קבוצות דיון
פורום אברכים
נושא #51191
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
צל"ש
|
שמעו
חבר מתאריך 30.10.13
1816 הודעות | אור ליום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
23:57 21.05.14 |
|
מדוע נכתב מכתב ההוא פלגאה?
|
מכיון שהנוער חושב שהגלגל החל בשנים אלו, מן הראוי להזכיר נשכחות. הגרש"א פרסם ביתד מכתב נגד הגרד"ל. ובו כינהו בתואר ההוא פלגאה, ועוד. זאת בעקבות מכתב הגרד"ל, שנשלח לאישים שונים בדגה"ת. במכתבו, הוא מחה על הפעילות שנעשתה בהקמת דגה"ת, כאשר לדעתו היה אסור לפרוש מאגו"י, כיון שלטענתו זה היה אמור לגרום להשחתת המידות של הצעירים. (האם אכן נגרם השחתת המידות?) עוד כתב הגרד"ל, שהוא יפעל נגד הקמת דגה"ת. אינני זוכר את הניסוח המדוייק במכתבו, אך היה זה בסגנון של איום ברור שיפעל יחד עם חבריו נגד. ברור לכל, שהוא לא חשב לפעול באלימות מכל סוג. אלא בהשפעה על רבנים שונים וכדו'. באופן שלדעתו יוכל לסכל את הקמת דגה"ת. או לפחות לאיים על סיכול. זאת כיון שלדעת הגרד"ל, היה בזה הרס הדור ממש. לא עתידי עוד כמה שנים אם לא ישנו חוק מסויים. לא בשתיקה בהעדר מחאה. אלא הרס הדור בידיים ממש, ומיד. כידוע, רבים מהת"ח הליטאיים, לא אהבו כלל את הקמת דגה"ת. הן מבית בריסק. והן מתלמידי החזו"א. הגר"ד פוברסקי גם לא התלהב מכך. הגרש"ז ודאי לא רצה בזה. ועוד. מנגד, הגרי"ש, הגרח"ק, הגראי"ל, ועוד. היו בעד המהלך. ניתן לומר, שכלל לא ברור אם רוב גדו"י הליטאים היו בעד המהלך. הגרש"א החליט לכתוב נגדו, את מכתב ההוא פלגאה. האם ע"פ הנהגת הגרש"א כיום, הגרד"ל אכן היה ראוי למכתב זה? האם הגרד"ל יהיה צודק, אם יכתוב את המכתב ההוא פלגאה, נגד כותבו מאז? |
|
|
|
0
|
|
|
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
היום ברור מי הוא ה''ההוא פלגאה'' של דורנו. |
שושנת יעקב |
21.05.14 23:58 |
1 |
אולי מי שהיה היחיד נגד כולם בעניני הנח''ל, ועדת טל, מלחמה בשירות אזרחי, ועוד? |
ניקכפול |
22.05.14 00:02 |
4 |
אכן כך, ונראה שזה מה שייזכר ממרן הגראי''ל לדורות עולם |
מדבר_לענין |
22.05.14 00:02 |
5 |
שאלה יפה |
גביע הכסף |
21.05.14 23:59 |
2 |
זה לעומת זה עשה האלוקים |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:05 |
6 |
תודה על הבאת הדברים |
שמעו |
22.05.14 00:11 |
10 |
ראו מה בין בני לבן חמי |
טייס קרב |
22.05.14 09:01 |
40 |
רק תזכיר לנו בן כמה היה הגרד''ל אז וכמה עשרות היו כפופים לדעתו |
ניקכפול |
22.05.14 00:01 |
3 |
איש לא היה כפוף לדעתו |
שמעו |
22.05.14 00:07 |
7 |
זה לא היה מדד להנהגה, |
ניקכפול |
22.05.14 01:23 |
31 |
כמה הרבה שטויות |
שמעו |
22.05.14 06:47 |
38 |
שנאתכם העזה למרן הרב שך ידועה מאז ומקדם |
ניקכפול |
22.05.14 20:02 |
59 |
יש לזכור שהגרד''ל דיבר בשם עצמו ודעתו הרחבה כנגד הרב שך |
