ABA


"במה שונה GL מ DirectX ?"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון פיתוח, תיכנות ובניית אתרים נושא #8954 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 8954
AndreyT

   15:21   28.01.03   
אל הפורום  
  במה שונה GL מ DirectX ?  
 
  


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אז ככה ilane 29.01.03 02:33 1
     זה לא לגמרי מדוייק... Dudenland 29.01.03 14:56 2
         אתה יכול להסביר לי את המשפט הבא : no1 29.01.03 18:37 3
             אם לא הבנת, אז ככה: Dudenland 29.01.03 22:11 5
                 אתה יודע בכלל איך PLAYSTATION עובד ? no1 30.01.03 01:49 6
         דיירקט איקס זה חרטא Cd-Writer 29.01.03 21:47 4
             נאלץ להסכים עם Cd-Writer turrican 30.01.03 17:49 7
                 תודה לכולכם AndreyT 30.01.03 17:56 8

       
ilane
חבר מתאריך 16.5.02
149 הודעות
   02:33   29.01.03   
אל הפורום  
  1. אז ככה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
בסך הכל שתי הטכנולוגיות משמשות לדברים דומים

שתיהן בעצם סיפריות של פקודות לטיפול במוטימדיה
open gl רק לתצוגה
DirectX כולל גם פקודות צליל ופקודות נוספות

המטרה של שתיהן זהה: ליצור אחידות של הפקודות
לציור על המסך ללא תלות בחברה המייצרת את החומרה
ובחברה הכותבת את התוכנה, כלומר הם אומרים לחברות
התוכנה והחומרה אתם תדאגו לתמיכה בתקנים ואנחנו
נייצר שיכבת תרגום בין החומרה לתוכנה.

בתקופת הדוס לחלק מהמשחקים היה צורך לפני הפעלתם לכתוב באיזה
כרטיס מסך אתה משתמש , מה שהצריך מהמתכנת כתיבה
של חלק מהקוד מספר פעמים כדי שיתאים לחומרות שונות.

בסה"כ ההבדל בינהן הוא בחברה
DirectX שייך למיקרוסופט
OpenGL לסיליקון גראפיקס אם אני לא טועה

בגלל זה תמיכה בDX קיימת רק במערכות מיקרוסופט
ואילו תמיכה בOGL קיימת גם במערכות הפעלה אחרות

בנוסף OGL די סגורה מבחינת הפיתוח ולכן חלק גדול
מכרטיסי המסך מכילים כבר תמיכה מלאה או חלקית
בפקודות כך שהם יותר מהירים ולא צריכים את שכבת התרגום
בעוד DX ממשיכה להתפתח ורק בחודש האחרון יצאה גירסא 9

את ההבדל הזה ניתן לראות בדוגמא הבאה
היה לי במחשב שתי מערכות הפעלה וכרטיס מסך VooDoo2(תוספת לכרטיס מסך)
על אחת מהן התקנתי משחק
למרות שכל הדרייברים היו מותקנים ומעודכנים
המשחק לא עבד בצורה חלקה
פעם אחת ניסיתי להפעיל אותו במערכת הפעלה
שהוא לא היה מותקן בה גם הדרייברים של
כרטיס המסך לא היו מותקנים כי לא מצאתי דרייבר מתאים
המשחק שהכיל תמיכה בOGL זיהה את תמיכת הכרטיס
בזה ופעל בצורה הרבה יותר חלקה למרות שגם
הוא וגם הכרטיס לא היו מותקנים


ascii stupid question, Get a stupid ansi


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dudenland

   14:56   29.01.03   
אל הפורום  
  2. זה לא לגמרי מדוייק...  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   עם הזמן, כשהטכנולוגייה הולכת וצוברת תאוצה, מתפתחות להן טכנולוגיות חדשות, שמוספות לכרטיסי המסך...(או שפשוט מצליחים למצוא דרך לייצר טכנולוגייה במחיר זול יותר, וכך להתקין אותה גם בכרטיסי מסך ביתיים)...

ישנן המון טכנולוגיות שנוספו, לצורך העניין, לכרטיסי המסך מבית nVidia, בסדרת GeForce 4 Titanium...
טכנולוגיות אלו, הן טכנולוגיות שפותחו ע"י צוות Microsoft וצוות nVidia גם יחד, ובעבודה משותפת, הביאו את הסדרה החדשה...
הטכנולוגיות האלו, הן למשל, יכולת לגרום לרקע תמונה, להיות לדבר ממשי (למשל תמונה של קיר עם סדק, תהיה לקיר עם סדק...) וכו'...
הטכנולוגיות האלו, שבסידרה החשדה, קיימות רק ב-DirectX (סדרה 9), ולא ב-OpenGL...

בכל אופן, אם תשאל מתכנתים, יגידו לך תמיד, ש-OpenGL זה למתחילים, בגלל שהוא הרבה יותר פשוט לעבודה, אבל כך גם נראה התוצר שלו (למרות שאפשר להפיק ממנו המון !!!), ו-DirectX זה למקצוענים...ומנסיון...הוא הרבה יותר מסובך לעבודה...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no1

   18:37   29.01.03   
אל הפורום  
  3. אתה יכול להסביר לי את המשפט הבא :  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   "יכולת לגרום לרקע תמונה, להיות לדבר ממשי (למשל תמונה של קיר עם סדק, תהיה לקיר עם סדק...) וכו'..."

מה זאת אומרת - "אמיתי" ?

אני חושב שאתה מתבלבל ומבלבל - את כל התכונות החדשות של 9 DIRECTX עדיין איש לא ראה (כל המשחקים המשתמשים בפונקציות החכמות של DIRECTX 9 טרם יצאו - חוץ מ IMPOSSIBLE CREATURES שנעזר בפונקציות שהו כבר קיימות ב DIRECT X 8).

