קבוצות דיון
פורום אברכים
נושא #65933
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
צל"ש
|
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
1120 הודעות | יום שלישי ב' באייר תשע''ו
13:00 10.05.16 |
|
לכבוד ה' באיר יום העצמאות/הרב אורי שרקי
|
נכתב בשם האר''י ז''ל (בס' ציס''ע על מגילת רות) שזמן הגאולה נרמז בכתוב ''אם יגאלך טוב יגאל'' כלומר גאולה הבאה על ידי עשיית הטוב, תורה ומצוות ומעשים טובים, ואז זו גאולה של ''אחישנה''. ''ואם לא יגאלך'' כלומר בגאולה של ''בעתה'', אז ''וגאלתיך אנכי'' כלומר למען שמי. המילים ''חי ה' '' שבסוף הפסוק רומזים למידות היסוד והתפארת, שהוא זמן הגאולה. והנה אף יום גאולתנו ה' באייר חל ביסוד שבתפארת! וכתב הרב זלמן יוסף רבלין בספר מדרש שלמה שתלמידי הגר''א כיוונו את חנוכת החורבה ליום ה' באייר שהוא מסוגל לגאולה לפי מה שגילה להם רבם הגר''א. וכתבו התוספות (ר''ה דף ה ע''א ד''ה אמרה) בשם רבנו תם שיש מצוה מן התורה להתבונן בצורת הירח בה' באייר. וכתה הרב קוק (ריש מילין בהברקה, ירח בן יומו) שהירח רומז ''ללידה חדשה, ליצירת עם נולד, ביסוד תפארת''. ומה שכל זה התרחש בתש''ח דווקא, כבר רמזו הגר''א בפירושו לספרא דצניעותא (לג, ב). אשרינו שזכינו לגאולה. כתב הרב קוק זצ''ל (אורות עמ' קס): אין המדינה האושר העליון של האדם. זה ניתן להיאמר במדינה רגילה, שאינה עולה לערך יותר גדול מחברת אחריות גדולה, שנשארו המוני האידיאות, שהן עטרת החיים של האנושיות, מרחפים ממעל לה, ואינם נוגעים בה. מה שאין כן מדינה שהיא ביסודה אידיאלית, שחקוק בהווייתה תוכן האידיאלי היותר עליון שהוא באמת האושר היותר גדול של היחיד. מדינה זו היא באמת היותר עליונה בסולם האושר, ומדינה זו היא מדינתנו, מדינת ישראל, יסוד כיסא ד' בעולם, שכל חפצה הוא שיהיה ד' אחד ושמו אחד, שזהו באמת האושר היותר עליון. אמת, שאושר נשגב זה צריך הוא לביאור ארוך כדי להעלות אורו בימי חושך, אבל לא מפני זה יחדל מלהיות האושר היותר גדול.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
|
0
|
|
|
|
|
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
1120 הודעות | יום ששי ה' באייר תשע''ו
07:41 13.05.16 |
|
2. מנשה מלך ישראל היה גרוע יותר האם הפסקנו לחגוג את חג הפסח?
