אלפי בני תורה הגיעו ל"הקבלת פני רבו" בבית המדרש של מרן הגר"ש אוירבך, שתקף ברמז את ה"פשרה" בנוגע לחוק הגיוס כשאותם גורמים מתכוונים להתפשר בדמות הורדת סעיף סנקציות כזה או אחר. "דתן ואבירם אמרו למשה 'למה לא ביקשת מפרעה שיפחית את השיעבוד, ובמקום זאת ביקשת שעם ישראל יעבוד את ה'?'...ישראל כהן | י"ז בניסן תשעה 22:04 06.04.15
אלפי בני תורה הגיעו היום (שני) למעמד "הקבלת פני רבו" בבית המדרש של מרן הגר"ש אויערבאך בשכונת שערי חסד בירושלים. הרב תקף ברמז את "הפשרה" של עסקנים "חרדים" בחוק הגיוס.
בשיעורו ציטט את הפסוק 'כה אמר ה' אלוקי ישראל שלח את עמי ויחוגו לי במדבר, ונזבחה לה' אלוקינו', וציין כי למדים מהפסוק שמשה רבינו לא פנה אל פרעה על השיעבוד המפרך ששיעבד פרעה את עם ישראל, אלא על עבודת השם שחסרה להם, וביקש מפרעה שישחרר את בני ישראל כדי שיוכלו לעבוד את עבודת הקב"ה.
"למדים מכך כי אמנם השיעבוד במצרים הוא דבר נורא, אבל יש דבר חשוב הרבה יותר, והוא 'לעבוד את עבודת השם ולהיות לו לעם', ועל אף שמשה רבינו יכול היה לבקש מפרעה שיפחית את השיעבוד הוא לא עשה זאת.
"רואים זאת באותה פרשה גם בפסוק כ', דתן ואבירם אומרים למשה ואהרון 'אשר הבאשתם את ריחנו בעיני פרעה', ומבאר המדרש שאמרו למשה ואהרן 'מדוע לא התפשרתם עם פרעה על הפחתת והמעטת השיעבוד, ובמקום זאת ביקשתם שבני ישראל יעבדו את הקב"ה?'.
"ובוודאי משה ואהרון רצו בטובתם של בני ישראל פי כמה וכמה מדתן ואבירם ולא דיברו עם פרעה על השיעבוד, ורק ביקשו על עבודת ה' של בני ישראל".
והוסיף מרן הגר"ש כי "אילו המדרש לא היה מציין זאת לא היינו יכולים כך לומר, אך המדרש כותב בפסוק כב' 'למה הרעותה לעם הזה למה זה שלחתני', כיוון שדאג משה רבינו לשיעבוד ישראל, שזה דבר שיפסק ממילא ברצונו יתברך, ולא לעבודת הקב"ה של עם ישראל, הפסיד מלהיות אחד מהאבות הקדושים ולא זכה להיכנס לארץ ישראל.
"שבט לוי לא היו בשיעבוד מצרים, כי כשפרעה גזר עבודת פרך שבט לוי היו שקועים בלימוד התורה. כך גם כשיעקב אבינו היה חי לא הייתה גזירת שיעבוד מצרים משום שהתעסקו בלימוד התורה ושבט לוי המשיכו עם לימוד התורה ולכן לא תפס בהם השיעבוד".
לסיום הוסיף ראש הישיבה כי על התורה נאמר "כמים הפנים לפנים" וכל מי שמשקיע בתורה ללא הרף זוכה שאין לו שיעבוד. לאחר השיעור, עברו אלפי משתתפים לפני הרב להתברך בברכת חג, וליוו אותו לביתו בשירה ובזמרה.