אלכסנדר מוקדון - אל
אנטיוכוס - אל
פרעה - אלואלה רק האנשים שאתה אמור להכיר עוד מלימודיך בבית הספר.
כל אלה הכריזו על עצמם כאלים וסגדו להם כאלים.
אני לא אומר שהאנשים האלה טיפשים, הם האמינו במה שמקובל להאמין.
כפי שאתה מאמין היום בדברים שמקובלים... אתה מאמין שיש וירוסים ושיש אמבות ושיש יצורים אחרים שהם בלתי נראים... בימי קדם ובעת העתיקה לא ידעו בהכרח את הדברים האלה אז ייחסו אותם לכל מיני הסברים אחרים שהם מצאו... "אנחנו היוונים ניצחנו במלחמה, זה הרי ללא ספק כי התפללנו לארס אל המלחמה".
אני חוזר שוב לתחילת דבריי, נקודת המוצא שלך היא בעייתית ואתה לא יכול להשתמש בה להוכחה. אתה יוצא מנקודת שאם משהו עובר מדור לדור אז הוא בהכרח נכון.
לשאלתך למה מספרים את זה מדור לדור? כי כל דור מאמין לדור הקודם שהסיפור שסופר לו הוא אמת.
הנה תראה, סיפור עדכני... חלק מאמינים שטופאק לא מת... גם הם יספרו את זה לעוד אנשים שיספרו לעוד אנשים שיספרו לעוד אנשים וככה במשך כמה וכמה דורות.... והם באמת מאמינים בזה... אז מה? זה הופך את זה לנכון?
אתה יכול להאמין בקריעת ים סוף ואתה יכול לא להאמין בזה. זה לא רלוונטי.
מה שרלוונטי הוא שאתה מתייחס לזה כעובדה מוגמרת - קריעת ים סוף הייתה. וזו הנחת יסוד שגויה. אתה כן יכול לומר, סביר להניח שקריעת ים סוף אכן הייתה כי הרבה אנשים מאמינים בזה. על זה אפשר להתוכוח אבל בשום מקרה אתה לא יכול לומר שזה קרה בוודאות.
אגב, לא מזמן בערוץ הדיסקברי אם אני לא טועה הראו תוכנית על קריעת ים סוף... שם אחד הגאולוגים המכובדים ביותר בעולם טען שעצם זה שים סוף נמצא על השבר הסורי אפריקאי ייתכן מצב בו עקב רעידת אדמה הים נסוג ואיפשר מעבר של בני אדם וחציית הימה.
עכשיו תשוב שניה במונחים של ימי קדם, ראית תופעה "על טבעית" שאתה לא יכול להסביר אותה באותה עת.. מה אתה ישר חושב? אעעע - אל התגלה ואל הציל אותנו.
ועכשיו מגיע העניין העיקרי, אתה טוען א'... מישהו אחר טוען ב'.
אתה לא יכול להוכיח והוא לא יכול להוכיח.
ההבדל בניכם הוא שאתה טוען משהו שמתבסס על אמונה שזה דבר שקל מאוד להשפיע עליו. אדם ב' טוען טענה שקשורה בחוקי הטבע - גיאולוגיה.. אף אדם לא יכול לגרום לרעידת אדמה.
ולכן הטענה שלו מדעית יותר... נכונה או לא נכונה זה עניין אחר.
קאש-באק ישראלי: https://www.cashback.co.il/?uref=33330
קאשבק לAsos ואמזון דרך Ebates: https://goo.gl/MX87Y7 - מקבלים 10$ לאחר שימוש ראשון.