|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שפוי
חבר מתאריך 31.1.14
419 הודעות | יום שני כ' באייר תשע''ד
03:59 19.05.14 |
|
14. בוא ונבין מה מפריע לך
בתגובה להודעה מספר 6
|
מצד אחד הוא מכיר בגדלותו של הגר"ש אויערבאך, ומכבד את דעתו. מצד שני דברי הבלע הנשמעים מסביבתו כנגד גדולי הדור יוצר אצלו את הרצון להתבונן וללמוד את הסוגיא. לאחר שראה שכל דבריהם שקרים וכזבים, חש סלידה להיות שייך למחנה של רשעים. הכרזת גדולי הדור על הפרד נא מעלי הביאה אותו לחשוב מחדש, ולהחליט באיזה צד הוא נמצא. הוא ראה איך הדברים מדרדרים עוד, למשיכת זנבות ומעשים אשר לא יעשו, ואמר לעצמו די! לכאן אני לא שייך. הגיע הזמן שלא יטייחו כל דבר באמירת 'יש שני דעות', אלא יתחילו לבדוק מהי דעה ומהי חוסר דעה! אדוםםר ציטוט מאת: בחור כהלכה
| אתה מכיר בגדלותו של הגר"ש ויכול לקבל שמכבדים את דעתו אלא שמפריע לך א. שכל דבריהם שקרים וכזבים. ב.חש סלידה להיות שייך למחנה של רשעים. ג. גדולי הדור בקשו שנקיים את ההיפרד הא מעלי ד. מתדרדרים עד כדי משיכת זנבות ומעשים אשר לא יעשו. ה. איך אפשר לבטל דעה מפני חוסר דעהמקוה שעד כאן הבנתי נכון א"כ בוא ונתקדם וננסה לשאול את תלמידי מרן הגר"ש מה מפריע להם בתלמידי מרן הגראי"ל. אחרי שנדע את כל המפריעים אולי נוכל לנסות לגשר. לא חכם אנכי ולא וכו' אלא אחרי שיעלה על הכתב כל ההפרעות יתכן שיצא כל העוקץ מהשנאה, והיה זה שכרינו
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שמעונאהמורים
חבר מתאריך 18.7.13
5392 הודעות | יום שני כ' באייר תשע''ד
09:41 19.05.14 |
|
19. איזה מוסדות ''גזלנו''?
בתגובה להודעה מספר 17
|
איזו ישיבה? איזה כולל? אתה בטח מתכוין ל"יתד"... זהו לא גזלנו, ועדת הרבנים שהיא בעלי העיתון החליטה, מה לא טוב?
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שפוי
חבר מתאריך 31.1.14
419 הודעות | יום שלישי כ''א באייר תשע''ד
17:38 20.05.14 |
|
57. הרשימה ארוכה
בתגובה להודעה מספר 51
|
אין צורך לקבץ מי שקצת פותח את עיניו מסביבו רואה את זה כל הזמן בין בגזל של מוסדות ובין בגזל פרטי א"א להאריך בעניין אך טעימה קצרה אתן אברך שנה ראשונה שגר בחדרה וחמיו התחייב לשלם השכירות שנה ראשונה בצר לחמיו תשלום השכירות על לביתו של מרן הגר"ח ונאמר לו כך ע"פ עדותו שאינו מחויייב לעמוד בדיבורו כל זמן שהחתן גר בחדרה (שהרי לא התחייב לעזור דווקא בחדרה) האברך הצעיר ממשיך לגור בחדרה ונגזל מפיתו כל חודש הכסף לאור הפסקים החדש. אברך ת"ח בוגר כנסת יצחק חדרה שהיה בביתו כסף המיועד לישיבה שאל בבית הגראי"ל מה לעשות עם הכסף ונאמר לו שיעבירו