בתגובה להודעה מספר 1
|
הרי מנשה זה הכישלון הגדול ביותר של יציאת מצרים. לא ההתנהגות של השלטון קובע את היחס למהלך שהקב''ה עשה לעמו אלא המהלך עצמו. כפי אמר הנביא יחזקאל: יחזקאל פרק לו (יז) בֶּן אָדָם בֵּית יִשְׂרָאֵל יֹשְׁבִים עַל אַדְמָתָם וַיְטַמְּאוּ אוֹתָהּ בְּדַרְכָּם וּבַעֲלִילוֹתָם כְּטֻמְאַת הַנִּדָּה הָיְתָה דַרְכָּם לְפָנָי: (יח) וָאֶשְׁפֹּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם עַל הַדָּם אֲשֶׁר שָׁפְכוּ עַל הָאָרֶץ וּבְגִלּוּלֵיהֶם טִמְּאוּהָ: (יט) וָאָפִיץ אֹתָם בַּגּוֹיִם וַיִּזָּרוּ בָּאֲרָצוֹת כְּדַרְכָּם וְכַעֲלִילוֹתָם שְׁפַטְתִּים: (כ) וַיָּבוֹא אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁם וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי בֶּאֱמֹר לָהֶם עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ: קרי עצם היות עם ישראל בגלות זה חילול השם. (כא) וָאֶחְמֹל עַל שֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלְּלוּהוּ בֵּית יִשְׂרָאֵל בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁמָּה: ס (כב) לָכֵן אֱמֹר לְבֵית יִשְׂרָאֵל כֹּה אָמַר אֲדֹנָי ה' לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עֹשֶׂה בֵּית יִשְׂרָאֵל כִּי אִם לְשֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאתֶם שָׁם: (כג) וְקִדַּשְׁתִּי אֶת שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בְּתוֹכָם וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי אֲנִי ה' נְאֻם אֲדֹנָי ה' בְּהִקָּדְשִׁי בָכֶם לְעֵינֵיהֶם: (כד) וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם: אם כן קיבוץ הגלויות והקמת המדינה זה אינטרס של הקב''ה כדי ששמו לא יהיה מחולל בגוים. (כה) וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים וּטְהַרְתֶּם מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וּמִכָּל גִּלּוּלֵיכֶם אֲטַהֵר אֶתְכֶם: (כו) וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם וַהֲסִרֹתִי אֶת לֵב הָאֶבֶן מִבְּשַׂרְכֶם וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב בָּשָׂר: (כז) וְאֶת רוּחִי אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם וְעָשִׂיתִי אֵת אֲשֶׁר בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם: (כח) וִישַׁבְתֶּם בָּאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבֹתֵיכֶם וִהְיִיתֶם לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלֹהִים: (כט) וְהוֹשַׁעְתִּי אֶתְכֶם מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וְקָרָאתִי אֶל הַדָּגָן וְהִרְבֵּיתִי אֹתוֹ וְלֹא אֶתֵּן עֲלֵיכֶם רָעָב: (ל) וְהִרְבֵּיתִי אֶת פְּרִי הָעֵץ וּתְנוּבַת הַשָּׂדֶה לְמַעַן אֲשֶׁר לֹא תִקְחוּ עוֹד חֶרְפַּת רָעָב בַּגּוֹיִם: (לא) וּזְכַרְתֶּם אֶת דַּרְכֵיכֶם הָרָעִים וּמַעַלְלֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא טוֹבִים וּנְקֹטֹתֶם בִּפְנֵיכֶם עַל עֲוֹנֹתֵיכֶם וְעַל תּוֹעֲבוֹתֵיכֶם: (לב) לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עֹשֶׂה