גירסת הדפסה   שלח לחבר       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #60806 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 60806
הדעה והדיבור
חבר מתאריך 14.4.15
12 הודעות
אור ליום שני א' באייר תשע''ה    23:01   19.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  מים קרים על נפש עייפה. מאמר שחייבים לקרא ''מוירדיג''  
 
  
החר"דקים האמיתיים

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים • הרב דב פוברסקי זועם (טור אישי)

הרב דב פוברסקי

ל' בניסן תשעה 15:32 19.04.15

קבוצת נוכלים מרושעים, רדפו אחר חייל חרדי, שעבר לתומו בשכונה בבית שמש.

הם ירקו עליו, קיללו אותו, דחפו אותו, זעקו נגדו מילות גנאי והשפילו אותו בשל העובדה שהוא לבוש מדים ומשרת בצה"ל.

נכונה העובדה שמי שתורתו אומנותו, פטור משירות בצה"ל, ונכונה העובדה כי עיקר הטענה היא, כדברי הגמרא במסכת בבא בתרא ע"ז ע"ב, שאומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים להשתתף בהוצאות השמירה של העיר מאחר והתורה מגינה ומצילה אותם.

לאור מעשיהם של אלו, הלכתי לגמרא, וחיפשתי להם תימוכין, כי הרי לא יעלה על הדעת שהם ממציאים לנו תורה חדשה.

אך להפתעתי כי רבה, לא מצאתי לא בגמרא ולא במפרשיה מן הראשונים או מן האחרונים, שמורים או מתירים לפגוע באלו ששומרים על העיר ואינם תלמידי חכמים.

ההפך הוא הנכון, מצאתי בדברי חז"ל חובה להכיר טובה לאלו שעוסקים בצורכי ציבור, בטח לכאלה שמסכנים את נפשם ומחרפים עצמם לקיום העם היהודי באשר הוא – גם אם הוא בתלבושת של מדינה – כמדינת ישראל, עם כל המורכבות שבה והשאלות הערכיות הדתיות שאנו מתמודדים איתם ביום יום.

עדיין אנו חיים באזור שכל כולו עוין אותנו ומחפש להשמידנו, והשמירה הינה בגדר של 'השתדלות חובה', לא פחות מאשר ללכת לרופא כשחשים שלא בטוב, או להזעיק את המשטרה בעת מצוקה.

לא ראיתי אדם שמזהה גנבים בביתו, שהוא פורש הצידה ואומר תהילים וזהו, כן ראיתי כאלה, שפנו למשטרה ובמקביל הם התפללו לקב"ה שיצילם – דברים פשוטים, הלא כך.

מה שקובע באופן ברור, כי אלו מבית שמש, רחוקים כמרחק מזרח ממערב, מלהיות תלמידי חכמים, או חרדים לדבר ה'.

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים.

חמי, הרב חיים יברוב ז"ל, שהיום הוא יום השנה לפטירתו, למד בישיבת 'עץ חיים', אביו היה המלמד הדגול הרב אלתר יהודה יברוב זצ"ל.

כאשר ראה שבנו חיים, קשה לו בישיבה, שלח אותו אביו לשרת בצה"ל, זה היה צה"ל של פעם, הרבה פחות מתאים ומתואם לצרכיו של החייל החרדי. כך יצא שבדרכו ללשכת הגיוס, ליוו אותו כל הישיבה, בתופים ובמחולות, כשהנערים הצעירים אחזו לפידים בידיהם, משל הייתה זאת הכנסת ספר תורה.

כך נהגה ישיבת עץ חיים, שכידוע איננה נמנת על הישיבות של הדת"ל...

אין ספק כי יחס זה נתן לו את הכוח לשמור עצמו ואף להתחזק בתקופת השירות הצבאי, ולימים הוא הפך להיות פקיד בכיר במשרד העבדה – שדאג לתקציבים ועזר למוסדות התורה שעד ליום זה הם נהנים ממעשיו.

ומה היה קורה אילו חלילה חמי היה עובר את מה שעבר אותו חייל חרדי מבית שמש, האם הוא היה מגיע לאן שהגיע, האם הוא היה מקים משפחה לתפארת כפי שהקים.

האם העובדה שבני הישיבה ליוו אותו בתופים ובמחולות, גרמה לנשירה מהישיבה ומהדת, או להפך.

ימים יגידו...

האם האלימות הזו ששופעת בקרבנו לאחרונה, מקרבת ומקדמת אותנו לאיזשהו מקום טוב או להתחזקות בתורה ובמצוות, או חלילה להפך.

האם העובדה המזוויעה של ריבוי נוער נושר של בני טובים וממשפחות מצוינות (לכאורה או שלא), באופן יחסי לאוכלוסייה וביחס לשנים עברו, הם תוצאה ישירה של קנאות מזויפות ומדומיינת, ומתן דוגמא אישית גרועה ונחותה, שבמעשים שכאלה ודומים להם, במחלוקות השונות והמשונות, באלימות בתוכנו ומחוצה לנו, בשבירת רמזורים ועקירת תמרורים.

אין מי שיתעורר ויזעק את הזעקה האמיתית.

הרי לא ביזוי קברים – בטענות הזויות ואף לא הגיוס, מסכנים את עצם קיומנו, כמו סילופה של עיקרה של תורה, במעשים קשים של בין אדם לחברו, שהקשר בינם לבין תורה הוא שניתן להמשילם לכך, שהם היפוכה של תורה.

כי אלה נעשים בכלל "לשם שמים", ואיך אפשר לחזור בתשובה על מעשים שהם "לשם שמים".