לצדקה אחרת. כל אלו שהועפו מהכוללים באמצע הזמן בעקבות שהצביעו עץ הרי הוא גזל וכמו שפסק בשו"ת שבט הלוי שלשלוח אברך באמצע הזמן הוא כמו לפטר עובד באמצע השנה. בעזר מציון איימו על עובדת שאם בעלה יצביע עץ שתחפש עבודה אחרת., במחלקה הסמוכה לה יש כמה עובדות שהצביעו הבית היהודי. המריבה על כסף של פריינד וגולדברג בקרית ספר עם קצת תבונה יכולה להגיע לפתרון בלי לגזול אף אחד, צריך רק רצון, כשגוטרמן עוד לפני הבחירות הגיע לחצר והציע לעשות הסכם ובכך היה אפשר למנוע בחירות אמרו לו בחצר בשו"א אנחנו נראה להם ונעשה להם קבורת חמור. קצת רצון טוב לחיות בשלום למרות החילוקי דעות היה עושה את ההבדל. הרשימה ארוכה ואפשר להוציא ספר של כמה כרכים עם כל הפרטים המראים גזילה והשחתה כנבל ברשות התורה.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
על-הסלע-הך
חבר מתאריך 14.12.12
13848 הודעות | יום שני כ' באייר תשע''ד
09:55 19.05.14 |
|
21. נו, אז נפרדנו, הקמנו את הפלס, ואתם לא נחים יום אחד ע''מ להשתיק אותו
בתגובה להודעה מספר 16
|
נפרדתם מחדרה, אך משפחת קנייבסקי יחד עם אנשי חצר חזו"א 5 ממשיכים לפעול כל העת כנגד ישיבת חדרה בכל המישורים, הן במישור הכספי והן בשאר הנושאים.רוצים לבנות מוסדות משלנו אך אתם פונים כל העת לנדיבי עם שלא לתרום לבני התורה. היה נדיב שתרם סכום עתק דרך מרן הגר"ש 'לכל' מוסדות התורה, אך אתם פניתם אליו להפסיק לתת. לו הייתם רוצים להפרד, לא הייתם נוהגים כך. כך לא נפרדים, כך מחסלים ! אתם פשוט רוצים בשנאתכם - שנאת ע"ה - המפעפעת בכם 'להעלים' אותנו, ולבטל את קיומנו עלי אדמות. אך אנו בני התורה חפיצי קיום, ולא ניתן לכם הרשעים את מאוייכם. נלחם על זכות הקיום, עד שתרפו ידיכם. נוכיח לכם כי אנו קיימים - יען כי אנו קיימים ! סוףף אדוםם 4גדול4 ואנן בדידן, ואינהו בדידהו |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
שמעונאהמורים
חבר מתאריך 18.7.13
5392 הודעות | יום שני כ' באייר תשע''ד
10:01 19.05.14 |
|
23. שמעון גליק לא הוריד אגורה מהסכום אותו הוא תורם לחדרה!!
בתגובה להודעה מספר 21
|
אתם הולכים ומקלקלים לכל הראשי כוללים בחו"ל, וזו הסיבה לקשיים הגדולים. הנדיב ההוא הגיע להגראי"ל, ביקש שהכסף יעבור דרכו, והגראי"ל סרב. אט אט אותו גביר ראה לאלו מטרות נלוזות משמש כספו, ולכן הפסיק לסבסד את עיתונכם. אנו נפרדים מכם, אתם מנסים להשתלט עלינו. ומזימתכם לא תצלח.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרכי נועם
חבר מתאריך 26.11.12
1387 הודעות | אור ליום רביעי כ''ב באייר תשע''ד
19:11 20.05.14 |
|
60. תופסים את החבל משני הקצוות.
