גירסת הדפסה   שלח לחבר       אשכול קודם  אשכול הבא
קבוצות דיון פורום אברכים נושא #58169 מנהל    סגן המנהל    מפקח   צל"ש  
אשכול מספר 58169
mylk
חבר מתאריך 13.6.12
676 הודעות
יום שני ו' בשבט תשע''ה    08:58   26.01.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  תעלומת הגרפיטי: מי אתה ''אומץ לחרדים''?  
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 26.01.15 בשעה 09:07 בברכה, mylk
 
אז פתאום קם אדם בבוקר ומחליט "להתלבש" על קירות?

"ברור שזה לא קרה ביום אחד. זה היה תהליך די ארוך של התבוננות מחודשת על דברים שחונכתי לראות כמובנים מאליהם. נקודת השבר שהובילה לריסוס הגרפיטי הראשון, הייתה בעקבות תהליך שעבר החברותא שלי, אדם מאוד מוכשר שלמד איתי בכולל בזמנו, והיה לו מאוד קשה כלכלית. הוא היה מלווה מהמון אנשים, מגלגל חובות, ומישהו הציע לו להיות מורה לילדים קטנים כפרנסה.

"אני מאוד דחפתי אותו לזה. חשבתי שזה עשוי להתאים לו. אבל הוא לא יכול היה לעשות את המעבר. הוא חשש מהאופן שבו החברה החרדית-ליטאית תקבל אותו כאיש עובד: השכנים, המשפחה, כולל שלו שקנה לו את הדירה - ואף האישה שסירבה לאבד את מעמדה היוקרתי כאשת אברך, לטובת תפקיד 'שולי', על פי החשיבה המגזרית".

"אנשים לא מתים מחוסר כסף, אנשים מתים מכבוד", הוא אומר. "זה כל כך תיסכל אותי. במיוחד כשראש הכולל אמר לו: אם אתה 'מתבזבז' ולא לומד, תהיה רעבע. אותו אדם פשוט נכנס לדיכאון. אם ללמד ילדים זה למי ש'מתבזבז', הוא לא רצה להיות שם. התסכול שלי מהמצב הזה הפך לריסוס - 'מה איכפת לך מה יגידו אחרים?' והוא כאמור היה רק הראשון בשרשרת. מאז עברו שנתיים, והפעילות שלי הוגברה מאוד".

"משוגע, אבל צודק"

הבחירה במחאה על גבי קירות, איננה מפתיעה. המגזר החרדי פיתח את "מסורת הפשקווילים" עוד מלפני קום המדינה. "קיר המסרים" עובד חזק בקרב מי שרוצים להתבטא בלי להיחשף. "אומץ" אימץ את השיטה, אך המיר את הכרזות המסורתיות בשחור-לבן, בספריי.

"באותו ריסוס ראשון אפילו לא חתמתי כ'אומץ'", הוא נזכר. "עברתי שם אחר כך, באוטובוס, ושמעתי אנשים שאומרים: 'תכלס, הוא משוגע, אבל צודק'. וגם: 'יש לו אומץ לעשות את מה שאחרים חושבים'. ראיתי שמה שכתבתי מתוך תסכול אישי, מעורר דיון. לא הבנתי את הכוח שיש לגרפיטי בעולם, פשוט ראיתי שאנשים מדברים על זה, אז החלטתי להמשיך, וככה הפכתי ל'אומץ'. מבחינתי זה לא כינוי, אלא קונספט".

"בתור חרדי, אני לא נגד אף אחד", הוא ממהר להבהיר. "אני לא בא מבחוץ. אני לא רוצה לחליף את החברה שלי. אני אוהב אותה, ורוצה לתקן בתוכה כשלים שיש עליהם הסכמה כללית די רחבה. אז לגבי הדרך? זו הדרך שלי לפחות".

מה מוציא אותך לרחוב?

הדברים שאני מוחה עליהם, בעיקר, זה ה'מה יגידו' וחוסר הכלת השונה שיש אצלנו. גדלתי במשפחה ליטאית ממוצעת, שכל מי שלא היה 'בדיוק בקו שלהם' היה מחוק לגמרי. זה היה הדפוס שראיתי סביבי. אני זוכר את אחד הרבנים שלי לוקח עלונים של חב"ד, קורא אותם ואז קורע אותם כי לדבריו היו אלה 'דברי מינות וכפירה'. אני זוכר ששאלתי אותו: 'למה אתה קורא?' והוא היה עונה לי: 'כדי להכיר את האויב'.

