ABA


"תלת מימד"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון פיתוח, תיכנות ובניית אתרים נושא #8469 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 8469
shsh1

   22:12   04.12.02   
אל הפורום  
  תלת מימד  
 
   מישהו יכול להסביר לי או להביא לי אתר שמסביר על עקרונות של תלת מימד אם אפשר בפסקל או כל שפה אחרת.....


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חחחחחחחחחח Dudenland 04.12.02 23:03 1
     כמה דברים shsh1 04.12.02 23:06 2
         אז יש לי חדשות בשבילך: Dudenland 04.12.02 23:26 3
             כל מה שאני רוצה shsh1 04.12.02 23:36 4
                 תגובה: Dudenland 05.12.02 00:15 6
             קודם כל אחלה נושא לפי דעתי, Quant86 04.12.02 23:38 5
             למה אתה מדבר שטויות? dryice 05.12.02 10:36 7
                 כנראה שלא הבנת אותי... Dudenland 05.12.02 21:10 8
                     ולכן התייחסתי לגרסאות חדשות של פסקל, dryice 05.12.02 21:37 9

       
Dudenland

   23:03   04.12.02   
אל הפורום  
  1. חחחחחחחחחח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בפסקל ?!?!?!?!

בכל אופן, למה אתה מתכוון בעקרונות של תלת מימד ???

בעיקרון, העקרונות הללו הם ידע נרחב באלגברה לינארית:

- אתה צריך להבין את המושג ווקטור...

- אתה צריך לדעת איך "עובדות" המטריצות, ואיך להשתמש בהן (Translation, Transformation, Scaling, Rotating...)

- אתה צריך לחשוב בצורה תלת-מימדית, ולא כנהוג בדו-מימדית.

בקשר לפסקל...תאמין לי...אתה לא רוצה לעשות את זה בפסקל...
תלמד C, אחרי זה ++C, ואחרי זה ++VC...ורק אז תתחיל לתכנת ב-3D...

בכל-אופן, אני מניח שלא התכוונת ב"לדעת את העקרונות של תלת-מימד", ללבנות מנוע גרפי תלת-מימדי עצמאי בעצמך...

היום, יש ממשקים כמו DirectX ו-OpenGL...שעושים עבורך את רוב העבודה (בעיקר בתיקשורת עם התוכנה, וגם חוסכים לך את כל עניין המתימטיקה, אבל אם לא תדע את זה, לא תבין מה לעשות)...

אני עובד כרגע עם Direct3D (זה של DirectX 8.1), כי הוא יותר טוב, אף על פי שה-OpenGL יותר פשוט, ומתאים למתחילים...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shsh1

   23:06   04.12.02   
אל הפורום  
  2. כמה דברים  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   דבר ראשון - ראיתי שכן אפשר לעשות את זה בפסקל
דבר שני - אני יודע פסקל ברמה מעולה ואני צריך להגיש סוף השנה פרוייקט בגרפיקה(לא חייב תלת מימד אבל אני רוצה)
דבר שלישי - אני רוצה לבנות לעצמי מנוע תלת מימד פשוט....בלי אפקטים בלי הצללה וכדומה.....


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dudenland

   23:26   04.12.02   
אל הפורום  
  3. אז יש לי חדשות בשבילך:  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   לא חשוב מה הרמה שלך בפסקל, תלת מימד דורש גישה לזיכרון, יצירת חוצצי זיכרון, ועוד...כל אלו, הם דברים שאני חושב שלא ניתן לעשות בפסקל, אלא אם כן אתה משלב קוד אסמבלי, ואז אתה צריך לדעת אסמבלי (בעצם אני לא בטוח שאפשר לשלב אסמבלי בפסקל, כמו שאפשר ב-++C/C).

גם בלי האפקטים האלה, מנוע תלת-מימד זה דבר עצום שכולל בתוכו המון דברים...

אם היה אפשר לשלב OpenGL או DirectX בפסקל, אז זה היה שווה, אבל לבנות את הכל לבד ?!?!?!, אפילו המשחקים הכי טובים שיש היום בנויים תחת DirectX או OpenGL...

תראה, אני לא אומר לך שאי-אפשר, אבל בשביל פרוייקט בגרפיקה ??? כדאי לך לנסות משהו אחר...אולי משחק דו-מימדי, ואז זה פחות בעייה...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shsh1

   23:36   04.12.02   
אל הפורום  
  4. כל מה שאני רוצה  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   זה הנוסחה (ואני יודע שקיימת כזאת שהיא יחסית פשוטה) לאם יש לי נקודה ב"עולם הוירטואלי" ואני יודע את ה-x,y,z שלה אז איך איפה להציג אותה בדו מימד (בהנחה שנקודת הראיה היא בראשית הצירים)