בתגובה להודעה מספר 23
|
מצד אחד הם אומרים היפרד נא מעלי. ומצד שני הם לא נותנים להיפרד.אם אכן היפרד נא מעלי. אז אולי נתחיל בזה שתפסיקו לארגן את החרם על הפלס. וגדוליכם לא יוציאו מכתבים שאסור לפרסם שם, הרי אתם רוצים (כאילו)שיהיה לנו קהילה שנוכל לחיות בה את חיינו, ורק שנפרד ממכם. התשובה לכל הדברים הללו היא אחת: מידות רעות, ועוד הפעם מידות רעות. וזה עוד אצל כאלה שדיברו כל הזמן על מידות טובות שצריך לוותר לכולם, וצריך לקרב את: חב"ד, חרדיי"ם, ש"ס, הרב לנדא, נחל חרדי, ראשי ישיבות תיכוניות המתקרות חרדיות (לדוגמא הכבוד בו מתקבל גרינבוים מנהורא, בחזו"א). ועוד ועוד. מה אתם רוצים מבנט שהגראי"ל קילל אותו, הרי החרדים מזלזלים ברבני המזרחי, וביתד כינו את דרוקמן ללא הרב, ואפילו את הרב קוק שכוונתו הייתה לש"ש, אנחנו מדירים את ספריו ואת זכרו מבתי המדרשות שלנו. ולכן בנט אומר: "היפרד נא מעלי" לא מגיע שיהיה לכם כסף, מי שמזלזל במרנן ורבנן הרבנים דרוקמן ואבינר אחת דינו לחרם, לעוני ומחסור. במיוחד שזה לא הוא עצמו קיצץ אלא הוא לא מספיק מנע את הקיצוץ, מה זה שונה מדן גרטלר שמעיף אברך ומסרב להחזיק אותו? בנט פשוט למד ממכם. מי שמזלזל ברבנים שלנו צריך להחרים אותו.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
על-הסלע-הך
חבר מתאריך 14.12.12
13848 הודעות | אור ליום שלישי כ''א באייר תשע''ד
19:47 19.05.14 |
|
37. אז אולי גם נפריד את הבנקים...
בתגובה להודעה מספר 34
|
ימח שמם של בעלי המחלוקת הורסי עולם התורה שר"י מעניין מה דעתו של הרב סילמן לדוגמא, האם הוא מרוצה מהגשמת החלום החצרי ? הנה רק תפסתם במושכות, ותראו איזה איי חרבות הותרתם מאחוריכם.. ככה זה כשרפורמים פלגניים בעלי מחלוקת משתלטים על עולם הישיבות וכלל ישראל מימות ש"ץ עוד לא היתה כזאת בישראל |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
על-הסלע-הך
חבר מתאריך 14.12.12
13848 הודעות | אור ליום שלישי כ''א באייר תשע''ד
19:58 19.05.14 |
|
41. צר לנו לראותכם בשחיתותכם הנוראה עד כדי חובת התבדלות מכם ומהמונכם
בתגובה להודעה מספר 39
|
זה מזכיר את תחילת התהוותה של כת ההשכלה והציונות, ש"ץ וכיו"ב. גם אז נפנפו בשמם של חכמי תורה, אך הסטיה הקלה גרמה בסוף לכריתת חלקים נרחבים מעמנו מכלל ישראל. אנו רואים לדאבון לבנו לאן אתם מובילים את עצמכם. צר לנו על אחים תועים ומתעים שהובילו את עולם התורה לחורבן |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שפוי
חבר מתאריך 31.1.14
419 הודעות | אור ליום שלישי כ''א באייר תשע''ד
20:37 19.05.14 |
|
46. יש אפשרות לעשיית שלום
בתגובה להודעה מספר 42
|