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים • הרב דב פוברסקי זועם (טור אישי)

הרב דב פוברסקי

הם ירקו עליו, קיללו אותו, דחפו אותו, זעקו נגדו מילות גנאי והשפילו אותו בשל העובדה שהוא לבוש מדים ומשרת בצה"ל.

נכונה העובדה שמי שתורתו אומנותו, פטור משירות בצה"ל, ונכונה העובדה כי עיקר הטענה היא, כדברי הגמרא במסכת בבא בתרא ע"ז ע"ב, שאומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים להשתתף בהוצאות השמירה של העיר מאחר והתורה מגינה ומצילה אותם.

לאור מעשיהם של אלו, הלכתי לגמרא, וחיפשתי להם תימוכין, כי הרי לא יעלה על הדעת שהם ממציאים לנו תורה חדשה.

אך להפתעתי כי רבה, לא מצאתי לא בגמרא ולא במפרשיה מן הראשונים או מן האחרונים, שמורים או מתירים לפגוע באלו ששומרים על העיר ואינם תלמידי חכמים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים


ההפך הוא הנכון, מצאתי בדברי חז"ל חובה להכיר טובה לאלו שעוסקים בצורכי ציבור, בטח לכאלה שמסכנים את נפשם ומחרפים עצמם לקיום העם היהודי באשר הוא – גם אם הוא בתלבושת של מדינה – כמדינת ישראל, עם כל המורכבות שבה והשאלות הערכיות הדתיות שאנו מתמודדים איתם ביום יום.


עדיין אנו חיים באזור שכל כולו עוין אותנו ומחפש להשמידנו, והשמירה הינה בגדר של 'השתדלות חובה', לא פחות מאשר ללכת לרופא כשחשים שלא בטוב, או להזעיק את המשטרה בעת מצוקה.

לא ראיתי אדם שמזהה גנבים בביתו, שהוא פורש הצידה ואומר תהילים וזהו, כן ראיתי כאלה, שפנו למשטרה ובמקביל הם התפללו לקב"ה שיצילם – דברים פשוטים, הלא כך.

מה שקובע באופן ברור, כי אלו מבית שמש, רחוקים כמרחק מזרח ממערב, מלהיות תלמידי חכמים, או חרדים לדבר ה'.

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים.

חמי, הרב חיים יברוב ז"ל, שהיום הוא יום השנה לפטירתו, למד בישיבת 'עץ חיים', אביו היה המלמד הדגול הרב אלתר יהודה יברוב זצ"ל.

כאשר ראה שבנו חיים, קשה לו בישיבה, שלח אותו אביו לשרת בצה"ל, זה היה צה"ל של פעם, הרבה פחות מתאים ומתואם לצרכיו של החייל החרדי. כך יצא שבדרכו ללשכת הגיוס, ליוו אותו כל הישיבה, בתופים ובמחולות, כשהנערים הצעירים אחזו לפידים בידיהם, משל הייתה זאת הכנסת ספר תורה.

כך נהגה ישיבת עץ חיים, שכידוע איננה נמנת על הישיבות של הדת"ל...

אין ספק כי יחס זה נתן לו את הכוח לשמור עצמו ואף להתחזק בתקופת השירות הצבאי, ולימים הוא הפך להיות פקיד בכיר במשרד העבדה – שדאג לתקציבים ועזר למוסדות התורה שעד ליום זה הם נהנים ממעשיו.

ומה היה קורה אילו חלילה חמי היה עובר את מה שעבר אותו חייל חרדי מבית שמש, האם הוא היה מגיע לאן שהגיע, האם הוא היה מקים משפחה לתפארת כפי שהקים.

האם העובדה שבני הישיבה ליוו אותו בתופים ובמחולות, גרמה לנשירה מהישיבה ומהדת, או להפך.

ימים יגידו...

האם האלימות הזו ששופעת בקרבנו לאחרונה, מקרבת ומקדמת אותנו לאיזשהו מקום טוב או להתחזקות בתורה ובמצוות, או חלילה להפך.

האם העובדה המזוויעה של ריבוי נוער נושר של בני טובים וממשפחות מצוינות (לכאורה או שלא), באופן יחסי לאוכלוסייה וביחס לשנים עברו, הם תוצאה ישירה של קנאות מזויפות ומדומיינת, ומתן דוגמא אישית גרועה ונחותה, שבמעשים שכאלה ודומים להם, במחלוקות השונות והמשונות, באלימות בתוכנו ומחוצה לנו, בשבירת רמזורים ועקירת תמרורים.

אין מי שיתעורר ויזעק את הזעקה האמיתית.

הרי לא ביזוי קברים – בטענות הזויות ואף לא הגיוס, מסכנים את עצם קיומנו, כמו סילופה של עיקרה של תורה, במעשים קשים של בין אדם לחברו, שהקשר בינם לבין תורה הוא שניתן להמשילם לכך, שהם היפוכה של תורה.

כי אלה נעשים בכלל "לשם שמים", ואיך אפשר לחזור בתשובה על מעשים שהם "לשם שמים".


מצאתי טעות בכתבה

החר"דקים האמיתיים

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים • הרב דב פוברסקי זועם (טור אישי)
החר"דקים האמיתיים

הם ירקו עליו, קיללו אותו, דחפו אותו, זעקו נגדו מילות גנאי והשפילו אותו בשל העובדה שהוא לבוש מדים ומשרת בצה"ל.

