א. הוא דיבר 'לשיטתו', שגם לו יצויר שנניח שהם בקיאים במפת גבולות הקודש והמקדש, והם יודעים לזהות איפה מחנה שכינה ואיפה מחנה לויה, וגם אם הם טובלים מטומאת קרי כראוי, עדיין אין בקיאים בטומאת זיבה המחייבת טבילה במעיין ובשבעה נקיים וכו' ונמצא שעוברים על לאו דאורייתא ממש בכניסה למחנה לויה.ב. אך היות וישנם שאלות מציאותיות והלכתיות רבות באשר לקביעת הגבולות, ממילא אפשרי מאד שנכנסים לשטח 'מחנה שכינה' שלא מועיל בזה טבילה כלל, כיון שכולם בחזקת טמאי מת.
ג. והיות שהדבר גורם לכניסת שוטרים וחילונים שנכנסים לכל השטח בלי טבילה רח''ל על סמך אותם בעלי חזות דתית וחרדית שנכנסים, ממילא הכניסה הזאת מהווה מכשול נוראי לרבים העוברים איסורי כרת בשאט נפש.
ד. והיות ואין שום מצוה בעליה לשם, שהרי בין כה אין נכנסים למחנה שכינה, ממילא אין כאן אלא התגרות מיותרת בישמעאלים. ומה לעשות ומפני חטאנו גלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו, ואין אנחנו יכולים לעלות חובותינו בבית בחירתנו, עדי יבנה ויכונן בית מקדשנו ותפארתנו ע''י אש משמים, ובאש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה, במהרה בימינו אמן.