ABA


"|שאלה| איך הופכים תמונת תל מימד לאינטראקטיבית?"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון גרפיקה נושא #10213 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 10213
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   01:39   18.07.10   
אל הפורום  
  |שאלה| איך הופכים תמונת תל מימד לאינטראקטיבית?  
 
   נניח אני עושה בתל מימד גוף של אדם , ואני יכול לסובב אותו לכל כוון אפשרי מבחינתי, איך אני הופך בעצם שאם לוחצים על חלק כלשהו בגוף זה יבצע משהו שאני יגיד לן? אני מניח שזה קשור לתכנות אבל השאלה איך עושים את השילוב לזה? האם קודמים מבצעים מידול בתוכנת תל מימד ואז בעצם מתכנתים על גבי זה ?

אשמח לתשובה מפורטת כי זה משהו שמעניין אותי מאוד


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מה שאתה מחפש נקרא rigging Zippo  18.07.10 02:22 1
     לא כל כך הבנת אותי או שאני אותך , no_angel 18.07.10 19:07 2
         יש תוכנה שנקראת swift3D Zippo  18.07.10 19:30 3
             וואו עזרת לי המון אני רוצה להגיד לך מבחינת no_angel 18.07.10 23:24 4
             הנה כמה דוגמאות של רמה שאני מחפש מישהו no_angel 19.07.10 00:38 5
                 בוודאי. Zippo  19.07.10 22:42 6
                     המון תודה ,מצטער על האיחור בתגובה no_angel 22.07.10 11:27 7
                         מידול ארכיטקטוני הוא מאד טכני. Zippo  22.07.10 12:36 8
                             אני מאוד מעניין אותי דווקא הקטע של המידול עצמו no_angel 22.07.10 15:01 9
                                 תבדיל בין הדברים. Zippo  22.07.10 16:11 10
                                     האם אתה מכיר אתרים שאפשר להוריד כבר no_angel 25.07.10 21:33 11
                                         יש הרבה. הדברים האיכותיים תמיד בתשלום. Zippo  25.07.10 22:13 12
                                             חחחח כן , מצאתי אותו כמה יום לפני שאתה פרסמת את התגובה no_angel 30.07.10 16:18 13

       
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
7921 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   02:22   18.07.10   
אל הפורום  
  1. מה שאתה מחפש נקרא rigging  
בתגובה להודעה מספר 0
 
וזה לא בדיוק "תכנות" אלא setup.
השלבים באנימציה (שלא תמיד כרונולוגים, ולפעמים נעשים בצורה מקבילית)
הם (באופן מאד גס וכללי):

מידול
UV map & texturing
bones, weight maps & rig
model setup - IK/FK
animation
rendering

ברגע שיש לך אובייקט, הוא בנוי מנקודות ופוליגונים.
יש אובייקטים מיוחדים שנקראים "עצמות".
אתה בונה את העצמות האלו בתוך האובייקט, ולאחר מכן, אתה יכול לקבוע עד כמה תושפע כל נקודה מתנועה של העצם.
השלב הבא הוא מה שאתה קראת לו "תכנות".
בגדול, אחרי שלאובייקט יש עצמות, ואותן עצמות מחוברות לגוף ומשפיעות עליו,
אתה תרצה לקבע את העצמות כך שיזוזו בצירים נכונים ובסדר נכון.
תוכל לבנות באופן ידני מערכת "צירים ומנופים" שדרכם תוכל לשלוט במודל,
(IK = Inverse Kinematics, FK = Forward Kinematics)
או להשתמש בפתרונות אוטומטים (שמקלים את העבודה, אבל בדר"כ מוגבלים ומגבילים) חיצוניים (למשל התוכנה motion builder)

