מפת UV היא פשוט מאד פריסה של הפוליגונים.
תחשוב על המודל כעל קרטון. אז כל פוליגון זה בעצם חתיכת קרטון קטנה.
מה שעושים עם UV MAP זה פשוט לקחת את כל "חתיכות הקרטון" ולפרוס אותם. לשטח אותם. בצורה מפוזרת.
אח"כ, את המפת UV מייצאים כקובץ EPS.
שאותו אפשר לפתוח בפוטושופ למשל...
ברגע שיש לך את הפריסה הזאת, אתה יכול לצבוע עליה בעצם מה שאתה רוצה.בקשר לטקסטורה בכלל:
איך מכילים טקסטורה על אובייקט? עם כל מיני סוגי "הקרנות" - Projection
ואני מדבר כרגע רק על טקסטורות Image Map
(יש גם טקסטורות פרוצדורליות וגרדיאנטים)
בכל אופן, טקסטורת Image Map יכולה להיות על אובייקט בכל מיני דרכים.
אם יש לך למשל אובייקט שהוא כדור מושלם, אז אין טעם לפרוס לו מפת UV, אתה יכול להשתמש בהקרנה של ספירה. Spherical Projection.
אם יש לך אובייקט שהוא קוביה, אתה יכול להשתמש ב-Cubic Projection
ויש עוד כל מיני סוגי "הקרנות". יש "הקרנה" גלילית, ויש "הקרנה" מישורית, עבור כל ציר (X,Y,Z).
אבל מה שנותן לך את השליטה האולטימטיבית, זה "הקרנה" על מפת UV.
אם תחשוב ש"הקרנה" גלילית למשל, זה בעצם לקחת תמונה דו-מימדית שיצרת, ו"לגלגל" אותה לצורת של גליל, שתעטוף את האובייקט, ובעצם, ככה צובעת אותו, אז תבין שאין לך לגמרי שליטה. נכון, לא תמיד צריך.
לפעמים אני יעדיף לא להשקיע ב-UV, ולעבוד עם כל מיני סוגי "הקרנות" שונות.
למשל עיניים, זה קלאסי ל"הקרנה" של ספירה (כדור).
אבל כמו שאמרתי, במפת UV אתה יכול ממש לצבוע כל פוליגון בנפרד, ולשלוט בצורה הכי מדויקת איפה תהיה הטקסטורה. ואיך.
אם אני ירצה עכשיו למשל, לכתוב משהו על הארגז, או לשים טקסטורה של פתק, אני פשוט פותח את התמונה של מפת ה-UV בפוטושופ, ומצייר את זה איפה שבא לי.
אני מקווה שהצלחתי להסביר, אם יש שאלות, תרגיש חופשי לשאול..!