|
|
|
|
|
|
ניקכפול
חבר מתאריך 21.1.14
494 הודעות | יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ה
01:51 14.04.15 |
|
7. א. תודה על הבאת הדברים
בתגובה להודעה מספר 0
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 14.04.15 בשעה 02:06 בברכה, ניקכפול בא לברך ונמצא מברך...ב. אתה לא מבין מה אתה מביא כאן? דעותיו נוגדות לחלוטין את דעותיו של הרב שטיינמן! קח לדוגמא את המכתב הראשון, הטיעונים והטרימינולוגיה הם מילה במילה מהטיעונים של מרן הגר"ש המובעים תמידין כסדרן בעיתון הפלס. בניגוד מוחלט לכל פלפולי ההבל של ידידיכם החדשים בנוגע לגזירת הגיוס. וכן בהמשך, המכתב על ה"ספרדים" - הלא הם "אהובי ליבם" של ידידיכם החדשים, שלדבריהם הם אלו ש"לא יצא מהם כלום" ו"הם מקלקלים את הישיבות", ועוד שלל פנינים כאלו. וכן אח"כ, מכתבים מלאים ב"התגרות באלו שהשקפתם אינה ראויה". לא יאומן כי יסופר, אתם עד כדי כך עיוורים? השינאה הישנה למרן הגר"ש מסמאת את עיניכם לחלוטין. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
נראה לי
חבר מתאריך 23.3.14
982 הודעות | יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ה
02:33 14.04.15 |
|
8. ואני מעוניין להוסיף
בתגובה להודעה מספר 7
|
א . תודה רבה על הבאת הדברים המעוררים לב ונפש בסיגנון כה מיוחד , ועל הארת זוית נוספת מפניו של אדם כה גדול בבחינת "הוא היה אומר" , ו"דבריהם הם זכרונם" . אומרים בפניו של מת מדבריו של מת ( זכור לי משהו בסיגנון ) . ב. איתך אני באבלכם הכבד בהסתלקותו של רב רבנן , אין לב שמסוגל להכיל עוצמה כה רבה של צער בפטירה , בפרט פתאומית של מנהיג ומורה דרך בכל תחום מתחומי החיים הרוחניים ושאינם , והמקום הוא שינחמכם . ג. מה נזכרת בנו פתאום הרי עזבת כאן בטריקת דלת ובנאצות מן הסוג הרדוד ביותר , כנראה שברגישותך הרבה לכבוד חכמים באת לאלפנו ולחנכנו שלא נגרד חלילה את מורך ורבך , ועל כך תודתנו . ד. תנסה לדמיין מכתבים כאלו מהגר"ש ( לא צריך לדמיין הם פשוט ישנם ) , אוי כמה ליצנות אתה וחבריך הייתם עושים מזה , ואיזה "גירוד" הייתם מכניסים לו על הנסיון שלו "לגרד" את הגראי"ל . ה. בנוגע למכתבים אלו , ולחילוקי הדעות בזה בין הגראי"ל והגר"ש אתכבד להציע כמה דוגמאות : המכתב שמדגיש את עליונותו של החינוך הטהור קרי מוסדות הפטור על פני החינוהע"צ , זה בדיוק המקרה - ואף גרוע מכך של איתרי הר נוף שמשיקולים כלכליים בחרו מנהליו להסיבו מהיותו מוסד פטור לרשת " מעיין החינוך " השסי"ת שמסתבר עוד פחותה מהחינוהע"צ , הגר"ש לחם בחירוף נפש בזה וגם הצליח , העומד מנגד היה הרב רובין דשם שהשיג מכתב תמיכה למהלך מהגראי"ל , ומשם בעיקר זכינו לשנאתו היוקדת ( אם כי יש בזה עוד עניינים ואכמ"ל ) , אשר זיכתה אותנו במאמרי הסתה משובחים ביתד נגד מי שהגדירו בעבר כמורו ורבו . המכתב על השירות לאומי , כזכור המלחמה של הגר"ש בזה כשהכניסו לגנים וסירובו של הגראי"ל להצטרף . ושלא לדבר על עניין הליב"ה . ובכן הנני מצטרף לקריאתו של קודמי , על הצביעות ועל מכירת העקרונות בעבור נעליים , אתם נוהגים אמנם לזלזל נוראות בהגר"ש ועיין ערך הלויה אתמול - יהי לכם אשר לכם , אבל תאמין לי , יש לכם הרבה ללמוד ממנו מישרות שכלו ומטהרת לבבו , מי יתן ויערה ד' רוח ממרום . ו. בגללך חזרתי לכתוב בפורום אחרי הפסקה ארוכה של צפייה מהצד , ועל כך , לא תודה . |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
