ABA


"כמה שאלות על מספר פרקים בספר שמואל"
גירסת הדפסה        
קבוצות דיון לימודים, מדע ותרבות נושא #7744 מנהל    סגן המנהל    מפקח   Winner    צל"ש   מומחה  
אשכול מספר 7744
bRaZiL

   19:08   12.11.03   
אל הפורום  
  כמה שאלות על מספר פרקים בספר שמואל  
 
     הוקפץ אל ראש הפורום בשעה 19:19
  בפרק ב' מהם החטאים של בני עלי חפני ופנחס ומה יהיה עונשם?
בפרק ד' :
1-איך יודעים שגם ישראל וגם פלשתים התייחסו לארון ה' כאל אלילים ?
2-איך אפשר להבין שדגון מלך פלשתים היה חצי גד וחצי בן-אדם בצורתו?

בפרק ו'-מדוע ה' הורג אנשים בבית שמש וכועס עליהם?

תודה מראש!!!!


                                שתף        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תשובה ראשונה damtiela  13.11.03 09:21 1
  תשובה שניה: damtiela  13.11.03 09:23 2
  נסיון לתשובה השלישית... damtiela  13.11.03 09:25 3
  תשובה רביעית.. damtiela  13.11.03 09:28 4

       
damtiela  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.02
3793 הודעות, 2 פידבק
   09:21   13.11.03   
אל הפורום  
  1. תשובה ראשונה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חטאיהם של חופני ופנחס בניו של עלי היו:
וּבְנֵי עֵלִי, בְּנֵי בְלִיָּעַל: לֹא יָדְעוּ, אֶת-יְהוָה. -
לא ידעו את האלוהים ולא פחדו ממנו.

וּמִשְׁפַּט הַכֹּהֲנִים, אֶת-הָעָם--כָּל-אִישׁ זֹבֵחַ זֶבַח, וּבָא נַעַר הַכֹּהֵן כְּבַשֵּׁל הַבָּשָׂר, וְהַמַּזְלֵג שְׁלֹשׁ הַשִּׁנַּיִם, בְּיָדוֹ. יד וְהִכָּה בַכִּיּוֹר אוֹ בַדּוּד, אוֹ בַקַּלַּחַת אוֹ בַפָּרוּר--כֹּל אֲשֶׁר יַעֲלֶה הַמַּזְלֵג, יִקַּח הַכֹּהֵן בּוֹ; כָּכָה יַעֲשׂוּ לְכָל-יִשְׂרָאֵל, הַבָּאִים שָׁם בְּשִׁלֹה. טו גַּם, בְּטֶרֶם יַקְטִרוּן אֶת-הַחֵלֶב, וּבָא נַעַר הַכֹּהֵן וְאָמַר לָאִישׁ הַזֹּבֵחַ, תְּנָה בָשָׂר לִצְלוֹת לַכֹּהֵן; וְלֹא-יִקַּח מִמְּךָ בָּשָׂר מְבֻשָּׁל, כִּי אִם-חָי. טז וַיֹּאמֶר אֵלָיו הָאִישׁ, קַטֵּר יַקְטִירוּן כַּיּוֹם הַחֵלֶב, וְקַח-לְךָ, כַּאֲשֶׁר תְּאַוֶּה נַפְשֶׁךָ; וְאָמַר לו (לֹא), כִּי עַתָּה תִתֵּן--וְאִם-לֹא, לָקַחְתִּי בְחָזְקָה. -
כהנים היו לוקחים מהקורבן המבושל משהו סמלי, ואילו בני עלי לקחו בכח, כמה שרצו, וצלו את הקורבן. (ניצלו את המעמד שלהם ככהנים לרעה)
וגרמו לכך שאנשים קללו את האלוהים, מכיוון שסבלו מ"נציגיו" - חופני ופנחס.

וְאֵת אֲשֶׁר-יִשְׁכְּבוּן אֶת-הַנָּשִׁים, הַצֹּבְאוֹת פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד -
בני עלי היו די מושחתים ודרשו שוחד מיני מהנשים שהיו מגיעות לאוהל מועד

עונשם של בני עלי-
וְזֶה-לְּךָ הָאוֹת, אֲשֶׁר יָבֹא אֶל-שְׁנֵי בָנֶיךָ--אֶל-חָפְנִי, וּפִינְחָס: בְּיוֹם אֶחָד, יָמוּתוּ שְׁנֵיהֶם --- ימותו שניהם ביום אחד.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
damtiela  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.02
3793 הודעות, 2 פידבק
   09:23   13.11.03   
אל הפורום  
  2. תשובה שניה:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וַיִּשְׁמְעוּ פְלִשְׁתִּים, אֶת-קוֹל הַתְּרוּעָה, וַיֹּאמְרוּ, מֶה קוֹל הַתְּרוּעָה הַגְּדוֹלָה הַזֹּאת בְּמַחֲנֵה הָעִבְרִים; וַיֵּדְעוּ--כִּי אֲרוֹן יְהוָה, בָּא אֶל-הַמַּחֲנֶה. ז וַיִּרְאוּ, הַפְּלִשְׁתִּים--כִּי אָמְרוּ, בָּא אֱלֹהִים אֶל-הַמַּחֲנֶה; וַיֹּאמְרוּ אוֹי לָנוּ, כִּי לֹא הָיְתָה כָּזֹאת אֶתְמוֹל שִׁלְשֹׁם. ח אוֹי לָנוּ--מִי יַצִּילֵנוּ, מִיַּד הָאֱלֹהִים הָאַדִּירִים הָאֵלֶּה: אֵלֶּה הֵם הָאֱלֹהִים, הַמַּכִּים אֶת-מִצְרַיִם בְּכָל-מַכָּה--בַּמִּדְבָּר