נכונה העובדה שמי שתורתו אומנותו, פטור משירות בצה"ל, ונכונה העובדה כי עיקר הטענה היא, כדברי הגמרא במסכת בבא בתרא ע"ז ע"ב, שאומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים להשתתף בהוצאות השמירה של העיר מאחר והתורה מגינה ומצילה אותם.

לאור מעשיהם של אלו, הלכתי לגמרא, וחיפשתי להם תימוכין, כי הרי לא יעלה על הדעת שהם ממציאים לנו תורה חדשה.

אך להפתעתי כי רבה, לא מצאתי לא בגמרא ולא במפרשיה מן הראשונים או מן האחרונים, שמורים או מתירים לפגוע באלו ששומרים על העיר ואינם תלמידי חכמים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים


ההפך הוא הנכון, מצאתי בדברי חז"ל חובה להכיר טובה לאלו שעוסקים בצורכי ציבור, בטח לכאלה שמסכנים את נפשם ומחרפים עצמם לקיום העם היהודי באשר הוא – גם אם הוא בתלבושת של מדינה – כמדינת ישראל, עם כל המורכבות שבה והשאלות הערכיות הדתיות שאנו מתמודדים איתם ביום יום.


עדיין אנו חיים באזור שכל כולו עוין אותנו ומחפש להשמידנו, והשמירה הינה בגדר של 'השתדלות חובה', לא פחות מאשר ללכת לרופא כשחשים שלא בטוב, או להזעיק את המשטרה בעת מצוקה.

לא ראיתי אדם שמזהה גנבים בביתו, שהוא פורש הצידה ואומר תהילים וזהו, כן ראיתי כאלה, שפנו למשטרה ובמקביל הם התפללו לקב"ה שיצילם – דברים פשוטים, הלא כך.

מה שקובע באופן ברור, כי אלו מבית שמש, רחוקים כמרחק מזרח ממערב, מלהיות תלמידי חכמים, או חרדים לדבר ה'.

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים.

חמי, הרב חיים יברוב ז"ל, שהיום הוא יום השנה לפטירתו, למד בישיבת 'עץ חיים', אביו היה המלמד הדגול הרב אלתר יהודה יברוב זצ"ל.

כאשר ראה שבנו חיים, קשה לו בישיבה, שלח אותו אביו לשרת בצה"ל, זה היה צה"ל של פעם, הרבה פחות מתאים ומתואם לצרכיו של החייל החרדי. כך יצא שבדרכו ללשכת הגיוס, ליוו אותו כל הישיבה, בתופים ובמחולות, כשהנערים הצעירים אחזו לפידים בידיהם, משל הייתה זאת הכנסת ספר תורה.

כך נהגה ישיבת עץ חיים, שכידוע איננה נמנת על הישיבות של הדת"ל...

אין ספק כי יחס זה נתן לו את הכוח לשמור עצמו ואף להתחזק בתקופת השירות הצבאי, ולימים הוא הפך להיות פקיד בכיר במשרד העבדה – שדאג לתקציבים ועזר למוסדות התורה שעד ליום זה הם נהנים ממעשיו.

ומה היה קורה אילו חלילה חמי היה עובר את מה שעבר אותו חייל חרדי מבית שמש, האם הוא היה מגיע לאן שהגיע, האם הוא היה מקים משפחה לתפארת כפי שהקים.

האם העובדה שבני הישיבה ליוו אותו בתופים ובמחולות, גרמה לנשירה מהישיבה ומהדת, או להפך.

ימים יגידו...

האם האלימות הזו ששופעת בקרבנו לאחרונה, מקרבת ומקדמת אותנו לאיזשהו מקום טוב או להתחזקות בתורה ובמצוות, או חלילה להפך.

האם העובדה המזוויעה של ריבוי נוער נושר של בני טובים וממשפחות מצוינות (לכאורה או שלא), באופן יחסי לאוכלוסייה וביחס לשנים עברו, הם תוצאה ישירה של קנאות מזויפות ומדומיינת, ומתן דוגמא אישית גרועה ונחותה, שבמעשים שכאלה ודומים להם, במחלוקות השונות והמשונות, באלימות בתוכנו ומחוצה לנו, בשבירת רמזורים ועקירת תמרורים.

אין מי שיתעורר ויזעק את הזעקה האמיתית.

הרי לא ביזוי קברים – בטענות הזויות ואף לא הגיוס, מסכנים את עצם קיומנו, כמו סילופה של עיקרה של תורה, במעשים קשים של בין אדם לחברו, שהקשר בינם לבין תורה הוא שניתן להמשילם לכך, שהם היפוכה של תורה.

כי אלה נעשים בכלל "לשם שמים", ואיך אפשר לחזור בתשובה על מעשים שהם "לשם שמים".


מצאתי טעות בכתבה

החר"דקים האמיתיים

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים • הרב דב פוברסקי זועם (טור אישי)

הרב דב פוברסקי

|

ל' בניסן תשעה 15:32 19.04.15



תגיות: קיצוניים, בית שמש, חייל חרדי, חרדקים, תקיפה, דב פוברסקי, קנאות


החר"דקים האמיתיים
(צילומסך)
אאא
קבוצת נוכלים מרושעים, רדפו אחר חייל חרדי, שעבר לתומו בשכונה בבית שמש.

הם ירקו עליו, קיללו אותו, דחפו אותו, זעקו נגדו מילות גנאי והשפילו אותו בשל העובדה שהוא לבוש מדים ומשרת בצה"ל.