"וזה לא הסתכם בחב"ד. את חילוקי הדעות ההלכתיים מול הרב עובדיה ועדות המזרח, הם הפכו לזלזול. והיה זלזול ב'מיזרחיסטים' שמבחינתם הדבר היחיד שעשו היה לשיר 'הלל' ביום העצמאות, ואמרו לנו עליהם שהתורה שלהם לא שווה כלום.

"ככה אתה גדל, עד שאתה מתבגר ונפגש עם חב"דניקים, כיפות סרוגות, חילונים - אנשים שאפילו אסור היה לדבר איתם - ואתה מגלה שגם כשאתה לא מסכים עם הדרך, יש אפשרות לחיות יחד, בדו-קיום וכבוד הדדי, וזה מה שהכי חסר פה לכולם".

אחד האייקונים המפורסמים של "אומץ" הוא גרפיטי "הילד הבוכה", ורסיה מקומית על יצירתו של האמן הספרדי ברונו אמאדיו. הילד רוסס בתגובה לאפליית ילד בן עדות המזרח בקבלה למוסד חינוכי ביישוב. "רציתי להביע את הכאב החשוף של הילד שלא אשם בכלום, אז עשיתי זאת בדרכי", כך "אומץ".

"ילד זה דבר טהור ונקי, בלי פוליטיקה, שאנשים יכולים להזדהות אתו. בכל אחד יש את הילד הפנימי שצועק, ואנשים מאוד הזדהו עם זה. זו הייתה היצירה הכי מוצלחת שלי. אני חושב שהצלחתי לעביר את העצב שלי, בלי להגיד שום דבר נגד אף אחד".

חותמת נוספת של "אומץ", היא הדבקת דפי סודוקו על מודעות צניעות וכרזות חרד"קים (כינוי גנאי לחרדים המשרתים בצבא). "אלו מודעות שאני קורא להן מודעות נגד צניעות", הוא אומר. "בכל תחנת אוטובוס יש שלושים מודעות כאלו, שמבהירות לכל אישה שהפיגוע בירושלים קרה בגללה ואיך היא תגיע לגיהינום.

"אשתי, שהיא צנועה על פי כל אמות המידה המגזריות, סיפרה כמה שזה לא נעים לה, המודעות האלו. אז לקחתי דפי סודוקו, והדבקתי אותם מעל המודעות. התענוג הכי גדול היה ללכת לתפילת שחרית למחרת בבוקר, ולראות שתי בנות סמינר מנסות לפתור את הסודוקו שהשארתי על כרזה כזו. סוג של ניצחון קטן מבחינתי".

"אומץ" לחרדיות

בשבועיים האחרונים מצא עצמו "אומץ" מתחבר במפתיע לקמפיין ה"לא נבחרות לא בוחרות", והנפיק מסר משלו בו ה"לא" הפך ל"כן": "כן מבשלות", "כן מכבסות", "כן מפרנסות": "התחברתי למסר, כי אני מכיר את המציאות - ואצלנו במודיעין עילית במיוחד.

"גננות שעובדות כאן ומקבלות פחות מחצי משכר של גננת בישראל, אבל הן לא יכולות להגיד כלום, כי יפטרו אותן – ויש אלפי בנות שיהיו מוכנות לספוג ולעבוד באותם תנאי ניצול במקומן. גם אצל חברות ההיי-טק שפתחו פה שלוחות, השכר מאוד נמוך, וזה לא מעניין אף אחד. להפך, רואים בזה דבר חיובי שהנה, יש תעסוקה".

"המסר שלי הוא סוג של עקיצה. אישה חרדית יכולה לעשות כל כך הרבה דברים: לנהל לשכה של חבר כנסת חרדי, להיות אחראית על עשרות עובדים בתפקיד ניהולי. אבל כשזה מגיע לקבלת החלטות פוליטיות, פתאום זה לא טוב לאיזה בעל אינטרס, אז פתאום זו הלכה. המטרה היא שיראו מה נשים כן עושות, ואיפה הן כן נמצאות, ושכל אחד ואחת ישקול האם הסירוב נובע משיקולים טהורים, או ממניעים זרים".

