גירסת הדפסה   שלח לחבר       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #61180 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 61180
פורטלהדףהיומי
חבר מתאריך 17.2.12
105 הודעות
אור ליום שני ט''ו באייר תשע''ה    23:37   03.05.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  חתן פרס נובל - בשיעור מיוחד בפורטל הדף היומי (לכתובות צ''ג)  
 
   חתן פרס נובל - פרופסור ישראל אומן - בשיעור מיוחד בפורטל הדף היומי!
ביום שלישי הקרוב בשעה 21:30 יתקיים שיעור של פרופסור ישראל אומן על סוגיית "מי שהיה נשוי 3 נשים" (כתובות צג ע"א) ובו יציג את חידושו לסוגיה ע"פ "תורת המשחקים".

** לכניסה ממחשב -
http://goo.gl/z2BHvm
** כניסה מאפליקציית webex - מספר פגישה: 702394633 סיסמה: 1234


שיעור הדף היומי אונליין ביום שלישי יתקיים בשעה 20:15-21:00 - לכניסה:
http://daf-yomi.com/shiur (בשאר השבוע השיעור יתקיים כרגיל בשעה 21:00-21:45).

http://www.daf-yomi.com


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הוא לא פרופסור לכלכלה? יודע קצת 04.05.15 01:15 1
     ובקיצור, עלינו ליישר את שכלנו להבנת הגמרא, ולא לעקם את הגמרא להבנתנו יציבא בארעא 04.05.15 01:18 2
         Like יודע קצת 04.05.15 01:19 3
     תחום מחקרו העיקרי הוא תורת המשחקים כלומניק 04.05.15 08:34 4
         הפירוש שלו נחמד, אבל נגד הגמרא יושב אהלים 06.05.15 16:06 8
             ממש לא נכון!! והוא אף הדגיש זאת! כלומניק 07.05.15 11:36 9
                 מגיע לו פרס נובל ליצירתיות יושב אהלים 07.05.15 22:34 10
                     בספר אישים ושיטות של ש''י זוין מוישה 07.05.15 23:09 11
                         טוב לדעת שגם אצלנו יש ידענים יושב אהלים 07.05.15 23:12 12
     ממליץ לקרוא כאן כלומניק 04.05.15 08:57 5
         אם כל המזרוחניקים סוברים ככותבי המאמרים האפיקורסיים ההם המצב קשה מוישה 05.05.15 09:38 7
  הסבר אודות אופן הכניסה לשיעור פורטלהדףהיומי 05.05.15 08:00 6

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
7677 הודעות
יום שני ט''ו באייר תשע''ה    01:15   04.05.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. הוא לא פרופסור לכלכלה?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   איך תורת המשחקים קשור אליו?

וחוץ מזה. המשנה נראית לי מידי פשוטה בפשט, בשביל מה להכניס את ההבל הזה לתוך הגמרא? אם אפשר להתעסק בדברי חולין סתם זו בעיה נפרדת. אבל לא צריך בשביל זה להרוס את לימוד הגמרא.

וסליחה שאני תוקף, אבל יש מהמזרחניקים שכאשר אני רואה אותם ניגשים לגמרא בא לי לבכות. היהודי פינה מזמנו מתיישב ליד הגמרא הוא מגיע עם איזו התלהבות של קדושה. ואופס הוא מכניס את כל השטויות שבעולם ל...גמרא הקדושה. למה? למה?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יציבא בארעא
חבר מתאריך 9.11.12
3923 הודעות
יום שני ט''ו באייר תשע''ה    01:18   04.05.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. ובקיצור, עלינו ליישר את שכלנו להבנת הגמרא, ולא לעקם את הגמרא להבנתנו  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יודע קצת
חבר מתאריך 28.8.12
7677 הודעות
יום שני ט''ו באייר תשע''ה    01:19   04.05.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. Like  
    בתגובה להודעה מספר 2
 
   אדם יכול לנאום נאום, ובא מישהו ואומר את זה במשפט אחד. לא יפה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
כלומניק
חבר מתאריך 3.4.12
152 הודעות
יום שני ט''ו באייר תשע''ה    08:34   04.05.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. תחום מחקרו העיקרי הוא תורת המשחקים  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   המשנה נראית לך פשוטה, אבל תוס' כבר כתב על הפירוש הראשון בגמרא:
לא איתפרש שפיר טעמא דהא מילתא

נו, אבל מה זה משנה - לך זה הרי פשוט ואין צורך להעמיק, ובמיוחד שאם יש רחמנא ליצלן "מזרוחניק" שמבאר משהו מוצלח - הרי הוא "מזרוחניק" אז בטל ומבוטל ובא לך לבכות.