נכונה העובדה שמי שתורתו אומנותו, פטור משירות בצה"ל, ונכונה העובדה כי עיקר הטענה היא, כדברי הגמרא במסכת בבא בתרא ע"ז ע"ב, שאומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים להשתתף בהוצאות השמירה של העיר מאחר והתורה מגינה ומצילה אותם.

לאור מעשיהם של אלו, הלכתי לגמרא, וחיפשתי להם תימוכין, כי הרי לא יעלה על הדעת שהם ממציאים לנו תורה חדשה.

אך להפתעתי כי רבה, לא מצאתי לא בגמרא ולא במפרשיה מן הראשונים או מן האחרונים, שמורים או מתירים לפגוע באלו ששומרים על העיר ואינם תלמידי חכמים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים


ההפך הוא הנכון, מצאתי בדברי חז"ל חובה להכיר טובה לאלו שעוסקים בצורכי ציבור, בטח לכאלה שמסכנים את נפשם ומחרפים עצמם לקיום העם היהודי באשר הוא – גם אם הוא בתלבושת של מדינה – כמדינת ישראל, עם כל המורכבות שבה והשאלות הערכיות הדתיות שאנו מתמודדים איתם ביום יום.


עדיין אנו חיים באזור שכל כולו עוין אותנו ומחפש להשמידנו, והשמירה הינה בגדר של 'השתדלות חובה', לא פחות מאשר ללכת לרופא כשחשים שלא בטוב, או להזעיק את המשטרה בעת מצוקה.

לא ראיתי אדם שמזהה גנבים בביתו, שהוא פורש הצידה ואומר תהילים וזהו, כן ראיתי כאלה, שפנו למשטרה ובמקביל הם התפללו לקב"ה שיצילם – דברים פשוטים, הלא כך.

מה שקובע באופן ברור, כי אלו מבית שמש, רחוקים כמרחק מזרח ממערב, מלהיות תלמידי חכמים, או חרדים לדבר ה'.

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים.

חמי, הרב חיים יברוב ז"ל, שהיום הוא יום השנה לפטירתו, למד בישיבת 'עץ חיים', אביו היה המלמד הדגול הרב אלתר יהודה יברוב זצ"ל.

כאשר ראה שבנו חיים, קשה לו בישיבה, שלח אותו אביו לשרת בצה"ל, זה היה צה"ל של פעם, הרבה פחות מתאים ומתואם לצרכיו של החייל החרדי. כך יצא שבדרכו ללשכת הגיוס, ליוו אותו כל הישיבה, בתופים ובמחולות, כשהנערים הצעירים אחזו לפידים בידיהם, משל הייתה זאת הכנסת ספר תורה.

כך נהגה ישיבת עץ חיים, שכידוע איננה נמנת על הישיבות של הדת"ל...

אין ספק כי יחס זה נתן לו את הכוח לשמור עצמו ואף להתחזק בתקופת השירות הצבאי, ולימים הוא הפך להיות פקיד בכיר במשרד העבדה – שדאג לתקציבים ועזר למוסדות התורה שעד ליום זה הם נהנים ממעשיו.

ומה היה קורה אילו חלילה חמי היה עובר את מה שעבר אותו חייל חרדי מבית שמש, האם הוא היה מגיע לאן שהגיע, האם הוא היה מקים משפחה לתפארת כפי שהקים.

האם העובדה שבני הישיבה ליוו אותו בתופים ובמחולות, גרמה לנשירה מהישיבה ומהדת, או להפך.

ימים יגידו...

האם האלימות הזו ששופעת בקרבנו לאחרונה, מקרבת ומקדמת אותנו לאיזשהו מקום טוב או להתחזקות בתורה ובמצוות, או חלילה להפך.

האם העובדה המזוויעה של ריבוי נוער נושר של בני טובים וממשפחות מצוינות (לכאורה או שלא), באופן יחסי לאוכלוסייה וביחס לשנים עברו, הם תוצאה ישירה של קנאות מזויפות ומדומיינת, ומתן דוגמא אישית גרועה ונחותה, שבמעשים שכאלה ודומים להם, במחלוקות השונות והמשונות, באלימות בתוכנו ומחוצה לנו, בשבירת רמזורים ועקירת תמרורים.

אין מי שיתעורר ויזעק את הזעקה האמיתית.

הרי לא ביזוי קברים – בטענות הזויות ואף לא הגיוס, מסכנים את עצם קיומנו, כמו סילופה של עיקרה של תורה, במעשים קשים של בין אדם לחברו, שהקשר בינם לבין תורה הוא שניתן להמשילם לכך, שהם היפוכה של תורה.

כי אלה נעשים בכלל "לשם שמים", ואיך אפשר לחזור בתשובה על מעשים שהם "לשם שמים".


מצאתי טעות בכתבה


החר"דקים האמיתיים

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים • הרב דב פוברסקי זועם (טור אישי)

הרב דב פוברסקי

|

ל' בניסן תשעה 15:32 19.04.15



תגיות: קיצוניים, בית שמש, חייל חרדי, חרדקים, תקיפה, דב פוברסקי, קנאות


החר"דקים האמיתיים
(צילומסך)
אאא
קבוצת נוכלים מרושעים, רדפו אחר חייל חרדי, שעבר לתומו בשכונה בבית שמש.

הם ירקו עליו, קיללו אותו, דחפו אותו, זעקו נגדו מילות גנאי והשפילו אותו בשל העובדה שהוא לבוש מדים ומשרת בצה"ל.