כמו שאין אי נעימות לקרוא לחסיד גור. חסיד גור. כך אין שום אי נעימות לומר לאדם. אתה שומע להנהגה אחרת. איך אתה יודע שהציבור הליטאי רוצה להיות מאוחד? מי שמך לדבר בשם "הציבור" בכל מקרה. כיום אין שום אפשרות לאיחוד אין שני מלכים משמשין בכיפה. מה יקרה בעתיד? אין לדעת. ציטוט מאת: רוצה_להבין סוף | אין אי נעימות בלשמוע להנהגה אחרת אך יש הרבה יותר מאי נעימות בלהיות מנודה ומותקף על היותו שומע להנהגה אחרת. כשהמהרש"א מקשה העולם מקשים מי שם אותו דובר של העולם אלא כשהוא אומר העולם הוא מתכוין לעולם התורה שלומד את הסוגיא. וכשאני כותב על הציבור הליטאי אני מבין שמדברים על ציבור שרוצה לעשות רצון ה' ומסתבר שרצון ה' הוא לצנן ולהרגיע את הרוחות כדי לעשות שלום. אם יש פערים אפילו גבוהים אפשר עדיין לגשר, אם יהיה רצון חזק של 2 הצדדים זה בסוף יקרה. מסתבר שבכל מקרה זה מה שיהיה בסוף יתאחדו חזרה, אז בואו וניטול כבר עכשיו חלק בהחזרת השלום למחנינו
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שמעו
חבר מתאריך 30.10.13
2425 הודעות | יום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
08:35 22.05.14 |
|
71. הדרך היחידה לשלום ע''פ ההיסטוריה
בתגובה להודעה מספר 0
|
נקח לדוגמא את ויזניץ. בתחילה, היתה שם אלימות פיזית. אנשים נפגעו. בתי כנסת חוללו. רבני הצד השני הושפלו עד מתחת לעפר. השנאה היתה נוראה. הורים לא הלכו לשמחות שערכו ילדיהם, וק"ו שאחים וגיסים החרימו שמחות משפחתיות. אנשים לא קיבלו לעבודה, גם עבודה לא חינוכית, את חסידי הצד השני. ועוד. פשוט יכולנו לראות שנאה בעיניים. בשלב ההוא, כל רב בויזניץ, היה מוכרח לקבל את מרות הר"י, או למצוא עצמו בחוץ. כך גם כל עובד במוסדות החינוך באשר הם. ועוד. השיפור החל, בזמן שהרמ"מ החל להקים מוסדות נפרדים. (למרות שהוא היה ממקימי המוסדות הוותיקים). הקים בתי כנסת נפרדים. חיידרים. ועוד. הרים רבנים נפרדים, לקהילה נפרדת. הוא לא הקים עיתון. הוא לא השמיץ את הנהגת הצד השני. הוא כן דרש דרישות רוחניות שונות (ומשונות?) מקהל עדתו. החל משלב זה, חדלו מלריב. לא היה על מה לריב. מאוד מהר, אנשים משני הקהילות, חזרו לשאול שאלות הלכתיות, גם את רבני הצד השני. איש כפי העדפתו האישית, וכפי זמינות הרב, כבתחילה. חזרו לחיות בשלום מוחלט זה עם זה. בדיוק כפי שחסידי ויזניץ חיים בשלום עם חסידי צאנז למשל. כל אחד והרבה שלו, כל אחד והקהילה שלו. רק אחרי שהוא עשה כך. אחיו ר"י, יכל לפרגן לו את המקסימום. אך רק אחרי שהר"י הבין שאין כאן כל סיכון למלחמה. ומההיסטוריה הקרובה, להווה הקיים. כיום, קהילת העציצים עסוקים כל היום בציבור הליטאי. עסוקים בלהשמיץ את רבני ועסקני דגה"ת. עסוקים בתביעות לערכאות, כדי להיצמד לציבור הכללי. וכן על זה הדרך. כל עוד, העציצים ימשיכו בהשמצות, ונסיונות היצמדות טפשיים. לא יהיה שלום. ברגע שיבנו לעצמם קהילות נפרדות, השלום יבוא מאוד מהר. תראו את רמ"מ, למרות שבמשך עשרות שנים הוא בעצמו בנה את ויזניץ. הוא היה הרב אב"ד הרשמי. הוא היה אחראי על הכל. למרות זאת, הוא הבין שעליו לקחת את האנשים שלו, ולבנות את עצמו מחדש. |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
