עבר עריכה לאחרונה בתאריך 18.03.14 בשעה 12:53:08 על-ידי גאון הירדן (מנהל הפורום)
לא אדבר בחידות
ולא ארוץ אל המשלות
אומר את דברי מפורשות
דברי חכמים כדרבונותלא אתחרה במשוררי שיר
לשונם "חץ שחוט" מהיר
אנסה את עמי להעיר
את החושך קצת להאיר
פוערים פיהם במעתיקי השמועה
שולכים פרסותיהם לומר אני טהורה
אמנם באמת הם מעלי גרה
ליצני הדור הם, ערומים ועריה
"שופר יואב" כתב:
"ליהגנו "שני דעות" ,כדי לכבד, את אשר למסורת לא יאות
אבל איננו פוטרים עצמינו ע"י חנופה, מלמחות
כנגד הגישה שהיום אומר לו נח"ל ,ומחר אומר לו אין מה לעשות
יען אין אנו בדור הראוי, את הנפש להשליך למנוחות"
עוד צפצף:
"למודים הם להבדיל בין החפץ למלוך, להחפץ בעיקר"
עוד הרים קולו:
"בגאון דורינו, "זקן ממרא" בחרתם להטיח". מי הטיח? חצוף!!!! שכחת את מה עשה ר' יהושע לר' אליעזר הגדול.
ועל הסלע להג:
"ובעיקר, צד אחד שמבין כמוך שמדובר פה בגזירה, וצד אחר שבעיניו המדובר
בברכה גדולה, ובמגמה אותה הם מובילים בכוונה תחילה מזה כעשור ומחצה".
הרי לך כל התורה כולה על רגל אחת, בשורה הראשונה כותבים, אנחנו רוצים שלום, בסה"כ יש כאן רק שני דעות, למה אתם מוחקים אותנו? מה זה הדיקטטורה הזאת? זה השלב ש"החזיר" מראה את פרסותיו, אבל מיד אחר כך הם מעלים גרה, אתם משתפי"ם, אתם מחלנים את כל הציבור, לא אכפת לכם מגזירת הגיוס, אתם מוכרים את החלשים, וכו', שורה אחרי זה כותבים, פשוט שכוונתנו רק ל"חצר" אבל את הגראי"ל צריך לכבד, כאילו מישהו צריך את הכבוד שלהם, וכבר אמר אבינו, "בקהלם אל תחד כבודי".
תפסיקו לטמטם את הציבור, וכי יעלה על דעת מישהו שמי שהורתו ולידתו בקהילת בריסק, מה שעומד לו בראש זה פשרות, וכי מה אכפת ליה לדוד שפירא שיהיה קנאות, פתאום "משה גפני" הפך את עור ונהפך למשת"פ, מה קרה בדיוק עכשיו? כל דרדק מבין שכוונתכם על הגראי"ל שכבר 15 שנה אתם רודפים אותו, כי הבנתם טוב שהוא לא סופר אתכם.
ספר שלם הוצאתם בשם "משנת איש" ו (כלל 9) דאג לחלק אותו לכל ראשי הישיבות באמריקא, ספר כזה מרושע לא יצא זה עידן ועידנים, ומימות היעב"ץ לא שמענו כזאת, מי שרוצה להבין עד כמה הוא מרושע שיקרא את ה"משנת אמת", מדי פעם אני מדבר עם "מחבלים קטנים" אשר את דעתי לא יודעים, ומיתמם איתם בשאלות פשוטות, ואת הגידופים שאני שומע מהם על גדולי ישראל אינני יכול לעלות, מה אתם רוצים שנשתוק בראותנו כבלע את הקודש, בראותנו שכל בר בי רב דחד יומא ישפוט את גדולינו, בראותנו את הדור הצעיר פרוע לשימצה, בראותנו כי אך ורק הרס תבקשו וזו המטרה, בראותנו כי אין מעצור לחבל בקדושה.
מורי ורבותי!
דעתי העניה הייתה שהסיפור עם מפלגת המשכילים הרבה יותר גרוע מגזירת הגיוס, אבל את האישור לזה קבלתי בכפל כפליים, שמעתי מפה קדשו של הגר"א זילברמן , שלא רק שזה יותר גרוע מ"הגזירה", אלא זה יותר גרוע מעם התגייסו בפועל ממש, יותר גרוע מהנח"ל משח"ר וכדו', כבוד חכמים עד לעפר הושפל, כל המרקם שהחברה עליה הושתתה נהרס בבת אחת, אין הנהגה לעדה ואין מורה שמועה, על כלם אפשר לשלח חץ לדבר גבוהה.