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dudenland

   00:15   05.12.02   
אל הפורום  
  6. תגובה:  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   זה לא נוסחה...זו מטריצה שנקראת Projection, כי מה שהיא עושה, זה להמיר מערך תלת-מימדי, שהוא העולם, למערך דו-מימדי, שהוא המסך, וזה בעצם כמו להקרין את על כל הנקודות, ולראות איזו מלאה, ושאין לפניה נקודה באותה קרן, שזה מה שנקרא CULLING, וזה החלק המסובך...אני לא יודע אם תצא ממנו, אבל אם אתה לא מתכוון להכניס יותר מאובייקט אחד, אז זה פחות בעייה...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Quant86

   23:38   04.12.02   
אל הפורום  
  5. קודם כל אחלה נושא לפי דעתי,  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   בניתי את מה שאתה מדבר עליו בסי בדוס ואחר כך העברתי את כל הדברים לVC וזה עניין אותי מאוד דווקא, הנושאים עם המטריצות זה החלק הכי פשוט, אחר כך באמת צריך לעשות סוג כלשהו של CULING על זה לא השתלטתי , זה באמת אחד הדברי הכי קשים בנושא... אבל אתה בכלל לא צריך לעשות אותו כדי לצייר קובייה תלת מימדית....

קיצור אני אביא לך את האתר שלקחתי ממנו את הכל:

http://www.sbdev.pwp.blueyonder.co.uk/intro.htm

לגבי ביצועים בפסקל, זו באמת לא השפה לבניית דבר כזה אבל ראיתי שזה אפשרי! אם אתה רוצה דוגמאות חפש בגוגל, לא חסר....

רק שים לב שתצטרך לעבוד במצב של 300*200 כדי לראות את זה יפה, ובשביל זה תצטרך קצת INLINE ASSEMBLY אבל יש את הכל באינטרנט...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dryice

   10:36   05.12.02   
אל הפורום  
  7. למה אתה מדבר שטויות?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   כל מה שאפשר לעשות בC אפשר לעשות בפסקל!

אני יכול להוכיח את זה באופן מתמטי.

TURBO PASCAL זאת סביבה לא חזקה במיוחד, אך בדיוק באותה
צורה גם TURBO C זאת סביבה לא חזקה במיוחד.

כמו שיש סביבות עבודה מתקדמות בC יש סביבות עבודה מתקמדות
בפסקל, GNU PASCAL, FREE PASCAL, DJGPP, ולמעשה יש גם DELPHI
שזה כבר יפה שונה אבל למעשה זה VISUAL PASCAL.

פסקל זאת לא שפה פופולארית נכון, גם אני בעצמי כבר מזמן
מעדיף C על פסקל. אבל הקטילות שהולכות פה על השפה ממש ממש לא
במקום, בתקופה בה אני עבדתי בפסקל, עשיתי דברים יפים,
וזה כולל בניית מנוע גרפי נחמד לסביבת DOS, ושילובו
עם מנוע תלת-מימד בפסקל שפיתח בעיקר R2G מנהל פורום תיכנות
לשעבר.

אז אני וR2G כתבנו בפסקל, מנוע תלת מימד עם תמיכה בVESA
בצבעים ורזולוציה גבוהות, מנוע שאפשר לצייר אוביקטים להזיז
אותם לסובב אותם, וכו, מה שאתה מצפה ממנוע תלת מימד שיעשה.

אז מספיק לטעון אי אפשר בפסקל, כי אפשר ועשינו!

DRYICE


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dudenland

   21:10   05.12.02   
אל הפורום  
  8. כנראה שלא הבנת אותי...  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   חס וחלילה...אני בהחלט לא מזלזל ביכולת של השפה (שהרבה יותר טובה למשל מ-VB), אבל אני התכוונתי, שבתור פרוייקט לביה"ס, לבנות מנוע תלת-מימד בפסקל זה קצת מוגזם...ולכן, עדיף להשתמש ב- ++C שבה אפשר "לתקשר" עם מנוע תלת-מימד חצי מוכן, כמו DirectX ו-OpenGL, שלמיטב ידיעתי, לא הולכים עם פסקל...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dryice

   21:37   05.12.02   
אל הפורום  
  9. ולכן התייחסתי לגרסאות חדשות של פסקל,  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   TURBO PASCAL לא יכול להתמשק כראוי עם OPENGL
באותה מידה ++TURBO C לא יכול.
אבל יש גרסאות מתקמדות יותר של פסקל כמו שיש גרסאות
מתקדמות יותר לC ולC++ שדווקא כן מסוגלות להתממשק באופן נפלא,
עם OPENGL וכו, אני אישית לא התעסקתי עם זה, וזה לא מאוד
נפוץ, אבל אני בפרוש מכיר אנשים שעובדים עם פסקל ככלי
לפיתוח תוכנה וכותבים משחקים עם תלת מימד בפסקל.


DRYICE


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net