עוד דרך לגרום לאובייקט לזוז, היא morphs
שזה בעצם יצירת "מצב" נוסף של האובייקט.
ומעבר הדרגתי בין המצבים.
כמו למשל בהבעות פנים.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   19:07   18.07.10   
אל הפורום  
  2. לא כל כך הבנת אותי או שאני אותך ,  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   אני לא רוצה לעשות שהדמות לדוג' תעשה תנועות הליכה . נגיד תיקח בובה, אני רוצה לעשות שאפשר לבצע סיבוב 360 מעלות לראות את הדמות, בנוסף נניח לחצתי על האוזן שלו זה יבצע נניח זום מהיר ופתאום יראה לי מידול של האוזן כאובייקט 3D חדש למשל, כאילו שכל הגוף עצמו הוא אוסף של אובייקטים ממודלים שלכל אחד מהם אפשר להתייחס בנפרד כשרוצים וכגוף אחד בגדול.

הבנתי שאפשר לבצע זאת לדוג' באפליקציות כמו MAYA או StudioMax ולאחר מכן לשלב על זה תכנות FLEX כלשהו.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
7921 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   19:30   18.07.10   
אל הפורום  
  3. יש תוכנה שנקראת swift3D  
בתגובה להודעה מספר 2
 
היא באה כתוכנת stand-alone או כפלאגאין של studio max או lightwave
(דווקא ל-maya אין תמיכה מובנית)
התוכנה היא בעצם רינדור האובייקט לקובץ פלאש.
משם, תוכל לעשות כל מה שתרצה... בין אם ליצור ממשק אינטראקטיבי באקשן סקריפט \ FLEX \ או whatever...
הכל בגבולות הרנדר שיצרת ומגבלות הפלאש,
ואני מודע לעובדה שהידע שלי בתחום הזה מוגבל מאד,
ולצערי לא אוכל לעזור לך יותר מדי מכאן...
מה שאני כן יכול להגיד לך, שיש לך 2 אופציות.
1- לעבוד עם האובייקט ממש.
כלומר, לעבוד בסביבת תלת-מימד (OpenGL), עם האובייקט ממש.
כלומר רנדר ב-real-time, מה שמאפשר גמישות, אבל פוגם בריאליסטיות.
סביבה שכזאת לא יכולה לתמוך בתכונות ה"כבדות". כמו למשל חומרים רפלקטיביים, תאורה גלובלית (אם אני לא טועה, OpenGL מוגבלת ל-8 תאורות פשוטות בזמן נתון),
מפות דיספלייסמנט, באמפ, אנטי-אליאסינג, צל, קאוסטיקס, שבירת קרני אור (refraction), ועוד...
מה שמביא אותך לאפשרות השניה:
2- לעבוד עם רנדרים מוכנים מבעוד מועד.
בין אם באופן חלקי (סביבת תלת-מימד, אבל טקסטורה "צרובה", למשל...)
או פשוט "לעבוד על המשתמש" ולספק לו חומר מוכן לגמרי מראש, שנראה ריאליסטי ואמין, אבל מדובר במן "סרט אינטראקטיבי" שרק נותן תחושת תלת-מימד, אבל הוא לא תלת מימד באמת...

שוב, ממליץ בחום להרחיב את הידע דרך גוגל\וויקיפדיה, ושאר מקורות שיותר אמינים ומהימנים ממני.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   23:24   18.07.10   
אל הפורום  
  4. וואו עזרת לי המון אני רוצה להגיד לך מבחינת  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   כוון לפחות, אשמח אם תוכל להראות לי דוגמאות ברשת אם יש לך נגיד לשתי הדברים.

ועוד משהו שהייתי שמח אם יכול להגיד לי זה מה החברות המובילות בארץ לעיצוב תלת מימד בכלל או כמו שפרטת למעלה בפרט.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   00:38   19.07.10   
אל הפורום  
  5. הנה כמה דוגמאות של רמה שאני מחפש מישהו  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   נגיד להגיע לרמה כזאת של עיצוב:
http://files.turbosquid.com/Preview/Content_2009_07_15__07_43_07/testing0004.jpga4582fde-4ceb-4b40-b0aa-464980974a39Large.jpg


http://files.turbosquid.com/Preview/Content_2009_07_14__03_14_53/shop01.jpg3869e5c6-57a7-461f-be0e-99020faeebf1Large.jpg

יש כאלה רמות בארץ?