שיהיה ברור לכם, אנו רואים אתכם כסכנה הגדולה ביותר ליהדות כעת, ע"ז באמת אין וויתורים ואין פשרות, אנו נלחם בכם בכל הכח עד כי יתמו "חטאים" מן הארץ , כמו שאתם טוענים ל"זכות הקיום" לחשוב, אל תמנעו מאתנו לחשוב ש"זכות הקיום" שלנו דורש מלחמה בכל הדרכים האפשריות.
ואציג לפניכם מה שכתבתי לעצמי בשעת חימום.
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה: אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס.
אלו הם הפרושים: "הפרושים" הם אלו שהם "אחד בפה ואחד בלב", הם שומעים לגדולי ומאורי הדור בין אם הם מבינים בין אם אינם מבינים, הם חונכו שהדרך היחידה לשמירת היהדות היא החינוך למצוות "לא תסור וכו' וכמו שביאר החינוך שעקירת מצווה זו היא עקירת הדת ויסוד שהכל תלוי בו, הם יודעים את דברי הגמרא על ר' אליעזר שנידוהו החכמים אף שהיה גדול בדורו מחמת שחלק על הרוב, הם אינם מחפשים ק"נ טעמים לטהר את השרץ, עיקר עיסוקם הוא בדברים החיוביים להגדיל תורה ולהאדירה להקים ישיבות וכוללים, לקרב עוד ועוד אנשים שלא זכו למאור התורה, לקוב"ה. והם גם יודעים לסלק את הקוצים המפקפקים באמונת החכמים כצדוקים בשעתם, וכשם שמקבלים שכר על הדרישה בקירוב לבבות אחים תועים, כן מקבלים שכר על הפרישה בהפרשת אחים מזידים המקררים בדברי ליצנות ורעל את נפשות צעירי הצאן.
אלו הם שאינם פרושים: גם הם "אחד בפה ואחד בלב", הם אומרים בגלוי כי אין צורך לשמע לרבנים, רבנים לא מבינים בפוליטיקה, וכו' וכו', מהם אין הסכנה גלויה כל כך, כולם מבינים שצריך להתרחק מהם, כולם מבחינים בדעותיהם הפסולות, הם לא מנסים להתחפש באיצטלא של צדיקות, הם אינם מגלגלים עיניים בצדקנות, הם כנים ואומרים מה שבליבם, יש ביניהם גם תינוקות שנשבו שהתחנכו על ברכי השקפות פסולות, יש מקום אפי' לנסות לקרבם אולי יזכו ויראו באור האמת כי תזרח עליהם.
אלו הם הצבועים: הם גדלו בין הפרושים, אבל דרכם של הצדוקים קרצה להם, המשמעת לחכמים חונקת אותם, הם תאבי שליטה ללא מעצורים, הם יושבים במחשכים והוגים איך נקרר את האמבטיה? איך נסיר את עמ"י מחכמיו? הרי אם נאמר גלויות מה אנו חושבים, מי ישמע לנו? אין להם ברירה אלא לפעול מבפנים, להתחפש כצדיקים יותר מהאפיפיור ביודעם שעי"ז הם ינתקו את היסוד של העמוד שכלל ישראל נשען עליו בלי שיעורר התנגדות, למדו הם מהצלחת המזרחי שהתחפש בחיזוק "מצוות יישוב א"י", הם מתחפשים ל"קנאים", הם יודעים לדבר ללב צעירי הצאן שליבם חם ודעתם עדיין לא שקולה, לשונם חלקלקות ובליבם ישימו ארבה, פיהם מדבר גדולות בחיזוק שמירת היהדות, וליבם מלא יצרים ואינטרסים של גדולה ושררה.
אומרים הם כי "מאור הדור פשרן" עפ"ל, ומיד מסתייגים שח"ו אינם מתכוונים לומר שהוא "פסול" . אומרים הם כי לא הרבנים שולטים אלא "החצרות" והרבנים הם בובה ביד החצרות, עפ"ל, וח"ו הם לא מתכוונים שהוא לא צדיק וקדוש, רק שאפשר לעבוד עליו בקלות כאילו הוא איזה נער שלא מכיר את העולם. אומרים הם כי הרבנים מפחדים מ"טרור" ומשוחדים ב"כסף" ולכן לא אכפת להם שכל הדור מידרדר, עפ"ל.
מעוררים הם בצדק את יראי השם להרחיקם מכל עמדות השפעה על של הציבור, ואחר כך צועקים מה פשענו ומה חטאנו, הרי אנחנו "מחמירים" אנחנו "ימין", אכן הם ימין, אבל "ימינם ימין שקר", מתחפשים הם לימין וליבם רחוק שמאלה.
"עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס", יש להקשות, למה דווקא נקטו את "פנחס", כנראה שבדרך כלל הצבועים מתחפשים ל"קנאים".
