קבוצות דיון
פורום אברכים
נושא #37425
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
צל"ש
|
הבה נתבונן
חבר חדש
7073 הודעות | יום שלישי י''ט בסיון תשע''ג
09:13 28.05.13 |
|
הוראות למתגייס. מאמר המערכת ביתד נאמן חריף חד ונוקב!
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
0
|
|
|
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
פשקוויל ! |
על-הסלע-הך |
28.05.13 09:14 |
1 |
למה? כי זה לא נח לך? |
הבה נתבונן |
28.05.13 09:23 |
2 |
אתה מתווכח עם מומחה בפשקווילים מהו פשקוויל? |
מאירקה15 |
28.05.13 11:00 |
3 |
תגובה אמוציונלית ורדודה |
מהיכי תיתי |
28.05.13 14:49 |
4 |
למה התבלבלת? |
הבה נתבונן |
28.05.13 14:55 |
5 |
זה הטענה? |
מהיכי תיתי |
28.05.13 15:00 |
6 |
המאמר דיבר כנגד אלו שעושים מחאות |
הבה נתבונן |
28.05.13 15:01 |
7 |
במפורש לא. |
מהיכי תיתי |
28.05.13 15:04 |
8 |
חזק ביותר |
יהודי 2020 |
28.05.13 15:22 |
10 |
מה שכ''כ חמוד במאמרים של ישראל פרידמן... |
יהודי 2020 |
28.05.13 15:18 |
9 |
מצחיק מאוד |
פך השמן הטהור |
28.05.13 15:46 |
11 |
כואב אהה?? |
הבה נתבונן |
28.05.13 15:48 |
12 |
זה מה שיש לך להגיב???? |
פך השמן הטהור |
28.05.13 16:01 |
13 |
... |
א'פושעטער איד |
28.05.13 16:18 |
14 |
התמודדות נעימה. |
פך השמן הטהור |
28.05.13 16:54 |
16 |
מאמר עצמתי |
מני ביתרי |
28.05.13 16:23 |
15 |
כל כך הרבה סתירות במאמר אחד |
נצח התורה |
28.05.13 17:39 |
17 |
טינופת למי כוונתך הפעם?? |
הבה נתבונן |
28.05.13 19:51 |
22 |
למי שאתה מתכוון. |
לא אמר כלום |
28.05.13 20:21 |
24 |
כוונתו בטח לאדון טינופת מנהיג כנופיית השלום מרן הגרד''ש/הגרג''ס/הגרמ''ק |
כנופיית השלום |
28.05.13 20:20 |
23 |
מאמר יפה מנוסח היטיב מאד נכון ומדוייק. |
השוחט-מקובנא |
28.05.13 19:25 |
20 |
הסיפור הזה הזכיר לי סיפור שהיה בבריסק, עם הרב המתחזה והשוחט המומחז |
סבריש |
28.05.13 19:30 |
21 |
אתה מתכוון למישהו שרצה להיות שוחט ולא נתנו לו סמיכה? |
לא אמר כלום |
29.05.13 01:18 |
33 |
רדוד.... |
הבה נתבונן |
29.05.13 01:24 |
34 |
גם מזה נפגעת? מה יהיה איתך? |
לא אמר כלום |
29.05.13 01:26 |
35 |
אני פגיע ורגיש..... |
הבה נתבונן |
29.05.13 01:27 |
36 |
מצטרף לבקשה, תפתח אשכול |
פך השמן הטהור |
29.05.13 01:29 |
37 |
אני מצפה לתגובה על תגובה 25. ברצינות. |
פך השמן הטהור |
29.05.13 01:30 |
38 |
מישהו מוכן להסביר את המשל והנמשל? |
פך השמן הטהור |
28.05.13 21:11 |
25 |
מצחיק, מי שמעוות את דעת הרב שך זה אתם |
קנאי בן קנאי |
28.05.13 21:13 |
26 |
ביקשתי תגובה עניינית! |
פך השמן הטהור |
28.05.13 21:41 |
27 |
טיפש מטופש |
פשנדתא |
28.05.13 23:26 |
28 |
נאום דובר הפלג הבני ברקי |
פך השמן הטהור |
28.05.13 23:29 |
29 |
הרב איתמר גרבוז יודע מה הרב שך אמר יותר מהטינופות של הפלס (ל''ת) |
