קודם כל החלק הראשון מדבר עלחלוקת בית המקדש (פסוק א-יג העלאת ארון ה'
לבית המקדש).
טוב אז ככה
לאחר סיום בנית בית המקדש שלמה עושה את העמשה העיקרי בחנוכת המקדש הוא הבאת הסמלים של ה ' :כניסת הענן לבית המקדש מסמן את המפנה בגישה המסרותית . ה' לא ישכון עוד בתוןך הענן בתוך הערפל אלא בתוך בית המקדש.
שלמה אוסף את העם "בירח העתנים"(בתשרי), "בחג"-(חג סוכות) לחגוג את סיום בניית בית המקדש הכוהניםהם אילו שנוסעים את ארון ה' ואת כלי הקודש ומניחים אתת ארון ה' "בדביר"(המקום הקדוש בבית המקדש מעל ארון הברית.
פס ט' שלמה אומר שבארון הברית היו אך ורק לוחות הברית פסוק זה באה לסטור מסורות הטוענת שהיו עוד דברים בארון הברית כגון:מטה משה ,צינצנת המן וכו.
פסוק יב-יג: מראים את השינוי לגבי שכינת האל עד היום הוא שוכן בערפל בענן ואילו מהיום ישכן בבית המקדש שלמה בנה לו "בית זבל"(בית דירה כאשר בביטוימכון לשיבתך יש בוא קושי אלוהים הוא לא מוחשי והוא לא יושב בבית המקדש(בניגוד לאומנה של הגויים)פתרון הקושי הנ"ל הכוונה לרוח השוכנת שם היא זו ששוהה בבית המקדשחלק ב פסוקים יא- כא (תפילת התודה של שלמה)
את זה אני ימשיך מאוחר יותר כי אני זז לבית ספר