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
7921 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   22:42   19.07.10   
אל הפורום  
  6. בוודאי.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
אני לא מוצא שום דבר מיוחד בתמונות הנ"ל...
ואפילו פה בפורום מסתובבים אנשים שמסוגלים ליותר.

שאלת אם יש חברות ידועות בארץ.
אז ככה:
החברה הכי גדולה, מבחינת עובדים והיקף עבודה, היא snowball VFX
הם עובדים בשיתוף עם crew 972.
עוד חברה ברמה בינלאומית, היא JCS.
חברות מפורסמות אחרות (גם ברמה בינלאומית):
Graviti, jeronimo, פיצ'יפוי, ועוד...
התעשייה בארץ דווקא פורחת.
ויש המוני חברות קטנות יותר, וכן אמנים ברמה בינלאומית.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   11:27   22.07.10   
אל הפורום  
  7. המון תודה ,מצטער על האיחור בתגובה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   למה אין דברים מיוחדים?!
לדעתי להגיע לרמת ארכיטקטורה של בניין מבלי להתייחס לרינדור כרגע אני מדבר זה רמה מאוד גבוהה, הרינדור פחות קריטי לי בתור התחלה מאשר המידול עצמו.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
7921 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   12:36   22.07.10   
אל הפורום  
  8. מידול ארכיטקטוני הוא מאד טכני.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
אין פה יותר מדי "אומנות".
בדר"כ, הדמיות שכאלה נעשות לפי שרטוטים מוכנים של אדריכלים.
התוכנה הנפוצה ביותר במשרדי אדריכלות לשרטוט היא אוטוקאד.
לאחר שהשרטוט מוכן, ניתן לייצא אותו לפורמט שיקל על מידול לצורך הדמיה.
אגב,
בדר"כ, שולחים את זה לחברה\פרילאנסר חיצוני.
תשלום על הדמיה שכזאת תלוי במורכבות, וטווח המחירים (במקומות שאני נחשפתי אליהם) הוא 500$-2500$ להדמיה פשוטה.
כמובן שדברים מוכבים יותר עולים יותר.
זה שוק לא רע בכלל, ושקלתי לנסות קצת בעצמי בזמנו.

בכל אופן, העבודה היא מאד טכנית, אתה פשוט עובד לפי שרטוט מוכן.
מה גם, שלמדל מודל שכזה לבד, זה לא מרשים במיוחד.
סה"כ, עם הכלים שיש לך בתוכנות התלת-מימד, תבניות שחוזרות על עצמן,
ויש הרבה כאלה במודלים ארכיטקטונים (כמו חלונות, לבנים, עמודים, וכו'...),
מאד קלות למידול, ויש פלאגינים שפשוט עושים לך את העבודה.
דווקא לגבי רנדר, זה משהו שצריך להיות חשוב לך. מה שחשוב בהדמיה,
זה מה שהלקוח (שלא מבין) רואה. אז גם אם המודל לא מדויק, אבל הרנדר נראה ריאליסטי וטוב,
כנראה שזה ירשים אותו יותר מאשר מידול מדויק ורנדר פשוט שנראה מלאכותי.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   15:01   22.07.10   
אל הפורום  
  9. אני מאוד מעניין אותי דווקא הקטע של המידול עצמו  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   הקטע של הרינדור ברור שזה הכי חשוב בסופו של דבר כי כמו שאמרת, זה כמו ההבדל בין ורפא פלסטי טוב לבין אחד מצויין.

אני פשוט ניסתי להבין אם זה אנשים שונים שמכינים את הדברים ולא אותו דבר.
אז להבנתי שתי אנשים שונים מכינים את המידול ואת הרינדור.