נכונה העובדה שמי שתורתו אומנותו, פטור משירות בצה"ל, ונכונה העובדה כי עיקר הטענה היא, כדברי הגמרא במסכת בבא בתרא ע"ז ע"ב, שאומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים להשתתף בהוצאות השמירה של העיר מאחר והתורה מגינה ומצילה אותם.

לאור מעשיהם של אלו, הלכתי לגמרא, וחיפשתי להם תימוכין, כי הרי לא יעלה על הדעת שהם ממציאים לנו תורה חדשה.

אך להפתעתי כי רבה, לא מצאתי לא בגמרא ולא במפרשיה מן הראשונים או מן האחרונים, שמורים או מתירים לפגוע באלו ששומרים על העיר ואינם תלמידי חכמים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים


ההפך הוא הנכון, מצאתי בדברי חז"ל חובה להכיר טובה לאלו שעוסקים בצורכי ציבור, בטח לכאלה שמסכנים את נפשם ומחרפים עצמם לקיום העם היהודי באשר הוא – גם אם הוא בתלבושת של מדינה – כמדינת ישראל, עם כל המורכבות שבה והשאלות הערכיות הדתיות שאנו מתמודדים איתם ביום יום.


עדיין אנו חיים באזור שכל כולו עוין אותנו ומחפש להשמידנו, והשמירה הינה בגדר של 'השתדלות חובה', לא פחות מאשר ללכת לרופא כשחשים שלא בטוב, או להזעיק את המשטרה בעת מצוקה.

לא ראיתי אדם שמזהה גנבים בביתו, שהוא פורש הצידה ואומר תהילים וזהו, כן ראיתי כאלה, שפנו למשטרה ובמקביל הם התפללו לקב"ה שיצילם – דברים פשוטים, הלא כך.

מה שקובע באופן ברור, כי אלו מבית שמש, רחוקים כמרחק מזרח ממערב, מלהיות תלמידי חכמים, או חרדים לדבר ה'.

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים.

חמי, הרב חיים יברוב ז"ל, שהיום הוא יום השנה לפטירתו, למד בישיבת 'עץ חיים', אביו היה המלמד הדגול הרב אלתר יהודה יברוב זצ"ל.

כאשר ראה שבנו חיים, קשה לו בישיבה, שלח אותו אביו לשרת בצה"ל, זה היה צה"ל של פעם, הרבה פחות מתאים ומתואם לצרכיו של החייל החרדי. כך יצא שבדרכו ללשכת הגיוס, ליוו אותו כל הישיבה, בתופים ובמחולות, כשהנערים הצעירים אחזו לפידים בידיהם, משל הייתה זאת הכנסת ספר תורה.

כך נהגה ישיבת עץ חיים, שכידוע איננה נמנת על הישיבות של הדת"ל...

אין ספק כי יחס זה נתן לו את הכוח לשמור עצמו ואף להתחזק בתקופת השירות הצבאי, ולימים הוא הפך להיות פקיד בכיר במשרד העבדה – שדאג לתקציבים ועזר למוסדות התורה שעד ליום זה הם נהנים ממעשיו.

ומה היה קורה אילו חלילה חמי היה עובר את מה שעבר אותו חייל חרדי מבית שמש, האם הוא היה מגיע לאן שהגיע, האם הוא היה מקים משפחה לתפארת כפי שהקים.

האם העובדה שבני הישיבה ליוו אותו בתופים ובמחולות, גרמה לנשירה מהישיבה ומהדת, או להפך.

ימים יגידו...

האם האלימות הזו ששופעת בקרבנו לאחרונה, מקרבת ומקדמת אותנו לאיזשהו מקום טוב או להתחזקות בתורה ובמצוות, או חלילה להפך.

האם העובדה המזוויעה של ריבוי נוער נושר של בני טובים וממשפחות מצוינות (לכאורה או שלא), באופן יחסי לאוכלוסייה וביחס לשנים עברו, הם תוצאה ישירה של קנאות מזויפות ומדומיינת, ומתן דוגמא אישית גרועה ונחותה, שבמעשים שכאלה ודומים להם, במחלוקות השונות והמשונות, באלימות בתוכנו ומחוצה לנו, בשבירת רמזורים ועקירת תמרורים.

אין מי שיתעורר ויזעק את הזעקה האמיתית.

הרי לא ביזוי קברים – בטענות הזויות ואף לא הגיוס, מסכנים את עצם קיומנו, כמו סילופה של עיקרה של תורה, במעשים קשים של בין אדם לחברו, שהקשר בינם לבין תורה הוא שניתן להמשילם לכך, שהם היפוכה של תורה.

כי אלה נעשים בכלל "לשם שמים", ואיך אפשר לחזור בתשובה על מעשים שהם "לשם שמים".


מצאתי טעות בכתבה


החר"דקים האמיתיים

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים • הרב דב פוברסקי זועם (טור אישי)

הרב דב פוברסקי

|

ל' בניסן תשעה 15:32 19.04.15



תגיות: קיצוניים, בית שמש, חייל חרדי, חרדקים, תקיפה, דב פוברסקי, קנאות


החר"דקים האמיתיים
(צילומסך)
אאא
קבוצת נוכלים מרושעים, רדפו אחר חייל חרדי, שעבר לתומו בשכונה בבית שמש.

הם ירקו עליו, קיללו אותו, דחפו אותו, זעקו נגדו מילות גנאי והשפילו אותו בשל העובדה שהוא לבוש מדים ומשרת בצה"ל.

