גם אם יש צד שאין איסור להזיק וגם אם על הצד שאסור משום גזל ולבהמה אין בעיה של גזל. עדיין זה ודאי יהיה אסור לכל הפחות מדרבנן, ואולי אפילו מדאורייתא מצד ואהבת לרעך כמוך, (ובגלל השעה לא עולה עוד דברים בראש..)מה שכן קשה לי וחשבתי בהתחלה שאת זה הוא הולך לשאול.
למה אברהם הוצרך לזמום את הבהמות, הרי אם אצל פנחס בן יאיר, ואצל ר' יוסי בן קסמא (עד כמה שאני זוכר), הבהמות לא אכלו אפילו דבר שלא מעושר, או הפרה שלא רצתה לעבוד בשבת, שמהסיפורים האלה רואים שהבהמות של הצדיקים מושפעים מהבעלים שלהם. אז למה אברהם צריך לזמום אותם הרי בודאי שגם בלי רסן הם לא היו אוכלים.
תוך כדי עולה לי תשובה, שמעיקר הדין כל הארץ הייתה של אברהם, בין מצד ההבטחה של הקב"ה ובין מצד שהוא קיבל אותה בירושה, ולכן אם לא היה זומם אז הבהמות כן היו אוכלות, רק שאברהם עשה לפנים משורת הדין ולא נתן להם לאכול משדות של אחרים.