"מדריך ליצירת אנימציה תלת מימדית בLW ויצוא שלה לקובץ GIF"
גירסת הדפסה   שלח לחבר   אשכול בארכיון - לקריאה בלבד
 
   
קבוצות דיון גרפיקה נושא #13511 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש  
אשכול מספר 13511
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
6669 הודעות
   18:45   05.11.07   
אל הפורום  
  מדריך ליצירת אנימציה תלת מימדית בLW ויצוא שלה לקובץ GIF  
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 05.11.07 בשעה 23:33 בברכה, Zippo
 
מדריך ליצירת אנימציית GIF תלת מימדית עם LIGHTWAVE

הקדמה:
זהו מדריך שמסביר בצורה טכנית ומפורטת את תהליך היצירה וההעברה של האנימציה מלייטווייב לתוכנה אחרת (פוטושופ במקרה הזה).

זה לא מדריך למידול, או טקסטור, ולכן העבודה עצמה לא תהיה מסובכת.
מבנה המדריך יהיה מורכב מיצירת מודל פשוט. שינוי של חלק משטחו על ידי קביעה של חומר אחר (SURFACE).
אני לא אשתמש בטקסטור UV, כי זאת לא מטרת המדריך, ולכן הטקסטור יהיה הכי פשוט שאפשר.
אני יוסיף מורף יחיד לצורך האנימציה. בלייאאוט אני יעשה אנימציה בשימוש עם אובייקט NULL כעוגן, והאובייקט שלנו מסתובב סביבו ועושה את המורף.
כמובן שנדאג שהתנועה תהיה סירקולרית, משמע, שהאנימציה מסתיימת במצב ההתחלתי, ונוצרת תחושת המשכיות בלולאה.
נבצע תאורה פשוטה, והגדרות מצלמה ורנדר מאד פשוטים.
נייצא את הפריימים כקבצי PSD לפוטושופ ואימאג' רדי עם ערוץ אלפא שישמש אותנו כמאסק. ובסופו של דבר, ניצור את האנימציה עם רקע מעניין.

לפני שנתחיל, אני רוצה להתנצל מראש. אני לא בטוח שאני זוכר את המיקומים של כל הכלים ואת המיקום שלהם, לכן אני אשתמש בקיצורים שיצרתי לי והתרגלתי אליהם.
אני יצרתי קובץ קונפיגוריישן למקשים. תוכלו להשתמש בקובץ שיצרתי, ובצורה הזאת לחסוך את החיפוש המייגע אחר כפתורים ופשוט להשתמש בקיצור מקלדת.
בכדי להשתמש בקיצורים שיצרתי, תורידו את הקובץ הבא (כמה לינקים - כולם אותו דבר):

http://rapidshare.com/files/67566928/LW_Keys_Configuration.rar.html
http://www.f2h.co.il/966556
http://www.badongo.com/file/5015251

בכדי לטעון את קיצורי המקשים, תפתחו את המודלר (אלה קיצורים למודלר בלבד. לא ללייאאוט)
לחצו ALT+F9
LOAD
ותטענו את קובץ ה-CFG שחילצתם מתוך הארכיון.

עצה אחרונה לפני שנתחיל, במודלר יש 4 חלונות שמראות את המודל ושטח העבודה מכיוונים שונים. כדי להתמקד על חלון מסוים, פשוט תעבירו את העכבר מעל אותו חלון, ולחצו על המספר 0 שנמצא ב-NUMPAD (המספרים שמסודרים מימין למטה על המקלדת).
לחצו שוב על 0 כדי לחזור לארבעת החלונות.

נתחיל.

שלב א' - מידול:

אנחנו נמדל כדור, פשוט מאד.
תחת הטאב: Create, קיים כפתור Ball לחצו עליו.


(קיצור דרך SHIFT+O).

לחצו על האות N (על מנת לפתוח את הטבלה הנומרית של הכלי, אנחנו נשתמש בזה הרבה)
אתם אמורים לראות חלון כזה:

יש ללחוץ על TESSELLATION ולשנות את מספר הסגמנטס ל-2.
תקבלו משהו כזה:

ללחוץ רווח או אנטר לאישור.

שלב ב' - קביעת חומרים שונים למשטחים:

כעת, בצעו בחירה של כל הפוליגונים שיוצרים יחד מחומשים. (או איך שבא לכם האמת... אני בכל אופן עשיתי ככה...)