נכונה העובדה שמי שתורתו אומנותו, פטור משירות בצה"ל, ונכונה העובדה כי עיקר הטענה היא, כדברי הגמרא במסכת בבא בתרא ע"ז ע"ב, שאומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים להשתתף בהוצאות השמירה של העיר מאחר והתורה מגינה ומצילה אותם.

לאור מעשיהם של אלו, הלכתי לגמרא, וחיפשתי להם תימוכין, כי הרי לא יעלה על הדעת שהם ממציאים לנו תורה חדשה.

אך להפתעתי כי רבה, לא מצאתי לא בגמרא ולא במפרשיה מן הראשונים או מן האחרונים, שמורים או מתירים לפגוע באלו ששומרים על העיר ואינם תלמידי חכמים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים


ההפך הוא הנכון, מצאתי בדברי חז"ל חובה להכיר טובה לאלו שעוסקים בצורכי ציבור, בטח לכאלה שמסכנים את נפשם ומחרפים עצמם לקיום העם היהודי באשר הוא – גם אם הוא בתלבושת של מדינה – כמדינת ישראל, עם כל המורכבות שבה והשאלות הערכיות הדתיות שאנו מתמודדים איתם ביום יום.


עדיין אנו חיים באזור שכל כולו עוין אותנו ומחפש להשמידנו, והשמירה הינה בגדר של 'השתדלות חובה', לא פחות מאשר ללכת לרופא כשחשים שלא בטוב, או להזעיק את המשטרה בעת מצוקה.

לא ראיתי אדם שמזהה גנבים בביתו, שהוא פורש הצידה ואומר תהילים וזהו, כן ראיתי כאלה, שפנו למשטרה ובמקביל הם התפללו לקב"ה שיצילם – דברים פשוטים, הלא כך.

מה שקובע באופן ברור, כי אלו מבית שמש, רחוקים כמרחק מזרח ממערב, מלהיות תלמידי חכמים, או חרדים לדבר ה'.

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים.

חמי, הרב חיים יברוב ז"ל, שהיום הוא יום השנה לפטירתו, למד בישיבת 'עץ חיים', אביו היה המלמד הדגול הרב אלתר יהודה יברוב זצ"ל.

כאשר ראה שבנו חיים, קשה לו בישיבה, שלח אותו אביו לשרת בצה"ל, זה היה צה"ל של פעם, הרבה פחות מתאים ומתואם לצרכיו של החייל החרדי. כך יצא שבדרכו ללשכת הגיוס, ליוו אותו כל הישיבה, בתופים ובמחולות, כשהנערים הצעירים אחזו לפידים בידיהם, משל הייתה זאת הכנסת ספר תורה.

כך נהגה ישיבת עץ חיים, שכידוע איננה נמנת על הישיבות של הדת"ל...

אין ספק כי יחס זה נתן לו את הכוח לשמור עצמו ואף להתחזק בתקופת השירות הצבאי, ולימים הוא הפך להיות פקיד בכיר במשרד העבדה – שדאג לתקציבים ועזר למוסדות התורה שעד ליום זה הם נהנים ממעשיו.

ומה היה קורה אילו חלילה חמי היה עובר את מה שעבר אותו חייל חרדי מבית שמש, האם הוא היה מגיע לאן שהגיע, האם הוא היה מקים משפחה לתפארת כפי שהקים.

האם העובדה שבני הישיבה ליוו אותו בתופים ובמחולות, גרמה לנשירה מהישיבה ומהדת, או להפך.

ימים יגידו...

האם האלימות הזו ששופעת בקרבנו לאחרונה, מקרבת ומקדמת אותנו לאיזשהו מקום טוב או להתחזקות בתורה ובמצוות, או חלילה להפך.

האם העובדה המזוויעה של ריבוי נוער נושר של בני טובים וממשפחות מצוינות (לכאורה או שלא), באופן יחסי לאוכלוסייה וביחס לשנים עברו, הם תוצאה ישירה של קנאות מזויפות ומדומיינת, ומתן דוגמא אישית גרועה ונחותה, שבמעשים שכאלה ודומים להם, במחלוקות השונות והמשונות, באלימות בתוכנו ומחוצה לנו, בשבירת רמזורים ועקירת תמרורים.

אין מי שיתעורר ויזעק את הזעקה האמיתית.

הרי לא ביזוי קברים – בטענות הזויות ואף לא הגיוס, מסכנים את עצם קיומנו, כמו סילופה של עיקרה של תורה, במעשים קשים של בין אדם לחברו, שהקשר בינם לבין תורה הוא שניתן להמשילם לכך, שהם היפוכה של תורה.

כי אלה נעשים בכלל "לשם שמים", ואיך אפשר לחזור בתשובה על מעשים שהם "לשם שמים".


מצאתי טעות בכתבה
הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים • הרב דב פוברסקי זועם (טור אישי)

קבוצת נוכלים מרושעים, רדפו אחר חייל חרדי, שעבר לתומו בשכונה בבית שמש.

הם ירקו עליו, קיללו אותו, דחפו אותו, זעקו נגדו מילות גנאי והשפילו אותו בשל העובדה שהוא לבוש מדים ומשרת בצה"ל.

נכונה העובדה שמי שתורתו אומנותו, פטור משירות בצה"ל, ונכונה העובדה כי עיקר הטענה היא, כדברי הגמרא במסכת בבא בתרא ע"ז ע"ב, שאומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים להשתתף בהוצאות השמירה של העיר מאחר והתורה מגינה ומצילה אותם.

לאור מעשיהם של אלו, הלכתי לגמרא, וחיפשתי להם תימוכין, כי הרי לא יעלה על הדעת שהם ממציאים לנו תורה חדשה.