מדבר_לענין |
22.05.14 00:09 |
8 |
מי החליט שהוא ממשיך את דרכם? |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:11 |
9 |
הוא כתב בשם עצמו, אך דבר לאחר בדיקת דעות רבנים רבים מאוד. |
שמעו |
22.05.14 00:15 |
14 |
אכן, בשונה מאז רק כיום זכה דורנו לרוב מניין ובניין. |
כח האחדות |
22.05.14 00:18 |
15 |
ועניינית? |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:19 |
18 |
קודם כל תתייחס בכבוד לגדולי ישראל, אח''כ תשאל שאלות |
מדבר_לענין |
22.05.14 00:21 |
19 |
אני מתייחס בכבוד, תוכל להצביע למה כוונתך? |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:25 |
21 |
כוונתי לנוסח של תגובה 6, אתה יודע טוב מאד |
מדבר_לענין |
22.05.14 00:29 |
24 |
תגובה 6 היא בזיון. |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:31 |
27 |
הצביעות שלך זועקת לשמים, ומזכירה את מה שאמר שלמה המלך: |
אבן שפרוט |
22.05.14 01:24 |
33 |
בין שאר הפרטים שלא דייקת, יש פרט חשוב שלא דייקת בו. |
כח האחדות |
22.05.14 00:12 |
11 |
או שכן או שלא. |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:12 |
12 |
יש לך טייס אוטומטי? |
כח האחדות |
22.05.14 00:15 |
13 |
מה הבעיה? כמה זמן לוקח לכתוב תגובה? |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:18 |
16 |
תלוי במהירות הגלישה |
שמעו |
22.05.14 00:21 |
20 |
אין סתירה בין הדברים |
שמעו |
22.05.14 00:19 |
17 |
בניגוד לגרד''ל, מרן הגר''ש זכה להוביל את דעת התורה בקרב עם ישראל |
מדבר_לענין |
22.05.14 00:26 |
22 |
פחחח... |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:29 |
25 |
נניח |
שמעו |
22.05.14 00:29 |
26 |
אמור להוות בריחה מתשובה עניינית שאין לו |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:35 |
28 |
זו תגובה לתגובה שמעליה |
מדבר_לענין |
22.05.14 01:23 |
32 |
מכתב |
שושנת יעקב |
22.05.14 00:29 |
23 |
לפעמים הצביעות זועקת לשמים... |
אברהם העברי |
22.05.14 01:13 |
29 |
? |
אבן שפרוט |
22.05.14 01:23 |
30 |
למרות שזה נראה נגד הכת שלכם (לפי המינוחים שהוא משתמש) |
מדבר_לענין |
22.05.14 01:25 |
34 |
לתשומת לבך, מכתב ההוא פלגאה נכתב ע''י הגר''ש, כנראה התבלבלת. |
אבן שפרוט |
22.05.14 01:27 |
36 |
יאלה אתה עייף לך לישון |
מדבר_לענין |
22.05.14 01:29 |
37 |
תגובה 31 |
ניקכפול |
22.05.14 01:25 |
35 |
תגובה 38 |
שמעו |
22.05.14 06:49 |
39 |
ועל אותו משקל אשאל אותך |
חומת אש |
22.05.14 09:07 |
41 |
ראה בהודעת הפתיחה |
שמעו |
22.05.14 09:21 |
42 |
Like |
טורי זהב |
22.05.14 10:53 |
46 |
מבחן המציאות |
אור_היום |
22.05.14 10:04 |
43 |
לא בטוח |
יציבא בארעא |
22.05.14 10:25 |
44 |
זה לא היה הזוי, כי בצמרת הרב שך לא החזיק ברוב. |
