ערכתי לאחרונה בתאריך 25.07.07 בשעה 23:53 בברכה, Zippo
ברחו לך כמה אותיות... חחח אני לא הולך לנסות לשכנע אותך. ואת האמת, שעדיף ללמוד מאיה או מקס מהסיבה הפשוטה שהם יותר פופולריות ולכן יקלו עליך במציאת עבודה בתחום.
אבל אם כבר מדברים על עבודה, כל מקום רציני משתמש בהרבה תוכנות שונות.
וגם אם הפייפליין הוא מקס או מאיה, עדיין הרבה תוכנות משמשות לתהליך.
כל תוכנה, והיתרונות והחסרונות שלה...
למשל, יתרון שקיים נכון להיום רק בלייטווייב, הוא אנדומורפים.
בניגוד למורפים רגילים, אנדומורפים שומרים יחסיות, ולכן אתה יכול להוסיף גאומטריה שתתנהג לפי המורפים.
מה זה אומר, למשל לעשות הבעות פנים, בדמויות רזולוציה גבוהה זה יכול להיות מסובך.
אבל בלייטווייב, אתה יכול לעשות את כל המורפים על מש מאד בסיסי, ולהמשיך למדל ולהוסיף גאומטריה אחר-כך. ועדיין כל המורפים יעבדו טוב. אולי טוויקים קטנים, אבל בגדול זה חוסך המון עבודה.
וגם חסרונות יחסיים יש, למשל משהו שהייתי מאד רוצה לראות בלייטווייב, הוא פיקסל דיספלייסמנט.
במאיה יש, למה לא לייטווייב. (ברור שיש דיספלייסמנט רגיל, וגם נורמל מאפינג ובאמפ...)
בכל אופן, לייטווייב היא בהחלט תוכנה טובה.
אל תזלזל.
ודווקא הממשק שלה הוא יתרון יחסית להרבה תוכנות.
ההבדל המרכזי הוא שהיא מחולקת לשתי תוכנות.
מודלר ולייאאוט.
במודלר אתה עושה את כל עבודת המידול, וכל העבודה שקשורה להתעסקות בפוליגונים ונקודות בודדות. (פריסות UV, משקלים וכו'...)
בלייאאוט אתה עושה את כל העבודה שמסביב.
טקסטור, ריג, אנימציה, אפקטים, רנדור וכו'...
זה מאד מקל על המחשב. הוא לא צריך להציג לך את כל המידע של פוליגונים ונקודות ביחד עם האפקטים.
חסכוני.
בכל אופן No.2, כל בחירה תהיה לגיטימית. אין תוכנה יותר טובה.
לפעמים (רק לפעמים) יש תוכנה יותר מתאימה לעבודה מסוימת...
טוב, מספיק בלבלתי ת'מוח...
לילה טוב.