שמעו
חבר מתאריך 30.10.13
2425 הודעות | יום ששי כ''ד באייר תשע''ד
09:40 23.05.14 |
|
75. כמה הערות
בתגובה להודעה מספר 72
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.05.14 בשעה בברכה, שמעו 1. ההיפרדות בויזניץ שהורידה את אש המחלוקת. התקיימה לפני חשיפת הצוואה. כשהרמ"מ חשב שהוא יקבל חלק מכובד בצוואה. 2. בציבור הליטאי, הבעה"ב של כל מוסד, הוא מנהל המוסד. היינו ראש הישיבה, מנהל הסמינר, ראש הכולל, וכדו'. אמנם בבתי כנסת, הבעה"ב הם כלל המתפללים. ואינני חושב שצריך להפריד את בתי הכנסת, אלא רק את מוסדות החינוך. אברכים אמורים להצליח להיות ילדים גדולים, ולא להתווכח.לי אישית, יש חברים רבים וקרובים מנכבדי הפלג. ואני מקפיד לא לדבר אתם מילה בנושאים אלו. אך אם יש מריבה, ואין ברירה. יש להפרד גם בביכנ"ס, ובהחלט יש גדרים הלכתיים למצב של נתחלקה הקהילה. נסיונות להצמד לכוללים, אינו הגנה על זכויותם. אם היו משקיעים אנרגיה דומה בהקמת מוסדות משלהם, היו מביאים תועלת עצומה להם ולעולם כולו. מבחינת הבחירות והעיתון, כבר כתבתי, שמגמת העיתון הוא להכפיש את הנהגת דגה"ת. מעשה שגורם להצתה קבועה של אש המחלוקת. שהרי אין מקום להניח שרבני ועסקני דגה"ת יותקפו ויושמצו על בסיס יומיומי, והציבור שלהם יגיב באהבה רבה... כמובן, שאם היו נוהגים כהמבשר, שהקים עיתון כדי שיהיה לו במה אישית. אך הוא לא כותב מילה נגד רבני ועסקני גור. איש לא היה מתנגד לכך. ולהיפך. אגב, הזכרת לי את המחלוקת בין הרב לנדא להגרי"ש, בעניין צאנז נ' הר"ב וייס, כאשר כתבת לבאר יפה את דעת הרב לנדא...
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
שפוי
חבר מתאריך 31.1.14
419 הודעות | יום שני כ''ז באייר תשע''ד
08:10 26.05.14 |
|
79. על מה המריבה? ולמה אין ברירה?
בתגובה להודעה מספר 75
|
אך אם יש מריבה, ואין ברירה. יש להפרד גם בביכנ"ס, ובהחלט יש גדרים הלכתיים למצב של נתחלקה הקהילה. נסיונות להצמד לכוללים, אינו הגנה על זכויותם. ציטוט מאת: שמעו סוף | על מה המריבה? מה הבעיה שיש 2 יהודים לומדים אותו דבר מתפללים אותו דבר הם רק חלוקים במי המנהיג, לא הצלחתי להבין למה חייבים להיפרד? ולמה יהיה להם יותר טוב כשיפרדו? דבר אחד אני יכול להבין שאם הם לא יפרדו אז הם ימשכו איתם הרבה וישכנעו לכיוון שלהם, אך בלי זה אין שום סיבה מובנת ופחד מהשלום ואין טעם לפירוד, ואם זה הטעם הרי זה לא צודק ולא הוגן לעורר לפירוד ואדרבה צריך להמשיך ולקרוא לאיחוד. למה נסיונות להצמד לכוללים אינו הגנה על זכויותם ? |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
על-הסלע-הך
חבר מתאריך 14.12.12
13848 הודעות | יום חמישי א' בסיון תשע''ד
00:22 29.05.14 |
|
82. בשביל השכנת שלום אתה צריך שני צדדים.