העברה בין מצבי בחירה (פוליגונים-נקודות-אדג'ים) מתבצעת ע"י רווח
וכשסיימתם לבחור את כולם לחצו על האות Q ויפתח לכם החלון הבא:

תשנו שם וצבע. אם בא לכם, תוכלו לשנות עוד דברים. זה לא עקרוני, ניכנס לעומק הטקסטור יותר מאוחר.

זה מה שיצא לי בינתיים:

שלב ג' - יצירת מורף:

עכשיו תלחצו על האות W, ויפתח לכם החלון הבא:

*במידה ואתם רואים משהו אחר שכתוב בחלון הזה, לחצו רווח עד שתגיעו לסטטיסטיקות של פוליגונים.

תסתכלו על השורה שכתוב: Surf: Default
אם כתוב לכם משהו אחר, יש חץ שחור קטן בימין השורה, תבחרו דיפולט.
בכל אופן, לחצו על הפלוס הקטן משמאל לשורה, זה יבחר את כל הפוליגונים שלא צבענו.
יש לוודא שאין אף פוליגונים אחרים בחורים. בכדי לזרוק כל בחירה קודמת, יש ללחוץ על המקש של סימן השאלה: ? (יותר נכון נקודה, זה לחיצה ללא SHIFT).

עכשיו, תסתכלו לחלק השמאלי התחתון במסך.
כרגע האות W לחוצה (עבור WEIGHT)
תעבירו ל M עבור MORPH
וצרו מורף חדש.

אמור להיפתח לכם החלון הבא:

תנו שם למורף אם תרצו, ולחצו CREATE. (אפשר לסגור את החלון לאחר מכן)
עכשיו, בעצם, כל שינוי שנעשה, יהיה מורף של האובייקט.

חפשו בתחתית המסך את הכפתור MODES -


תעבירו למצב ORIGIN או PIVOT (לא משנה איזה מהם)
מה שזה אומר, שכלים שתשתמשו בהם עכשיו, יפעלו סביב ראשית הצירים

נקח את הכלי SIZE, הכפתור נמצא תחת הטאב MODIFY


או קיצור מקשים SHIFT+H

ופשוט תגררו עם העכבר עד לקבלת תוצאה כזאת פחות או יותר:

רווח לאישור הפעולה וזריקת הכלי.

שלב ד' - אנימציה.

תשמרו את המודל.
תסתכלו בפינה הימנית העליונה במסך.
יש כפתור קטן עם חץ עליו, לחצו עליו ובחרו באופציה: Send Object to Layout

עכשיו תפתח לכם התוכנה השניה. LAYOUT.

דבר חשוב!
אין UNDO לכל דבר בתוכנה.
אם הרסתם אנימציה, אז זה צריך לתקן. ולפעמים זה לוקח הרבה זמן וזה מעצבן.
אז לפחות לחבר'ה המתחילים שעושים את המדריך, תשמרו אחרי כל שלב.
אפשר לשמור פשוט עם לחיצה על S או שמירה בשם SHIFT+S.

נמשיך, אני אוהב לעבוד עם שני חלונות, חלון משתנה משמאל. אני מחליף בין המבטים השונים עם המספרים ב-NUMPAD ומימין מבט SCHEMATICS.

תבחרו את האובייקט (אם מסיבה כלשהיא הוא לא בחור...)
ושימו לב שמצד שמאל למטה יש חלון ערכים שמשתנה עם כל לחיצה על מקש הרווח.
הזנתי מטר וחצי ב-Z כמובן ב-POSITION.

עכשיו נוסיף NULL. נולים הם בעצם אובייקטים וירטואלים. הם לא קיימים ולא מתרנדרים (לא בלי תוספת... למשל הייפרווקסלס)
והם ישמשו אותנו עכשיו כמערכת צירים לאנימציה שלנו.

תחת הטאב הראשון (ITEMS) יש כפתור ADD-->OBJECTS-->ADD NULL

יפתח לכם חלון.

אתם מוזמנים לשנות את השם אם בא לכם... בסצנות מסובכות עם הרבה נולים, זה עוזר לתת שמות הגיוניים לפי התפקיד שכל אחד עושה.
יצא לי כבר לעשות סצנות עם עשרות נולים שונים.
אבל פה we'll keep it simple
רק נול אחד.

הוא יווצר בראשית הצירים, והוא נראה כמו פלוס תלת-מימדי כזה.
עכשיו תסתכלו על חלון הסכמטיקס.
תבחרו את האובייקט שלנו, ועם CTRL לחוץ תלחצו על ה-NULL.

