אז קודם כל אני שמח ששללת בעצמך את "לא ניתן לסמוך עליהן" שנאמר בהודעתך הקודמת ולא היה מבוסס על שום דבר.
ועכשיו אומר לך שאם אתה בוחר להתמקד בכל הגמרא ב3 מקורות שמחזקים את טענתך הגזענית, ובוחר להתעלם מהרבה יותר מקורות שקיימים בתורה ישירות ומוכיחים את ההפך, זה סימן שאתה פשוט "מחפש" תירוצים לעצמך. וזה בסדר, אבל לכל הפחות אל תזרוק רפש על היהדות במסווה של אדם רציונאלי, שקול וחסר אינטרסים.
ובהתייחסות למקורות שלך, נשים דעתן קלה היא אכן אמירה לא נעימה. הרעיון הוא כשמסתכלים באופן כללי על נשים ביחס לגברים, הן יותר קלילות. אני חושב שזה די פשוט לראות את זה. זו לא תכונה רעה, יש לה יתרונות וחסרונות כמו כל תכונה אחרת. (לפעמים אני מייחל לקלילות הזו שיש לאישתי).
2. אע"פ שלא מצאתי את המקור, ולא ציינת את המקור, אני מכיר את הטענה הזו כטענה סופר-צדדית לסיבה בגינה נשים פסולות לעדות ע"פ היהדות, טענה שבסופו של דבר נדחית בגלל שלא ייתכן שמחייבים שבועה מישהו שמועד לשקר מראש, שהרי המטרה היא לא לחייב אדם ואם מדובר באדם שמועד לשקר לא היו נותנים לו שום אפשרות לעדות.
בסופו של דבר ישנן כמה וכמה טענות אחרות שבאות לפניה ולא נדחות, אבל אתה בוחר להתמקד בטענה צדדית בגמרא ולהיאחז בה על מנת לתרץ לעצמך דבר לא נכון.
3.
אז נתחיל מזה שלכאורה הבעיה הרבה יותר קשה, התוספות במסכת פסחים מביאים את הגמרא בתלמוד הירושלמי שאומרת את מה שכתבת, אבל אם תסתכל במפרשים שם תבין שלא זו הכוונה בכלל והגמ' אכן כתובה בלשון שונה מעט מזו שלנו היום. לשון הגמרא הוא "מתוך שהן עצלניות בודקות בכל שהן" והפירוש המקובל הוא שמתוך כך שנשים מנקות את הבית בצורה יסודית כ"כ בד"כ, היינו יכולים לחשוש שאולי לא תהיינה נאמנות (שהרי הן רואות גרגר קטן ויכולות לחשוב שמדובר בחמץ אע"פ שלא, בגלל שהן בד"כ יסודיות יותר- קמ"ל שלא, ואפילו שהן יסודיות כ"כ בנקיון הבית הן יכולות לבדוק חמץ). (ולהלכה נפסק כמובן שאישה יכולה לעשות בדיקת חמץ).
כאמור, עוד לפני הגמרא, יש בתנ"ך עשרות מקורות לגבורת נשים שאתה בוחר כמובן להתעלם מהן.
אע"פ שאתה מתיימר שלא לספר את עברך האישי וזו זכותך המלאה כמובן, "מריחים" שיש לך אינטרס לתרץ לעצמך מדוע היהדות חשוכה וגזענית, כשלא כך הדבר בפועל.
בחלק השני של הודעתך רשמת תרתי דסתרי. מצד אחד אתה אומר שאינך מתבלבל בין היהדות לבין החברה החרדית, ומצד שני אומר שאם סנהדרין היתה קיימת יתכן והיתה מנדה רבנים כאלו ואחרים. יכול להיות, לא יודע. המציאות היא שהיא לא קיימת. אבל כל המשפט הזה מעיד על בילבול בין החברה החרדית לבין היהדות. הן לא תמיד חופפות בכל האפיקים.
גם אני מתנגד לאי לימוד לימודי ליב"ה ולדיכוי והדרת נשים, אין לזה שום קשר ליהדותי.
צחי.http://webleader.co.il/websites/rotter/amionline.php#.jpg