הבה נתבונן
חבר חדש
7434 הודעות | יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ה
09:46 14.04.15 |
|
12. בקצרה
בתגובה להודעה מספר 8
|
הסיבה שהעלתי כאן למרות שאני נמנע מלפעול כאן הוא בעקבות כמה גירודים שנכתבו כאן אמש שמאוד צרמו לי. במקום להתפלסף העלתי כמה מכתבים. יש באמתחתי עוד מכתבים. יש לכם טעות בסיסית ויסודית. אתם אוחזים כביכול שמרן הגראי"ל פשרן עפ"ל וממילא אתם רואים כאן חילוקי דעות. אנחנו ממש לא רואים את הדברים כך. אני לא מתכונן להתווכח ולהסביר כי זה לא יעזור. רק כתבתי את העיקרון. מרן זצ"ל היה צלול עד יומו האחרון והוא הכריע לנו את הדרך אשר נלך בה בתקופה האחרונה. ביזו את הגר"ש בלוויה? אדרבה נתנו לו כבוד מעבר למצופה. ישב בתוך הבית מדרש למטה. לא את כל הרבנים הכניסו. זה שאולי מישהו פגע ברכבו בכניסה לביה"ח אין לו או למעשה כל קשר אלינו. ומי שעשה זאת אם עשה זאת הוא פושע, למרות שלא ברור לי מה היה שם ואם היה שם. ולגבי העבר הקרוב.גם אם מישהו פרטי מהקהילה עשה פעם משהו בעבר מה הקשר לקהילה ככלל? יום טוב. תקופה קשה. https://rotter.name/kolot/prime/48997.php#8 |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
ניקכפול
חבר מתאריך 21.1.14
494 הודעות | יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ה
12:02 14.04.15 |
|
16. יש לכם טעות בסיסית ויסודית
בתגובה להודעה מספר 12
|
יש לכם טעות בסיסית ויסודית. אתם אוחזים כביכול שמרן הגראי"ל פשרן עפ"ל וממילא אתם רואים כאן חילוקי דעות. אנחנו ממש לא רואים את הדברים כך. ציטוט מאת: הבה נתבונן
| אנחנו אוחזים כך? עשרות מגדולי הדור וגדולי ראשי הישיבות אחזו ואוחזים כך כבר למעלה מחמש עשרה שנה! הטיעונים שכתובים במכתבי הגרח"ג אלו הם בדיוק הטיעונים שאותם טענו רוב גדו"י כנגד דרכו ושיטתו של הרב שטיינמן, הן בעבר והן בהוה. דרכו ושיטתו של הרב שטיינמן נוגדים לחלוטין את האמור במכתבים אלו, חד וחלק!! אז אל תקרא לזה "פשרן", אבל תכלס' מדובר בשיטה אחרת לגמרי, שלא עולה בקנה אחד עם דעת תלמידי החזו"א. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
נראה לי
חבר מתאריך 23.3.14
982 הודעות | יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ה
15:13 14.04.15 |
|
19. 2 שקרים ועיוות אחד
בתגובה להודעה מספר 12
|