פשנדתא |
28.05.13 23:42 |
30 |
בשביל מה? |
מהיכי תיתי |
28.05.13 23:45 |
31 |
נו ו...?? |
פך השמן הטהור |
29.05.13 00:44 |
32 |
סיפור חמוד. לא הבנתי את הנמשל. |
יוסף שלום |
29.05.13 02:20 |
39 |
כשתגדל תבין |
קנאי בן קנאי |
29.05.13 02:21 |
40 |
אתה מוכן להסביר? שאלתי רשימת שאלות בתגובה 25 ולא השבת כלום |
פך השמן הטהור |
29.05.13 02:31 |
41 |
ואתא מלאך המוות ושחט לשוחט דשחט לתורא... |
נצח התורה |
29.05.13 19:04 |
42 |
אכן, מאמר חזק ונוקב. דברים כדרבונות. |
איש-יהודי |
30.05.13 14:04 |
43 |
לא לחינם המאמר הזה הוא תגובה למאמר קטלני שפורסם ב'הפלס'... |
מהיכי תיתי |
30.05.13 14:08 |
44 |
לא פורסם בהפלס מאמר 'קטלני', אלא מאמר מגוחך ומטופש. |
איש-יהודי |
30.05.13 14:19 |
45 |
מאמר קטלני, שכבר זמן רב לא היה כמוהו, הגחיך עד מאוד את המצטטים החדשים |
מהיכי תיתי |
30.05.13 14:29 |
46 |
מאמר מטופש, שלא הגחיך אלא את הכותבים, וחבל להאריך ברוב הגיחוך שבו. |
איש-יהודי |
30.05.13 14:32 |
47 |
הדו שיח איתך מרתק, כרגיל. |
מהיכי תיתי |
30.05.13 14:35 |
48 |
אתה שובר שיאים בהגחכת עצמך... המאמר של פרידמן לא מתחיל ולא נגמר |
פך השמן הטהור |
30.05.13 14:56 |
49 |
איך אתה רגיל לומר, 'יש לכם בעיה בהבנת הנקרא' ... |
איש-יהודי |
30.05.13 15:07 |
50 |
אכן רק הוא מבין ורק הוא יודע.. |
הבה נתבונן |
30.05.13 20:25 |
51 |
שוב, שאלתי רשימת שאלות פשוטות, ואף אחד לא הגיב עליהם |
פך השמן הטהור |
30.05.13 20:29 |
52 |
מאמר חזק ונוקב! |
הבה נתבונן |
30.05.13 20:33 |
53 |
עוד פעם עם צרור סיסמאות לעוסות. אפס התמודדות!!! |
פך השמן הטהור |
30.05.13 20:35 |
55 |
פשוט מאוד, כי 'הבעיה בהבנת הנקרא' היא אצל השואלים, וחבל להגיב ולדון דיוני סרק. |
איש-יהודי |
30.05.13 20:33 |
54 |
שאלה ראשונה, איפה הוא הגיב על הטענה כלפיו על עיוות דעת הרב שך? |
פך השמן הטהור |
30.05.13 20:36 |
56 |
לא מובן. אתם מניחים הנחה ומקשים קושיות, ומחכים לתשובות ? .... |
איש-יהודי |
30.05.13 20:40 |
57 |
|
|
מהיכי תיתי
חבר מתאריך 21.6.12
1577 הודעות | יום שלישי י''ט בסיון תשע''ג
14:49 28.05.13 |
|
4. תגובה אמוציונלית ורדודה
בתגובה להודעה מספר 0
|
אין ספק. מאמר המצטטים החדשים הוציא את מר י. פרידמן משלוותו, ככה להגיד הכל בפרצוף? ועוד בעיתון רב תפוצה? ככה לעשות ממני צחוק לעיני כל ישראל? וזה עוד אחרי שחשבתי שנפטרתי ממנו סוף סוף... וזה כאב וזה כאב מאוד, יפה מצידו שהוא הצליח להתאפק עד יום שלישי...