בתגובה להודעה מספר 81
|
פה יש צד אחד שלא מוכן בטובו להשלים ולהכיר בעצם קיומו ובזכות המשך מורשתו של הצד השני.איך השבתאים אומרים? "עד השמדם" !...ואכן הם מנסים נואשות 'להשמיד' את בני התורה, אך כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ, והיה עצם קיומנו ופריחתנו לצנינים בעיניהם הרעות הרואות וכלות. כל עוד הזויים ושבתאים מנסים לכפות באגרסיביות ובטירוף משיחי את עצמם ו'כבוד עצמם' על עולם התורה, תוך נסיון 'לחסל' את עולם התורה האותנטי, הרי שאין שום אפשרות וסיכוי לשלום ולדו קיום. ואף אנו נאמר להם: הפרד נא מעלי ! אתם זמורת זר בעולם התורה ! |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
המלאך
חבר מתאריך 27.5.14
268 הודעות | יום חמישי א' בסיון תשע''ד
01:47 29.05.14 |
|
83. אני הקטן חושב שכולם עלו על עץ מדי גבוה
בתגובה להודעה מספר 0
|
(ח"ו אין כוונתי לגדול"י אלא לכל העסקנים...)ולכן אין ברירה אלא לחכות לאחרי מאה ועשרים של כולם, ואז אולי יהיה סיכוי לשלום אמיתי |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
שפוי
חבר מתאריך 31.1.14
419 הודעות | אור ליום שלישי כ' בסיון תשע''ד
22:38 16.06.14 |
|
87. מכתב השלום
בתגובה להודעה מספר 0
|
מכתב מזעזע אותו כתב אחד מגדולי התלמידי חכמים בירושלים לבני משפחתו הגאון ר' שלמה אריאלי שליט"א המכהן כר"מ בישיבת טשעבין, התפרסם בציבור כשהוציא לאור במהדורה מחודשת ומתוקנת את חידושי רבי עקיבא אייגר עם הערות מה שמוכר בעולם הישיבות כרעק""א 'הכחול'הנני העני בא בזה בבקשה ממעמקי לבי, יודעים אתם שאיני רגיל בכגון זה ומזה תבינו חומר הענין. הנה לאחרונה פרצה תבערת אש המחלוקת בתוך ציבור החרדים והיראים, ותגעש ותרעש הארץ עד אשר נפלגה הארץ, תחילתו היתה לבטל את דעתו של השני שהוא טועה גמור, אמצעיתו היתה לבטל את השני לגמרי ולומר עליו שהוא רשע ואפיקורס ח"ו, וסופו כיום הוא לרודפו ולרדת לחייו בכל מיני רדיפות ואכזריות. עוון הלבנת פנים מותר ואדרבא למצווה יחשב. ]ובית שני נחרב על הלבנת פניו של בר קמצא אף שהיה רשע ומסור[ אין יום שאין קללתו מרובה מחברו בענין השנאה הנוראה בין יראי השם, לפני כחצי שנה לא עלה על הדעת לאן יגיעו הדברים ולכן גם עכשיו אי אפשר לדעת סופו של הענין, והקב"ה מאריך אפיה וגבי דיליה, הפנקס פתוח והיד רושמת עד שח"ו תתמלא הסאה, והרי כך היה קודם השואה שהיו באירופה מחלוקות נוראות ושנאת חנם, וגם שם השתמשו בשמם של גדולי הדור כדי לרדוף איש את רעהו, ובאותו זמן ממש הרשעים הרוצחים ימ"ש צחצחו חרבותיהם והכינו את תוכנית ההשמדה להרוג ולאבד רח"ל, הלב רועד מפחד איזה מחיר נשלם על השנאת חנם שיש בקרבנו. תמהיני תמיהה גדולה המלחמה היא על "הנהגת הדור", והרי במלחמה זו אנו מאבדים את עצם הדור הילדים שלנו יגדלו מושחתים במדות ופורקי עול תורה ודרך ארץ, ובשביל מה צריך הנהגה. לבי לבי הן על הנרדפים שחייהם מרים להם והם מבוזים ומושפלים והן על הרודפים שמאבדים כל זיק של יראת שמים ועדינות הנפש והם נעשים מושחתים ורקובים כבהמות השדה ממש, והרמב"ן בתחילת קדושים כתב שיש "נבל ברשות התורה" ועליהם אני קורא "נבל