לאחרונה החלו יצירותיו של "אומץ" להימכר כיצירות אמנות בגלריה "פחות מאלף" בתל אביב. המעבר ממחאת רחוב לאמנות, החלה לאחר שחבר הצליח למכור באי-ביי את גרסת "הילד הבוכה" החרדי על קנבס, לאספנית אמנות מאנגליה.

"היום אני מבין שגרפיטי זו גם אמנות מחאה", הוא אומר. "לא הגדרתי את מה שאני עושה כאמנות, עד שאחרים אמרו לי את זה. אני לא צייר מחונן, אבל מתברר שכל מה שבאמת צריך באמנות הזו, זה מחאה טובה ותרסיס צבע. אני במכוון לא מנסה לעשות דברים יפים או להרשים אנשים, אלא להביע את מה שכואב לי. אם משהו ירצה לתלות את זה בסלון - אדרבא, לכבוד הוא לי".


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4619086,00.html

קוּם הִתְנַעֵרָה עַם חֵלֵכָה / עַם עֲבָדִים וּמְזֵי רָעָב / אֵשׁ הַנְּקָמוֹת הַלַּב לִחֵכַה / לִקְרַאת אוֹיַב הִכּוֹן לַקְרָב.
עוֹלָם יָשָׁן עֲדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִימָה / מִגַּב כָּפוּף נִפְרֹק הָעֹל אֶת עוֹלָמֵנוּ אָז נָקִימָה / לֹא כְלוּם מִתְּמוֹל, / מָחָר – הַכֹּל.
זֶה יִהְיֶה קְרַב אַחֲרוֹן בְּמִלְחֶמֶת עוֹלָם / עִם הָאִינְטֶרְנַצְיוֹנַל יַעוֹר, יִשְׂגָב אָדָם
רַק לָנוּ עֲמֵלֵי כַּפַּיִם / רַק לָנוּ עֲמֵלֵי הַיְּקוּם / הָאֲדָמָה וּבִרְכוֹתֶיהָ / וּלְכָל הוֹלְכֵי בָּטֵל לֹא כְלוּם / אֵין רַב רִבֵּנוּ וּמוֹשִׁיעַ / לֹא מֶלֶךְ, לֹא גִּבּוֹר / בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה נַבְקִיעַ / אֲנַחְנוּ דֶּרֶךְ אֶל הָאוֹר / זֶה יִהְיֶה קְרָב אַחֲרוֹן בְּמִלְחֶמֶת עוֹלָם / עִם הָאִינְטֶרְנַצְיוֹנָל יֵעוֹר, יִשְׂגַּב אָדָם!


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה       |   0   |


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
תעלומת הגרפיטי: מי אתה ''אומץ לחרדים''? mylk 26.01.15 08:58 כותרת
  פחדן שמדבר על אומץ יציבא בארעא 26.01.15 09:29 1
     Like עם ראש למעלה 26.01.15 09:42 2
  מזמן חשדתי, שאומנות מודרנית היא אוסף קשקושים, יוסף לקח 26.01.15 10:04 3
  תעלומת הגרפיטי: מי אתה ''אומץ לחרדים''? ספק ספיקא 27.01.15 07:50 4
     כותב הנ''ל: בשם רבו :אם אתה 'מתבזבז' ולא לומד, תהיה רעבע. אור ישראל 27.01.15 08:50 5

לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא
יציבא בארעא
חבר מתאריך 9.11.12
3188 הודעות
יום שני ו' בשבט תשע''ה    09:29   26.01.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  1. פחדן שמדבר על אומץ  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
עם ראש למעלה
חבר מתאריך 29.6.14
186 הודעות
יום שני ו' בשבט תשע''ה    09:42   26.01.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  2. Like  
    בתגובה להודעה מספר 1
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
יוסף לקח
חבר מתאריך 27.11.14
46 הודעות
יום שני ו' בשבט תשע''ה    10:04   26.01.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  3. מזמן חשדתי, שאומנות מודרנית היא אוסף קשקושים,  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   אבל לקרוא ללכלוכי קירות בכתובות גרפיטי אומנות???
זו כבר עליית מדרגה...
ה"אבן מקיר תזעק" באותו רחוב היוותה מקור לשעשוע
בקרב ילדי חידר, ואולי גם לתלמידי ישיבות קטנות,
שהתווכחו מדי פעם, מיהו אותו משועמם הכותב זאת,
ומאיזו ישיבה הוא...
לדעתי, הכתבה שקרית.כותב הגרפיטי הוא נער צעיר.
(או מישהו ברמה תואמת)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
ספק ספיקא
חבר מתאריך 4.1.15
7 הודעות
   07:50   27.01.15   
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  4. תעלומת הגרפיטי: מי אתה ''אומץ לחרדים''?  
    בתגובה להודעה מספר 0
 
   הוא עובד כרב חרדי-ליטאי בישיבה מוכרת, שמדקלם לתלמידיו את המסרים הצפויים - אך איש לא מנחש שבלילות הוא הופך ל"אומץ לחרדים", אמן הגרפיטי שמשגע את המגזר. "אני מוחה נגד ה'מה יגידו' וחוסר הכלת השונה שיש אצלנו", הוא מספר בראיון מיוחד ל-ynet
טלי פרקש
פורסם: 25.01.15 , 19:56
ביום הוא רב, איש חינוך בישיבה חרדית - בלילה, אמן גרפיטי שמשגע את המגזר. כל תושב בעיר החרדית מודיעין עילית (וגם מחוצה לה) היה שמח לדעת מיהו "אומץ לחרדים", אומן המחאה החרדי המקומי, שמנהל קרב תודעה עם המגזר על גבי קירות העיר.
מדי בוקר מתעוררים תושבי מודיעין עילית אל מסרים שמשאיר להם הגיבור האנונימי. בשיחה מיוחדת הסכים "אומץ" (שפרטיו שמורים במערכת), לספר על הדרך שעשה מלב המיינסטרים החרדי, אל צללי מחאת החוצות.
"הרקע שלי הוא ישיבתי", מספר "אומץ", העובד כרב בישיבה ליטאית מוכרת ומכובדת, על תקן "משיב" (במלעיל. מי שעונה לשאלות של אברכים ותלמידים במהלך סדר הלימוד). "גדלתי במשפחה חרדית-ליטאית קלאסית. למדתי בישיבות טובות, אין שום דבר חריג ברקע שלי, שמישהו מהסביבה יכול להיתלות עליו ולהגיד: 'בגלל זה הוא פתח במחאה'. אבל האנונימיות היא כמובן הכרחית. חשיפה עלולה להוביל לכך שאאלץ לעזוב את העיר ולאבד את מקור פרנסתי".

אז פתאום קם אדם בבוקר ומחליט "להתלבש" על קירות?

"ברור שזה לא קרה ביום אחד. זה היה תהליך די ארוך של התבוננות מחודשת על דברים שחונכתי לראות כמובנים מאליהם. נקודת השבר שהובילה לריסוס הגרפיטי הראשון, הייתה בעקבות תהליך שעבר החברותא שלי, אדם מאוד מוכשר שלמד איתי בכולל בזמנו, והיה לו מאוד קשה כלכלית. הוא היה מלווה מהמון אנשים, מגלגל חובות, ומישהו הציע לו להיות מורה לילדים קטנים כפרנסה.

"אני מאוד דחפתי אותו לזה. חשבתי שזה עשוי להתאים לו. אבל הוא לא יכול היה לעשות את המעבר. הוא חשש מהאופן שבו החברה החרדית-ליטאית תקבל אותו כאיש עובד: השכנים, המשפחה, כולל שלו שקנה לו את הדירה - ואף האישה שסירבה לאבד את מעמדה היוקרתי כאשת אברך, לטובת תפקיד 'שולי', על פי החשיבה המגזרית".