אין במאמר זו תגובה ענינית אחת לנכתב במאמר ההוא, לא על הציטוטים החדשים ולא על שאר הדברים. אפי' המשל הראשון (שכתוב יפה) מופרך מעיקרו. לו יצויר שאותו רב קדום היה מקים לעצמו בית מטבחים, והיה בורר ומנפה עד שמצא שוחט אחד כלבבו, שעשה ופעל את כל פעולתו על פי אותו רב, ואותו רב גם הנחה אותו והדריך אותו בכל שלב ושלב איך ומה לעשות, והנה לאחר פטירתו של אותו רב, היעלה על הדעת של רב אחר להשתלט על בית המטבחים ולהעיף ממנו את אותו שוחט ידוע ומסומך שאותו רב סמך עליו ומינה אותו בבית המטבחים האישי שלו? מה גם שלו טענות הרב השני היו מועלות בפני הרב הראשון ועל אף זאת הוא היה משאיר אותו במקומו, אין לי ספק שאנשי קובנה כולה היו ממשיכים להנות משחיטתו הכשרה והמהודרת של אותו שוחט על אף שאותו רב כבר הלך לבית עולמו והשאיר אחריו רב אחר עם גישה אחרת ודרך שונה. וכדרך הכסילים, הפותחים בהשמצה, ומוסיפים: אבל אנחנו לא ניגרר להשמצות אישיות ולהתנצחויות קטנות, כך כותב המאמר נוהג במאמר זה, לבד מזה שמאמר "המצטטים החדשים" בא כתגובה למאמר מתנצח ומתפלסף של אותו כותב... ומעל הכל, יצאתי מבולבל, לאחר שקראתי את המאמר ביום רביעי ואת המאמר הזה, הבנתי שאין לעשות הפגנות כלל וכלל, כבר הרב שך התנגד עקרונית להפגנות ובמאמר זה זכינו לקרוא את דעתו של הרב שטיינמן שגזירות לא מבטלים בהפגנות! מי שמפגין אומר "אני חזק" הוא זועק: כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה. והתחלתי להשתכנע, שלבד מההתנגדות העקרונית של הרב שך להפגנות של בני התורה, יש כאן גם התנגדות רעיונית, של אי אמירת כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה.
אלא שכשהגעתי לסוף המאמר התבלבלתי לגמרי, כי בסוף המאמר משיא כותב המאמר עצה ללפיד, "אל תגרמו לנו להשתמש בכוחנו(!) היהדות הנאמנה לא תהסס לעשות זאת, בעוצמה ובנחישות, בהתלכדות של כל החוגים והעדות, בארץ ובתפוצות. אל תגעו במשיחי, בנביאי אל תרעו". כל מילה מיותרת. |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יהודי 2020
חבר מתאריך 10.1.13
648 הודעות | יום שלישי י''ט בסיון תשע''ג
15:22 28.05.13 |
|
10. חזק ביותר
בתגובה להודעה מספר 4
|
ומעל הכל, יצאתי מבולבל, לאחר שקראתי את המאמר ביום רביעי ואת המאמר הזה, הבנתי שאין לעשות הפגנות כלל וכלל, כבר הרב שך התנגד עקרונית להפגנות ובמאמר זה זכינו לקרוא את דעתו של הרב שטיינמן שגזירות לא מבטלים בהפגנות! מי שמפגין אומר "אני חזק" הוא זועק: כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה. והתחלתי להשתכנע, שלבד מההתנגדות העקרונית של הרב שך להפגנות של בני התורה, יש כאן גם התנגדות רעיונית, של אי אמירת כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה. אלא שכשהגעתי לסוף המאמר התבלבלתי לגמרי, כי בסוף המאמר משיא כותב המאמר עצה ללפיד, "אל תגרמו לנו להשתמש בכוחנו(!) היהדות הנאמנה לא תהסס לעשות זאת, בעוצמה ובנחישות, בהתלכדות של כל החוגים והעדות, בארץ ובתפוצות. אל תגעו במשיחי, בנביאי אל תרעו". כל מילה מיותרת. ציטוט מאת: מהיכי תיתי
| |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
יהודי 2020
חבר מתאריך 10.1.13
648 הודעות | יום שלישי י''ט בסיון תשע''ג
15:18 28.05.13 |
|
9. מה שכ''כ חמוד במאמרים של ישראל פרידמן...