בושה היא לנטו"ק שמזכירים אותם ביחד עמהם, הלא בין הנטו"ק נמצאים גם אנשים שהרי יראת השם חם בקרבם, הם אף פעם לא חיפשו שררה, פיהם וליבם שווים, אינם שותפים לשררה, חיים הם בד' אמותיהם ללא כבוד וללא שררה וללא תקציבים ללא השתתפות במנעמי השילטון, ניכרים הם בלבושם ובדחקותם מנותקים הם מכל התרבות השוררת בחוצות, מקבלים הם על עצמם באהבה את הקשיים הנלווים מדרכיהם, גם אם אנו חושבים שהם טועים, יש לנו מקום של כבוד אליהם, רבים מהם לש"ש הם ודרכיהם מוכיחות כן בכל מהלך חייהם.
אבל אותם אנשים המתחפשים ל"נו"ק", אבל אינם מוכנים להקריב כלום בשביל זה, משתתפים הם כמו כולם בכל מנעמי השילטון, בארחות חייהם הרבה מהם מתנהגים כאינם פרושים, לא ידוע על הקפדתם בדקדוק ההלכה ובהתמסרות מוחלטת לעשיית רצון ה' בכל שטחי החיים, צועקים הם "קנאות" בשביל לכסות על פנימיותם שאיננה שלימה כשל יראי ה' באמת המדקדקים בקלה כבחמורה ומוסרים את נפשם על כל דקדוק קל, רבים מהם ומראשיהם שהם ובני ביתם לבושים במיטב האופנה, חייהם מלאי תענוגות, אינם ידועים כמחמירים מאד בכל אשר נכנס לפיהם ובמה שיוצא מפיהם מקלים גדולים הם.
קוראים אנו להם, צאו ממחנינו, תלהגו בפיכם עתק ובוז בגדולי הצדיקים בתוך בתיכם, אל תכניסו את הרעל שלכם לילדנו היקרים, אל תתפלאו למה אתם מורחקים, איננו מתביישים לומר כי בעינינו אתם נידונים בצואה רותחת של אפיקורסות, אין אנו נבהלים מליצנותכם ומהצטדקותכם מה פשענו? מה חטאנו? אכן אתם פושעים ומזידים ובנוסף לזה גם צבועים, סכנתם מרובה משל שאינם פרושים, כך הורו לנו רבותינו ואיננו מתביישים בכך, איננו מבקשים להתחפש ביפיופיתו של יפת, אנו זועקים את אשר עם לבנו, לכו לכם לאהליכם אין לנו חלק ונחלה עמכם כי אין לכם חלק בדוד ולא נחלה בבן ישי, תקימו מוסדות משלכם תתעסקו קצת בעשיה חיובית של הקמת כוללים משלכם אולי זה יקח ממכם זמן ותפסיקו להציק.
קנאים אמיתיים אינם מעמידים ראש עיר חילוני הפוגע בצורה הכי חזקה בקדושת ירושלים יותר מכל אלה שהיו לפניו, קנאים אמיתיים לא צועקים ב"ימין" שאסור לתת לשלטונות דריסת רגל אצלנו וב"שמאל" מערבים במו ידיהם את השלטונות בתוככי הכוללים, קנאים אמיתיים לא פונים לערכאות על כל צעד ושעל נגד גדולי ומאורי הדור, קנאים אמיתיים לא אומרים אם רק תתנו לנו נציג הכל יסתדר, קנאים אמיתיים לא נוסעים ברכבי פאר וחיים בתענוגות וקוראים לאברכים לחיי דחקות, קנאים אמיתיים יודעים לחשב שכר מצווה כנגד הפסדה ולא פורקים כל עול, קנאים אמיתיים לא מתמקדים בדבר אחד ובשאר דברים מתנהגים כאחרוני המודרנים, קנאים אמיתיים לא מתכתבים באתרי האינטרנט המשוקצים למיניהם, קנאים אמיתיים עוסקים גם בתורה וירא"ש ולא רק בדברי קנאות.
קנאים אמיתיים עסוקים לפני הכל בתיקון עצמם והסביבה הקרובה אליהם בכל התיקונים האפשריים ורק אחר כך דורשים מאחרים, אינם דורשים מאחרים ואינם צועקים ברחובות דברים שהתירו לעצמם בטוענה ש"ליחידים" זה מותר ורק לרבים אסור, אינם עסוקים רק בדרישות להמון העם, בסביבה הקרובה שלהם רואים אצלם חומרות הרבה יותר ממה שהם צועקים עלי חוצות, הדוגמא העצמית שלהם משפיעה יותר מהצעקות.
זכור את אשר עשה לך "עמלק", אשר קרך ב"מרידה", ויזנב בך כל "התמימים והרשעים", ואתה עיף מ"גזירות" ויגע ב"תורה" וירא אלקים.
והיה בהניח וכו', "תקצץ את הרשעים בתחילת דרכם", אל תשכח!