ערכתי לאחרונה בתאריך 15.10.06 בשעה 21:01 בברכה, Zippo
כשאתה בוחר תוכנה, תתחשב במחשב שיש לך, בסגנון העבודה שאתה רוצה ליצור.
ובכלל בכל מה שמסביב, אם זה תמיכה בפורומים, מדריכים זמינים וכו'...גם מיה וגם מקס צורכות הרבה זיכרון. שתי התוכנות הם חבילה אחת כוללת של הכל.
גם סצינות, גם מודלים, גם אנימציה, בקיצור... הכל!
בלייטווייב למשל, יש לך שתי תוכנות.
מודלר ולייאאוט. במודלר אתה יוצר את המודלים. בלייאאוט אתה מרנדר, בונה סצינות מנפיש אנימציות וכו'...
זה מאד חסכוני במשאבי מערכת. והסצינות בדרך כלל יכולות להיות הרבה יותר מסובכות ומורכבות כי אין בעצם התייחסות פוליגונלית כמו במודלר. (אי אפשר לשנות כלום, אז הרבה מידע מיותר פשוט לא מכביד על המערכת) וזה אחד היתרונות הכי עצומים שלה!
בכל אופן, אני מתנגד נחרצות לאמירה שמאיה ומקס הם התוכנות היחדות שהם רציניות בשוק.
קח למשל את סרט האנימציה שעד היום נחשב לאנימציה הכי מסובכת וריאליסטית שהופקה. פיינל פנטסי. הסרט נעשה כולו בלייטווייב.
גם הסרט עידן הקרח נעשה בלייטווייב.
לא שחסר סרטים שעשו במאיה (שרק למשל...) וגם במקס (סורי, אין לי דוגמא, אבל תהיה בטוח שיש...) או XSI.
לא שאני משכנע אותך ללמוד דווקא לייטווייב. אני משוחד כי אני מכיר את התוכנה טוב. אבל גם אני מתעתד לעבור (באופן חלקי לפחות) למודו.
בקשר לריינו, זאת התוכנה הכי שימושית למידול מדויק בנרבס. אם אתה רוצה לעצב מכוניות, או דברים בסגנון, אז תבחר בריינו.
אני אישית עבדתי איתה פעם, וגם כתבתי מספר מדריכים.
אבל אני לא ממליץ לך לעבוד איתה, בעיקר בגלל שהיא ממש גרועה ברינדורים (אלא אם כן אתה מרנדר עם פלמינגו, ואז הרנדור הוא ממש איכותי!) ובגלל שאין אפשרות לאנימציה.
ובכל אופן, אני מאמין שאתה תרצה למדל בצורה חופשית יותר...