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבעצם אפשר לשנות כמה מילים (או לשנות את המשל) ולהכניס את זה ל'הפלס'... כל המצויים במיתרס השני הקוראים את מאמריו מרגישים שהם קוראים מאמר נגד עצמו...אבל האמת ש'בשעה נוראה כזו בשעה של גזירה משמים על עולם התורה... אין לנו זמן להתנצח במלחמות הקטנות כי אנחנו עסוקים במלחמה הגדולה, לא עוד נשיב ל'מילים הגדולות' של אנשים קטנים...' הבה נעזוב את מר פרידמן להתבוסס במילותיו. לבדו. |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
פך השמן הטהור
חבר מתאריך 25.11.12
10314 הודעות | יום שלישי י''ט בסיון תשע''ג
15:46 28.05.13 |
|
11. מצחיק מאוד
בתגובה להודעה מספר 0
|
יוזם הפרובוקציות מתבכיין, 'אנחנו לא ניגרר לפרובוקציות'... פתאום 'אין לו זמן להתעסק במלחמות הקטנות'... 'אין לו זמן לפרובוקציות'... פחחח.... מי שמדבר על 'טיעונים לא עניינים ופסים אישיים'... זה מה שהוא עושה במאמר הזה בעצמו. מי שמדבר על 'הטפות מוסר של לבלרים'... הרי זה מה שעשית בעצמך אדון פרידמן. אכן, מודה במקצת, 'חדלו מרגע זה להתעסק בהתנצחויות מהסוג העקר הזה'. עד לרגע זה עסקת בזה מר פרידמן, וכשאין מה להשיב אתה מכריז שמרגע זה אתה חדל להתעסק בהתנצחויות... מי שמפגין אומר 'אני חזק'??? אז איך עשיתם סדרת הפגנות בעשורים האחרונים? ומהו הסיום המוזר המאיים על לפיד "אל תגרמו לנו להשתמש בכוחנו". היתכן??? מי שמשתמש בכוחו אומר 'אני חזק'. שכחת? גזירה לא מבטלים בהפגנות, שכחת? 'כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה', שכחת? 'מפגן כח אדיר'? מאיפה לקחת את המושגים הזרים האלו? הרי אתה בעצמך לוחם כנגדם. בקיצור, הבן אדם לא הסביר כלום!!! חוץ מלזעוק 'מרנן ורבנן' ו'רוב מנין ובנין'. את זה יכלת לכתוב בשתי מילים ולא למרוח מאמר דמגוגי שלם. אם דעתכם הנחרצת היא נגד הפגנות, והדרך האחת והיחידה לדעתכם היא רק בחיזוק בתורה ותפילה, כיצד נכתב הקטע האחרון? ואם לדעתכם הכל שאלה של עיתוי, אז בסך הכל יש כאן מחלוקת נקודתית בין גדולי ישראל האם העיתוי הגיע כבר או לא. על זה מרחת מאמר שלם שאין בו כלום? |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
פך השמן הטהור
חבר מתאריך 25.11.12
10314 הודעות | יום שלישי י''ט בסיון תשע''ג
16:01 28.05.13 |
|
13. זה מה שיש לך להגיב????
