תפריד בין 2 סוגי "סצנות" לתאורה:
תאורת "חוץ\נוף"
ותאורת "פנים\סטודיו".יש הרבה דרכים לבנות תאורה ריאליסטית טובה.
בתאורת חוץ, אני משתמש בדר"כ, עם Light dome
שבנוי מהרבה SPOT-ים בעוצמה נמוכה מאד. 1-2%.
ו-GI, בדר"כ עם שימוש ב-Final gather...
כמובן שעם הכל אפשר לשחק לפה ולשם...
בכל אופן, את התאורות מהלייט-דום, אני מגדיר עם צל לא שחור. כחול כהה למשל...
תלוי בסצנה.
זה מוסיף המון לריאליסטיות...
בקשר לתאורת סטודיו, יש נוסחא פשוטה ודי קלה.
תחפש 3 Point light
שבנוי בגדול מ-3 תאורות.
Key Light
Fill Light
Back Light
אפשר להוסיף עוד FILL אם רוצים...
כאשר KEY מגיע מאיזור כיוון המצלמה (אבל לא בדיוק) ובדר"כ אני שם אותו על 75%
BACK מגיע מאחורי האובייקט וטיפה מהצד, וזה אור חזק. 150-200%
FILL פשוט מאיר את החלק באובייקט שלא מואר טוב ע"י ה-KEY, והוא בדר"כ בעוצמה נמוכה. 25-50%
זה לא מסובך מדי... והאמת, שאני כבר לא ממש חושב על תאורות... אני די עושה את זה אוטומטי.
למרות שתאורן טוב באמת, ידע לעשות תאורה הרבה יותר טובה, ה"נוסחאות" האלה עוזרות לי להגיע לתוצאה הרבה יותר ממספקת.