תדמיין כדור, והמצלמה נמצאת בדיוק מולו.
המצלמה רואה עיגול.
בדיוק במרכז העיגול, האור שפוגע בכדור ומגיע למצלמה, מגיע בזווית של 90 מעלות.
כי הוא בדיוק ניצב למצלמה.
בקצה של הכדור שהמצלמה רואה, הזווית היא 0 מעלות. (כמובן זה הכל בקירוב, כי זה של 90 בדיוק, כמו 0 בדיוק יהיה לא הגיוני... אז זה יותר כמו 89.9999 ו- 0.0001 מעלות במציאות...)בכל אופן, לכל הגדרה של חומר, אתה יכול לעשות גראדיאנט שמשפיע על הזווית הזאת, אינסידנס אנגל.
ואיך שתצבע את הגראדיאנט, ככה החומר יתנהג.
אני יכול להסביר בצורה טכנית איך לעשות את זה בלייטווייב, אבל אני מניח שזה לא יעזור יותר מדי מאחר ואתה משתמש במאיה...
תחפש בגוגל.
Incidence Angle + Maya + tutorial