נְאֻם אֲדֹנָי ה' יִוָּדַע לָכֶם בּוֹשׁוּ וְהִכָּלְמוּ מִדַּרְכֵיכֶם בֵּית יִשְׂרָאֵל: ס לא בגלל קיום מצוות או כל דבר אחר הוקמה המדינה ע''י הקב''ה אלא כדי ששמו לא יהי מחולל בגוים, למרות שזה נעשה ע''י חילונים בועלי נידה ואוכלי חזירים ושפנים. הנביא לא חוסך ביקורת על כך אולם לא בשל כך לא יהיה קבוץ הגלויות והקמת המדינה. (לג) כֹּה אָמַר אֲדֹנָי ה' בְּיוֹם טַהֲרִי אֶתְכֶם מִכֹּל עֲוֹנוֹתֵיכֶם וְהוֹשַׁבְתִּי אֶת הֶעָרִים וְנִבְנוּ הֶחֳרָבוֹת: (לד) וְהָאָרֶץ הַנְּשַׁמָּה תֵּעָבֵד תַּחַת אֲשֶׁר הָיְתָה שְׁמָמָה לְעֵינֵי כָּל עוֹבֵר: (לה) וְאָמְרוּ הָאָרֶץ הַלֵּזוּ הַנְּשַׁמָּה הָיְתָה כְּגַן עֵדֶן וְהֶעָרִים הֶחֳרֵבוֹת וְהַנְשַׁמּוֹת וְהַנֶּהֱרָסוֹת בְּצוּרוֹת יָשָׁבוּ: (לו) וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם אֲשֶׁר יִשָּׁאֲרוּ סְבִיבוֹתֵיכֶם כִּי אֲנִי ה' בָּנִיתִי הַנֶּהֱרָסוֹת נָטַעְתִּי הַנְּשַׁמָּה אֲנִי ה' דִּבַּרְתִּי וְעָשִׂיתִי: ס נ''ב: בכל הנבואה לא מוזכר הקמת ישיבות ותלמודי תורה אלא דווקא בנין ערים, הפרחת השממה, רווחה כלכלית ואי תלות כלכלית בגוים. אז למי שיש קושיות, על מדינת ישראל שיפנה אותם לקב''ה ולא לאף אחד אחר.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
אור_היום
חבר מתאריך 9.7.12
1462 הודעות | יום ששי ה' באייר תשע''ו
09:03 13.05.16 |
|
3. כמה טעויות בדבריך
בתגובה להודעה מספר 2
|
נפתח בהערה קטנה: מנשה לא היה מלך ישראל אלא מלך יהודה. בימיו לא ביטלו את חג הפסח, אבל בוודאי שאף אחד לא שמח במלכותו.אתה כותב ש''בכל הנבואה לא מוזכר [על קיבוץ גלויות] הקמת ישיבות ותלמודי תורה''. אבל שכחת מקרא מפורש בספר התורה של משה: וְהָיָה כִי-יָבֹאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה, אֲשֶׁר נָתַתִּי, לְפָנֶיךָ; וַהֲשֵׁבֹתָ, אֶל-לְבָבֶךָ, בְּכָל-הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר הִדִּיחֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה. וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹהֶיךָ, וְשָׁמַעְתָּ בְקֹלוֹ, כְּכֹל אֲשֶׁר-אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם: אַתָּה וּבָנֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. וְשָׁב ה' אֱלֹהֶיךָ אֶת-שְׁבוּתְךָ, וְרִחֲמֶךָ; וְשָׁב, וְקִבֶּצְךָ מִכָּל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, שָׁמָּה. אִם-יִהְיֶה נִדַּחֲךָ, בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם מִשָּׁם, יְקַבֶּצְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, וּמִשָּׁם, יִקָּחֶךָ. וֶהֱבִיאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ וִירִשְׁתָּהּ; וְהֵיטִבְךָ וְהִרְבְּךָ, מֵאֲבֹתֶיךָ. ואתה תשוב ושמעת בקול וכו'. .................... הסרתי את החתימה. חתימה תעמולתית = גרפיטי.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
1120 הודעות | יום שני ח' באייר תשע''ו
21:59 16.05.16 |
|
10. זה מאמר חז''ל מפורש
בתגובה להודעה מספר 9