רואים את החץ שהתווסף? זה אומר שהאובייקט הוא CHILD של ה-NULL.
זה אומר שכל פעולה שתעשו על הנול תשפיע גם על הילד שלו. על האובייקט.

עכשיו נצטרך לחשוב כמה פריימים לעשות את האנימציה. 16 פריימים נראים לי מספיקים.
פשוט תשנו על הטיים-ליין למטה את מספר הפריימים. (ברירת המחדל היא 60 אם לא שיניתם משהו בהגדרות)

עכשיו, נחיל את המורף שיצרנו על האובייקט.
האובייקט עדיין בחור. (אם לא תבחרו אותו)
ותלחצו P עבור PROPERTIES
בחלון שיפתח יש מספר טאבים. תעברו מ-GEOMETRY ל- DEFORM

תלחצו על הכפתור: Add Displacement
ותבחרו את האופציה Morph Mixer מהרשימה.

דאבל קליק על השורה שהתווספה לרשימה תעלה לכם את החלון הבא:

לחצו על הכפתור עם ה-"E" הקטנה (ENVELOP). יפתח לכם חלון של גרף אדיטור.

מה שנעשה, נוסיף קי-פריימס שיבנו את האנימציה. יש לנו כבר קי-פריים אחד בפריים 0, עם 0% מורף.
אנחנו כמובן רוצים שהאנימציה תסתיים כמו שהתחילה, בשביל הלופ.
אז נוסיף קי-פריים אחת בפריים 16 עם 0% מורף. וקי-פריים אחד בפריים 8 עם 100% מורף.

פשוט לחצו על הכפתור Keys-->Create Key

עכשיו הגרף של המורף שלנו נראה ככה:

אבל זה לא טוב לנו.
אני רוצה אנימציה חלקה. ואם תסתכלו טוב, תראו שהגרף מתעקל יפה באמצע, אבל לא בחיבור בין הסוף להתחלה. משהו כזה:
ואנחנו רוצים שוא יהיה יותר חלק. משהו כזה:

בשביל זה יש התחתית החלון מימין כמה דברים שנוכל לשנות.
דבר ראשון תבחרו את שלושת הקי-פריימס שלנו. גרירה עם לחצן ימני לחוץ.
ועכשיו תשנו את הערך ב-TENSION מ-0 ל-1.
זה יתן לנו מן אפקט ease in - ease out
וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים.

תסגרו את החלונות הפתוחים.
עכשיו אני רוצה ליצור את הסיבוב של הכדור סביב עצמו.
מכיוון שיצרנו את הכדור שלנו בצורה שהוא נבנה ממחומשים, כל חמישית סיבוב הוא נראה אותו דבר.
360 מעלות לחלק לחמש זה 72.
תעבירו את סמן הזמן בטיים-ליין לפריים 16 (עד עכשיו היינו על פריים אפס)
זוכרים את חלון הערכים משמאל למטה? יופי. אני רוצה שתלחצו רווח עד שתגיעו ל- ROTATION
תבחרו את האובייקט שלנו, וליד האות "H" בחלון הערכים (סמייצגת סיבוב HEADING של האובייקט) תכניסו את הערך 72.
אנטר יעביר אותכם לערך הבא שאני לא רוצה לשנות.
אז תלחצו עוד פעם אנטר.

עכשיו תחזרו לפריים 0. בלי סיבה מיוחדת. אני תמיד חוזר לפריים אפס כדי שאני לא אתבלבל יותר מאוחר ויהרוס משהו בפריים מתקדם.

מה שאני רוצה לעשות עכשיו זה לשכפל את האובייקט שלנו.
אני רוצה שני כדורים-כוכבים מסתובבים סביב עצמם וגם סביב הנול תוך כדי המורף שיצרנו.
אז בחלון הסכמטיקס תקליקו קליק ימני על האובייקט שלנו, ותבחרו ב-CLONE.

הוא נוצר בדיוק עם כל ההגדרות שיצרנו לאובייקט הקודם.
אם אתם זוכרים, בהתחלה שמנו את האובייקט מטר וחצי על ציר ה-Z
ואני רוצה שהכדור הזה יהיה בדיוק בכיוון הנגדי.
אז בפריים 0, תשנו את ה-POSITION של האובייקט החדש שלנו למינוס 1.5M

אבל אנחנו גם רוצים שהאובייקטים יסתובבו סביב ה-NULL.
אז עכשיו תבחרו את ה-NULL.
תעברו לפריים 16 שוב.

