אבל אני יודע שנגיד כשחברה מסויימת ממנת תקציב, מגבשת תסריט וסטוריבורד,
השיקול שלה אם להעסיק אנימטורים במדינות מפותחות מבחינת שוק האנימציה
(ארה"ב, קנדה, יפן וכו') או להגיע לאותה רמת עבודה ולהעסיק אנימטורים
במדינות פחות מפותחות אבל עם רמה גבוהה ובעלות זולה יותר (כמובן שמבחינת הקוריאנים לדוגמא הכסף שקנדה מציעה להם נחשב לטוב מאוד).ככה שאם אתה במאי\מפיק אנימציה ויש לך תקציב, במקום להעסיק 6 אנימטורים
בארץ תוכל להעסיק בהודו 15 אנימטורים באותו הכסף (נגיד) ולשלוח מפקח (ארט דיירקטור, או במאי אנימציה או את עצמך) לשם ע"מ לפקח על הצוות ששם.
בסופו של דבר באנימציית 2D אפשר לעשות את עיקר האנימצייה בארץ ע"י
2-3 אנימטורים שיעשו רק את הפריים מפתח (Keys) והאנימטורים
בחו"ל יעשו את ה(in Betweens) שזה העבודה היותר "שחורה" ...
אפשרי לשלב...
“I love my haters, they rage and rage and all they do is spreading my word”
― J.Y