ABA


"התגלה כוכב העשוי כולו מיהלום"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון פנאי ובידור נושא #8710 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 8710
Segalovich  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.02
34499 הודעות, 3 פידבק
   21:16   16.02.04   
אל הפורום  
  התגלה כוכב העשוי כולו מיהלום  
 
   אסטרונומים גילו את היהלום הגדול בגלקסיה - כוכב שדעך, וליבתו התגבשה לכדי יהלום. גודלו: 10 מיליארד טריליון קראט. גם השמש שלנו תהפוך ליהלום, בעוד 7 מיליארד שנה

http://n.rotter.net/User_files/nor/4031168a6941c0f5.jpg

אסטרונומים גילו כי אי שם ברקיע נוצץ לו כוכב העשוי כולו מיהלום. גודלו, בשפת הצורפים: עשרה מיליארד טריליון קראט. היהלום הקוסמי הזה הוא גוש של פחם גבישי, 1,500 קילומטרים קוטרו, והוא נמצא במרחק 50 שנות אור מכדור הארץ, במערכת הכוכבים צנטאורוס.

זהו בעצם לבו המכווץ של כוכב עתיק שהיה פעם בהיר כמו השמש שלנו, אבל מאז דעך והצטמק. האסטרונומים החליטו לכנות את הכוכב "לוסי", על שם שירם של הביטלס, "לוסי ברקיע היהלומים".

"תידרש עינית צורפים בגודל של השמש כדי להעריך את שוויו של היהלום הזה!" אומר האסטרונום טראוויס מטקאלף, ממרכז הארוורד-סמית'סוניאן לאסטרופיזיקה, שעמד בראש צוות החוקרים שגילו את הכוכב.

כוכב היהלום מגמד לחלוטין את היהלום הגדול ביותר על פני כדור הארץ – קולינאן 1, המכונה "כוכב אפריקה", ששוקל 530 קראט ונמנה על יהלומי הכתר של מלכת אנגליה. יהלום אפריקה נחתך מן היהלום הגולמי הגדול ביותר שהתגלה אי-פעם, בגודל של 3,100 קראט "בלבד".


יהלום שהוא באמת לנצח

היהלום השמימי העצום – ששמו המדעי הוא BPM 37093, הוא למעשה גמד לבן גבישי. גמד לבן הוא ליבתו הלוהטת של כוכב, הנותרת לאחר שהכוכב מכלה את הדלק הגרעיני שלו וגווע. הוא עשוי ברובו מפחמן.

מזה ארבעה עשורים מעריכים אסטרונומים שהחלק הפנימי של גמדים לבנים הופך לגבישי, אולם השגת ראיות ישירות לכך הפכה לאפשרית רק לאחרונה. הגמד הלבן הוא לא רק זוהר, אלא גם טבעתי כמו "גונג" ענקי, והוא חווה פעימות ללא הרף.


"על ידי מדידת הפעימות הללו, יכולנו לחקור את הפנים החבוי של הגמד הלבן, בדיוק כמו שמדידות סייסמוגרפיות של רעידות אדמה מאפשרות לגיאולוגים לחקור את פנים כדור הארץ. גילינו שליבת הפחמן של הגמד הלבן התגבשה כדי ליצור את היהלום הגדול ביותר בגלקסיה", אומר מטקאלף.

אסטרונומים חוזים שגם השמש שלנו תהפוך לגמד לבן כשתגווע, בעוד כחמישה מיליארד שנים. כשני מיליארד שנים לאחר מכן, תתגבש גם הליבה של השמש שלנו, ותותיר יהלום ענקי במרכז מערכת השמש. "השמש שלנו תהפוך להלום שהוא באמת לנצח", אומר מטקאלף.

קרדיט: וואלה!