אברהם העברי |
22.05.14 10:44 |
45 |
תראה |
אור_היום |
22.05.14 11:34 |
47 |
ידוע לי שהיה בזמנו חשש מוחשי בדגה''ת |
שמעו |
22.05.14 12:21 |
49 |
פחח..חח..חח |
אור_היום |
22.05.14 12:33 |
50 |
באיזה כיתה היית בתקופה ההיא? |
שמעו |
22.05.14 12:40 |
51 |
ממש לא נכון, אתה משקר או שאתה טועה ומטעה |
חומת אש |
22.05.14 13:26 |
55 |
אכן, אך מה הקשר לנושא האשכול? |
שמעו |
22.05.14 12:13 |
48 |
הטענה היא שהאנלוגיה בבסיס האשכול |
אור_היום |
22.05.14 12:41 |
52 |
מה הקשר בין בסיס האשכול למבחן המציאות? |
שמעו |
22.05.14 12:49 |
53 |
הרב שך היה מנהיג בקונצנזוס, ולצערנו, לא זכינו |
אור_היום |
22.05.14 13:20 |
54 |
ראה הודעה 38 המוכיחה את מופרכות הקביעה הזו. |
שמעו |
22.05.14 13:28 |
56 |
פלפולי הבל |
אור_היום |
22.05.14 19:49 |
57 |
באיזה שלב הפסיקו לכתוב במודעות: |
גביע הכסף |
22.05.14 19:52 |
58 |
לא רלוונטי |
אור_היום |
22.05.14 20:07 |
61 |
אתה עוד מוכיח ''הוכחות'' מהשטויות שכתבת |
ניקכפול |
22.05.14 20:06 |
60 |
|
|
|
|
|
שושנת יעקב
חבר מתאריך 29.9.13
1965 הודעות | יום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
00:05 22.05.14 |
|
6. זה לעומת זה עשה האלוקים
בתגובה להודעה מספר 2
|
מכתב מרן הגאון האדיר ר' דוב לנדו שליט"א: למעכ"ת מכובדי הגאון ר' שמואל דויטש שליט"א. שוכט"ס. אני מצטער כי עלי להסב עגמ"נ לכבודו בדברי הבאים. אך כמדו' שבנידון זה חל הכלל הנודע "ההכרח לא יגונה", ובמלוא מובנו, ואקוה כי כב' יבין לרוחי וידונני לכ"ז. ותוכן הדברים ושרשם הוא הבחירות המעותדות לבוא לעירי' פה בעירנו ב"ב. והנה בשוחחנו בירושלים נגעה השיחה גם בנושא זה ועל דא בלבד קאתינא השתא. ידע כב' כי אם יוחלט כעת עוד פעם לצאת כאן בעירנו לרשימה נפרדת לעירי' אז המצב יהא כזה, ח"ו, שמערכת הבחירות האחרונה לכנסת שהיתה כאן תהא כשחוק לגבי מה שצפוי - בל אפתח פי לשטן - במערכת הבחירות המעותדת הזו. ואומר עוד גלויות, ובאופן כללי ונחרץ. אינני מבין בכלל את כל הגישה הזו הגורסת כי על עולם התורה להיות תקיף וחזק ולוחם, היודע להגן על זכויותיו בתוקף, ויודע להשיב מלחמה השערה, ואוי לו למי שבא להצר צעדיו ולמנוע דבר - המגיע לו - בעדו. לא! לא זו צורתו הראוי' והנכונה של עולם התורה. הוא אף פעם לא הי' כך בעבר, ואין זו הצורה שיש ל"הלבישו" בהווה ולהבא! עולם התורה לפי מיטב הכרתי, והכרת אחי ורעי, חייב להיות רוחני, נעלה ועדין, צנוע ומצטנע, ולא המוני ותוקפני, מופיע ומתבלט, לוחם ואלים! לא! וכל זה אף במחיר הפסדים, ויהיו אפילו מאת מונים יותר מההפסדים הצפוים לנו אם לא נהא תקיפים תוקפניים ואלימים כיריבינו ומתנגדינו. אנחנו לא נלך להתאבד – מבחינת כל המהות הרוחנית העצמית שלנו - כדי להשיג עוד ועוד הישגים פה ושם, לתקן עוולות הנגרמות לנו, ולקבל את כל מה שמגיע