות, ויוצרים מסגרת תומכת שמסייעת לכל יחיד ויחיד בחברה להשיג את מטרתו הראשית בחיים בהתאם לאופיו ולצרכיו האינדיבידואליים, 'חנוך לנער על פי דרכו'. לא מה שמתאים וטוב לאחד, מתאים וטוב לחברו. יש בריות שגדלות בים ויש שגדלות ביבשה. מקום חיותו של זה מקום מיתתו של זה, ומקום מיתתו של זה מקום חיותו של זה. כל מגזר ומגזר מתמודד עם האתגרים שהחיים מטילים לפתחו בהתאם לכוחותיהם וחולשותיהם של היחידים שמרכיבים אותו, ומפתח מנגנוני הגנה ואמצעי התמודדות שייחודיים רק לו, ואינם תמיד מתאימים לאחרים. כאמור, המשתנים – אינסופיים. אבל לכל אורך הדרך, בכל הדורות, ניתן להבחין בהתפצלות לשתי גישות איסטרטגיות בסיסיות: 1. עיר חזקה. ביצור ועיבוי החומות - מונע את הצורך במלחמה כליל. בין החומות יושבים בטח אנשי שלום מעודנים, שאינם זקוקים ללמד ידם לקרב. כי גם במקרה של מתקפה, אין לאויב סיכוי להבקיע. 2. אנשים חזקים. משקיעים בלימודי לוחמה, טקטיקה, אימון גופני, ומתחשלים. כך אפשר לגור בעיר מפורזת, ולדעת שגם במקרה של מתקפה הנצחון מובטח כי כל אחד מבני העיר מסוגל להשיב מלחמה שערה. אין דרך אחת נכונה מחברתה. זה יותר ענין של התמודדות עם המציאות שחיים בה. ברור כי לכתחילה עדיף להמנע מלהגיע למצב של לחימה וסיכון חיים, והשקעה באימוני קרב גוזלת זמן יקר. אלא שלא תמיד יש את הלוקסוס לבחור. זה תלוי בתנאי השטח. ובאיזו עיר תמצא יותר חכמה ומדע, משכילים, אומנים ואנשי רוח? בעיר הבצורה כמובן. כל הזמן שבעולם עומד לרשותם, השלוה והשקט מנת חלקם, והם יכולים לשגשג בתחומים הנעלים יותר - במקום לטפח את שריריהם ולפתח מיומנות בנעיצת ברזל בגופו של בן אדם אחר. אבל, אם לוקחים אדם שגדל בעיר בצורה ומניחים אותו ללא שום הכנה בשדה קרב פתוח - זה לא יגמר טוב עבורו. היהדות החרדית בישראל, אימצה את השיטה הראשונה, והשקיעה תמיד בביצור חומותיה. שיטה זו הוכיחה את עצמה לאורך שנים רבות (ובעצם לכל אורך ההיסטריה) כזו שמפיקה את התוצאה הרוחנית הטובה ביותר. במקום לכלות את הכוחות ב'סור מרע', בהתמודדות מיותרת עם מתירנות וכפירה ותרבות רעילה, עדיף לבודד את האיום, להתמקד ב'עשה טוב' עם כל הכוחות ולהגיע להשגים אדירים. זהו סוד הצלחתן של הישיבות החרדיות שמעמידה תלמידי חכמים מופלגים לרוב, ביחס לכל מגזר אחר. טרויה המיתולוגית, העיר הבלתי מנוצחת, החזיקה מעמד במצור בן עשר שנים מול כל ממלכות איי יוון שהגיעו באלפי ספינות - בזכות ביצוריה. היא נפלה רק בגלל הסוס הטרויאני.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
2057 הודעות | יום ששי י''ג באלול תשע''ה
07:06 28.08.15 |
|
15. העובדה שהחומה החיצונית נפרצה אינה מורה על כשלון השיטה
בתגובה להודעה מספר 14
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 28.08.15 בשעה 07:29 בברכה, נהוראי עילם לולא נפתחו השערים בזדון על ידי גייס חמישי מבפנים, לא יכלו לה צורריה.אבל היהדות החרדית מבוצרת בשכבות רבות, כירושלים הקדמונית. חומה לפנים מחומה, סטיו לפנים מסטיו. גם העיר החיצונה, רחוקה עדיין מנפילה. רק בחומתה ניבעו פרצות. לעת עתה המלחמה נטושה במלא עוזה אצל השערים הפתוחים, אם כי ברחבי העיר כבר מצויים כאן ושם מוגי לב שמדברים על כניעה מרצון, וממסים את לבב אחיהם כלבבם. אכן, יש להערך מחדש. וכניעה אינה באה בחשבון. הפתרון אינו בפתיחת השערים הנותרים לרווחה בפני קלגסי האויב הגסים אשר יחללו ויחריבו אותה עד היסוד, וישמידו את כל אוצרותיה ומחמודיה. על הנמלטים מהמלחמה למהר להסתגר בעיר הפנימית, לבנות חומות חדשות, לחזק ולעבות את ביצורי