עד פה אני די ידעתי ואתה חידדת לי הכל טוב מאוד , עכשיו להכניס על גבי העצם הזה תיכנות של Flash זה בעיה ?כלומר שהמודל אחרי הרינדור יהיה אינטראקטיבי ואם אני ילחץ על משהו זה יחזיר לי תשובה כלשהי שאני ירצה בחלונות


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
7921 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   16:11   22.07.10   
אל הפורום  
  10. תבדיל בין הדברים.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
יש תוכן, ויש ממשק.
את התוכן, בין אם זה טקסט, וידאו, או מודל תלת-מימד.
בין אם זה נעשה ע"י אדם יחיד, או שהעבודה מתחלקת בין מספר אנשים.
זה לא קשור לממשק.

פעולות דינמיות (תלויות בקלט מהמשתמש), לא קשורות (באופן ישיר) לתוכן שאותו המשתמש צורך.
אז אם תרצה לעשות משהו כזה בפלאש, תצטך לייבא את התוכן (כלומר המודל) לפלאש,
ומשם לעבוד על ממשק דינמי בכלים של פלאש.
כלי שעוזר להעברת התוכן, הוא swift3D של חברת electric rain, שציינתי מקודם.
אבל אל תערבב בין הנושאים.
כל תחום עומד בפני עצמו.
ופלאשיסט טוב, ידע לבנות ממשק אינטראקיבי מכל תוכן, ולא משנה מה התוכן הזה.
גם אם הוא לא מסוגל ליצור את התוכן בעצמו.

דבר נוסף שחשוב לציין:
לפי מה שאני מבין, אתה רוצה שיראו איכות רנדר ריאליסטית בממשק "פלאשי".
ובכן, פלאש "טהור" הוא וקטורי. וכמעט בלתי אפשרי להציג מראה ריאליסטי בצורה וקטורית.
וגם אם היה אפשרי, סביר להניח שזה היה כבד מדי. הרבה יותר מדי.
לכן מה שאתה רוצה, הוא תוכן מרונדר מראש.
סרטונים, שאולי יהיו עם שקיפות אלפא כדי שלא תהיה להם "צורה מרובעת", אבל עדיין מרונדר מראש.
כלומר, אין שום קשר בין התלת-מימד לפלאש.
אתה תצטרך לרנדר מראש בצורה רגילה לחלוטין את המודל, ואת האנימציה, ורק לאחר מכן לסדר הכל בקובץ פלאש כסרטונים ותמונות.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   21:33   25.07.10   
אל הפורום  
  11. האם אתה מכיר אתרים שאפשר להוריד כבר  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   דברים לדוג' ורק להפעיל את הרינדור אצלי או משהו כזה? אבל ברמת בניינים ובתים ולא סתם חפצים
האם יש אתרים שנותנים כאלה דברים?(לא בתשלום כמובן עדיף)


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
7921 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   22:13   25.07.10   
אל הפורום  
  12. יש הרבה. הדברים האיכותיים תמיד בתשלום.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
אחד האתרים החביבים עליי הוא טורבו-סקוויד
http://www.turbosquid.com
זה מן שוק של מודלים.
כל אחד יכול ליצור מודלים ולמכור אותם.
ממש כמו אי-ביי של התלת-מימד.

אני בטוח שאם תחפש בגוגל תמצא אתרים נוספים.

עריכה:
נכנסתי לאתר, ופתאום אני קולט את התמונות שפרסמת פה.
אז אני מניח שאתה כבר מכיר אותו.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no_angel
חבר מתאריך 20.3.02
4989 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   16:18   30.07.10   
אל הפורום  
  13. חחחח כן , מצאתי אותו כמה יום לפני שאתה פרסמת את התגובה  
בתגובה להודעה מספר 12
 
   כנראה , כן מצאתי ודברתי עם אחד מהעצבים שמה על כמה זמן זה לוקח וכו'. מסתבר למדל נגיד אל מלון הBelaggio שהוא עשה שמה לקח לו בערך יומיים עבודה והייתי בטוח חודשיים.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net