בא יהודי לפרש ולהעמיק סוגיה קשה שרבים התקשו בה, וכמוזכר באתר הנ"ל:
רב האי גאון (רה"ג) הציע לפרש את סוגית שלוש הנשים "על דרך שנים אוחזין בטלית," ולא פירט. פרופ' ישראל אומן סיפק הסבר מפורט להצעת רה"ג, המתיישב יפה לא רק עם המשנה, אלא גם עם הגמרא וגם עם חשובי הראשונים.

(וראה גם דברים מבהילים שכתב רס"ג בסוגיה זו),

אבל אתה מעדיף להישאר שטחי ולא להעמיק, כי הרי הוא "מזרוחניק",
אז עדיף להישאר שטחי ולפזר כמה סיסמאות בגנות המזרוחניקים ("הבל", "כל השטויות שבעולם") ותנוח עלי נפשי.

הודעתך מביישת אותך ולצערי גם חלקים מסויימים המגזר ממנו באת.

אוי, כמה קל לטקבק ולהשתלח באחרים ולהפיץ לשון הרע.

שובו בנים שובבים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
421 הודעות
יום רביעי י''ז באייר תשע''ה    16:06   06.05.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  8. הפירוש שלו נחמד, אבל נגד הגמרא  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
   זה לא יכול להסתדר עם הגמרא וממילא עם הראשונים.

לפי הגמרא החישוב שצריך להיות הוא פשוט מאוד:
כל אחד רשאי להתחלק באותו חלק שיש לו עליו תביעה.
לזה רב האי גאון מתכוון שזה כמו שניים אוחזין.
לפי זה החשבון יוצא אחרת ממה שכתוב, ולכן הגמ' מעמידה אוקימתות.

התוס אומר "לא איתפרש שפיר טעמא דהא מילתא" על פרט מסויים באוקימתא של הגמ' , זה שבעלת המאתיים יכולה לוותר לבעלת המאה על זכותה בחלוקה במנה הראשון ואח"כ לתבוע מבעלת ה300 להתחלק איתה, לא מדובר בבעיה חשבונית אלא הלכתית.


זו לא הפעם הראשונה ולא השניה שהגמ' מתרצת באוקימתות דחוקות , פרופ' אומן מציע תירוץ אחר, שזה קוריוז מעניין ולפי זה לא צריך להעמיד אוקימתות, אבל הקשר לשניים אוחזין הרבה יותר הגיוני לפי ההבנה של הגמ', כלומר כל נתח מתחלק בשווה לכל הטוענים עליו, כלומר המנה הראשון מתחלק לשלשתן בשווה, השני לשתי האחרונות והשלישי כולו לשלישית. ולא לומר " לכל זוג שחקנים, אם ניתן לכל שאר השחקנים את הסכום שהחלוקה נותנת להם ונחלק את מה שנשאר בין הזוג על פי "שניים אוחזין", הרי שהחלוקה ששניים אוחזין תיתן תהיה זהה למה שהם אכן מקבלים בחלוקה המקורית".


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
כלומניק
חבר מתאריך 3.4.12
152 הודעות
יום חמישי י''ח באייר תשע''ה    11:36   07.05.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  9. ממש לא נכון!! והוא אף הדגיש זאת!  
    בתגובה להודעה מספר 8
 
   אם תקשיב לכל השיעור או תקרא את המאמרים כאן:
http://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=30491

תיווכח לדעת שמה שכתבת פשוט לא נכון (הוצאת שם רע של ממש).

הוא לא חידש כלום אלא רק ביאר את סוגיית הגמרא ע"פ שלוש שיטות:
רי"ף (ואת דברי רב האי גאון שהובאו בדבריו)
ר"ח
רש"י

הוא גם חזר והדגיש בפתיחת השיעור וכן לקראת סוף השיעור - שהוא לא מחדש כלום אלא רק מבאר את מחלוקת הראשונים הזו.