בתגובה להודעה מספר 12
|
מביאים לך רשימת טענות ענייניות לחלוטין, וזו התגובה שלך. כרגיל, כשאתה לא מנסה אפילו להתמודד. ואיפה ראית כאן 'חשיפת צביעות'?? דוקא אני חשפתי את צביעותו של דובר פלג העכברים והפשרות. |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
א'פושעטער איד
חבר מתאריך 27.11.12
1027 הודעות | יום שלישי י''ט בסיון תשע''ג
16:18 28.05.13 |
|
14. ...
בתגובה להודעה מספר 13
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 28.05.13 בשעה בברכה, א'פושעטער איד בעיר קובנא שבליטא, עמד בראש צוות השוחטים של בית המטבחיים, שו"ב מפורסם. רבה של העיר שידע את בקיאותו בהלכה והכיר את יראת השמים שלו, הקפיד שיידע שהוא, הרב, מהדר אחר בשר משחיטתו. עובדה זו, נסכה בשוחט תחושת רוממות, ויגבה לבו בדרכי ה'. במשך שנים ארוכות שמו הלך לפניו, עד שלימים, לדאבון לב תושבי העיר, הסתלק הרב הנערץ לבית עולמו.השוחט הרגיש כמי שחרב עליו עולמו. כל "גאוותו" היתה בעובדה שהרב הגדול בתורה אוכל רק מהשחיטה הקפדנית שלו. רוחו נפלה ונפשו נשברה. כשהפך ל"שברי לוחות", החל לאיים על אנשים באמצעות סכינו. תמיד כשמישהו התקרב, הוא החל לצעוק "אני אשחט אותך", הכל נרתעו ממנו, ובחרו לשמור מרחק. כשגדולי תלמידי החכמים של העיר ניסו לשכנעו שמעשיו חמורים ומסוכנים, הוא הטיח בהם בנחרצות ובבטחון: "הרב זצוק"ל מינה רק אותי לשוחט, הוא אכל רק משחיטתי, יש לי מסורת שקבלתי ממנו ורק אני מוסמך לקבוע בענינים אלו, אתם, אל תלמדו אותי מה לעשות עם הסכין"!!! מהר מאד למדה קובנה, שאין מה להתנצח עם השוחט, חבל היה על הויכוח, שממילא לא היה לו שום סיכוי, חכמי העיר רק דאגו, שלא תהיה לו סכין בידיו, כדי שלא יוכל להזיק.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
לא אמר כלום
חבר מתאריך 26.4.12
1384 הודעות | יום רביעי כ' בסיון תשע''ג
01:18 29.05.13 |
|
33. אתה מתכוון למישהו שרצה להיות שוחט ולא נתנו לו סמיכה?
בתגובה להודעה מספר 21
|
אם תכתוב את הסיפור כאן בפורום ימחקו לך אותו. רק לישראל פרידמן מותר לכתוב על שוחטים. אבל הוא שוכח שכמו הסיפור שהוא מספר יש גם סיפור שמתאים למה שהוא עשה. ומעשה שהיה כך היה: היה היה איש בבריסק שהרב מבריסק לא רצה לתת לו סמיכה לשחיטה, מסיבותיו הוא (אין לי מושג למה, אולי ישאלו את בניו). בקיצער, הלך האיש וקנה/השיג (לא משנה בדיוק איך) סכין שחיטה והודיע לכל כי שוחט הוא, והתחיל לשחוט, ולדקור, ולאיים, וגם להחרים. כמובן שפחדו ממנו מאד, כי בשונה מסכין השחיטה הרגיל שהוא חד מצד אחד ומסתיים ללא להב בקצהו, למתחזה היה סכין עם שתי פיות ובנוסף מושחז משני הכיוונים ובסיומו היה להב בקצהו, והמתחזה היה לוקח ומראה לכל באחיזת עיניים כיצד הוא יודע לשחוט (לקח מכתב של הרב שך ושחט אותו לצרכיו), ואם מישהו העיז להעמידו על טעותו, מיד הוא הוציא את הסכין והתחיל לדקור, ואחר כך ישב עם כל החבר'ה בקצה בית הכנסת (בפתח תקוה) וחכך ידיו בהנאה והציץ באייפון לבדוק באתרי החצר מה התגובות וכיצד האספסוף מגיב בתשואות לדקירותיו.