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ואו אדיררר! תודה על המידע! Born2Flame 16.02.04 21:19 1
  וואי איזה נדיר יוווווווו זה ענקקק AIMAR 16.02.04 21:22 2
  תודה על האינפו tzviki  16.02.04 21:27 3
  תודה רבה!!אחלה מידע!! bigtaz  16.02.04 21:35 4
     תודה על המידע ;) -ReDevil- 16.02.04 21:48 5
  מדהים! תודה רבה! NBD 16.02.04 21:55 6
  פשש אדיר!! רק שלא ינסו עכשיו לגנוב אותו.. wolf107  16.02.04 23:42 7
  פ33ה!, תודה על המידע! ELECTROD  17.02.04 07:52 8
  מדהים! תודה רבה לך! BamBa 17.02.04 08:22 9
  תודה רבה על המידע :) AsMaster 17.02.04 09:11 10
  מגניב! תודה על המידע... kobi232 17.02.04 14:26 11
  פששש, אדיר! תודה רבה... Mystics  17.02.04 14:32 12
  מדהים תודה רבה! JokerD 17.02.04 14:56 13
  ענק! :) תודה רבה על המידע DevilBoy  17.02.04 20:24 14
  תודה רבה על המידע ! Genadi  17.02.04 20:26 15
  מעניין למי הו יהיה שייך? - M8 - 17.02.04 21:28 16
     לי :-) BasketBoy 17.02.04 21:29 17

       
Born2Flame

   21:19   16.02.04   
אל הפורום  
  1. ואו אדיררר! תודה על המידע!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AIMAR לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.5.03
414 הודעות, 1 פידבק
   21:22   16.02.04   
אל הפורום  
  2. וואי איזה נדיר יוווווווו זה ענקקק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   חחח תארו לכם פעוד איזה 200 שנה כל הכוכבים יהיה
יהלומים חח


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tzviki  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.3.02
61466 הודעות, 13 פידבק
   21:27   16.02.04   
אל הפורום  
  3. תודה על האינפו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  




                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
bigtaz 
חבר מתאריך 29.9.03
11 הודעות
   21:35   16.02.04   
אל הפורום  
  4. תודה רבה!!אחלה מידע!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אכן מידע תוסס ומעניין
תודה


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
-ReDevil-

   21:48   16.02.04   
אל הפורום  
  5. תודה על המידע ;)  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
NBD

   21:55   16.02.04   
אל הפורום  
  6. מדהים! תודה רבה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wolf107 
חבר מתאריך 27.10.02
61 הודעות
   23:42   16.02.04   
אל הפורום  
  7. פשש אדיר!! רק שלא ינסו עכשיו לגנוב אותו..  
בתגובה להודעה מספר 0
 

תודה רבה אור על המידע החשוב!!


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ELECTROD 
חבר מתאריך 14.9.03
233 הודעות
   07:52   17.02.04   
אל הפורום  
  8. פ33ה!, תודה על המידע!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בברכה בן.
סבלנות היא הדרך המהירה ביותר!


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BamBa

   08:22   17.02.04   
אל הפורום  
  9. מדהים! תודה רבה לך!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AsMaster

   09:11   17.02.04   
אל הפורום  
  10. תודה רבה על המידע :)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kobi232
חבר מתאריך 25.4.02
11246 הודעות
   14:26   17.02.04   
אל הפורום  
  11. מגניב! תודה על המידע...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אני הלכתי לכרות יהלומים בחלל...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mystics  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.3.02
45200 הודעות, 1 פידבק
   14:32   17.02.04   
אל הפורום  
  12. פששש, אדיר! תודה רבה...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


ßarak,


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
JokerD

   14:56   17.02.04   
אל הפורום  
  13. מדהים תודה רבה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
DevilBoy 
חבר מתאריך 25.6.09
502 הודעות
   20:24   17.02.04   
אל הפורום  
  14. ענק! :) תודה רבה על המידע  
בתגובה להודעה מספר 0
 


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Genadi 
חבר מתאריך 15.9.03
1 הודעות
   20:26   17.02.04   
אל הפורום  
  15. תודה רבה על המידע !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

Soundwave


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
- M8 -

   21:28   17.02.04   
אל הפורום  
  16. מעניין למי הו יהיה שייך?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BasketBoy
חבר מתאריך 1.8.02
330 הודעות
   21:29   17.02.04   
אל הפורום  
  17. לי :-)  
בתגובה להודעה מספר 16
 

בברכה,
אלון.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net