אלא מה?
היה פעם כתב עת חרדי שהוציא דבריו מהקשרים והעליל עליו עלילה זו כפי שכתבת, אך לשווא.

אגב, גם שאלתי אותו על כך פעם באופן אישי - והוא הדגיש לי שוב ושוב שאין לו שום פירוש חדש בסוגיה - ומי שכך כתב נגדו פשוט לא הקשיב/קרא הכל (כמוך).


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
421 הודעות
אור ליום ששי י''ט באייר תשע''ה    22:34   07.05.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  10. מגיע לו פרס נובל ליצירתיות  
    בתגובה להודעה מספר 9
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 07.05.15 בשעה 22:40 בברכה, יושב אהלים
 
במקור קראתי את דבריו במקום שהביא ישירות את ההסבר שלו,עכשיו קראתי את דבריו של פרופ' אומן במקורם, ואכן יאמר לזכותו שטכנית הוא לא חולק על הגמ', לכן באמת שגו הרבנים שהתקיפו אותו בלשון קשה.
(אני עצמי לא כתבתי נגדו כי זכותו בכל מקרה להציע הסבר לפשוטה של משנה ולו לחידודא)
מאידך, זה גם לא נכון לומר שהוא "מסביר את הגמ' והראשונים" , כי בכל הסוגיא בגמרא ובראשונים אין רמז לשיטה שלו, כלומר לאפשרות שכוונת המשנה כפשוטה .
מה שכן, אפשר לומר שאומן נהג כמו ראשי ישיבות ליטאיים מסויימים שדוחקים את הכתוב כדי להתאים אותו ללומדעס שלהם.
אף הוא מתמרן עם הו"א-מסקנה כדי לטעון שהגמ' ידעה שיש הסבר לר' נתן, אבל שאלה מכוח רבי ש"שיטתו היתה המקובלת" והסבירה בצורה שתתאים את ר' נתן לרבי, ובמסקנא אפשר לומר שר' נתן חוזר להיות כפשוטו, כך שנוצר חור שחור בסוגיא שבו אפשר להסביר את ר' נתן איך שרוצים.
איך אומרים, נו נו.
(ומדוע לשיטתו באמת הגמ' נכתבה בצורה שכביכול מתחמקת מלהסביר את טעמו האמיתי של ר' נתן ? האם אפשר לומר שהגמ' בכוונה העלימה כי ההסבר עמוק מידי ולא ניתן להיכתב? אינני יודע)

ושוב, המהלך שלו יפה לחידודא , ואני בטוח שאם גייסות הארכיונרים שיושבים להצדיק את הרב שטיינמן היו חופרים לתועלת פרופ' אומן, הם היו מוצאים קדמונים שפירשו משניות מסויימות בניגוד לגמ',
ודאי ניתן למצוא פירושים שדוחקים יותר את הגמ',
אבל השיטה שלו לא מועילה ללומד הדף היומי שחפץ להבין את הגמ'והראשונים, ולטעמי הוא טעה כשנכנס לפינה הזו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מוישה
חבר מתאריך 20.6.12
2785 הודעות
אור ליום ששי י''ט באייר תשע''ה    23:09   07.05.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  11. בספר אישים ושיטות של ש''י זוין  
    בתגובה להודעה מספר 10
 
   הוא מצביע על 2 מקומות בדברי האור שמח והרוגאצ'בער
שפירשו משנה פירוש שונה מהגמרא

אני מקוה שאני זוכר טוב.. קראתי את אישים ושיטות לפני 22 שנה..


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יושב אהלים
חבר מתאריך 12.11.14
421 הודעות
אור ליום ששי י''ט באייר תשע''ה    23:12   07.05.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  12. טוב לדעת שגם אצלנו יש ידענים  
    בתגובה להודעה מספר 11
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
כלומניק
חבר מתאריך 3.4.12
152 הודעות
יום שני ט''ו באייר תשע''ה    08:57   04.05.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. ממליץ לקרוא כאן  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
   ראה את המאמרים השונים שפה:
http://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=30491

ובעיקר מוקדש לך המאמר החשוב הזה:
http://musaf-shabbat.com/2011/12/25/%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%9C%D7%91%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A5/


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מוישה
חבר מתאריך 20.6.12
2785 הודעות
יום שלישי ט''ז באייר תשע''ה    09:38   05.05.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  7. אם כל המזרוחניקים סוברים ככותבי המאמרים האפיקורסיים ההם המצב קשה  
    בתגובה להודעה מספר 5
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 05.05.15 בשעה 09:44 בברכה, מוישה
 
מאמר ארוך מלא אפיקורסות , לא מומלץ

אתן תקציר.
כמו שהיום יש טכנולוגיה שאריסטו לא הכיר כך אנחנו יכולים להבין את התורה יותר מחז"ל... עפ"ל
(בהתחלה הכותב משחק קצת בשטח של תורת ר' חיים ור' ברוך בער.. בהמשך הוא מגיע לחז"ל...)

