ABA


"האם ה- DesignPattern שמוסברים פה הם נכונים?"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון פיתוח, תיכנות ובניית אתרים נושא #10304 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 10304
sharkk
חבר מתאריך 2.9.02
1306 הודעות
   17:06   09.03.11   
אל הפורום  
  האם ה- DesignPattern שמוסברים פה הם נכונים?  
 
   http://javabook.co.il/wp/?cat=85

הוא מסביר אחלה פה, השאלה אם זה נכון, כי ראיתי הרבה וריאציות ואני לא יודע מה נכון ומה לא.

תודה על העזרה.

אגב אם מישהו יוכל להסביר לי על Observer בסקייפ זה מאוד יעזור.

TNX


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אין לי סקייפ VeNom  09.03.11 23:27 1
  בויקיפדיה יש לכל DESIGN PATTERN הסבר מאד קצר וקולע Net_Boy  09.03.11 23:58 2
     קודם כל תודה, שנית כל שאלה בקשר ל- factory... sharkk 10.03.11 11:28 3
         Factory נועד בעיקר לשמור את הלוגיקה של היצירה של Net_Boy  10.03.11 17:09 4
             בעיקרון אני מבין שאם אני צריך ליצור משהו אני לא יתעסק.. sharkk 12.03.11 18:18 5

       
VeNom  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.02
7922 הודעות, 1 פידבק
   23:27   09.03.11   
אל הפורום  
  1. אין לי סקייפ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אבל observer זה פאטרן די מוכר ונפוץ בתכנות מכוון אירועים..

בקיצור מה שקורה זה שכל רכיב שרוצה להירשם לאירוע נרשם אצלו..
וכאשר האירוע קורה אצל ההוא שהם נרשמו אצלו אז הוא מודיע לכולם שהאירוע קרה והם פועלים בהתאם..
בדרך כלל ממשים את זה עם אינטרפייס Iobserver שמכיל פונקציית notify שהנרשמים חייבים לממש(הפונקציה שתקרה כאשר יתבצע האירוע).

כמה דוגמאות..נניח בתכנות לחלונות(ב C#) כל הeventhandlers ממומשים בשיטה הזו..
נניח ויש לך אירוע של "לחיצת כפתור יציאה מחלון"..ואני כטופס מעוניין לקבל התראה על כך ולפעול בהתאם(כלומר לסגור את החלון)..
יש מיליון דוגמאות..וזה די נפוץ ברשת..
תקרא על זה בויקיפדיה אם עדיין לא ירדת לסוף העניין..

בקשר לסרטונים לא יצא לי להסתכל..אבל אני מאמין שהם בסדר..אלה פאטרנים שלא יותר מדי קשה להבין אותם..


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Net_Boy  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.02
17151 הודעות, 1 פידבק
   23:58   09.03.11   
אל הפורום  
  2. בויקיפדיה יש לכל DESIGN PATTERN הסבר מאד קצר וקולע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ודוגמת קוד שבדרך כלל מסבירה אותו.
ממליץ לך לבקר שם לגבי הדברים שלא היו ברורים.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sharkk
חבר מתאריך 2.9.02
1306 הודעות
   11:28   10.03.11   
אל הפורום  
  3. קודם כל תודה, שנית כל שאלה בקשר ל- factory...  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 10.03.11 בשעה 12:09 בברכה, sharkk
 
factory הרי דוחה את יצירת האובייקט ישירות, ורק שהוא נקרא:
factory.factoryMethod("ObjectName")f
אזי מתבצע היצירה.

השאלה היא למה זה טוב? עבור גמישות התוכנה? עבור מה? האסימון לא נפל עדין


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Net_Boy  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.02
17151 הודעות, 1 פידבק
   17:09   10.03.11   
אל הפורום  
  4. Factory נועד בעיקר לשמור את הלוגיקה של היצירה של  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   האובייקט כקופסא סגורה.
אני אתן לך דוגמא קטנה מהעולם שלי
אני כותב עכשיו שכבת אבסטרקציה לגרפיקה.
יש ממשק מסוים שאמור לצייר דברים פרימיטבים (צורות בסיסיות, פוליגונים וכו'..)

אני עומד לממש את השכבה הזאת גם ב GDI+ וגם ב DIRECTX
יהיה לי איזה FACTORY שממנו אני מבקש INSTANCE של ה INTERFACE הזה
ה FACTORY יכיל בתוכו את כל הלוגיקה של היצירה ובסופו של דבר זה יהיה שקוף מבחינתי (במקרה הזה הלוגיקה תהיה אם אני מצליח לטעון את המנוע של DIRECTX אני אצור INSTANCE של DIRECTX אחרת, אני אשתמש ב GDI+).

מקווה שזה קצת עוזר להבין...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sharkk
חבר מתאריך 2.9.02
1306 הודעות
   18:18   12.03.11   
אל הפורום  
  5. בעיקרון אני מבין שאם אני צריך ליצור משהו אני לא יתעסק..  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   עם המחלקות אלא עם "יצרן" שאני פונה אליו והוא אחראי לכל היצירה של האובייקטים. מבחינתי אני מכיר רק אותו והוא יעשה את העבודה מאחורי הקלעים.

תודה על העזרה, אני מרגיש שאני מבין יותר למה זה נועד, אחרי 2 3 דוגמאות שאני ארשום זה יחלחל טוב יותר.

שמתי לב שמה שיפה ב- dp זה הדינמיקה בעבודה בין אובייקטים, ז"א למערכת אין מושג אם מי היא עובד ורק בזמן ריצה היא תקבל את הנתונים ותדע מה לעשות, שזה מערכת גמישה לחלוטין ולכן היא גם Reusable לחלוטין. זה מה שלפחות הבנתי


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net