באמת לנו, וכל זה במחיר התאבדות רוחנית ומהותית. לא נעשה זאת גם למען הוריד את הרב החבד"י וראש העיר הגוראי מכסאותיהם, או אפילו כדי לחזק את "שארית ישראל". כן, אפילו לשם כך לא כדאי להתאבד! מה באמת סבורים: האם אכן, באמת, כדאי לשם כך, לשם כל זאת, להשחית את הנשמות, ולהורידינו, אותנו ואת בנינו ובנותינו, לדיוטות תחתונות כ"כ מבחינת ערכיות מוסרית ונפשית, להסתאבות חברתית ופרטית מבחינת התנהגות יהודית ותורתית. והעיקר – הוא רק "לנצח"! רק זה העיקר, והשאר הוא חסר משמעות לגביו לגמרי, האכן כן הוא?! האם באמת כדאי לשם כך להכניס את כולנו לקלחת גיהינומית זו של מלחמות ומריבות נוראות, ושל חרב איש ברעהו?! האם בזה נחנך את ילדינו, ונשחית את כל עולמינו עולם התורה, על שנאה ואויבות על אלימות ותוקפנות, על אנחנו עוד "נראה להם" לכל מי שמפריע לנו, או אף, אינו צועד עמנו בדרך מלחמתינו? הזאת תהא צורתו הרוחנית של עולם התורה בדור הבא, ובמקום ציבור תורני נעלה ומרומם, ניהפך לציבור אלים וחשוף זרוע מלחמה – כדי לטרוף זרוע אף קדקוד של כל מי שמצר צעדינו או שאינו נושא חן בעינינו? ומה אאריך עוד בדברים והרי הכל כ"כ גלוי פשוט ומובן. ואין צריך לפנים אך צריך לבפנים. למעשים ופעולות, ובמרץ ותושי'. אחת היא המוטלת עלינו בשטח זה כיום. לפעול בהחלטיות, בחכמה ובתבונה, ובכל האמצעים הנאותים והראויים, למען הקמת רשימה משותפת אחת של כל החרדים פה ב"ב לבחירות לעירי', מתנגדים וחסידים, ליטאים וגוראים, ויז'ניצאים וכו', ויהא אפילו דבר זה כרוך בויתורים בלתי נעימים, ואף מכאיבים, כהנה וכהנה, הכל כדאי, ובלבד כדי להגיע למטרה הכרחית זו שהיא ממש בציפור נפשינו, נפש עולם התורה פה ב"ב. אינני יודע מה ליעץ לכבודו בזה אך בודאי הוא יודע היטב את המצב מבפנים ומבחוץ, ועכ"פ יותר טוב ממני, ואת אשר ניתן לעשות למען המטרה החיונית הנ"ל, למען הקמת רשימה מאוחדת, וכאמור, אשר בזה תלוי' כל הצלתינו מרדת לשחת המחלוקת והמלחמה וכל הכרוך בהם. ואוסיף עוד: חש אני ומרגיש כנחוש בהחלטתי שהחלטתי, בל"נ, שאם בכ"ז תתקבל ההחלטה האומללה לצאת ברשימה נפרדת, לפעול בענין מבחינתי, וככל רק אשר יהא בידי, ועם חברים לדעה , והדברים כמובן ייאמרו ויעשו באופני הסברה ונימוק שיכליים ורגשיים, מאוזנים ונאותים, מהוגנים והגיוניים, ייאמרו ויושמעו בע"פ ובכתב, ביחיד וברבים, כמתאים וכנדרש. ובודאי – אחשוב עוד – כי אזי, מצב מחודש זה, שמתוך עולם התורה, מאיזה מקום שהוא – יהא אשר יהא – ואולי מכמה מקומות, תצא קריאה המנוגדת והמתנגדת – בטיעון הגיוני ורגשי – לדרך הנקוטה כעת הסבורה שרק כך, שרק על המלחמה ואי הויתור מושתת עולמינו, מצב קיומן של דעות מוגדר וקיים זה, שלא ירתע מכל מהביע את דעתו בכל הנ"ל בבהירות ובהחלטיות לא יסב כ"כ נחת – ואולי גרוע מזה – לכל הסבורים כי אין דעת ופה וכתב לאותם בעולם התורה המשוכנעים בכל ליבם