-

פלישתים שמעו שארון ה' בא למחנה ופחדו.
ישראל הביאו את הארון על מנת שילחם עבורם, ומזה בדיוק פלישתים חששו.
מכאן שהארון נתפס כאלוהים.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
damtiela  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.02
3793 הודעות, 2 פידבק
   09:25   13.11.03   
אל הפורום  
  3. נסיון לתשובה השלישית...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
(זה הדמיון שלי...)
א וּפְלִשְׁתִּים, לָקְחוּ, אֵת, אֲרוֹן הָאֱלֹהִים; וַיְבִאֻהוּ מֵאֶבֶן הָעֵזֶר, אַשְׁדּוֹדָה. ב וַיִּקְחוּ פְלִשְׁתִּים אֶת-אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, וַיָּבִאוּ אֹתוֹ בֵּית דָּגוֹן; וַיַּצִּיגוּ אֹתוֹ, אֵצֶל דָּגוֹן. ג וַיַּשְׁכִּמוּ אַשְׁדּוֹדִים, מִמָּחֳרָת, וְהִנֵּה דָגוֹן נֹפֵל לְפָנָיו אַרְצָה, לִפְנֵי אֲרוֹן יְהוָה; וַיִּקְחוּ, אֶת-דָּגוֹן, וַיָּשִׁבוּ אֹתוֹ, לִמְקוֹמוֹ. ד וַיַּשְׁכִּמוּ בַבֹּקֶר, מִמָּחֳרָת, וְהִנֵּה דָגוֹן נֹפֵל לְפָנָיו אַרְצָה, לִפְנֵי אֲרוֹן יְהוָה; וְרֹאשׁ דָּגוֹן וּשְׁתֵּי כַּפּוֹת יָדָיו, כְּרֻתוֹת אֶל-הַמִּפְתָּן--רַק דָּגוֹן, נִשְׁאַר עָלָיו. ה עַל-כֵּן לֹא-יִדְרְכוּ כֹהֲנֵי דָגוֹן וְכָל-הַבָּאִים בֵּית-דָּגוֹן, עַל-מִפְתַּן דָּגוֹן--בְּאַשְׁדּוֹד: עַד, הַיּוֹם הַזֶּה. {פ}

ראש דגון ושתי כפות ידיו כרותות על המפתן - חלק אנושי.
רק דגון נשאר עליו - אם היה רק הגוף נשאר היו אומרים שרק הגוף נשאר,
אבל מכיוון שכתוב שדגון נשאר אפשר להבין שהוא שונה מהידיים והראש באופן מהותי.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
damtiela  לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.02
3793 הודעות, 2 פידבק
   09:28   13.11.03   
אל הפורום  
  4. תשובה רביעית..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אלוהים לא הורג אף אחד בבית שמש... דווקא כשמגיע הארון לבית שמש מפסיק ההרג.

וַיְהִי אַחֲרֵי הֵסַבּוּ אֹתוֹ, וַתְּהִי יַד-יְהוָה בָּעִיר מְהוּמָה גְּדוֹלָה מְאֹד, וַיַּךְ אֶת-אַנְשֵׁי הָעִיר, מִקָּטֹן וְעַד-גָּדוֹל; וַיִּשָּׂתְרוּ לָהֶם, עפלים (טְחֹרִים). י וַיְשַׁלְּחוּ אֶת-אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, עֶקְרוֹן; וַיְהִי, כְּבוֹא אֲרוֹן הָאֱלֹהִים עֶקְרוֹן, וַיִּזְעֲקוּ הָעֶקְרֹנִים לֵאמֹר הֵסַבּוּ אֵלַי אֶת-אֲרוֹן אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, לַהֲמִיתֵנִי וְאֶת-עַמִּי. יא וַיִּשְׁלְחוּ וַיַּאַסְפוּ אֶת-כָּל-סַרְנֵי פְלִשְׁתִּים, וַיֹּאמְרוּ שַׁלְּחוּ אֶת-אֲרוֹן אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל וְיָשֹׁב לִמְקוֹמוֹ, וְלֹא-יָמִית אֹתִי, וְאֶת-עַמִּי: כִּי-הָיְתָה מְהוּמַת-מָוֶת בְּכָל-הָעִיר, כָּבְדָה מְאֹד יַד הָאֱלֹהִים שָׁם. יב וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר לֹא-מֵתוּ, הֻכּוּ בעפלים (בַּטְּחֹרִים); וַתַּעַל שַׁוְעַת הָעִיר, הַשָּׁמָיִם. {ס}

ההרג קורה בעקרון ובאשדוד, כשהארון ניצב שלל בקרב פלישתים, לא אצל ישראל.


                                                         (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | עגן אשכול
       



© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net