אתן גם את תגובתי לגופו של ענין:
התורה אינה חכמה כשאר החכמות, התוורה היא חכמה אלוקית שבורא עולם נתן לנו.
אין בתורה חלק מסוים שנקרא "אמת אבסולוטית" לעומת חלקיה האחרים כי "אלו ואלו דברי אלוקים חיים" וכל מהותה על כל דעות חכמיה ולומדיה 'בת השמים' היא

והתורה כגחלת המחזיקה בתוכה את השלהבת היוצאת ממנה בניפוח ע"י עמל התורה
והעמל עצמו מסובב בסייעתא דשמיא את ענין אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא אם נעשה בלימוד ראוי ונכון בקניני התורה הראויים לה, וענוה ואמונת חכמים ממ"ח הקניינים שמנו חכמים.

ולכן אין מקום להשואות מקוממות בין התורה לחכמות חיצוניות
כי בחכמה החיצונית ימצא הראשון טועה והאחרון אמיתי אבל בתורה ימצאו כולם צודקים

ומה שכתב ש"החידושים הטובים תפוסים"...
ניכר שלא טעם טעם עיונה של תורה, ואין ניצוץ דומה לחבירו וכל אחד שמח בחלקו. ילך נא ויעיין במשנייות וברייתות, במאמרי חז"ל במדרש ואגדה וימצא שכל דבריהם כגחלי אש ובהשקפה חיצונית "הם חוזרים על עצמם" אך תילי תילים של הלכות נתלו בקוצו של יוד בחילוקי לשונותיהם
יפתח נא מר את דברי תוספות, הרשבא הרא"ש והריטב"א ויוכח שזה ממש לא היה איכפת לר"ן שהריטב"א חברו מחדש מתור דברי רבו את אותו חידוש שהוא חושב ובאריכות טורח להסביר ולהוכיח

מי שלא מבין מה כתבתי, לא טעם טעמה של תורה ואין מה לנסות להסביר על יין הונגרי למי שלא טעם אותו

אבל מי שטעם יין הונגרי, אותו לא יצליחו לרמות


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
פורטלהדףהיומי
חבר מתאריך 17.2.12
105 הודעות
יום שלישי ט''ז באייר תשע''ה    08:00   05.05.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  6. הסבר אודות אופן הכניסה לשיעור  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   כניסה ממחשב:
* ללחוץ על הלינק http://goo.gl/z2BHvm
* הקלידו: שם + כתובת מייל.
* מכיון שזו ההשתתפות ראשונה שלכם בשיעורים מסוג זה, תתבקשו להתקין תוסף (add-on). נא לאשר את פעולות המחשב.
* במקרה וההתקנה לא עובדת יש לבחור באפשרויות למטה את "install the meeting application" או " Run temporary application".
* לאחר התחברות אתם נשאלים אם להצטרף לשיחת הועידה "voice conference", נא לאשר.
* החל מרגע זה תוכלו לשמוע, לדבר ולראות.
* אם ברשותכם מצלמת אינטרנט, תוכלו להפעילה על ידי לחיצה על המצלמה השחורה שליד שמכם מצד ימין של המסך.
* על ידי לחיצה כפולה על חלון הוידאו מצד ימין למעלה התמונה תגדל למסך מלא.

כניסה מטאבלט/סמארטפון:
* לאחר לחיצה על הלינק http://goo.gl/z2BHvm המכשיר יבקש מכם להתקין את האפליקציה החינמית Webex.
* לאחר ההתקנה נא ללחוץ שוב על הלינק ולאחר מילוי שם + כתובת מייל תוכנסו לפגישה.
* מספר פגישה: 702394633, סיסמה: 1234.

http://www.daf-yomi.com


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net