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.05.16 בשעה 22:19 בברכה, אליצפן תלמוד בבלי מסכת סוטה דף מט עמוד ב בעקבות משיחא - חוצפא יסגא. וזה מסימני הגאלה. הסיגים שבהבנת האלהות, היראה, האמונה, וכל התלוי בהן, כל זמן שאין האומה צריכה לתקן את דרכי חייה המעשיים בכללותה אין ההזק שלהם ניכר. אבל כיון שהגיע הזמן שהתחיה הלאומית מוכרחת לבא, וצמיחת קרן ישועה בפועל מוכרחת להגלות, מיד הסיגים מעכבים ואי אפשר לאומה שתתאגד ותשיג בעומק חייה את סוד גבורתה וציורי סדוריה כ''א ע''פ דעות מזוככות ומעשים היוצאים מטהרתה של דעת ד' אמת, בבהירות היותר עליונה. זאת היא הסבה, שכח שלילי גדול מתעורר בעקבא דמשיחא, בחוצפה סגיאה, ושלילה זאת תבער את כל מה שהוא כהה בהמושגים האלהיים והתלוי בהם בכללות האומה. אע''פ שנורא הדבר לראות שכמה עניני אמת, מדות טובות, ומצות וחקים, הולכים ונשטפים ונעקרים לכאורה, ע''י זרם השלילה, מ''מ סוף סוף הכל יצמח בטהרה וגבורה, בקדושה עליונה, מגרעין האיתן, הטהור והמרומם, שכל שלילה לא תגיע אליו, ואורו יזרח בתור אור חדש על ציון בגדולה מופלאה למעלה מכל ציור, שכחות דלים של נפשות עיפות, עיפות חמרית ורוחנית, של גלות ארוכה ודלדול, יכולים לצייר. ישנם דברים טובים וקדושים, שהסבות המחזיקות אותם בעולם הן כעורות, כמו חולשה, שקר, רשעות, שלפעמים הן תומכות את יסוד הטוב של בושה, צניעות, אמונה, וכיוצא בהם. אמנם כמו שטובתן של רשעים רעה היא אצל צדיקים ככה היא הטובה, שמקבל הטוב והקדוש מהרע והטמא, מחוללת היא רעות רבות, ואין אור גאולה יוצא אל הפועל כ''א ע''י מה שיהרסו כל היסודות הרעים, אפילו אותם שהם מחזיקים את הטוב והקודש. ואע''פ שעי''ז סובל הטוב הקודש והאמונה, והם יורדים ונראים כמתדלדלים, דלדול זה וירידה זו עליה והתעודדות הם באמת, שאחר הרקבון של היסודות הרעים הללו, יחל מיד לצמח אור הזוהר והקודש על יסודות בדיאים של דעה, חכמה, גבורה, תפארת נצח והוד, ובזה תוסד מלכות עולמים לאור ד' וטובו באחרית הימים בחסדי דוד הנאמנים, שהם ברית עולם אשר לא יכזבו עדי עד. ''ויאמר אך עמי המה בנים לא ישקרו, ויהי להם למושיע, בכל צרתם לו צר, ומלאך פניו הושיעם, באהבתו ובחמלתו הוא גאלם וינטלם וינשאם כל ימי עולם''.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יונגר
חבר מתאריך 23.4.14
442 הודעות | יום חמישי י''א באייר תשע''ו
13:39 19.05.16 |
|
15. מאיפה ידע הגר''א ווסרמן מה שידע?
בתגובה להודעה מספר 13
|
1. יש ספר שלם של אגרות הראי''ה על מכלול של נושאים גם שם אתה נוהג לשאול מאיפה הוא ידע מה שאמר? 2. ולגופם של דברים
-- פרשת השבוע, פרשת בהר, עוסקת בזכותו של עם ישראל בארץ ישראל, ולאחריה באה פרשת בחוקותי, כאשר במשך רוב השנים בהר ובחוקתי מחוברות, להורות וללמד את היסוד הבסיסי כי כל זכותנו בארץ ישראל תלויה רק בקיום התורה והמצוות. בעת האחרונה נשמעים סילופים, אודות נכונותם ורצונם של מקימי וראשי המדינה לעמוד לימין שומרי התורה והמצוות. וישנם כאלו הטוענים, כי אדרבה נכונים הם לעזרה כביכול בכל הקשור לציבור החרדי וכו' וכו'. אלא שמדברי רבי שמעון בר יוחאי שיום הסתלקותו חל השבוע יש לנו ללמוד ולהביט דבר זה אל נכון. חז''ל מספרים לנו במסכת שבת, דברים שאמר רבי שמעון בר יוחאי שבגינם הוגלה