ברשות התורה". רבי דניאל מקלם זצ"ל אמר בחכמתו , כל מחלוקת לשם שמים היא רק בחמש דקות הראשונות, אבל אח"כ הכל מידות רעות ונגיעות. תנן באבות "וסוף מטיפיך יטופון". גלגל חוזר בעולם רחמנות על אותם רודפים ומבזים שלבסוף יהיו נרדפים ומבוזים אם לא יעשו תשובה שלימה לפייס את אחיהם בפיוס גמור. כל הטעמים שאתם שומעים ויודעים כדי להצדיק רדיפות אלו, גם אני יודע היטב ואעפ"כ הנני מבקש ומתחנן, ברחו מעסק זה כמפני אש מתלקחת, בני מנע רגלך מנתיבתם. דבריו הקדושים של הרמב"ם ז"ל בצוואתו יעמדו תמיד נגד עיניכם וזה לשונו הטהור: "אל תשקצו את נפשותיכם במחלוקת המכלה את הגוף והנפש והממון ומה נשאר עוד, ראיתי לבנים השחירו ופחות נפחתו ומשפחות נסחפו ושרים הוסרו מגדולתם ועיירות גדולות נתערערו וקיבוצים נפרדו וחסידים נפסדו ואנשי אמונה אבדו ונכבדים נקלו ונתבזו בסיבת המחלוקת נביאים נבאו וחכמים חכמו ופילוסופים חפשו ויספו לספר רעת המחלוקת ולא הגיעו לתכליתה לכן שנאו אותה ונוסו מפניו והתרחקו מכל אוהביו וגואליו ורעהו, וגם אל כל שאר בשרכם אוהב מדנים התנקרו ורחקו קרבתכם פן תספו בכל חטאתם". ובקשתי ותחנוני לפניכם, הזהרו והזהרו מאד מאד שלא לצער שם אדם מישראל, אפילו אם דעותיכם שונות, אל תדברו עם שום אדם בדרך נצוח וזלזול, אלא כל דבריכם יהיו בנחת ובהכנעה בכבוד ובדרך ארץ, וכל שכן שכתדברו עם בן תורה תכבדבו ביותר, גדולי ישראל הם בני תורה מופלגים ביותר ולכן ראוי לכבדם ביותר ביותר, ומי שמכבד את רק את גדולי ישראל אבל מזלזל בבני תורה הרי זו הוכחה שהכבוד שמכבד לגדולי ישראל הוא ענין מפלגתי או משיחי ואכמ"ל. וכל שכו וכל שכן שלא להלבין פנים ולא לעשות מעשה לפגוע בבן ישראל, בעלי מחלוקת חייהם מרים, אין מרגוע לנפשם ואין יום שחצי תאוות הניצוח בידם, ובביתם אין שלום גם מי שאינו "בעל מחלוקת" אבל יש לו אייזה שייכות לויכוחים או לניצוחי דברים, לא ימלט מכל זה ואני אביכם אוהבכם בלב ונפש המסור לכם כל הימים וחפץ באושרכם ובשמחתכם, מבקש ומתחנן אליכם שלא תהיה לכם שום שייכות למריבה או התנצחות, ואם הדבר הרע הזה יהיה בפניכם, ברחו ונוסו משם כמנוסת אדם מפני אש. ואם יהיה לכם נסיון בענין זה לענות לזולתכם דבר הפוגע בו, זכרו היטב מה שכתב זקנינו רבן של ישראל הגר"א זצ"ל באיגרתו הקדושה בשם מדרש "וכל רגע ורגע שאדם חוסם פיו זוכה בשבילו לאור הגנוז שאין מלאך ובריה יכולין לשער" וגם זכרו שאתם מקיימים בזה מצות כבוד אב. יודע ומכיר אני בעדינות נפשכם שגם בלא דבריי אלו אתם רחוקים מאד מכל עניני מחלוקת מ"מ למען חזק את הדבר אני מבקש כל זה, ואולי יועילו דברי להמנע מאייזו מילתה הגורמת צער לשני ובשביל זה לבד כדאי כל דברי אלו. ואני מודה לכם על שתקבלו דברי שבזה אזכה גם אני אשפל, כאשר אבוא לפני כסא הכבוד ושופט כל הארץ אולי יהי' זכות זו בשבילי וככתוב כי ידעתי למען שר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך השם לעשות צדקה ומשפט וכו' והשם יתברך ירחם עלינו ויחזירנו בתשובה שלימה ויפרוס סוכת שלומו עלינו ועל כל בית ישראל. אביכם המסור לכם תמיד להצלחתכם
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|