היתרון הגדול של DIRECTX על פני OPENGL הוא בביצועים - אבל כל גם סיבוכיות הקידוד .

OPENGL עדיף לכל מתכנת בגרפיקה היות ו API של PORTABLE לכל קונסולה אחרת (תחשוב כמה זמן נדרש על מנת להמיר משחק שנכתב ב DIRECTX ל LINUX) .


ובקשר למשפט האחרון שלך " אבל כך גם נראה התוצר שלו " אז תנסה לעבוד עם MAYA או STUDIO MAX החדשים - הם כולם עובדים תחת OPENGL ולא DIRECTX .

לדעתי DIRECTX לא ישרוד עוד הרבה זמן : כבר היום מפתחי משחקים עוקפים את ה DIRECTX וכותבים API משלהם לכרטיסי קול (ראה SILENT HILL 3 ) והשימוש ב OPENGL הולך ומתרחב .
קח בחשבון שגם OPENGL הוא API חי ובועט (לאחרונה יצא OPENGL 1.2) .


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dudenland

   22:11   29.01.03   
אל הפורום  
  5. אם לא הבנת, אז ככה:  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   תלך לאתר של nVidia, ותקרא קצת על הכרטיס מסך GeForce 4 Titanium 4600 (זה גם ב-4400 או ב-4200)...

אתה תראה שם את כל הדברים שהתכוונתי אליהם (כל הטכנולוגיות הללו, שנוצרו באמצעות שיתוף הפעולה של Microsoft עם nVidia...).

בקשר ל-"סדק"...התכוונתי, שאם למשל יש לך קיר, והטקסטורה שלו היא גוון של אפור מחוספס, אז בפועל, כשתשחק עם זה בתלת-מימד, אתה תראה כאילו זה חיספוס אמיתי, כלומר, שאם תסתכל על זה מהצד, זה לא יהיה בדיוק קיר ישר, אלא קיר מחוספס...
נוסף על כך, יש את האפקט של אחרי ירייה, שפועל בדיוק באותה צורה...במקום סימן עלוב של שחור בקיר, יהיה באמת קשע קטן, או סדק וכו'...

בעיקרון, אתה יכול, ע"י תיכנות, לבצע את זה בעצמך, גם ב-DirectX, וגם ב-OpenGL, אבל החידוש הוא שהפעם זה מתבצע באמצעות החומרה, שהרי ידוע שחומרה מהירה יותר מתוכנה....

בכל מקרה, אתה צודק בקשר ל-API, בגלל שה-API של DirectX מסובך ומתוסבך, לעומת ה-API של OpenGL שהוא הרבה יותר פשוט...אבל כשאתם באים ואומרים שהיום השוק מעדיף את OpenGL על DirectX (שוק המשחקים כמובן), אתם טועים בגדול, בגלל שרוב משחקי המחשב, יוצאים בפלטפורמת DirectX לפני OpenGL אם בכלל, וחוץ מזה, ה-PlayStation אחד ושניים, עובדים בפלטפורמת DirectX...


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
no1

   01:49   30.01.03   
אל הפורום  
  6. אתה יודע בכלל איך PLAYSTATION עובד ?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   הפיתוח ל PLAYSTATION 1 ו 2 בכלל לא קשור ל DIRECTX (הוא נכתב תחת לינוקס).

ובקשר לשקעים בקיר - זה BUMP MAPPING וזאתת טכנלוגיה של כמה שנים כבר (תנחש איפה היא הוצגה לראשונה ?? - רמז : ב API של OPENGL).

באופן כללי ה API בו כתבת התוכנית מפענח בזמן ריצה האם החומרה שלך תומכת בפקודות מסוימות ואם לא אתה עובר ל SOFTWARE MODE, כך שאין קשר בין פניה לחומרה או לא .

ועצה שלי - אל תתלהב כל כך מהמוצרים של NVIDIA - הם יותר ויותר מזכירים את VOODOO : לדחוף יותר פוליגנים פר פריים זה חוכמה קטנה מאד .. תסתכל על ה TRUEFORM של ATI שמהווה מימוש ראשון ב HARDWARE של תבניות SUBDIVISION ותמיכתם ב VERTEX SHADERS מתקדמים ותבין מי מנהיג כרגע את התחום .

ב GAMESPOT פורסם REVIEW על הכרטיס החדש NVIDIA FX - הם לא התלהבו מהביצועים .


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Cd-Writer

   21:47   29.01.03   
אל הפורום  
  4. דיירקט איקס זה חרטא  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   OPENGL הרבה יותר טוב
לעומת זאת, ב DIRECTX הרבה דברים מוכנים, שב OPENGL אתה צריך להכין לבד
כל המשחקים עם הגרפיקה הכי טובה בנויים ב OPENGL ולא ב DIRECTX
נקודה


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
turrican

   17:49   30.01.03   
אל הפורום  
  7. נאלץ להסכים עם Cd-Writer  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   מכל הבלאגנים (שרובם נכונים ד"א) openGl היא השפה הכי
טובה לפיתוח מנועים תלת מימדים וגם הכי פשוטה.
פשוטה למי? -> פשוטה למי שיש לו ידע בתכנות קודם , וידע בהבנת
המרחב התלת מימדי.
תלמד קצת Vc++ ויאללה קפוץ למים, יש המון אתרים טובים שמדריכים
openGL.
בשביל התחלה לך
www.cfxweb.net
בהצלחה.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AndreyT

   17:56   30.01.03   
אל הפורום  
  8. תודה לכולכם  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   המסקנה שלי שאין טעם לעבור לGL ,אם כבר יודעים DX .


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net