ועומק הכרתם, כי הדרך הנקוטה בזה אינה הדרך הנכונה. לא. לא ולא! יש עוד להאריך בכ"ז, אך לא זה המקום. אולם סבורני ומשוכנע אני כי עיקרי הדברים ברורים ומחוורים למעכ"ת, ואין צורך לפרט למבינים. ואוסיף בזה עוד ב' דברים: א. מכתב זה נכתב בלא שנתיעצתי מקודם אודות כתיבתו עם זולתי, אלא כולו מיזמתי ומחשבתי בלבד. ב. לא איכפת לי, ואדרבה אשמח (עד כמה שניתן לשמוח בהקשר דברים עגום ומדכא זה) אם יראנו מר למכתבי לכל אשר יחשוב לנחוץ להראותו. ואקוה שישא עמו רק תוצאות חיים ופרי אמת, ואך טוב וחסד, שלום ושלות השקט יבואו לכולנו בעקבותיו ובעקבות כל פעלי העושים והמעשים למען השלום. אכי"ר. בברכה דוש"ת דוב לנדו הוספה: אקוה כי בעקבות הדברים הנ"ל לא יטענו נגדם טענות ידועות ברוח המוסכמות והמפורסמות. כגון: כבר הורה זקו. או, למשל: כך דעת תורה. או, אסור להתנגד אפי' בכי הוא זה לדעת גדולי הדור. או כל מיני חידושי הלכות שנתחדשו לאחרונה, וגם לא לאחרונה, בסוגית ימין שהוא שמאל ושמאל שהוא ימין וכיוצ"ב. ואם בכ"ז יטענוך, אומר רק זאת בלבד: כל אותם דברים טובים ונחמדים מוכרים לנו היטב ומאז ומתמיד. במחילה, לא היום נולדנו, ואיננו נערים וקטנים, לא מבחינת הגיל ולא מבחינת הכרתינו את הנושאים הללו לא מהיום ולא מאתמול. ובודאי ובודאי שלא עתה יאלפונו דעת ובינה בהם במה שבוננו אותנו היטב היטב רבותינו הקדושים מצוקי ארץ אשר את מימיהם הנאמנים שתינו בצמאון, וממקור תורתם הנשגבה ותבונתם העמוקה והגות ליבם הטהור זכינו לשאוב כל חד לפום שיעורא דילי'. ודמותם הקדושה ואמרותיהם הנשגבות וקדושת הנהגתם הנפלאה, עוד גם כעת וכיום עומדים וניצבים כחיים לנגד עינינו,מלהיבים את רוחינו, תוססים ושוקקים בקרבינו, ומנווטים את דרך חיינו בתורה, באמונה, בקיום מצות, ובהשקפה תורנית בריאה ומלאה בהירה ויסודית. יבינו זאת כל אלה שלא זכו לכל זאת! מכתב הרב שמואל אוירבך: בסיעתא דשמיא חום ראשון לסדר כי תשא את ראש בני ישראל י"ד אדר ראשון תשמ"ט הנני בזה להצטרף לכבודה של תורה, כמבואר בשערי תשובה לרבינו יונה שער שלישי, שחובתינו לרומם החכמים לתתם עליונים ויהיו דבריהם נשמעים וילוו עליהם העם כולו, וכבר הרחיב בזה בספר כתר תורה לתלמידו של קודש הקודשים רבינו הגר"א ז"ל אשר מדרכי היצה"ר לאבד הדרת התורה ולהפחית יקר תפארתה, ודרכו לפתות לת"ח שיהיה מוכתר בכתר ענווה ולהניח כבודו לפני כל אדם וצריך להזהר ולהשמר מן הנחש הארור המסית והמדיח כי אין דעתו אלא לבזות כבוד התורה בעיני ההמון ובעיני התלמידים עיי"ש בדבריו החוצבים להבות אש. ועלינו לשבח ולהודות להקב"ה אשר בדור אחרון זה, לאחר החורבן הנורא בעוה"ר של היכלי התורה והיראה בגולה, הרחיב ד' לנו במעט וזכינו לכבודה ולתפארתה של תורה ומתרבים בעה"י הממיתים עצמם באהלה של תורה כ"י, וזכה הדור הזה, מה שלא כל דור זכה לכך, להאיש על העדה אשר יצא לפניהם וגו', בחכמה