לי''ג שנים במערה, ושם חובר הזוהר הקדוש. ''דיתבי רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון, ויתיב יהודה בן גרים גבייהו. פתח רבי יהודה ואמר: כמה נאים מעשיהן של אומה זו: תקנו שווקים, תקנו גשרים, תקנו מרחצאות. רבי יוסי שתק. נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר: כל מה שתקנו - לא תקנו אלא לצורך עצמן, תקנו שווקין - להושיב בהן זונות, מרחצאות - לעדן בהן עצמן, גשרים - ליטול מהן מכס. הלך יהודה בן גרים וסיפר דבריהם, ונשמעו למלכות. אמרו: יהודה שעילה - יתעלה, יוסי ששתק - יגלה לציפורי, שמעון שגינה - יהרג''. הדעת נותנת שהוויכוח לא היה על מציאות, זו הייתה ברורה וגלויה לעין כל, הוויכוח היה אפוא בראיה לטווח הארוך, היו נציגים שהצליחו להשיג שווקים, גשרים, מרחצאות, וזה היה טוב ומועיל לציבור התורתי, לשעתו, אלא שרשב''י ראה שבעצם כל מה שתקנו – לא תקנו אלא לצורך עצמן! מסופר כי אנשי התנועה הציונית רצו לייסד חברת ביקור חולים בעיר בריסק, והיו רבים שתמכו בהם, אך מרן הגר''ח זיע''א יצא כנגד היוזמה בתוקף, באומרו: בכל דבר טוב שהציונים או המשכילים רוצים לעשות כוונתם בדיוק להיפך! וכשאומרים לייסד חברת ביקור חולים כוונתם שלבסוף יהרגו אנשים ברחוב... )תורת חיים על תנ''ך ע' לז( כיוצא בזה, מסופר שפעם הועלתה הצעה אצל השלטונות הציוניים, להביא את כל גדולי ישראל לארץ ישראל. אמר על כך מרן הגרי''ז זיע''א, ''אכן כן... יקחו את כל גדולי ישראל בספינה אחת ויטביעו אותה בים''. )עובדות והנהגות לבית בריסק ח''ד ע' קצח( גישה זו של ראיית המציאות לעומקה, תוך שלילתה של הגישה השטחית, היא שגרמה לרבי שמעון בר יוחאי לגלות למערה, שם זכה לחבר את ספר הזוהר, ולכשתימצי לומר, שמא היה זה השכר האמתי על כך. ----- הדברים הולמים ביותר לימי ל''ג בעומר הקרבים ''כל מה שעושים עושים למען עצמם, ומאומה לא למען היהדות ותורתה'' עכשיו אתה עוד שואל ''''מאיפה הוא ידע''''''''
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
יונגר
חבר מתאריך 23.4.14
442 הודעות | יום חמישי י''א באייר תשע''ו
14:36 19.05.16 |
|
17. אולי תקרא לפני שתגיב??
בתגובה להודעה מספר 16
|
1. שאלתי אותך למה רק אצל הרב ווסרמן אתה מחפש מקורות, והרי כל הספר אגרות הראי''ה מדבר על אין ספור נושאים וללא מקורות, וזה ''ממש לא מפריע לך'' אולי ההבדל הוא בזהות הכותב ובתוכן ולא בעצם העניין.2. הבעיה שלנו עם השלטו ''היהודי'' בארץ, לא התחילה בה' באייר תש''ח. המהלך התחיל בתקופת ההשכלה ובהשלכותיה. לפני כ120 שנה התחילו באירופה לנווט את ההשכלה לכיוון הציונות ובקונגרס הציוני הראשון השתתפו גם יהודים יקרים תלמידי חכמים שלא חלמו שמטרת הציונות היא הקמת מדינה שתחלן את העם היהודי. בהמשך ''נשרו'' עוד ועוד רבנים שהתאכזבו מהדברים שנשמעו בקונגרסים הבאים, מלבד רבני המזרחי שהמשיכו ל''האמין'' לנורדאו ולוויצמן כי רק כאן בארץ ישראל יבוא הפיתרון למצוקה היהודית. כנגד מגמה זו קמו ראשי הציבור החרדי באירופה ובראשם הגר''ח מבריסק וניהלו מלחמת חרמה כנגד הציונים ממשיכי המשכילים, והראו לכל כי המדינה אינה המטרה אלא ''האמצעי'' למטרה הסופית שהיא חילון מוחלט של העם היהודי.
