גירסת הדפסה   אשכול בארכיון - לקריאה בלבד
 
  אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #56083 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 56083
אנשי השם
חבר מתאריך 11.11.13
233 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    01:49   21.11.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  בקשת עזרה בביאור דברי הרמב''ם בהל' תענית  
 
   ברמב"ם פרק א' מהלכות תענית כ' מ"ע מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא וכו', ובהל' ג' אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להנדבק במעשיהם הרעים, ותוסיף הצרה צרות אחרות,
וכו', אם תאמרו שהוא קרי אוסיף לכם חמת אותו קרי,
ולכאו' יל"ד בזה בכונת הרמב"ם דבפשטות כונתו דבזה שאין מתעוררים לתשובה הרי זה דרך אכזריות, אך ממה שכתב אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו, משמע דהאכזריות והוספת הצרות הוא מחמת מה שאומרים מקרה הוא ולא על עצם מה שלא נתעוררו בתשובה, ובאמת כן הוא לשון הפסוק והלכתם עמי בקרי ומשמע דהאכזריות והוספת הצרות הוא על מה שאומרים מקרה הוא, אלא דלכאורה בפשוטו משמע כהצד הראשון שכתבנו מהא שכ' דהוא דרך אכזריות, ומשמע דהוא על עצם זה שאין חוזרים בתשובה,
והנ"מ בזה הוא באופן כאשר אין אומרים שהוא מקרה אלא אדרבה אומרים שהוא מהשמים כדי לעורר בתשובה אלא דחטאיו של השני גרמו לכך, ואדרבה תובעים מהשני שיחזור בתשובה, ויל"ע אם באופן זה הוי דרך האכזריות דלפי הצד הא' שכתבנו הוי דרך אכזריות, אך לפי הצד הב' לא הוי דרך אכזריות,
נתעוררתי לכך בימים האחרונים לאחר המאורעות הקשות שפקדו את עם ישראל רח"ל, אך ראיתי כי כל אחד מטיל את האשמה על השני,
ואבקש בזה מחברי הפורום לא לערב באשכול זה עניני מחלוקת,


       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לדעתי: meni181818 21.11.14 02:11 1
     ממה נפשך עדינו העצני 21.11.14 10:18 6
         משכח''ל בחושב שהוא צדיק גמור ונתפס בעוון הדור meni181818 21.11.14 12:55 7
  תגיות; חמת קרי , אכזריות , מעשים רעים , מקרה חכמתספריםתסרח 21.11.14 02:26 2
  בפרשת הפיכת סדום הלא מבואר שאלמלא היו שם אפילו עשרה צדיקים גמורים, על-הסלע-הך 21.11.14 02:51 3
  מי זה יכול לומר ידי לא שפכו את הדם? נהוראי עילם 21.11.14 03:18 4
  מה חשבת? שמי שמפיל את האשמה על האחר, לא יצדיק את טענתו? מים מן הסלע 21.11.14 08:24 5

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
meni181818
חבר מתאריך 12.12.13
277 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    02:11   21.11.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. לדעתי:  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   כוונת הרמב"ם על מידת אכזריות של "והלכתם עמי קרי" כמו שמפורש שם ברמב"ם, דהיינו מחשבת כפירה שהצרה באה ב"מקרה", אבל אם מאמין שהצרה נגזרה משמים, אך בגלל עוונות אחרים, אין בו משום מידת אכזריות הנ"ל, אבל מסתמא הוי גאוותן ועז פנים.

האומר מאי אהני לן רבנן הוא אפיקורס או מגלה פנים בתורה שלא כהלכה (רשי: שכופר במה שכתוב בתורה)


                                     (ניהול: מחק תגובה)
עדינו העצני
חבר מתאריך 15.9.14
691 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    10:18   21.11.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. ממה נפשך  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   אם אתה מרגיש שמה שקרה, קרה גם לך, כנראה שגם העוונות שלך גרמו את זה. אבל אם אתה חושב שה שקרה , קרה לאחרים, ולך אין שום קשר לזה, אתה באמת לא צריך להתעורר מזה.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
meni181818
חבר מתאריך 12.12.13
277 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    12:55   21.11.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  7. משכח''ל בחושב שהוא צדיק גמור ונתפס בעוון הדור  
    בתגובה להודעה מספר 6
 
   האומר מאי אהני לן רבנן הוא אפיקורס או מגלה פנים בתורה שלא כהלכה (רשי: שכופר במה שכתוב בתורה)


                                     (ניהול: מחק תגובה)
חכמתספריםתסרח
חבר מתאריך 22.5.14
306 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    02:26   21.11.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. תגיות; חמת קרי , אכזריות , מעשים רעים , מקרה  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   עיין כאן ותפסיק להתבלבל ולבלבל!!!

https://rotter.name/kolot/prime/56058.php#10

..."כי אין אסון לחרדים
יותר מעסקניהם וח"כיהם הנוכלים
והפושעים - בעצמם... משום שהם
גורמים להם במחדל ובמעש את כל
האסונות בגשמיות ורוחניות מדיור ועד
גיוס... וביודעי קאמינא! "...