זה פחות או יותר הסיפור. בכוונה עירבבתי את הסיפור של אז עם הסיפור של היום, כדי שלא יחשבו שאני מזלזל במישהו, רק שזרתי שתי סיפורים בבת אחת. וכאן היה מישהו שחשב שהסיפור הוא על מישהו אחר, והתחיל להשתולל, גם זה קורה, לא כל אחד יודע להתבונן. מה המכנה המשותף של הרשימה הבאה: חזוניש 5, שאולזון, חב"ד, חייניקים, שונאים, חרדשי"ם? לבקשת הנהלה הורדתי את הפסוק מ"מזמור שיר ליום השבת"... |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
פך השמן הטהור
חבר מתאריך 25.11.12
10314 הודעות | אור ליום רביעי כ' בסיון תשע''ג
21:11 28.05.13 |
|
25. מישהו מוכן להסביר את המשל והנמשל?
בתגובה להודעה מספר 0
|
סיפור יפה על שוחט שהרב סמך עליו עד שנפטר, ומאז השוחט מאיים על אחרים ואומר שרק הוא מוסמך לשחוט. ובכן, מה הנמשל? ועל מה הוא בא להגיב? טענו בהפלס על ישראל פרידמן שעיוות לחלוטין את דעת הרב שך, ושמעולם הוא לא קיבל מהרב שך ולא היה מוסמך למסור את דעותיו, ופתאום הוא נזכר 'לפתוח באגרות' ולעוות את דעת הרב שך בכדי לתקוף את ההולכים בדרכו. אז מה הוא מגיב על זה? הוא מתיימר לטעון שגם הוא היה שוחט שקיבל מסורת אחרת מהרב שך? לא. הוא בסה"כ טוען שמי שקיבל מסורת מהרב ואח"כ הרב נפטר, שוב אין לו סמכות לשחוט כנגד דעת חכמי העיר. נניח, אז אין לנתי סמכות להורות כנגד דעת גדולי ישראל. ולכן מה? לכן מותר לשוחט החדש שקיבל מסורת רק מהרב החדש של העיר, לעוות גם את הוראותיו של הרב הקודם??? אף אחד לא טען כנגד ישראל פרידמן על כך שהוא מדבר בשם גדולי הדור הזה שחלוקים על דרכו של הרב שך. הטענות הם על כך שהוא מעוות את דעת הרב שך!! שימסור את דרכו של הגראי"ל וזהו. שלא יטיף מוסר להולכים בדרכו של הרב שך (בהכוונת מרן הגר"ש), על ידי שיעוות את דעת הרב שך. זאת ועוד, הרי השוחט שקיבל את המסורת מהרב הקודם, מקבל היום את המסורת מהרב שבהוה, אלא שיש מחלוקת בין הרבנים. אז יש לפנינו שני שוחטים שכל אחד מוסמך מפי רב אחר מהדור הזה, ולאחד מהם יש גם פלוס שהוא מוסמך גם מהרב הקודם. אז במה מגיב השוחט החדש לטענותיו של השוחט הישן? בכך שהוא אומר לו שהוא מוסמך מהרב החדש? השוחט הישן מגיב שהוא מוסמך הן מהרב הישן והן מרב חדש שבדור הזה. בקיצור, כל מי שמתלהב מהמאמר ה'מלומד', מוזמן טיפטיפה להתבונן בו, ולראות שהכותב בעצמו לא מבין מה שהוא רוצה. הוא גם לא ניסה להבין, רק למכור לעדת מעריציו אגדות עם על השייך והמרק, על חתולים ועכברים, ועל שוחטים ורבנים. מה הסיפור הבא בתור? תגובות ענייניות בלבד. מי שלא מתאפק מוזמן להגיב במקומות אחרים.