מי שמעמיק בעובדות יבין גם מדוע לא נקפו ראשי הציונות ולו אצבע להצלת יהודי אירופה בשואה, למרות שהיתה הצעה קונקרטית אחת שהועברה לד''ר וויצמן באמצעות שליח שהגיע מאיכמן להצעת עיסקה. {בספר ''כחש'' מובאים הפרטים, שהוצגו גם במשפט קסטנר המפורסם} בכל מקרה הקמת המדינה בה' באייר הייתה שלב נוסף בתכנית המקורית לחלן את העם היהודי, והמשיכה בקצב רצחני בהקמת מערכת חינוך ממלכתית שדואגת לכך יום יום ושעה שעה. חילון העולים החדשים לא נעשה מתוך חוסר ידיעה והבנה, אלא בתכנית סדורה מראש, של נקים ציונות, נקים מדינה ונחלן את העם. עכשיו לך ותנסה לא להבין מה שאמר הרב ווסרמן! לדעתי הוא דיבר עדין מידי!
ואידך זיל גמור,, אם רק תרצה להבין. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
יונגר
חבר מתאריך 23.4.14
442 הודעות | יום שני ט''ו באייר תשע''ו
10:54 23.05.16 |
|
32. אז מה עשיתם השנה?
בתגובה להודעה מספר 21
|
השנה חגגתם בד' אייר, מה יהיה?אולי תמצא איזה תוס שמדבר על ד' באייר באיזה נושא לא קשור כמו מצורע או מי פרה, ותגיד הנה יש עניין בד באייר. כתוב אפילו בתוספות............ כמה שאתם פאטתים. כלום לא יזיז אותכם מהאמונה התמימה במדינה. ציטוט. יהודי בא לחזון איש ובירר מה הסיבה להתנגדותו לה' באייר, כל כך טוב היום לעומת העבר. ענה לו החזון איש, וכי סבור אתה שיהודים התפללו אלפיים שנה כדי שבן גוריון יהיה ראש ממשלה. ובחודש ניסן תש''ט כשהלך לאפות מצות מצוה, אמר החזון איש: כבר שנה שיש פה מדינה ועדיין מותר לאפות כאן מצות. {פאר הדור} ואידך זיל גמור |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יונגר
חבר מתאריך 23.4.14
442 הודעות | יום שלישי ט''ז באייר תשע''ו
12:39 24.05.16 |
|
44. יכולים לתקן?
בתגובה להודעה מספר 43
|
הצחקת אותי.כבר 70 שנה שאנו מחכים שמישהו יתקן משהו ומשנה לשנה נהיה רק יותר גרוע ומכל הבחינות 1. כלי התקשורת פרצו כל גדר אפשרי 2. ישובים שלמים על בתי הכנסיות ובתי הקברות נעקרו ממקומם 3 מערכת חינוך המחנכת מליוני יהודים ל ''תורה ויראת שמים'' 4. שבת קודש נשמרת בראש כל חוצות 5. אכילה במקום המוכר טריפה נעשה מעשה שגרתי 6. צהל נהיה מקום המחנך למעשי כנען וסדום ידוע לי על כמה בתי כנסיות של ''סרוגים'' שכבר חדלו מלומר הלל ותפילה לשלום המדינה נשארו ה''תמימים'' אלו שלא חושבים ולא מעניין אותם. או ''החרדלים'' מסוגו של הרב שרקי שגם בפתחו של גהינום ימשיכו לצעוק ''אשרינו שזכינו''. אגב, בישיבת ''הר המור'' נאמרה בעבר שיחה על ''קדושת הדגל'' והוכח שלא רק לדגל יש ''קדושה'' אלא גם למקל שבו הוא תלוי יש קדושה מיוחדת. מותר לך לצחוק זה בסדר. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
יונגר
חבר מתאריך 23.4.14
442 הודעות | יום שלישי ט''ז באייר תשע''ו
12:55 24.05.16 |
|
45. מהמדרש שהבאת
בתגובה להודעה מספר 43
|