ואנחנו רוצים חצי סיבוב, שיראה בסוף האנימציה שהכדור הראשון נמצא במקום של השני. ולהיפך.
לכן תזינו ב-ROTATION ליד ה-"H" את הערך 180 מעלות.
שוב, שימו לב לא לדפוק ערכים אחרים וללחוץ כמה "אנטרים" שצריך.

שלב ה' - תאורה טקסטור ורנדר:

הנושאים האלה תמיד הולכים ביחד.
צריך להתאים את התאורה לחומרים שבסופו של דבר מחזירים אור בצורה זאת או אחרת.

דבר ראשון, נקבע צבע סביבתי.
הדיפולט הוא שחור. אפשר גם לשים תמונה או טקסטורה פרוצדורלית תלת-מימדית.
נכון לעכשיו אני רוצה להשאיר את זה פשוט.
נעשה סביבה לבנה.
לחצו CTRL+F5
יפתח החלון הבא:

תשנו את ה-BACKGROUND COLOR משחור ללבן, ותסגרו את החלון.

עכשיו אני רוצה להוסיף תאורה גלובלית.
בשביל זה ניכנס ל-RENDER GLOBALS.
בפינה השמאלית העליונה של המסך יש כפתור RENDERING, ודרכו נכנס לחלון הרנדר גולבלס.
יפתח לכם חלון גדול, וחוץ מתאורה יש פה הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם. אז אני יעבור על כל הדברים, שרובם קשורים לרינדור ולאו דווקא לתאורה.
זה החלון:

בטאב הראשון של הרנדר נצטרך לשנות כמה דברים.
אנחנו רוצים לרנדר מפריים 0 עד פריים 15 (פריים 16 ופריים 0 הם בעצם זהים לחלוטין. אנחנו לא צריכים פריים כפול)
אנחנו רוצים שהתאורה תעשה צללים, ולכן נדליק SHADOWS.
אולי אני אשתמש בהשתקפות בטקסטור, אז נדליק גם ריפלקשן.
ואוקלוז'ן זה הצל של התאורה הגלובלית.

ריי ריקושן לימיט, זה אומר כמה פגיעות קרניים לחשב.
כרגע, זה על 16. זה אומר שהאור שמגיע מהתאורה מוקפץ חזרה מאובייקט לאובייקט 16 פעמים. זה מיותר לחלוטין וצורך הרבה זמן רנדור.
אני בדר"כ שם על 4.

בטאב השלישי, זה הטאב של התאורה הגלובלית.
קודם כל צריך להדליק אותה.
כמו שאמרנו, שומרים על פשטות, אז שיהיה תאורה מהרקע, ולא סתם חישוב מסובך שאנחנו לא צריכים.
אני בינתיים לא נוגע בעוצמה. נראה איך זה יסתדר עם הטקסטור. אולי נשנה אח"כ.
ו- rays per evaluation שולטים על האיכות.
יותר קרניים, תוצאה יותר חלקה. פחות קרניים, תוצאה יותר "מגורענת".

בסופו של דבר, הטאב הרביעי, איך ואיפה לשמור.
אני שומר כ-PSD. ההבדל בין PSD32 ו- PSD24 הוא שיש ערוץ נוסף ב-PSD32. ערוץ אלפא.
ולכן אני בוחר אותו.
כמובן צריך לקבוע נתיב.
חשוב לשמור בתיקייה ריקה בלי קבצים אחרים בפנים. תצרו אפילו תיקייה חדשה בשביל זה.

ושימו לב, למטה יש FORMAT. שימו לב שיש XXX. אחרי השם. אחרת הקבצים ישמרו ללא סיומת.

אפשר לסגור את החלון.
עכשיו אני רוצה לשלוט על זווית המצלמה. על הגודל. ועל הפתיחה של העדשה.
תוודאו שאתם על פריים 0. 6 ב-NUMPAD זה מבט המצלמה.
תוודאו שהמצלמה בחורה. (SHIFT+C)

תלחצו P ל-PROPERTIES.
יפתח החלון הבא:

כרגע נשנה רק חלק מהדברים שצריך. בכדי לחסוך זמן רנדר אני לא אשים עכשיו אנטיאליאסינג.
סימנתי לכם את הדברים ששיניתי.
סוג מצלמה: פשוט חישוב יותר יעיל ברנדר כשיש שינוי בפתיחה של העדשה.
שמתי פתיחה של 14 מילימטר. שזה ממש פרספקטיבה קיצונית כמעט. 10 מ"מ זה FISH EYE
ושיניתי את הגודל של הרנדר למשהו שיתאים לי.