ותושיה באהבה וחמלה, מאת ד' היתה זאת כי לא כלו רחמיו לחיותנו כהיום הזה. – ורע ומר אשר חכם אחד שליט"א, דאורייתא קא מרתחא בי', ובא לכלל כעס ובא לכלל טעות וכשלון, ונכנס בו אש זרה אשר לא ציווה ה', והטיח דברים אשר לא כדת, שלא בדעת ושלא בהשכל, נגד עיני העדה אשר בית ישראל נשען עליהם. והאמת כי כל בן תורה וכל אשר יש בו ריח תורה, יודע להפלות ולהבין כי כל דבריו בטלים ומבוטלים כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש, וכל כלי יוצר להצר כבודה של תורה לא יצלח, וכל לשון מדברת גדולות על רועי ישראל ששתלן הקב"ה בכל דור לא ישמע ולא יזכר ולא יפקד, ולא נצרכא אלא שלא יבוא איזה תלמיד טועה להמשיך אחרי האי פלגאה, ושארי ליה מאריה להאי צורבא מרבנן כי שגגה היא ורוח שטות עברה בו, וכבוד יקר תפארת גדולת תורתו ויראתו במקומו עומד. ויתן ד' ית"ש ויקויים בנו אין פרץ ואין יוצאת ואין צווחה ברחובותינו ונזכה במהרה להבטחה ומלאה הארץ את ד' כמים לים מכסים אמן כי"ר. הכותב וחותם לכבוד התורה ונושאי דגלה שמואל אויערבאך
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ניקכפול
חבר מתאריך 21.1.14
450 הודעות | יום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
01:23 22.05.14 |
|
31. זה לא היה מדד להנהגה,
בתגובה להודעה מספר 7
|
אבל כשיש כנגדו את זקן גדולי הדור שעסק בהנהגת הדור עשרות שנים כבר קודם, וקיבל מכל גדולי הדור שלפניו שהסמיכוהו להנהגה, ויחד איתו כל זקני גדולי הדור וכל ראשי הישיבות בלי יוצא מן הכלל, (חוץ מאלו שגם קודם לכן היו כציבור לעצמו כמו בריסק, ועוד כמה רבנים בודדים ממש שהשפעתם הציבורית היתה קלושה), וכל עולם הישיבות וכל מוסדות התורה והציבור היו כפופים לו רבות בשנים, ומצד שני עומד רב כבן 60, כשהוא לבדו, ואין אף אחד שכפוף לדעתו (אולי חוץ מקומץ תלמידים צעירים, כמו כל ראש ישיבה בגיל כזה שיש אברכים צעירים שמתייעצים איתו), ומעולם לא התחשבו בדעתו בשום ענין שהוא קודם לכן, ומעולם לא עסק בהנהגת ציבור ביחד עם שאר הרבנים, ומעולם לא ישב בצוותא חדא עם ראשי מנהיגי הציבור לדון בענין ציבורי, ומעולם לא החתימו אותו על שום מכתב בעניני ציבור, וכל ענינו הציבורי הוא אך ורק ראשות ישיבה בודדת, אז המשוואה פשוטה וברורה. הוא אפילו לא התקרב לגדר "זקן ממרא", גם לפי הגדרים שהמציאו אצלכם. |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
שמעו
חבר מתאריך 30.10.13
1816 הודעות | יום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
06:47 22.05.14 |
|
38. כמה הרבה שטויות
בתגובה להודעה מספר 31
|
