שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | יום רביעי ט''ו בשבט תשע''ה
15:10 04.02.15 |
|
8. משחק מילים יפה - אין אפס
בתגובה להודעה מספר 0
|
אבל סילפת את הפסוק. להזכירך, מי שאמר את הפסוק - הלא הוא דוד המלך אחז גם אחז ברכב ובסוסים כשהגיעה השעה להלחם מלחמות ה'. לכתוב מכתבים יפים לא תמיד עוזר. בשטח, המכתבים של הרב שטיינמן לא הזיזו למשטרה כי הוא זה, ואילו ההפגנות כן. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | יום רביעי ט''ו בשבט תשע''ה
16:01 04.02.15 |
|
17. אפילו לא גירדת
בתגובה להודעה מספר 16
|
כרגע אתם המתיוונים לצה"ל וכולם רואים את זה כבר לא נשאר מה לגרד אצלכם לצערנו, אתם כמו כרטיס 'חיש-גד' מגורד אבל אל תתחמק. תענה על השאלה: אם הגראי"ל שטיינמן היה חי בדור החשמונאים האם הוא היה כותב את אותם הדברים? כן/ לא ומדוע? |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | יום רביעי ט''ו בשבט תשע''ה
17:30 04.02.15 |
|
30. בוא נשים דברים על השולחן
בתגובה להודעה מספר 28
|
אתה ואני לא חולקים בהרבה שנינו מסכימים שיכול להיות שרבנים יטעו באנשים אתה אומר שהרב שך טעה בנתי גרוסמן ועוד ואני אומר שהרב שטיינמן טעה במוטלה קרליץ ועוד. עד כאן מוסכם? ובכן מכאן והלאה, אם הבנתי נכון, אתה טוען שהולכים לפי המספר. אז קודם כל אני חולק על עצם הטענה שעל הרוב אי אפשר לעבוד, וכראיה אביא את הגמ' בירושלמי סוטה פ"א, שמפורשת יותר במדרש פ' נשא, הגמ' כותבת "שגנב אבשלום שלשה גניבות... לב אביו ולב ב"ד ולב אנשי ישראל לפיכך נקבעו בו שלשה שבטים בלבו... לב אביו מנין, ויהי מקץ ארבעים שנה ויאמר אבשלום אל המלך וגו', א"ל מן את בעי כדון, א"ל כתב לי חד פיתק דתרין גוברין דנסיבון עמי, א"ל אמור לי למאן את בעי, א"ל כתוב לי סתם למאן דאנא בעי אנא נסב כתב ליה סתם, אזל וצמת ליה תרין תרין גוברין עד דצמת ליה מאתן גוברין, הה"ד ואת אבשלום הלכו מאתים איש בירושלים קרואים והולכים לתומם ולא ידעו כל דבר קרואים מדוד והולכים לתומם מאבשלום ולא ידעו כל דבר מעצת אחיתופל - א"ר הונא בשם ר' אחא כולם ראשי סנהדראות היו" זאת אומרת שאבשלום עבד על דוד המלך ועל מאתים ראשי סנהדראות. מה שאומר, המספר לא קובע. זה לעצם הטענה. חוץ מזה, המספר כרגע לא לטובתכם - הגר"ח והגראי"ל הם נגד כל גדולי הדור הנוכחי, ואני מציין את חלקם: מרן הגר"ש, כל גדולי ארה"ב, כל רבני בית בריסק, רבני הספרדים ועוד ועוד. אבל כמו שאמרתי - המספר לא קובע. אז מה עושים אם שנינו מסכימים שרבנים יכולים לטעות? אתה אומר: הולכים ראש בקיר. ואני אומר: בודקים את העובדות. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | יום רביעי ט''ו בשבט תשע''ה
17:49 04.02.15 |
|
33. לא רק שאתה לא מסוגל להתמודד עם המציאות
בתגובה להודעה מספר 31
|
אפילו עם הדעות של עצמך אתה לא מסוגל להתמודד טיפ: לרמות את עצמך, יפורר אותך בסופו של דבר. אותך ואת האמונה שלך אזכיר רק את השאלה הנוקבת שעדיין לא קיבלה מענה
אם הגראי"ל שטיינמן היה חי בדור החשמונאים האם הוא היה כותב את אותם הדברים? כן/ לא ומדוע? |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | יום רביעי ט''ו בשבט תשע''ה
18:21 04.02.15 |
|
35. בוא נתעלם לרגע מהבדיחה
בתגובה להודעה מספר 34
|