-"...ללמדך שכל סרחון הדור תלוי
בגדולים שיש כח בידם למחות" !!
(רש"י במדבר ל"א , י"ד )


كل كلب له سيأتي يومه



                                     (ניהול: מחק תגובה)
על-הסלע-הך
חבר מתאריך 14.12.12
13852 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    02:51   21.11.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. בפרשת הפיכת סדום הלא מבואר שאלמלא היו שם אפילו עשרה צדיקים גמורים,  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 21.11.14 בשעה 03:17 בברכה, על-הסלע-הך
 
הרי שהיה הקב"ה מציל את סדום ועמורה

ולכן, גם אם עצם העונש הוא מחמת השחחתם של הרשעים הגמורים, מ"מ
וודאי שגם אלו שלא חטאו כמותם יש להם לשוב בתשובה, כי אם היו
צדיקים בשלימות ללא פגם, היתה צדקותם מצילה אף על עיר כמו סדום,
גם אם הם מיעוטא דמיעוטא לעומת רוב מנין ובנין של סדום ועמורה.

ולכן ברור שכל שאינו חוזר בתשובה בעצמו, ולב יודע מרת נפשו,
הרי שאין לך מדת אכזריות גדולה מזו, דכל אחד צריך לשאול את
עצמו, דגם אם הוא עצמו אין לו חלק בסדומיות, מ"מ במה הוא פגם
שלא הועילה זכותו להצילם, או לחילופין למחות ולהחזירם למוטב.

וק"ו בנידון דידן שהנהרגים היו צדיקים ויקרים הי"ד, אשר יש פה
איתות לכלל הציבור, ואחד מן החבורה שמת ידאגו כל החבורה.
וה' יעזור שקרבנות ציבור אלו יכפרו בצירוף התשובה על כל ישראל
ולא נוסיף לדאבה עוד

נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'

וה' יאמר לצרותינו די


                                     (ניהול: מחק תגובה)
נהוראי עילם
חבר מתאריך 14.11.14
2152 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    03:18   21.11.14   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. מי זה יכול לומר ידי לא שפכו את הדם?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.11.14 בשעה 03:23 בברכה, נהוראי עילם
 
לשון הרע הורג שלושה. ואם אמנם מפרסמים את החנפים ובעלי מחלוקת מפני חילול ה', והכל לשם שמים, אבל אם בחוסר שימת לב אדם סטה מעט משורת הדין ונכשל באיסור לשה"ר. נניח שהוא בצד הצודק, והאחרים רשעים גמורים. אבל שמא דבריו, שהיו שלא כדין, הם שעוררו קטרוג. כל שחברו נענש כל ידו אין מכניסין אותו במחיצתו של הקב"ה.
לכן מחלוקת היא אש, שאוכלת טובים ורעים ללא אבחנה, ולפעמים אף אלו שהם בעצם קרבנות של המחלוקת.
לעזוב מחלוקת אין אומר שצריך להחליט שהשני פתאום צודק. בפרט אם מדובר בענין עקרוני.
לעזוב מחלוקת פרושו לקבל את השני למרות חילוקי הדעות. להפסיק לרדוף אותו. להפסיק לשנוא אותו. הוא טועה ואני אוהב אותו. להפסיק לקטרג עליו. להתמקד במשותף. להעלים עין מהמפריד. למחול על פגיעות ורדיפות. לבלוע ולשתוק. כל עוד יש צד קלוש שהוא מתכוון קצת לשם שמים (האמת, גם המוסלמים מרמים עצמם שעורפים ראשים לשם שמים...)
זאת כל עוד היריב לא נכנס בכלל "הלוא משנאיך ה' אשנא ובמתקוממך אתקוטט". שלום עם הללו, אין לך קטרוג גדול מזה.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מים מן הסלע
חבר מתאריך 8.12.13
2304 הודעות
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ה    08:24   21.11.14   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. מה חשבת? שמי שמפיל את האשמה על האחר, לא יצדיק את טענתו?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
  


                                     (ניהול: מחק תגובה)

________________________________________________________________________
למנהלים:  החזר לפורום | מחק | מחק תגובות | גיבוי אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net