די אם נציין את ההמצאה של הוסמך להנהגה מכל גדולי הדור שלפניו. הגדרה מאוד רחוקה מהמציאות. הקה"י היה היחיד שראה בו מנהיג הדור. אך הוא לא היה מהדור שלפניו. אלא מהדור שלו.יתר הרבנים בזמנו לא היו ציבור לעצמו. אלא רק אחרי שלא קיבלו את הרב שך. ולדוגמא, תלמידי החזו"א, לא היו ציבור נפרד מהקה"י, וכו'. הם היו הלוז של רבני בני ברק. רבני ירושלים, מעולם לא קיבלו את הנהגתו. ובויכוח על פא"י בתשל"ז תשל"ח, הם נהגו באופן הפוך ממנו. כל ראשי הישיבות בלי יוצא מן הכלל? זה כולל גם את הגרש"ז אוירבך ראש ישיבת קול תורה? גם את ראש ישיבת סלבודקא? גם את ראשי ישיבת חברון? גם את ראש ישיבת פוניבז' (הגר"ד פוברסקי)? בקצרה, זקני ראשי הישיבות החשובות לא היו אתו! וכשאתה כותב על הגרד"ל שהוא לבדו. וכי אם הוא מבקש להתארגן עם כל אלו שהיו נגד המהלך, לשבת יחד אתם, להיוועץ בהם על הדרך בה ראוי להם לנקוט. ולארגן את הרוב הדומם. האם הוא הפלגאה יותר מכותב המכתב??? |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
מדבר_לענין
חבר מתאריך 23.1.13
1799 הודעות | יום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
00:09 22.05.14 |
|
8. יש לזכור שהגרד''ל דיבר בשם עצמו ודעתו הרחבה כנגד הרב שך
בתגובה להודעה מספר 0
|
מרן הגר"ש ממשיך את הדרך המסורה ושהיתה נהוגה ע"י מרן הגרא"מ שך ומרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ללא כל שינוי, מה שהבני ברקים השתלטו בכח הזרוע ומחריבים כל מה שבנו גדולי ישראל, זה עדיין לא אומר שמישהו בעולם צריך להכנע להם. אלא מאי לרובם אין את הכח לעמוד מנגד, מה שלמרן הגר"ש יש.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חומת אש
חבר מתאריך 20.3.14
350 הודעות | יום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
09:07 22.05.14 |
|
41. ועל אותו משקל אשאל אותך
בתגובה להודעה מספר 0
|
ממכתב הגר"ד לנדו של אז: אקוה כי בעקבות הדברים הנ"ל לא יטענו נגדם טענות ידועות ברוח המוסכמות והמפורסמות. כגון: כבר הורה זקו. או, למשל: כך דעת תורה. או, אסור להתנגד אפי' בכי הוא זה לדעת גדולי הדור. או כל מיני חידושי הלכות שנתחדשו לאחרונה, וגם לא לאחרונה, בסוגית ימין שהוא שמאל ושמאל שהוא ימין וכיוצ"ב. ואם בכ"ז יטענוך, אומר רק זאת בלבד: כל אותם דברים טובים ונחמדים מוכרים לנו היטב ומאז ומתמיד. במחילה, לא היום נולדנו, ואיננו נערים וקטנים, לא מבחינת הגיל ולא מבחינת הכרתינו את הנושאים הללו לא מהיום ולא מאתמול. ובודאי ובודאי שלא עתה יאלפונו דעת ובינה בהם במה שבוננו אותנו היטב היטב רבותינו הקדושים מצוקי ארץ אשר את מימיהם הנאמנים שתינו בצמאון, וממקור תורתם הנשגבה ותבונתם העמוקה והגות ליבם הטהור זכינו לשאוב כל חד לפום שיעורא דילי'. ודמותם הקדושה ואמרותיהם הנשגבות וקדושת הנהגתם הנפלאה, עוד גם כעת וכיום עומדים וניצבים כחיים לנגד עינינו,מלהיבים את רוחינו, תוססים ושוקקים בקרבינו, ומנווטים את דרך חיינו בתורה, באמונה, בקיום מצות, ובהשקפה תורנית בריאה ומלאה בהירה ויסודית. יבינו זאת כל אלה שלא זכו לכל זאת! |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
