ראיון אחרון עם חוקרת הטיפוגרפיה עדה ירדני
כשנה לפני מותה, ראיינה סתו אקסנפלד את המעצבת והחוקרת ד״ר עדה ירדני, שהלכה לעולמה השבוע ושוחחה איתה על עיצוב הגופן 'עדה' ועל ספרים שכתבה, וכעת היא חולקת אותו איתנו. הראיון מתפרסם כאן לראשונה
כאשר רוצים להסביר כיום כיצד מכונה הקו שיוצא מבסיס האות כלפי מעלה, משתמשים במושג זרוע. את הקו שנוסף אל קווי היסוד הבסיסיים של האות, אנו מכנים עוקץ, או תג. מי שאפיינה, ריכזה והגדירה את הרכיבים הגרפיים של האותיות לראשונה בעברית, הייתה עדה ירדני, בספרה ספר הכתב העברי, שיצא בשנת 1991. ירדני מוכרת לא רק על שום כתיבתה האקדמית כי אם גם בשל עבודותיה הגרפיות, בין השאר עיצוב גופנים, כגון הגופן הידוע 'עדה' ועוד.לפני כשנה, בדצמבר 2017, געש עולם הארכיאולוגיה הישראלי על גילוי כתובת חדשה על גבי אוסטרקון בתל־ערד. לרגל אותה ידיעה ביקשתי מעדה לבצע איתי ראיון טלפוני קצר. היא נענתה בשמחה ושוחחה על מה שהוביל לעיצוב הגופן 'עדה' ועל הספר שעסקה בכתיבתו באותו הזמן. בנוסף הרחיבה על המושג פליאוגרפיה, כיצד התפתח הכתב העברי המוכר לנו כיום ואף ניבאה אילו שינויים נוספים צופן לנו הכתב בעתיד.
להמשך, במקור: https://alefalefalef.co.il/%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%a2%d7%9d-%d7%97%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%92%d7%a8%d7%a4%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%93%d7%94-%d7%99%d7%a8/