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
פך השמן הטהור
חבר מתאריך 25.11.12
10314 הודעות | אור ליום רביעי כ' בסיון תשע''ג
21:41 28.05.13 |
|
27. ביקשתי תגובה עניינית!
בתגובה להודעה מספר 26
|
אנחנו מדברים כאן על משהו ספציפי ביותר. ישראל פרידמן הביא מכתב מהרב שך נגד הפגנות, ועיוות אותו שהוא גם נגד ההפגנה על הגיוס. השיבו לו בהפלס שהוא עיוות את המכתב לחלוטין, והרב שך כתב את זה נגד השתתפות בהפגנות של חילונים על הסכמי אוסלו, ואין שום קשר להפגנות על גיוס בני הישיבות. על זה ישראל פרידמן בא להשיב במאמר היום. יש לך תשובה כלשהי על שאלותי? תשיב. אם לא, תתכבד לשבת בשקט. |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
פך השמן הטהור
חבר מתאריך 25.11.12
10314 הודעות | יום חמישי כ''א בסיון תשע''ג
14:56 30.05.13 |
|
49. אתה שובר שיאים בהגחכת עצמך... המאמר של פרידמן לא מתחיל ולא נגמר
בתגובה להודעה מספר 47
|
כפי שנכתב לעיל, המשל לא מתחיל להידבק לנמשל, סתירות רבות מתחילו לסופו, התלהמות מגוחכת, 'זעקות שבר' על הפרובוקציות שהוא בעצמו התחיל אותם, ועוד ועוד. עם כאלו שונאים באמת קל להתמודד. === כפי הנראה זהו עיקר העיקרים משיטת המזרחי: מוכרחים ללכת לפשרות וויתורים כדי להציל כמה שניתן להציל. אבל אין אנו אפוטרופסים על התורה! אין אנו בעה"ב על שום דבר! אדם אינו יכול לעשות פשרה על חשבון זולתו! (לשון קדשו של מרנא הגר"א וסרמן זיע"א)
|
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|
|
|
פך השמן הטהור
חבר מתאריך 25.11.12
10314 הודעות | אור ליום ששי כ''ב בסיון תשע''ג
20:29 30.05.13 |
|
52. שוב, שאלתי רשימת שאלות פשוטות, ואף אחד לא הגיב עליהם
בתגובה להודעה מספר 51
|
המשל לא מתחיל להידמות לנמשל, צרור זעקות על הפרובוקציות מפי מי שפתח בעצמו בפרובוקציה, סתירות על ימין ועל שמאל בתוך המאמר, ושום תגובה עניינית לטענה המרכזית שטענו כלפיו על עיוות דעת הרב שך. אם אלו הם דובריכם אז מצבכם קשה ביותר. חוץ מלהכריז עשרות פעמים שהמאמר חזק ביותר לא השבתם כלום. כדרככם... התמודדות? עומק? התבוננות? מאן דכר שמיה. רק אוסף תגובות שטחיות. === כפי הנראה זהו עיקר העיקרים משיטת המזרחי: מוכרחים ללכת לפשרות וויתורים כדי להציל כמה שניתן להציל. אבל אין אנו אפוטרופסים על התורה! אין אנו בעה"ב על שום דבר! אדם אינו יכול לעשות פשרה על חשבון זולתו! (לשון קדשו של מרנא הגר"א וסרמן זיע"א) |
|
(ניהול: מחק תגובה) |
|
|
|
|
|