"אנשים לא מתים מחוסר כסף, אנשים מתים מכבוד", הוא אומר. "זה כל כך תיסכל אותי. במיוחד כשראש הכולל אמר לו: אם אתה 'מתבזבז' ולא לומד, תהיה רעבע. אותו אדם פשוט נכנס לדיכאון. אם ללמד ילדים זה למי ש'מתבזבז', הוא לא רצה להיות שם. התסכול שלי מהמצב הזה הפך לריסוס - 'מה איכפת לך מה יגידו אחרים?' והוא כאמור היה רק הראשון בשרשרת. מאז עברו שנתיים, והפעילות שלי הוגברה מאוד".

"משוגע, אבל צודק"
הבחירה במחאה על גבי קירות, איננה מפתיעה. המגזר החרדי פיתח את "מסורת הפשקווילים" עוד מלפני קום המדינה. "קיר המסרים" עובד חזק בקרב מי שרוצים להתבטא בלי להיחשף. "אומץ" אימץ את השיטה, אך המיר את הכרזות המסורתיות בשחור-לבן, בספריי.
"באותו ריסוס ראשון אפילו לא חתמתי כ'אומץ'", הוא נזכר. "עברתי שם אחר כך, באוטובוס, ושמעתי אנשים שאומרים: 'תכלס, הוא משוגע, אבל צודק'. וגם: 'יש לו אומץ לעשות את מה שאחרים חושבים'. ראיתי שמה שכתבתי מתוך תסכול אישי, מעורר דיון. לא הבנתי את הכוח שיש לגרפיטי בעולם, פשוט ראיתי שאנשים מדברים על זה, אז החלטתי להמשיך, וככה הפכתי ל'אומץ'. מבחינתי זה לא כינוי, אלא קונספט".

"בתור חרדי, אני לא נגד אף אחד", הוא ממהר להבהיר. "אני לא בא מבחוץ. אני לא רוצה לחליף את החברה שלי. אני אוהב אותה, ורוצה לתקן בתוכה כשלים שיש עליהם הסכמה כללית די רחבה. אז לגבי הדרך? זו הדרך שלי לפחות".

מה מוציא אותך לרחוב?

"הדברים שאני מוחה עליהם, בעיקר, זה ה'מה יגידו' וחוסר הכלת השונה שיש אצלנו. גדלתי במשפחה ליטאית ממוצעת, שכל מי שלא היה 'בדיוק בקו שלהם' היה מחוק לגמרי. זה היה הדפוס שראיתי סביבי. אני זוכר את אחד הרבנים שלי לוקח עלונים של חב"ד, קורא אותם ואז קורע אותם כי לדבריו היו אלה 'דברי מינות וכפירה'. אני זוכר ששאלתי אותו: 'למה אתה קורא?' והוא היה עונה לי: 'כדי להכיר את האויב'.

"וזה לא הסתכם בחב"ד. את חילוקי הדעות ההלכתיים מול הרב עובדיה ועדות המזרח, הם הפכו לזלזול. והיה זלזול ב'מיזרחיסטים' שמבחינתם הדבר היחיד שעשו היה לשיר 'הלל' ביום העצמאות, ואמרו לנו עליהם שהתורה שלהם לא שווה כלום.
"ככה אתה גדל, עד שאתה מתבגר ונפגש עם חב"דניקים, כיפות סרוגות, חילונים - אנשים שאפילו אסור היה לדבר איתם - ואתה מגלה שגם כשאתה לא מסכים עם הדרך, יש אפשרות לחיות יחד, בדו-קיום וכבוד הדדי, וזה מה שהכי חסר פה לכולם".

"הילד הבוכה", גרסת מודיעין עילית
אחד האייקונים המפורסמים של "אומץ" הוא גרפיטי "הילד הבוכה", ורסיה מקומית על יצירתו של האמן הספרדי ברונו אמאדיו. הילד רוסס בתגובה לאפליית ילד בן עדות המזרח בקבלה למוסד חינוכי ביישוב. "רציתי להביע את הכאב החשוף של הילד שלא אשם בכלום, אז עשיתי זאת בדרכי", כך "אומץ".
"ילד זה דבר טהור ונקי, בלי פוליטיקה, שאנשים יכולים להזדהות אתו. בכל אחד יש את הילד הפנימי שצועק, ואנשים מאוד הזדהו עם זה. זו הייתה היצירה הכי מוצלחת שלי. אני חושב שהצלחתי לעביר את העצב שלי, בלי להגיד שום דבר נגד אף אחד".