אפשר לסגור את החלון.
עכשיו נסדר את הזווית.
תגררו בחלון. גרירה עם כפתור ימני, מזיזה למעלה-למטה. כפתור שמאלי ימינה-שמאלה.
רווח כדי לעבור למצב סיבוב. תשחקו ככה עד שתגיעו לזווית נוחה ומעניינת לרינדור.
אני הגעתי לזווית הזאת:

אתם יכולים להגיע לאיזה זווית שאתם רוצים. רק תקפידו שבפריימים אחרים האובייקטים לא יברחו לכם מהתמונה.
נעשה רנדור נסיון.
תלחצו F9
הנה מה שיצא בינתיים:

כמו שאתם רואים זה ממש שרוף. עכשיו נתקן קצת את החומרים.
מכיוון שזה תהליך של ניסוי וטעיה, ומכיוון שאני לא מתכוון ללמד במדריך הזה טקסטור, אני פשוט אראה לכם תמונה של ההגדרות שקבעתי ל-2 החומרים השונים שלנו.

וזאת התוצאה לבינתיים:

מי שרוצה להשקיע יכול לשנות את התאורה הרגילה. נכון לעכשיו אני לא רואה צורך בזה.
אני פשוט ימשיך עם מה שיש.

אחרי כל הרינדורים שעשינו לנסיונות בתהליך הטקסטור, אפשר לשים אנטיאליאסינג ולרנדר את כל הסיקוונס.
תבחרו שוב את המצלמה, ולחצו P ל- PROPERTIES.

עכשיו נשים אנטיאליאסינג.

ואנחנו מוכנים לרנדר.
תשמרו את הסצנה.
וגם תעשו Save-->Save all Objects
כדי שההגדרות של החומרים ישארו שמורים באובייקטים.
ותלחצו F10.

התוכנה תשאל אותכם אם לרנדר עד סוף הטיים-ליין. שאמור להיות עד 16.
אבל קבענו מראש שצריך לרנדר רק עד 15.
אז תענו לא.

ותחכו קצת.

בסוף הרנדר תסגרו את התוכנה.

שלב ו' - פוטושופ:

תפתחו את כל הפריימים בפוטושופ.
אתם יכולים ליצור אקשן לפעולה הבאה שצריכה להיעשות עבור כל פריים.

תעברו לטאב הערוצים בחלון השכבות.
CTRL+CLICK על ערוץ האלפא.
תעברו חזרה לטאב השכבות.
דאבל קליק על השכבה כדי לשחרר אותה.
ולחצו על כפתור המסכה.

זהו. לשמור ולסגור.
תעשו את זה עבור כל הפריימים.

תעברו לאימאג' רדי.
File-->Import-->Folder as Frames

משום מה הפריים הראשון תמיד נשאר ברקע.
פשוט תבטלו את הויזיבליטי שלו בשאר הפריימים.

תעבירו את כל העסק לפוטושופ.
בפוטושופ, הכנסתי תמונה ברקע.

תרגישו חופשי להתפרע ולהכניס תמונות אחרות או אפילו סתם קשקושים עם מברשות.

עשיתי CROP כדי להוריד חלקים שלא צריך. ומכאן אפשר להחזיר לאימאג' רדי בשביל לשמור את האנימציה.
אני אישית מעדיף לשמור את האנימציה באנימיישן שופ.

התוצאה הסופית:

פורסם במקביל בפורום מדריכים





  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
מדריך ליצירת אנימציה תלת מימדית בLW ויצוא שלה לקובץ GIF Zippo  05.11.07 18:45 כותרת
  W0O0O0o0o0W גלעד איזו השקעה!!!! חחחח Avi139  05.11.07 18:54 1
  פששש איזו השקעה! סחטיין עליך! AqUa  05.11.07 19:13 2
  מדהים kutumaster  06.11.07 00:40 3
  איזו השקעה :) תודה רבה בחור טוב 06.11.07 02:02 4
  WOW כנס Carlito 06.11.07 02:19 5
  פיי יא אללה תודה רבה יא מלך Tdirtbag13 06.11.07 02:53 6
  וואו! תודה!!! :}}}} חורף  06.11.07 11:02 7
  נראה מדריך משובח ומושקע Z-F  06.11.07 11:30 8
  באמת WOW אחד גדול !!! Crow  06.11.07 13:36 9
  פי איזו השקעה =] תודה רבה.. אני אשתמש כשהתוכנה תרד =] LamerKiller 06.11.07 18:10 10
     אמממ... אני שמח שתשתמש בזה. אבל... Zippo  06.11.07 19:11 11
         תודה רבה אחי =] אני יעלה לפה מה שיצא כשאני אדע קצת יותר LamerKiller 06.11.07 19:15 12
  wow השקעה מדהימה, תודה רבה thedoc  08.11.07 09:13 13
  וואו כל הכבוד לך! Pyro  08.11.07 21:19 14
  ענק! תודה רבה! לא יצא לי לנסות אבל עשית לי חשק :) asco88  08.11.07 22:40 15
  זיפ יש מצב שתעלה שוב את קובץ קיצורי המקשים? תודה SaliHack  10.10.08 17:00 16
     בוודאי. Zippo  12.10.08 10:44 21
  איזו השקעה, חתיכת מדריך! תודה רבה! וברשותך שאלה: x_CeNtAuR_x  11.10.08 19:43 17
     הכל אפשר לעשות. השאלה כמה זמן זה יקח. Zippo  11.10.08 20:35 18
  כל זה רק בשביל שהכדורים יסתובבו? אבל אחלה השקעה.. סחטיין SilverArt  12.10.08 05:13 19
     כל זה כדי להסביר את העיקרון של בניית אנימציה 3D Zippo  12.10.08 10:29 20
  מדהים תודה רבה גלעד! BooMDS 12.10.08 14:18 22

     
Avi139 
חבר מתאריך 1.8.02
39273 הודעות
   18:54   05.11.07   
אל הפורום  
  1. W0O0O0o0o0W גלעד איזו השקעה!!!! חחחח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
אני לא מאמין, חתיכת מדריך! אין ספק אחלה בחור אתה, אחלה השקעה
ואני שמח שמישהו פה דואגל לצד של ה3D ! כל הכבוד אחי, באמת מדריך מושקע!

אני רץ ללמוד נראה לי כבר עכשיו


                                    (ניהול: מחק תגובה)
AqUa 
חבר מתאריך 10.9.03
8464 הודעות
   19:13   05.11.07   
אל הפורום  
  2. פששש איזו השקעה! סחטיין עליך!  
בתגובה להודעה מספר 0
 


                                    (ניהול: מחק תגובה)
kutumaster 
חבר מתאריך 19.9.06
17071 הודעות
   00:40   06.11.07   
אל הפורום  
  3. מדהים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   תיהיה לי בריא אחי
עכשיו אני רואה כמה עבודה זה להכין כדור אחד
ואתה מכין פה חתימות בקצב
תותח אמיתי,
משקיע זמן בפורום
תודה לך


                                    (ניהול: מחק תגובה)
בחור טוב

   02:02   06.11.07   
אל הפורום  
  4. איזו השקעה :) תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                    (ניהול: מחק תגובה)
Carlito

   02:19   06.11.07   
אל הפורום  
  5. WOW כנס  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   זה המדריך הכי מושקע שראיתי בחיים שלי נקודה!
תודה רבה גילעד!


                                    (ניהול: מחק תגובה)
Tdirtbag13
חבר מתאריך 2.8.02
   02:53   06.11.07   
אל הפורום  
  6. פיי יא אללה תודה רבה יא מלך  
בתגובה להודעה מספר 0
 


                                    (ניהול: מחק תגובה)
חורף 
חבר מתאריך 31.7.02
64899 הודעות
   11:02   06.11.07   
אל הפורום  
  7. וואו! תודה!!! :}}}}  
בתגובה להודעה מספר 0
 




.The trouble with life is there's no background music

                                    (ניהול: מחק תגובה)
Z-F 
חבר מתאריך 18.3.02
43939 הודעות
   11:30   06.11.07   
אל הפורום  
  8. נראה מדריך משובח ומושקע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 06.11.07 בשעה 11:33 בברכה, Z-F
 

עכשיו רק צריך להתחיל לעבוד עם LW:}





                                    (ניהול: מחק תגובה)
Crow 
חבר מתאריך 17.3.02
49615 הודעות
   13:36   06.11.07   
אל הפורום  
  9. באמת WOW אחד גדול !!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני לא מתעסק עם תוכנות ה- 3D למינהם (בינתיים)
אבל חתיכת מדריך, כל הכבוד


..:: 2bcrow.com ::..