אך להפתעתי כי רבה, לא מצאתי לא בגמרא ולא במפרשיה מן הראשונים או מן האחרונים, שמורים או מתירים לפגוע באלו ששומרים על העיר ואינם תלמידי חכמים.

ההפך הוא הנכון, מצאתי בדברי חז"ל חובה להכיר טובה לאלו שעוסקים בצורכי ציבור, בטח לכאלה שמסכנים את נפשם ומחרפים עצמם לקיום העם היהודי באשר הוא – גם אם הוא בתלבושת של מדינה – כמדינת ישראל, עם כל המורכבות שבה והשאלות הערכיות הדתיות שאנו מתמודדים איתם ביום יום.


עדיין אנו חיים באזור שכל כולו עוין אותנו ומחפש להשמידנו, והשמירה הינה בגדר של 'השתדלות חובה', לא פחות מאשר ללכת לרופא כשחשים שלא בטוב, או להזעיק את המשטרה בעת מצוקה.

לא ראיתי אדם שמזהה גנבים בביתו, שהוא פורש הצידה ואומר תהילים וזהו, כן ראיתי כאלה, שפנו למשטרה ובמקביל הם התפללו לקב"ה שיצילם – דברים פשוטים, הלא כך.

מה שקובע באופן ברור, כי אלו מבית שמש, רחוקים כמרחק מזרח ממערב, מלהיות תלמידי חכמים, או חרדים לדבר ה'.

הרשעות איננה מתחילה ונגמרת בנוער המתפרע, הנבזות מתחילה במנהיגיהם, שהם מפקדי הפשע, של חייליהם, הם הם החרד"קים האמיתיים.

חמי, הרב חיים יברוב ז"ל, שהיום הוא יום השנה לפטירתו, למד בישיבת 'עץ חיים', אביו היה המלמד הדגול הרב אלתר יהודה יברוב זצ"ל.

כאשר ראה שבנו חיים, קשה לו בישיבה, שלח אותו אביו לשרת בצה"ל, זה היה צה"ל של פעם, הרבה פחות מתאים ומתואם לצרכיו של החייל החרדי. כך יצא שבדרכו ללשכת הגיוס, ליוו אותו כל הישיבה, בתופים ובמחולות, כשהנערים הצעירים אחזו לפידים בידיהם, משל הייתה זאת הכנסת ספר תורה.

כך נהגה ישיבת עץ חיים, שכידוע איננה נמנת על הישיבות של הדת"ל...

אין ספק כי יחס זה נתן לו את הכוח לשמור עצמו ואף להתחזק בתקופת השירות הצבאי, ולימים הוא הפך להיות פקיד בכיר במשרד העבדה – שדאג לתקציבים ועזר למוסדות התורה שעד ליום זה הם נהנים ממעשיו.

ומה היה קורה אילו חלילה חמי היה עובר את מה שעבר אותו חייל חרדי מבית שמש, האם הוא היה מגיע לאן שהגיע, האם הוא היה מקים משפחה לתפארת כפי שהקים.

האם העובדה שבני הישיבה ליוו אותו בתופים ובמחולות, גרמה לנשירה מהישיבה ומהדת, או להפך.

ימים יגידו...

האם האלימות הזו ששופעת בקרבנו לאחרונה, מקרבת ומקדמת אותנו לאיזשהו מקום טוב או להתחזקות בתורה ובמצוות, או חלילה להפך.

האם העובדה המזוויעה של ריבוי נוער נושר של בני טובים וממשפחות מצוינות (לכאורה או שלא), באופן יחסי לאוכלוסייה וביחס לשנים עברו, הם תוצאה ישירה של קנאות מזויפות ומדומיינת, ומתן דוגמא אישית גרועה ונחותה, שבמעשים שכאלה ודומים להם, במחלוקות השונות והמשונות, באלימות בתוכנו ומחוצה לנו, בשבירת רמזורים ועקירת תמרורים.

אין מי שיתעורר ויזעק את הזעקה האמיתית.

הרי לא ביזוי קברים – בטענות הזויות ואף לא הגיוס, מסכנים את עצם קיומנו, כמו סילופה של עיקרה של תורה, במעשים קשים של בין אדם לחברו, שהקשר בינם לבין תורה הוא שניתן להמשילם לכך, שהם היפוכה של תורה.

כי אלה נעשים בכלל "לשם שמים", ואיך אפשר לחזור בתשובה על מעשים שהם "לשם שמים".


מצאתי טעות בכתבה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אני שמחה שפשטת את טלפיך סוף סוף ר-צינית 19.04.15 23:06 2
     Like הולך תמים 20.04.15 13:09 4
  דב פוברסקי מדבר על בין אדם לחבירו? ניקכפול 20.04.15 00:42 3
     לא זו אף זו. אריסטוקקטוס 20.04.15 14:07 5
         ולמי ששכח שייקה 20.04.15 14:42 6

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
ר-צינית
חבר מתאריך 6.12.14
560 הודעות
אור ליום שני א' באייר תשע''ה    23:06   19.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. אני שמחה שפשטת את טלפיך סוף סוף  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   1. אפשר להעתיק כתבה פעם אחת. מבינים את הרעיון בפעם הראשונה.
2. אשמח עד למאד אם תכתבו מאמר זה גם ביתדכם, ולו רק כדי שהציבור יידע מי אתם, חבל שלא פורסם טרם הבחירות.

