ניתוח השיחה במעונו של הגרמ''ד סולובייצ'יק עם הבחור האילתי
|
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 19.05.16 בשעה 13:26 על-ידי אלף המגן (מנהל הפורום) בתחילת דבריו מקונן הגרמ''ד על כך שלא יצאו למלחמה ומחאות כבר בשנת תשנ''ח בעת שנגזרה הגזירה ע''י הבג''ץ, ואומר שאם אז כל עם ישראל היו יוצאים למחאה היה מתבטל הגזירה. (אלא שמנהיגי הדור מרן הגרי''ש אלישיב זצוק''ל ויבדלחט''א מרן הגראי''ל שטיינמן שליט''א, הכריעו אז לא כך, ע''פ המקובל בידינו מרבותינו עד למרנא החזון איש זיע''א איך צריך להתנהג בענין זה מטעמים ברורים). ומוסיף ומקונן על עצם ההסכמה אז לקבוע בחוק את הסדר הדיחוי לבני ישיבות, וטוען שהיה צריך שיהיה שיתנו פטור מלא, ואילו לבסוף הסכימו לחוק של המדינה שבני ישיבות בעצם חייבים בצבא, ורק מקבלים דיחוי. יצויין, שהעדה החרדית כבר ניהלו מערכה על זאת בשנת תשל''ה, שיתנו פטור לכל החרדים, אולם רבותינו מרנן הסטייפלער והרב שך זיע''א הכריעו לא לעשות כן, אלא להמשיך בהסדר שהוסכם על תורתו אומנותו דוקא. אלא שהגרמ''ד בהיותו מאנשי העדה החרדית, אחז גם בשעתו כטענת העדה''ח שכך צריך לעשות, אולם אחיו הגדול להבחל''ח הגרי''ד זצוק''ל תמך בעוז בדעת רבותינו. בהמשך דבריו, מחזק הגרמ''ד את אלו שלא מתייצבים, (כעמדת העדה''ח), אך מכיר בכך שזו גזירה שאין הציבור יכולים לעמוד בה, ומבהיר שוב ושוב שלא ניתן לדרוש זאת מהציבור. תוך שהוא מדגיש שאם יורו כן אז הרבה חלשים יפלו. ויש להעיר, שלנכדיו של הגרמ''ד עצמו הוא הורה להתייצב, ואף בישיבתו הוא נותן דיחויים. הגרמ''ד ממשיך ואומר, שלדעתו היה צריך לברוח מהארץ, ואם היה בידו היה מארגן ומאסף את כל בני הישיבות ביחד לברוח מהארץ ולמצוא מקום חילופי. תוך שהוא מוסיף, שאם כך היו מתחילים לעשות זה היה עוזר גם לבטל הגזירה, כי דבר כזה גם אנשי השלטון כאן לא היו רוצים שיקרה. (ואכן כך היתה שיטת רבינו מרן הגרא''מ שך זצוק''ל בזה, כפי שאמר ברבים שכך צריך לעשות אם תהיה גזירה. אלא שכמובן שלמעשה האמת הוא שעוד לא הגענו לזה, ואין שום גזירה בענין. ובע''ה היל''ת. אך לדעת הפלג שיש באמת גזירה, באמת עולה ובוקעת התמיהה מדוע אינם עושים כן). הגרמ''ד מבהיר בעוז, שכל גזירת הגיוס איננה כי חסר להם חיילים, אלא כי רוצים לסגור את הישיבות ולעקור את התורה מישראל. כפי שהזהיר מרנא הגר''ח זיע''א וחזר ע''ז כל הזמן בנו מרנא הגרי''ז זיע''א שזו מטרת הקמת המדינה, וכאשר רואים בחוש כל העת מעת הקמת המדינה ועד עכשיו, ולא נשתנה דבר. עוד הוא מציין לשבח את זה שלמרות שבעת הקמת המדינה כשהעלו את יהדות ספרד לפני שישים שנה העבירו אותם על דתם, אך בשנים שלאחר מכן נתעוררו אצל הספרדים לחזור לתורה הקדושה ויש הרבה בני תורה וישיבות מהם. ואומר, 'צריך להזכיר את הרב עובדיה ועוד, שעשו זאת'. דבר מעניין אירע בשיחה, שהגרמ''ד ששמע כל העת על הבחור ה'אילתי', כששמע את אביו של הבחור בשעה שהוא הכריז בעוז 'אנחנו לא ניתן למדינה', נענה לעומתו לפתע בשאלה, ספק בתמימות ספק בעקיצה, 'אתם גרים באילת?' ... כאשר האבא ענה שהם גרים בנתניה, נשתנה סבר פניו של הגרמ''ד אליהם, ומאותה שעה לא חפץ לשמוע עוד דבר מהאב ובנו ולא התייחס אליהם.התקבל
|
|