גירסת הדפסה       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #66394 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 66394
הניצוץצל''ש
חבר מתאריך 30.7.09
3298 הודעות
יום שלישי ד' בשבט תשע''ז    12:08   31.01.17   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  הדף היומי - היכא דאיכא אדם חשוב  
 
   מסכת בבא בתרא דף ט ע''א

''הנהו בי תרי טבחי דעבדי עניינא בהדי הדדי, דכל מאן דעביד ביומא דחבריה נקרעוה למשכיה. אזל חד מנייהו עבד ביומא דחבריה, קרעו למשכיה; אתו לקמיה דרבא, חייבינהו רבא לשלומי. איתיביה רב יימר בר שלמיא לרבא: ולהסיע על קיצתם! לא אהדר ליה רבא. אמר רב פפא: שפיר עבד דלא אהדר ליה מידי, הני מילי היכא דליכא אדם חשוב, אבל היכא דאיכא אדם חשוב - לאו כל כמינייהו דמתנו''.

קשה, למה ''שפיר עבד דלא אהדר ליה מידי''? וכי מנין היה לרב יימר בר שלמיא ולנו לדעת את החילוק – דהיכא דאיכא אדם חשוב שאני, אילולא שרבא ורב פפא היו מודיעים לנו? והלא מפורש בברייתא דלעיל בדף ח ע''ב שאכן רשאין בני העיר להסיע על קיצתן, ולא נזכר מאומה אודות אדם חשוב!

אלא שבברייתא לא נזכר שרשאים כל שני אנשים להתנות הטלת קנסות כרצונם. נזכר רק שרשאין בני העיר, כלומר הנהגת בני העיר. לכן הקנס שהסכימו ביניהם בלא להיוועץ בחכם רבא העומד בראש העיר, אין לו תוקף של הסכמת בני העיר. וזהו שכתבו בחידושי הרשב''א והר''ן: ''פירש הרב אבן מיגש ז''ל: אדם חשוב ממונה על הצבור''.


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net