החומות הקיימות, לנעול את השערים על מסגר ובריח, ולבנות מאחוריהן באריקדות. בני העיר התיכונה יחרפו נפשם במצור ובמצוק על מנת להגן ולשמור מכל משמר על אוצרות הרוח הנדירים הטמונים בתוכה בצורתם המקורית, וידאגו למסור את הלפיד הלאה לדור הבא בדיוק כפי שקיבלוה הם מאבותיהם. ובעיר החיצונה המותקפת, עם התקדמות האויב, אכן, יש להתאים את הטקטיקה למציאות החדשה. עיבוי חומה נתוצה, לא יצלח למאומה... הם ימצאו עצמם בשטח הפקר, והמלחמה תכבד עליהם מכל הצדדים. לא תיוותר בפניהם כל ברירה אלא לאזור חיל, ללמד ידיהם קשת, ולהלחם כמיטב יכולתם להגן על העיר הפנימית הנצורה כבבת. יש מהם שישרדו ויפתחו כישורי לחימה טובים, אלה, יהפכו לגיבורים העשויים לבלי חת (כרש"ר הירש וסיעתו). אך הרוב הגדול, החלשים יותר - הם עלולים ליפול בקרב. הנותרים, אנשי המלחמה, יתבצרו בבתי העיר החרבה מבחוץ. במחתרות ובמחילות, יאגרו מזון צידה ותחמושת ויקיימו חיים בתוככי העיר הכבושה. חובתם ומשימתם תהיה לסייע מבחוץ לעיר הפנימית המסוגרת, לספק לה את צרכיה, ולעודד אותה בעמידתה האיתנה. אל להם לרפות את ידיהם. אל להם לעודדם לצאת להלחם - הן לא יוכלו ללכת באלה, כי לא ניסו. אל ליורדי המלחמה מבחוץ לשכוח כי זכות קיומם כעם תלויה באנשי הרוח שבעיר הפנימית המתמסרים לעבודת השמירה על אוצרות האומה מתוך הקרבה עצמית גדולה. תפקידם לעזור להם להתבצר ולשמור על האוצר היקר, ששייך לכולם. איש איש ותפקידו אשר הועד אליו. אך מטרת כולם - אחת. והעיר הפנימית, היא לא תפול לנצח, שכבר מובטחים אנו "כי לא תשכח מפי זרעו".
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמין בדרך
חבר מתאריך 31.7.15
220 הודעות | יום ששי י''ג באלול תשע''ה
14:33 28.08.15 |
|
20. תודה על תגובתך
בתגובה להודעה מספר 15
|
בעיר החיצונה המותקפת, עם התקדמות האויב, אכן, יש להתאים את הטקטיקה למציאות החדשה. עיבוי חומה נתוצה, לא יצלח למאומה... הם ימצאו עצמם בשטח הפקר, והמלחמה תכבד עליהם מכל הצדדים. לא תיוותר בפניהם כל ברירה אלא לאזור חיל, ללמד ידיהם קשת, ולהלחם כמיטב יכולתם להגן על העיר הפנימית הנצורה כבבת. יש מהם שישרדו ויפתחו כישורי לחימה טובים, אלה, יהפכו לגיבורים העשויים לבלי חת (כרש"ר הירש וסיעתו). אך הרוב הגדול, החלשים יותר - הם עלולים ליפול בקרב. ..... והעיר הפנימית, היא לא תפול לנצח, שכבר מובטחים אנו "כי לא תשכח מפי זרעו". ציטוט מאת: נהוראי עילם
| שאלה לי אליך, טענת שהרוב הגדול אכן יפול במלחמה, כרגע לא משנה מה הסיבה שהתחילה המלחמה אבל האם זה נכון לומר שלום עלי נפשי?! האם אין עליך לדאוג שאותה קבוצה גדולה לא תיפול במלחמה?! ולא אני לא מדבר כרגע שאתה תצא לקרב (אפילו שלמיעוט דעתי זה כלל לא נכון השיטה של ההתבצרות במקום ההתמודדות, במיוחד בתקופה זו שכל ילד יכול להיחשף לאינטרנט ברצונו או שלא ברצונו, ולדעתי ודעת רבותי עדיף שהוא ידע איך להתמודד עם פגעי האינטרנט), אלא כוונתי האם אין עליך לתמוך במסגרות המיועדות לאלה שכבר נכנסו לקרב בשביל שהם לא יפלו לגמרי לשפלות שברחוב, האם אין צדק בדברי רבנים מהציבור החרדי התומכים בהקמת מסגרות יעודיות לבחורים אלו כמו הנחל החרדי ושירות אזרחי?!
בנוסף לטענתך שהעיר המבוצרת בוודאי לא תיפול כי כבר נאמר שלא תשכח מפי זרעו, אינך צודק כי הבטחה זו יכולה לחול גם על תורתם של האלו אשר מיומנים לקרב וגרים בערי הפרזות. וכלל לא ברור שאפשר להסתמך על הבטחה זו, עלינו לפעול כדי שהבטחה זו תתממש. כי אין אומתינו אומה אלא בתורותיה.... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|