ABA


"אני צריך עזרה פשוטה בספירת אובייקטים :"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון פיתוח, תיכנות ובניית אתרים נושא #7202 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 7202
Avi139   לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.8.02
73814 הודעות, 28 פידבק
   01:18   27.10.03   
אל הפורום  
  אני צריך עזרה פשוטה בספירת אובייקטים :  
 
   שלום לכולם . תשמעו אני לא יודע אם מישהו יוכל ממש לעזור אבל שווה לשאול פה ! תראו אני עובד על משחק סקייד בורד בפלאש 0הצד הגרפי היא לא הבעייה שלי אלא הצד התיכנותי) אז ככה הקטע הוא שאני בונה את המשחק בסגנון ארקייד כלומר הסקייטר אמור לאסוף חפצים לפי משימה שניתנת לו מראש כמו למשל לאסוף כסף או תפוחים וכאלה בזמן הגלישה אז מי שמכיר את שפת התיכנות ACTION SCRIPT של פלאש בטח ידע לתת לי דחיפה כדי להגיע לפיתרון! אז ככה בפלאש העיקרון הוא בקריאה לאובייקטים כלומר נניח עשיתי את הסקייטר וקראתי לו SKATER ובמה שהוא אמור לפגוע זה התפוח אז יוצרים צורה שניראת כמו תפוח וקוראים לה APPLE עכשיו רושמים את הפקודה שקובעת מה יקרה כאשר הסקייטר "פוגע" \ נוגע בתפוח פגיע באובייקטים ניקראת בפלאש HIT TEST (הפקודה)! הפקודה היא כזו:


if (_root.skater.hittest(_root.APPLE)) {
tellTarget ("skater") {
gotoAndStop(2);
}

} else {
tellTarget ("skater") {
gotoAndStop(1);
}
}

מה שקורה כאן זה הפקודה בודקת , אם הסקייטר פגע בתפוח אז מה שיקרה זה פלאש תילך ותנגן אנימצייה מסויימת שנימצאת על ציר הזמן בפריים 2 (האנימצייה כמובן היא שהוא לוקח את התפוח!)

עכשיו כול הקטע שאני מסתבך בו שבניתי מסימה שיש חובה לאסוף 5 תפוחים במסגרת המשימה ! לכן אני צריך איזה משתנה שתמנה כמה תפוחים לקח השחקן ! כלומר עם הסקריפט שהבאתי למעלה אני מנסה להרכיב סקריפט שימנה כמה תפוחים נילקחו!

כאשר נילקחו 5 תפוחים מה שיקרה זה המשחק ינגן אנימצייה שנימצאת בפריים מסויים שבה יהיה כתוב " כול הכבוד ניצחת"

עכשיו מי יכול לעזור לי בבקשה איך אפשר לעשות שכול פעם שהסקייטר פגע בתפוח שזה אכן יתקבל לאיזה מונה שסופר כמה פעמים השחקן פגע בתפוח ???

מראש אני אומר אני לא מצפה לעזרה ב100% כי זה באמת בטח לא ממש ברור איךש הסברתי את זה כי אין לי מושג כמה פה עוסקים בפיתוח שמחקים תחת פלאש! לי אישית זו פעם ראשונה בשמוש במניית משתנים !
תודה רבה רבה מראש...

“I love my haters, they rage and rage and all they do is spreading my word”
― J.Y


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תגדיר בפריים הראשון משתנה שקוראים לו counter TheBinary 28.10.03 09:51 1
     ואללה אחי תודה רבה !!!! תודה רבה רבה לך Avi139   29.10.03 00:55 2
         חח בבקשה :) TheBinary 01.11.03 00:00 3
  ראיתי את המשחק, כמה עצות בתכנות: TheBinary 01.11.03 00:08 4

       
TheBinary

   09:51   28.10.03   
אל הפורום  
  1. תגדיר בפריים הראשון משתנה שקוראים לו counter  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 28.10.03 בשעה 09:51 בברכה, TheBinary
 
דבר ראשון אל תשתמש ב Tell Target כי זה מיושן של פלאש 4 ו 3, אם אתה מתכנת בפלאש 5 ומעלה תעשה את זה עם אובייקט הנקודה.
תגדיר בפריים הראשון משתנה שקוראים לו counter ככה:
var counter = 0;
עכשיו את הקוד של ה hittest תעשה ככה:

if (_root.skater.hittest(_root.APPLE)) {
tellTarget ("skater") {
gotoAndStop(2);
}
counter = counter + 1;
if (counter == 5) {
gotoAndStop(3);
}

} else {
tellTarget ("skater") {
gotoAndStop(1);
}
}

שים לב שהדגשתי באדום את השורה שקוראת לפריים 3 עם פקודת gotoAndStop. כתבתי את זה בהנחה שבפריים 3 כתוב כל הכבוד ניצחת או משהו כזה.
תהנה


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Avi139   לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.8.02
73814 הודעות, 28 פידבק
   00:55   29.10.03   
אל הפורום  
  2. ואללה אחי תודה רבה !!!! תודה רבה רבה לך  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   לא ציפיתי שמישהו יבין אותי אבל הצלחת להבין מעל ומעבר ! תודה רבה באמת מכול הלב!!!! סליחה שלא עניתי עד עכשיו :\ שוב תודה!!!!

“I love my haters, they rage and rage and all they do is spreading my word”
― J.Y


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheBinary

   00:00   01.11.03   
אל הפורום  
  3. חח בבקשה :)  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   וד"א זה בשביל זה?
http://www.freewebs.com/avi-b/SKATER.html


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheBinary

   00:08   01.11.03   
אל הפורום  
  4. ראיתי את המשחק, כמה עצות בתכנות:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   דבר ראשון נכון יש למעלה Score ואחריו 0000 וזה לא עולה? שים את ה Text של ה 0000 כ Dynamic Text ותגדיר אותו למשתנה Score.
עכשיו כל פעם שאתה מרוויח נקודות, נגיד אני מרוויח מאה נקודות - תכתוב Score = Score + 10;
עכשיו זה יעלה
וגם אם אתה קופץ ובאמצע הקפיצה אתה שוב קופץ זה קופץ פעמיים
אז זה לא טוב
אז תעשה בהתחלת הקפיצה משתנה שקוראים לו jump והערך שלו זה true
ובסוף הקפיצה הערך false
ואז בפונקציה של הקפיצה תכתוב if (jump == false)
מקווה שיש מבין
תהנה


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net