מסכת בבא קמא דף קה ע''ב''תניא: אמר בן עזאי, ג' שבועות הן: הכיר בה ולא במוצאה, במוצאה ולא בה, לא בה ולא במוצאה''.
אמרו במסכת כתובות דף קיא ע''א:
''רבי יוסי ברבי חנינא, דאמר: ג' שבועות הללו למה? אחת, שלא יעלו ישראל בחומה; ואחת, שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא ימרדו באומות העולם; ואחת, שהשביע הקדוש ברוך הוא את העובדי כוכבים שלא ישתעבדו בהן בישראל יותר מדאי''.
כל עוד אין הגויים מכירין במעלת ישראל ובאלהיו;
כל עוד אין מתקיים הפסוק: (דברים כח, י) וְרָאוּ כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם ה' נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶּךָּ – וְיָרְאוּ מה', בזכותך;
כל עוד מתקיים הפסוק: (יחזקאל לו, כב) שֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאתֶם שָׁם;
כל עוד אין הגויים מכירין במעלת ישראל ובאלהיו – טרם הגיעה עת הגאולה השלימה.
וזהו שאמר בן עזאי: ''ג' שבועות הן: הכיר בה ולא במוצאה, במוצאה ולא בה, לא בה ולא במוצאה''.
אין אבידה אלא ישראל, שנאמר: שֶׂה פְזוּרָה יִשְׂרָאֵל (ירמיהו נ, יז);
ואין מוצאה אלא הקב''ה, שנאמר: תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ! (תהלים קיט, קעו);
ג' שבועות הללו למה? וכי אין די באחת?!
בין הכירו האומות בישראל אך לא הכירו בגואלם, הכירו בהקב''ה אך לא הכירו ברעיתו ועם סגולתו, לא הכירו בה ולא במוצאה – טרם נשלמה הגאולה.
וראה עוד בקישור זה:
https://rotter.name/cgi-bin/kolot/dcboard.cgi?az=show_thread&om=66109&forum=prime&viewmode=all&keywords=%F9%E4%20%E3%E0%E1%E9%E3%E4%20%EC%E3%E1%F8%E9%20%E4%EB%EC%20%F7%F9%E9%E0