הרי המדרש שהבאת סותר לגמרי את מה שאמרת, שמאחז יצא חזקיהו אבל אחז עצמו שרוף. יתכן שלבן גוריון יהיה נכד חרדי כמו לגרינבוים למשל אבל בן גוריון עצמו נחשב לטמא והיוצא מהטמא טמא.ועיין פה היטב בהגדרת ''טהרה בעצם וטומאה בעצם'' מהר''ל: ...מכל מקום דבר זה אינו עיקר הטעם, שאין הטעם שהבהמה היא טהורה בשביל שיש לה מפרסת פרסה, דלמה בשביל כן טהורה, ואין הבהמה טמאה בשביל שאין לה מפרסת פרסה, אבל דבר זה סימן לבד. והשי''ת היה רוצה להראות למשה עיקר הדבר מצד עצמו, ולפיכך תפס כל מין ומין, כלומר זהו טהור, כי הטהרה תולה במה שהוא זה המין שאינו מרוחק מן השי''ת התופס אותו, והטומאה תולה במה שזה המין הוא מרוחק מן השי''ת התופש אותו. ודבר זה הוא טהרה בעצם וטומאה בעצם, ולא בשביל הסימנים שאינו רק סימן בלבד... (חידושי אגדות חולין מב א) |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אליצפן
חבר מתאריך 20.5.12
1120 הודעות | יום ששי י''ט באייר תשע''ו
08:02 27.05.16 |
|
47. אני מבין מדבריך שאצלכם קובעים לצדוקים ולבייתוסים מה הם היו לפי גחמות.
בתגובה להודעה מספר 46
|
אני מבין מדבריך שאצלכם קובעים לצדוקים ולבייתוסים מה הם היו לפי גחמות, ולאלפי עובדות. מניין לך? דווקא הצדוקים והבייתוסים היו נאמנים לכתוב, וטענו נגד הפרושים שהם ממציאים הלכות מעצמם. הקראים הם ממשיכי דרכם האידאולוגית של אותם כתות מבית שני. כך שואל הכוזרי את החבר: ''אמר הכוזרי:… באר נא לי כעת את טענותיך נגד הקראים כי אני רואה אותם משתדלים בעבודת ה' יותר מן הרבניים וטענותיהם נראות מכריעות יותר ומתאימות יותר לפשוטם של פסוקי התורה: והרמב''ם אף מחריף זאת: שני תלמידים, שם האחד צדוק ושם השני ביתוס ...ואמר אחד לשני ...שאין שם לא גמול ולא עונש, ואין שם תקוה כלל ...ונדברו זה עם זה וכפרו בתורה, ונתקבצו לזה כת ולזה כת, שחכמים קוראים אותם צדוקיים וביתוסיים, וכיון שאי אפשר להם לרכז את ההמונים סביב האמונה שהושגה להם, לפי שהאמונה הרעה הזו מפרידה בין המאוחדים, והיאך תאחד את המפורדים, ולכן חזרו לאמת את הדבר שאינם יכולים להכחישו אצל ההמון, ואלו העיזו על כך היו נהרגין, כלומר תורה שבכתב, ודימה כל אחד מהם בעיני סיעתו שהוא מאמין בתורה שבכתב וחולק על הקבלה, שהיא קבלה בלתי נכונה. כל זה כדי לפרוק מעליהם כל החיובים המקובלים והגזרות והתקנות, כיון שאינם יכולים לדחות את כל הכתוב והמקובל, וגם כדי שתפתח לפניהם הדרך לפירוש, לפי שאם הפירוש מסור כבר לרצונו הרי הוא מקל במה שירצה ומחמיר במה שירצה בהתאם למטרתו, כיון שאינו מאמין בעיקר בכללותו, אלא חפשו דבר שיתקבל בלב מקצת בני אדם, ומאז שקמו אלו הכתות הארורות קבוצות המינים הנקראים בארץ הזו כלומר מצרים ''קראין'', ושמם אצל חכמים צדוקין וביתוסין, והם אשר החלו לפקפק בקבלה ולפרש את המקראות כפי מה שנראה לכל אחד מבלי שיהו כפופים לחכם כלל, הפך אמרו יתעלה על פי התורה אשר יורוך, לא תסור וכו' (דברים יז יא). מה כל זה שייך לדורנו בוויכוח בין חרדים לדתיים? |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|