                                    (ניהול: מחק תגובה)
LamerKiller
חבר מתאריך 13.4.03
133 הודעות
   18:10   06.11.07   
אל הפורום  
  10. פי איזו השקעה =] תודה רבה.. אני אשתמש כשהתוכנה תרד =]  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

הקשיבו עוד רגע
לפני שאתם מורידים את המכנסיים
ישמעאל ויצחק אחים היו
ואב לנו אחד בשמים
לא ידי הילדה שלי
גירשו את ילדיכם
לא הפה שלי שהיה חתום
אמר ג'וקים עליכם
לא הרגליים העייפות שלי
צעדו בחברון ובשכם
ולא בעלי בכיסא הגלגלים
הוא הסיוט הציוני שלכם


                                    (ניהול: מחק תגובה)
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
6669 הודעות
   19:11   06.11.07   
אל הפורום  
  11. אמממ... אני שמח שתשתמש בזה. אבל...  
בתגובה להודעה מספר 10
 
היעוד של לייטווייב הוא רחוק מלהיות לאנימציית גיף.
והתוכנה כל כך יותר מורכבת ממה שאני יכול אפילו להתחיל לנסות להסביר פה.

עצה שלי: תלמד קודם את הבסיס לתוכנה. (למרות שאני מסביר פה הכל. כל לחיצה, קיצור, כפתור וסיבה)
אבל יהיה חכם להעיף מבט פה:
https://rotter.name/nor/graphics/13195.shtml

במיוחד החלק הראשון מפה:
http://www.planetnana.co.il/levoren//3D_GARAGE.html

שמסביר על ניווט בתוכנה (שלא הסברתי, ואם אתה פותח אותה פעם ראשונה אולי תסתבך...)
ובגדול את כל הבייסיקס.

בהצלחה.
ודלת הת.ד. שלי תמיד פתוחה אם תצטרך עזרה או הסברים!
בהצלחה.




                                    (ניהול: מחק תגובה)
LamerKiller
חבר מתאריך 13.4.03
133 הודעות
   19:15   06.11.07   
אל הפורום  
  12. תודה רבה אחי =] אני יעלה לפה מה שיצא כשאני אדע קצת יותר  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  

הקשיבו עוד רגע
לפני שאתם מורידים את המכנסיים
ישמעאל ויצחק אחים היו
ואב לנו אחד בשמים
לא ידי הילדה שלי
גירשו את ילדיכם
לא הפה שלי שהיה חתום
אמר ג'וקים עליכם
לא הרגליים העייפות שלי
צעדו בחברון ובשכם
ולא בעלי בכיסא הגלגלים
הוא הסיוט הציוני שלכם


                                    (ניהול: מחק תגובה)
thedoc 
חבר מתאריך 7.5.06
265 הודעות
   09:13   08.11.07   
אל הפורום  
  13. wow השקעה מדהימה, תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                    (ניהול: מחק תגובה)
Pyro 
חבר מתאריך 26.10.06
4763 הודעות
   21:19   08.11.07   
אל הפורום  
  14. וואו כל הכבוד לך!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מדריך מושקע בטירוף..
אני אומנם לא משתמש בתוכנה אבל אני בטוח שעזרת מאוד לאנשים שכן מעוניינים.
תמשיך ככה


http://akupara.deviantart.com/


                                    (ניהול: מחק תגובה)
asco88 
חבר מתאריך 17.6.04
23751 הודעות
   22:40   08.11.07   
אל הפורום  
  15. ענק! תודה רבה! לא יצא לי לנסות אבל עשית לי חשק :)  
בתגובה להודעה מספר 0
 



"If you fall - i'll catch, If you love - i'll love, And so it goes my dear, Dont be scared you'll be saved, Please i swear - if you only love me."

"נגד הטפשות האלים עצמם נלחמים לשווא"
"Shit Happens"
"There is no crime, yet i stand
acused"


                                    (ניהול: מחק תגובה)
SaliHack 
חבר מתאריך 15.1.08
   17:00   10.10.08   
אל הפורום  
  16. זיפ יש מצב שתעלה שוב את קובץ קיצורי המקשים? תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                    (ניהול: מחק תגובה)
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
6669 הודעות
   10:44   12.10.08   
אל הפורום  
  21. בוודאי.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 12.10.08 בשעה 10:46 בברכה, Zippo
 
אני לא בטוח ב-100% שזה אכן אותם קבצים, אבל סביר להניח שכן...
מקסימום, אם תהיה בעיה, תמיד אפשר ל"הטריד" אותי בשאלות כאלה...!