אור_היום
חבר מתאריך 9.7.12
1371 הודעות | יום חמישי כ''ג באייר תשע''ד
11:34 22.05.14 |
|
47. תראה
בתגובה להודעה מספר 45
|
לטעון היום, שבשנת תש"ן היה מציאות לערער את מנהיגות הרב שך, זו לא הזיה, אלא שכחה הסטורית. אבל לטעון זאת בתש"ן, זו הזיה. זה בערך כמו לטעון היום, שמנהיגות הרבי מחב"ד לא היתה מוסכמת על הכל, בגלל גוראריה או בגלל קאפוסט. לר"ד פוברסקי [שבכלל התנזר מצרכי ציבור], רי"מ פינשטיין ור"ב זילבר, ביחד, עם כל הכבוד, זו לא אופוזיציה. ב. אתה טוען שההסכם בין בויאר לאירנשטיין [שנתיים אירנשטיין, ואחר-כך שלש שנים בויאר], היה בגלל הלחץ של ר' דב. יש לך אמסכתא לכך, או שמהרהורי לבך אתה רואה? .................... הסרתי את החתימה. חתימה תעמולתית = גרפיטי.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אור_היום
חבר מתאריך 9.7.12
1371 הודעות | אור ליום ששי כ''ד באייר תשע''ד
19:49 22.05.14 |
|
57. פלפולי הבל
בתגובה להודעה מספר 56
|
אינני יודע מתי נולדת, אבל שאל מישהו שהיה חי אז. הרב שך, כבר מתשל"ז-תש"מ, היה במעמד ציבורי גבוה מזה שיש לרב שטינמן היום.הבעיה היא, שכשהרב שך נפטר ספרו עליו הרבה סיפורים, והצעירים חשבו שהכל קרה באותם שנים: כאילו שבשנת תשנ"ב, הוא נסע לחינוך העצמאי באוטובוס, והלך בגשם עם מטריה סגורה, והסתובב בין הבחורים לתקן טעות בשיעור כללי. שאל נא את הזקנים, ויספרו לך שהרב שך חי עשרות שנים, והשפעתו היתה רבה הרבה לפני הקמת דגל התורה. הן מבחינה תורנית, והן מבחינה ציבורית. בשנת תשל"ז הוא הוכתר כנשיא מועצת גדולי התורה [יחד עם הלב שמחה], ואחר-כך בכנסיה הגדולה וכו'. כל ירחי-כלה, היה מעמד ציבורי אדיר, עוד לפני תשמ"ט. ושלא לדבר על ההתלכדות הגורפת בתשמ"ט, שאנשים עד היום נזכרים בנוסטלגיה בכינוסים דאז. אולי דוגמא קטנה, טעמת בדרשה של ר' ברוך מרדכי... ואחרי כל זה, אחרי הנהגה ציבורית ארוכת שנים, אופוזיציה שולית מאד, חשב ר' דב לערער את מנהיגות הרב שך?! אבדה חכמת חכמיו.
.................... הסרתי את החתימה. חתימה תעמולתית = גרפיטי.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
ניקכפול
חבר מתאריך 21.1.14
450 הודעות | אור ליום ששי כ''ד באייר תשע''ד
20:06 22.05.14 |
|
60. אתה עוד מוכיח ''הוכחות'' מהשטויות שכתבת
בתגובה להודעה מספר 56
|
שנאתכם העזה למרן הרב שך מאז ומקדם ידועה. רק שכחת לכתוב שמרן הגרי"ז כתב לו את ההסכמה על הספר רק בגלל שהוא הרגיש מסכן בפוניבז' ואף אחד לא הסתכל אליו. ושהסטייפלער אחז ממנו רק בגלל שהוא הוריד ממנו את הכאבי ראש מלעסוק בעניני הציבור. ושהוא הצליח להשתלט על מרכז הציבור הליטאי רק בכפיה. ועוד שלל שקרים מבית החייניקעס, הבריסקערס, השוינאים לבית כהנמן ופוברסקי, ויתר חברי מפלגת הנפגעים. |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|