של "אתה יכול לשאול ישירות את הגראי"ל" באמת הצחקת אותי עכשיו. עכשיו מכיון שאתה אומר שטעיתי בניחוש דעותיך בוא תספר לנו קצת עליהם האם לדעתך רבנים יכולים לטעות (נתי גרוסמן) או לא יכולים לטעות (מוטלה קרליץ)? ממתין להתחמקות הבאה. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
מחבל לשעבר
חבר מתאריך 19.3.14
700 הודעות | יום רביעי ט''ו בשבט תשע''ה
18:30 04.02.15 |
|
36. רבנים יכולים לטעות
בתגובה להודעה מספר 35
|
וגם על משה נאמר שבא לכלל טעות. אך אנשים קטנים כמונו לא יכולים לומר על גדולים שהם טועים, כי אין לנו את הגדלות הנדרשת כדי לעמוד על דברים אלו בלי נגיעה, וכמבואר במסילת ישרים ע"פ הגמ' על כן יאמרו המושלים וכו'. אם אדם גדול מאד אומר על גדול שהוא טועה, אז ורק אז יש משקל לדברים.הרב שך לא טעה בנתי גרוסמן, ובזמנו הוא היה כתב בעיתון שהיה משועבד באמת להרב שך ולא היה כל בעיה איתו. אחר הרב שך, כדרך חסידים נוספים, לא היה כפוף למישהו בצורה מוחלטת, מכיון שראה רק בהרב שך בעל השקפה נכונה לגמרי, וברור שהוא בפני עצמו אינו מאן דאמר. בר' מרדכי קרליץ אף אחד לא טעה, ומעולם זה גם לא נטען. הגרי"ש והגרמי"ל כתבו עליו הרבה אחרי חוק טל שהוא נאמן וירא השם, וגם הגר"ש כתב עליו שהוא עוסק בצרכי ציבור באמונה. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | יום רביעי ט''ו בשבט תשע''ה
18:57 04.02.15 |
|
39. אז אתה אומר בעצם
בתגובה להודעה מספר 38
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.02.15 בשעה 19:13 בברכה, שייקה שתיאורטית יכול היה להיות שעבדו על הרב שטיינמן בנושא הגיוס וחדרה, או על הגר"ח בנושא מרן הגר"ש, עיתון הפלס ומפלגת עץ?תיאורטית כמובן. לא במציאות את המציאות חייבים לבדוק כמובן וגם לשאול אנשים גדולים, כמו מרן הגר"ש, גדולי בית בריסק, רבני העדה החרדית, או לשאול אנשים שמכירים את מצבו של הרב שטיינמן או בכל דרך אחרת. הרי שנינו לא רוצים שסיפור דוד המלך ואבשלום יחזור על עצמו... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | אור ליום חמישי ט''ז בשבט תשע''ה
19:15 04.02.15 |
|
42. מסכים איתך בחלק הראשון
בתגובה להודעה מספר 41
|
שתיאורטית ניתן לעבוד גם על מרן הגר"ש. אין ספק בכלל ממילא צריך לברר לדעתי מספיק בירור המציאות כדי לדעת אם מטעים מישהו. אני שומע עדויות ממכרי הנמצאים בבית הרב שטיינמן, שומע את ההקלטות, רואה את הוידאו, שומע את הרב שלזינגר, ואני רואה מה קורה, לצערנו. אפילו לדבריך שצריך אדם גדול שיגיד שהגדול השני מוטעה יש לך את מרן הגר"ש, גדולי בית בריסק, רבני העדה החרדית, וכל רבני ארה"ב. לא מספיק? רק אם הרב שטיינמן בעצמו יגיד שמטעים את הרב שטיינמן - רק אז זה יהיה מקובל עליך?
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
שייקה
חבר מתאריך 14.8.14
230 הודעות | אור ליום חמישי ט''ז בשבט תשע''ה
19:20 04.02.15 |
|
44. לא מסכים, אבל נניח לזה
בתגובה להודעה מספר 43
|
אני חושב שאפשר לברר את המציאות על ידי דרישה וחקירה במידת האפשר. יש בחזו"א באמונה ובטחון קטע על אלו שפוסלים את כל הת"ח האחרים כי "יש להם נגיעות" הוא יוצא חוצץ נגד הגישה הזאת. הרשימה שהבאתי הם ציבור נכבד של גדולי תורה שסוברים שהרב שטיינמן מוטעה ע"י ב"ב לכה"פ. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|