עריכה:
גאון שכמוני... שכחתי את הקובץ עצמו...






                                    (ניהול: מחק תגובה)
x_CeNtAuR_x 
חבר מתאריך 1.7.02
749 הודעות
   19:43   11.10.08   
אל הפורום  
  17. איזו השקעה, חתיכת מדריך! תודה רבה! וברשותך שאלה:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 11.10.08 בשעה 19:43 בברכה, x_CeNtAuR_x
 
יש אפשרות ש2 הכדורים יסתובבו סביב הכוכב(הרקע)?
מה שאני רואה כרגע שזה לא סביב הכוכב אלא מסתובב לפניו.

רק רוצה לדעת אם יש אפשרות כזאת.

תודה.

אם לחצתם ונרשמתם, שלחו לי הודעה פרטית, ותקבלו ממני 20 נקודות ברוטר!


                                    (ניהול: מחק תגובה)
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
6669 הודעות
   20:35   11.10.08   
אל הפורום  
  18. הכל אפשר לעשות. השאלה כמה זמן זה יקח.  
בתגובה להודעה מספר 17
 
ה"כוכב" זה בעצם תמונת רקע.
ה"כדורים" זה אנימציה עם שקיפות אלפא.

אפשר כמובן ליצור מראש את ה"כוכב" במקום כתמונת רקע, כאובייקט תלת-מימדי שיהיה כחלק מהשכבות האנימטיביות עם השקיפות.

פשוט עוד מודל לשחק איתו...
לא ביג דיל.

עוד אפשרות:
פשוט ליצור בחירה מדויקת של הכוכב עצמו בתמונת הרקע, ולהוסיף את הבחירה כשקיפות לשכבות עם האנימציה בפוטושופ.

כמובן שצריך בכל שכבה ושכבה לעבוד באופן מדויק ולהחיל את השקיפות רק על הכדור שאמור להיות "מאחורה".

הרבה עבודה שחורה... עבודת נמלים.
אבל בוודאי שזה אפשרי.
כמו שאמרתי בהתחלה הכל אפשרי!




                                    (ניהול: מחק תגובה)
SilverArt 
חבר מתאריך 26.11.04
37 הודעות
   05:13   12.10.08   
אל הפורום  
  19. כל זה רק בשביל שהכדורים יסתובבו? אבל אחלה השקעה.. סחטיין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

אזרח!


                                    (ניהול: מחק תגובה)
Zippo 
חבר מתאריך 26.5.02
6669 הודעות
   10:29   12.10.08   
אל הפורום  
  20. כל זה כדי להסביר את העיקרון של בניית אנימציה 3D  
בתגובה להודעה מספר 19
 
והמרה שלה לקובץ GIF...
זה ממש לא משנה מה קורה באנימציה עצמה.
הייתי יכול באותה מידה לעשות קובייה שזה ימינה ושמאלה למשל... הרבה פחות עבודה...
אבל רציתי שמי שיעשה את המדריך, יבין וילמד ממנו כמה דברים.

1 - שימוש במורפים.
2 - שימוש ב-NULLS ו-PARRENTING
3 - הבנה של האנימציה כגרף, ועריכת האנימציה ע"י ה-Graph Editor
4 - יצוא האנימציה כסיקוונס עם שקיפות אלפא.
5 - איחוד כל האנימציה עם תמונת רקע לתוצר סופי ע"י תוכנה כמו פוטושופ ואימאג' רדי.

זה גם לא הרבה עבודה לעשות את המדריך.
עם הבנה די מינימלית בתוכנה... ידע מועט במידול, וידע מספיק ברנדור, למרות שגם זה מוסבר על קצה המזלג במדריך... אבל לא בצורה מספיקה ומקיפה בצורה טובה, מי שיעשה את המדריך הזה, ילמד ממנו המון.

אם אתה זוכר את החתימות אנימציה 3D שהייתי עושה, זה רק קצה הקרחון של מה שאפשר לעשות עם מה שתלמד מהמדריך.




                                    (ניהול: מחק תגובה)
BooMDS

   14:18   12.10.08   
אל הפורום  
  22. מדהים תודה רבה גלעד!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                    (ניהול: מחק תגובה)

____________________________________________________________
למנהלים:  החזר לפורום | מחק | מחק תגובות
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net