חותמת נוספת של "אומץ", היא הדבקת דפי סודוקו על מודעות צניעות וכרזות חרד"קים (כינוי גנאי לחרדים המשרתים בצבא). "אלו מודעות שאני קורא להן מודעות נגד צניעות", הוא אומר. "בכל תחנת אוטובוס יש שלושים מודעות כאלו, שמבהירות לכל אישה שהפיגוע בירושלים קרה בגללה ואיך היא תגיע לגיהינום.

"אשתי, שהיא צנועה על פי כל אמות המידה המגזריות, סיפרה כמה שזה לא נעים לה, המודעות האלו. אז לקחתי דפי סודוקו, והדבקתי אותם מעל המודעות. התענוג הכי גדול היה ללכת לתפילת שחרית למחרת בבוקר, ולראות שתי בנות סמינר מנסות לפתור את הסודוקו שהשארתי על כרזה כזו. סוג של ניצחון קטן מבחינתי".

"אומץ" לחרדיות
בשבועיים האחרונים מצא עצמו "אומץ" מתחבר במפתיע לקמפיין ה"לא נבחרות לא בוחרות", והנפיק מסר משלו בו ה"לא" הפך ל"כן": "כן מבשלות", "כן מכבסות", "כן מפרנסות": "התחברתי למסר, כי אני מכיר את המציאות - ואצלנו במודיעין עילית במיוחד.

"גננות שעובדות כאן ומקבלות פחות מחצי משכר של גננת בישראל, אבל הן לא יכולות להגיד כלום, כי יפטרו אותן – ויש אלפי בנות שיהיו מוכנות לספוג ולעבוד באותם תנאי ניצול במקומן. גם אצל חברות ההיי-טק שפתחו פה שלוחות, השכר מאוד נמוך, וזה לא מעניין אף אחד. להפך, רואים בזה דבר חיובי שהנה, יש תעסוקה".

"המסר שלי הוא סוג של עקיצה. אישה חרדית יכולה לעשות כל כך הרבה דברים: לנהל לשכה של חבר כנסת חרדי, להיות אחראית על עשרות עובדים בתפקיד ניהולי. אבל כשזה מגיע לקבלת החלטות פוליטיות, פתאום זה לא טוב לאיזה בעל אינטרס, אז פתאום זו הלכה. המטרה היא שיראו מה נשים כן עושות, ואיפה הן כן נמצאות, ושכל אחד ואחת ישקול האם הסירוב נובע משיקולים טהורים, או ממניעים זרים".

לאחרונה החלו יצירותיו של "אומץ" להימכר כיצירות אמנות בגלריה פחות מאלף" בתל אביב. המעבר ממחאת רחוב לאמנות, החלה לאחר שחבר הצליח למכור באי-ביי את גרסת "הילד הבוכה" החרדי על קנבס, לאספנית אמנות מאנגליה.

"היום אני מבין שגרפיטי זו גם אמנות מחאה", הוא אומר. "לא הגדרתי את מה שאני עושה כאמנות, עד שאחרים אמרו לי את זה. אני לא צייר מחונן, אבל מתברר שכל מה שבאמת צריך באמנות הזו, זה מחאה טובה ותרסיס צבע. אני במכוון לא מנסה לעשות דברים יפים או להרשים אנשים, אלא להביע את מה שכואב לי. אם משהו ירצה לתלות את זה בסלון - אדרבא, לכבוד הוא לי".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4619086,00.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
אור ישראל
חבר מתאריך 17.7.13
2622 הודעות
   08:50   27.01.15   
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך עבור לצ'אט  
  5. כותב הנ''ל: בשם רבו :אם אתה 'מתבזבז' ולא לומד, תהיה רעבע.  
    בתגובה להודעה מספר 4
 
   ולי זכור שאמרו גדולי ראשי הישיבות,אם לא תלמד תהיה 'משגיח בישיבה'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)







תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 

_________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
לובי  לפורומים  אשכול קודם  אשכול הבא

 

© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net