ABA


"בית המשפט המחוזי הרשיע את יו''ר ההתאחדות לשעבר"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון ספורט נושא #7034 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 7034
HAOMAN_17
חבר מתאריך 13.4.03
98 הודעות, דרג אמינות חבר זה
   12:55   26.02.04   
אל הפורום  
  בית המשפט המחוזי הרשיע את יו''ר ההתאחדות לשעבר  
 
   בית המשפט המחוזי הרשיע את יו"ר ההתאחדות לשעבר בתקיפת העיתונאי חמי אוזן לפני 3 שנים. גברי עשוי להשעות עצמו מתפקידיו בהתאחדות
http://wmh.walla.co.il/archive/77989-4.jpg
שלוש וחצי שנים לאחר האירוע, הגיע היום אחת הפרשות המכוערות של הכדורגל הישראלי כשיושב ראש ההתאחדות לשעבר, גברי לוי, נמצא אשם בתקיפת עיתונאי.

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר את גברי בתקיפת חמי אוזן וביטל בכך למעשה החלטה קודמת של בית המשפט השלום בחדרה, שזיכה את לוי.

כזכור, ב-10 באוקטובר 2000, הגיע אוזן, אז כתב עיתון הספורט 'ראשון', למלון דן קיסריה, שם התארחה נבחרת ישראל, אולם גברי לוי מנע את כניסתו למקום. בין השניים התפתח דין ודברים, על רקע כתבה שפרסם אוזן. במהלך האירוע תקף גברי את אוזן, דחף אותו, תפס אותו בצווארו ושרט אותו בפניו ובצווארו. כתב האישום צויין כי במעשים המתוארים לעיל תקף גברי לוי אדם שלא כדין.

בפסק הדין הראשון קבע השופט סברי מוחסן כי גברי אכן מנע - שלא כחוק - את כניסתו של אוזן למלון, תוך שהוא מפעיל כוח שאסור היה לו להפעיל, כולל דחיפה ולפיתת צווארו של העיתונאי, אבל לא קיבל את הטענה לסטירה ולשריטת הפנים - מחוסר הוכחות.

בפסק הדין ציטט אז השופט סעיף בחוק האומר: "לא ישא אדם באחריות פלילית למעשה, אם לאור טיבו של המעשה, נסיבותיו תוצאותיה והאינטרס הציבורי, המעשה הוא קל ערך". ואמנם, במדינת ישראל של 2003, שימוש של אדם הנושא במשרה ציבורית באלימות כלפי עיתונאי, הגם אם זה הכעיס אותו, היא כנראה מעשה קל ערך. ואל תאשימו את גברי, הוא הבסה"כ עושה את מה שהמדינה מרשה לו.

מי שהעידו לטובתו של גברי במשפט היו איל ברקוביץ' ואביו, זאב, אז טענו השניים שהיו עדים לאירוע ולא ראו שום אלימות. ביה"מ היום דחה כאמור את טענותיהם של השניים.

בעקבות ההרשעה, עשוי לוי להשעות את עצמו מתפקידיו הציבוריים בהתאחדות.

אוזן: המקרה מעיד שהאלימות לא מגיעה רק מהאוהדים
חמי אוזן, הגיב לוואלה! ספורט, מיד עם קביעת בית המשפט על ערעורו: "אני שמח שהצדק יצא לאור. חשוב לי להדגיש שוב שזה היה עניין נורמטיבי ולא אישי. אני מקווה שהמקרה יעזור לכך שאנשים יחליטו למצוא פתרון לאלימות, שכמו שמעיד המקרה, לא מגיעה רק מהאוהדים". לגבי עתידו של גברי בכדורגל, אמר אוזן: "אני חושב שבהתאחדות ובמינהלת הליגה או החברה הכלכלית המתגבשת צריכים ויכולים להסיק את המסקנות לבד. אני כמובן חושב שהוא לא ראוי למלא תפקיד ציבורי".
http://sports.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&path=7&id=511062

תהנו...


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כן, רק חבל שבמדינה שלנו לוקח 3 וחצי שנים west  26.02.04 13:02 1
  תודה אחי bafon 26.02.04 21:17 2

       
west  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.3.02
7563 הודעות, 1 פידבק, 2 נקודות
   13:02   26.02.04   
אל הפורום  
  1. כן, רק חבל שבמדינה שלנו לוקח 3 וחצי שנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 26.02.04 בשעה 13:02 בברכה, west
 
להרשיע מישהו, למרות שהוא באמת אשם, או בכלל, להגיע להחלטה כלשהי במשפט.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
bafon

דרג אמינות חבר זה
   21:17   26.02.04   
אל הפורום  
  2. תודה אחי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net