1. איזה גירודים נכתבו על הגאון האדיר הגרחש"ג זצ"ל ? 2. מעולם לא אמרנו שהגראי"ל פשרן , הרי הכל התחיל הפוך , שהחליטו בכח הזרוע והטרור לנסות להרחיק את הגר"ש מעמדות ההשפעה הציבוריות עקב חילוקי הדעות שהיו בעבר ובהווה , בטענה שעם ה"קיצוניות" שלו הוא יהרוס את הדור - כעת אנו רואים על חלק מהדברים ה"קיצוניים" כפרט ועל השאר כקו כללי , שהם דברים פשוטים שאין מקום לדון בהם , אסביר את עצמי קצת יותר , אם אתה קשה הבנה . ברור שהסכמה לכפיפות למשרד החינוך , בפרט כשהיא נושאת בחובה תכנים זרים ( - עיין במכתבו של הגרחש"ג , באמת שאינני מתיימר להבין את הדברים בחדות ולתמצתם עלי גיליון כמוהו ) , היא פשרה , היינו שהעודף התקציבי עדיף על הכפיפות למשרד החינוך והנלווה . ( אלא אם אתה מאמין שאלו יוזמות של לכתחילה - שזה כבר באמת לא קשור לפשרנות אלא לחמור מזה , ואינני מבין איך אתה אוכל את זה ) . אך לא כל אדם שמוכן להתפשר הוא "פשרן" במלעיל , בעגה הישיבתית - ליטאית , השוללת את האדם . עכ"פ , איך שלא יהיה מצידנו לא היה זלזול אישי בהגראי"ל , ( וגם אם היה הרי זה משולי המחנה ואין זה מלמד על הקהילה , כלשונך , אוי , כמה שהסיסמא הזו גמישה ) , אלא חילוקי דעות לגיטמיים , כשהמחיקה לדעתנו באה מהעבר הנגדי , כשאנו בס"ה עומדים על רגלינו האחוריות , לשמר את דעתנו שלנו , בשים לב כמה שהגר"ש בכל כוחו פעם אחר פעם בדיבור ובמעשה מבטא שאין כאן מחלוקת אישית חלילה ומכבד בכל הכבוד הראוי לגדולי התורה גם כשזה בא במחיר של השפלתו בצורה מחפירה , שהיא השפלת התורה וכבודה . וגם אם אתה צודק שאנו - עפ"ל , כלשונך , אזי הויכוח בינינו הוא ביחס להגראי"ל , אך בשורש הדברים , דעתו של הגרחש"ג היא כדעתו ה"קיצונית" והמשוללת כל יסוד של הגר"ש , אתמהה . 3. באשר לדבריך שרבכם היה צלול , יש בזה ממין הטענה , שאין העניין נוגע אליכם כפרטים אלא אליו כמנהיג , ובזה הביקורת צריכה להיות זהירה יותר , אם כי מכמה נתונים שיש בידי עקב המגבלות הפיזיות הוא פחות יכל להיכנס בנבכי עניינים מסויימים וסירב להביע את דעתו בהם , אינני יודע אם זה משליך על הכל אבל מבחינתי זה צריך בדיקה . העיוות , על מה שהיה בבית הקברות , אינני יודע וגם לא נתכוונתי , אלא מה שהיה ברוב מסע הלוויה , צעקות וקריאות גנאי ודחיפות , מנעריכם וגם מבוגריכם , בבית מדרש באמת כפי הידוע לי עבר חלק , כנראה עקב ריבוי רבנים ומבוגרים בכל זאת היתה בושה . אבל בעצם מה יש לדון , אם אתה מדבר על "כל הכבוד " בכך ש"הואילו בטובם" להכניסו לביהמ"ד , ולא השאירו אותו בחוץ - זה מדבר מאליו , על התהום שבו אתם שרויים . במחשבה שניה , למעשה אחרי שאתם כבר בטומאת התהום , מגיע לכם ייש"כ שבאמת הסכמתם להכניסו , תודה רבה .
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
כתוב שם
חבר מתאריך 10.8.14
62 הודעות | יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ה
03:40 14.04.15 |
|
9. אוי כואב הלב על כל ה'תמימים' שאילו ידעו את דעתו הברורה
בתגובה להודעה מספר 0
|
-לא היו משתתפים בלויה, (או אז היתה הלויה במינוס 100,000) מה כתוב שם?! *עמידה נחרצת אל מול החופשים!*לא תועיל כל תעמולת כזב המנסה לקבוע מי הם גדול"י!*מסורת! ויחרב העולם ולא תשתנה כקוצו של יו''ד.*ועוד מה שהספקתי לקרוא. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|