אבל סוף סוף יש הפרדה ברורה, והבדל חד , אתם ציונים אנחנו תורתיים.
אתם מאמינים בצבא כקדוש וכמדינה, ו אנחנו מאמינים בעליונותה של התורה.

נכון, אני לא מעודדת קריאות וביזוי של אף אחד. אבל חייל חרדי יודע טוב מאד למה הוא מכניס את עצמו, ומן הראוי שיידע שבתקופה שהציבור החרדי נלחם על נפש ילדיו, זה לא הזמן והמקום לטייל עם מדים.
והעובדה שאם היה נכנס חייל חילוני לא היה קורה דבר.


שאתם רצים ואנו רצים...

*
גזירת גיוס?!
הגזירה בטלה!
נשאר רק גיוס.
(יתד לא נאמן, תשע"ה)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
הולך תמים
חבר מתאריך 1.12.13
596 הודעות
יום שני א' באייר תשע''ה    13:09   20.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. Like  
    בתגובה להודעה מספר 2
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ניקכפול
חבר מתאריך 21.1.14
484 הודעות
יום שני א' באייר תשע''ה    00:42   20.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. דב פוברסקי מדבר על בין אדם לחבירו?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   עבר עריכה לאחרונה בתאריך 20.04.15 בשעה 00:44 על-ידי גאון הירדן (מנהל הפורום)
 
הרשע המרושע הזה הוא מגדולי המושחתים בדור, שלא בחל בשום דרך בכדי ללעבור על כל העבירות שבין אדם לחבירו אלפי פעמים, בשנותיו הארוכות בבחדרי חילונים.

על כך בדיוק אמר מרן הגרי"ז, מי שמדבר איתי על אהבת ישראל (המזרחי דאז) אני יודע דבר אחד, הוא שונא ישראל בכל ליבו ונפשו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אריסטוקקטוס
חבר מתאריך 1.1.15
319 הודעות
יום שני א' באייר תשע''ה    14:07   20.04.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. לא זו אף זו.  
    בתגובה להודעה מספר 3
 
   האיש שהשתמש בחרב הסחיטה-בהלבנת פנים לצרכי פרנסתו, לא יטיף מוסר לאיש.
כמובן שאין בדברים משום הצדקה למעשי תקיפה, אבל לא ממנו נשמע מה יש לתקן או לא.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
348 הודעות
יום שני א' באייר תשע''ה    14:42   20.04.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. ולמי ששכח  
    בתגובה להודעה מספר 5
 
   הנה הפרוטוקול ממעצרו של דב פוברסקי

http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=14&cad=rja&uact=8&ved=0CGAQFjAN&url=http%3A%2F%2Fwww.kaduri.net%2FForum%2FGetFile.asp%3Fid%3D82653&ei=OuQ0Vba7AcH7ywPLyYDgBQ&usg=AFQjCNG4SGfj97sYXOzh9UzSzvRn81ZiSw&bvm=bv.91071109,d.bGQ

קטעים מתוכו:


ש. אמרת שהמשיב 2 (פוברסקי) לוקח כספים מאנשים מבלי שגיא יודע מזה.
ת. כנראה שגיא לא יודע מאלפי שקלים שדוב לוקח מבעלי קורבנות.

ש. האם אתה טוען שהמשיב 2 סחט באיומים את האנשים.
ת. לבקש כסף בשביל להוריד את הכתבה, זו סחיטה באיומים.
ש. אם למשל כתבו כתבה נגד אדם והוא לא אוהב את זה ובא לאתר ואומר לו שאם תעשה פרסומים אני אדאג שיורידו את הכתבה המרעישה.
ת. אם זה לא סחיטה, אז מה זה. אציין גם שחלק מהכתבות לא נכונות בכלל.

ש. הטענה היא שהמשיב 2 איים שאם לא יתנו לו כמה אלפי שקלים אז . ..
ת. הטענה היא שאדם שהוכפש ניגשו למשיב 2 וביקשו ממנו להוריד את הכתבה כי היא לא נכונה והאדם אמר שיביאו לו אלפי שקלים והוא יוריד את הכתבה.
ש. מתי זה קרה.
ת. בתקופה האחרונה.

החלטה

שלושת המשיבים נעצרו אתמול, 1/4/2012, בשעות הבוקר, בחשד שעברו עבירה של סחיטה באיומים.

המשיב מס' 1 (גיא כהן), הוא מנכ"ל האתר "בחדרי חרדים" שהוא אתר אינטרנט המפרסם חדשות וידיעות הנוגעות בעיקר לחברה החרדית, וממומן בעיקר מפרסומות המתפרסמות באתר.

המשיב מס' 2 (דב פוברסקי), היה אחד ממנהלי העובדים של האתר עד סוף חודש דצמבר 2011.

המשיב מס' 3 (אורי צור), הוא מנהל השיווק וקשרי לקוחות של האתר ועוסק במכירת שטחי פרסום.

מכל מקום, הדיון היום נמשך שעות ארוכות מאד ובמהלכו נמסר לעיוני חומר חקירה רב מאד, שאותו קראתי, שרובו הצטבר במהלך היומיים האחרונים (אתמול ואף היום במהלך הדיון). לאחר עיון בחומר חקירה רב זה, שנמסר לעיוני גם במהלך הדיון וגם לאחריו, כמצוין בפרוטוקול, אני סבורה כי ישנן ראיות המקימות חשד סביר שהעבירות האמורות אכן נעברו. בוודאי ביחס למשיב מס' 1, במידה מסוימת גם ביחס למשיב מס' 2 ובמידה פחותה ביחס למשיב מס' 3.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net